Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیایی

تری کلرو اتیلن با چه اسامی شناخته شده است؟

تری کلرو اتیلن از خانواده هالوکربن ها بوده و به صورت مایعی شفاف و بی رنگ در دسترس قرار دارد. تری کلرو اتیلن یک حلال صنعتی بوده و مصارف مختلفی در صنایع دارد. درواقع عملکرد و نقش تری کلرو اتیلن به عنوان حلال، مهم ترین نقش آن در صنعت محسوب می شود. این ماده با نام اختصاری TCE نیز شناخته می شود. البته این ماده را با اسامی Trimar ،Trilene ،trichlor ،Trike ،Tricky نیز در بازار می شناسند. از خواص تری کلرو اتیلن در تولید مواد شیمیایی دیگر نیز استفاده می‌شود. کاربرد تری کلرو اتیلن موجب شده تا خرید و فروش آن در بازار بسیار صورت پذیرد. برای خرید تری کلرو اتیلن به سایت های معتبر فروش مواد شیمیایی صنعتی مراجعه نمایید. قیمت تری کلرو اتیلن با توجه به گرید تولید شده و شرکت تولید کننده متفاوت خواهد بود.

تری کلرو اتیلن چیست

تری کلرو اتیلن ماده ای شیمیایی، آلی و سنتزی یا فاقد منشا طبیعی بوده و استفاده از آن در تولید مواد شیمیایی و استفاده‌های صنعتی صورت می‌پذیرد. درنهایت به دلیل کاربرد های زیاد، می توان این حلال سنتزی را در آب‌های زیرزمینی و آب های سطحی یافت. این ترکیب به‌صورت مصنوعی و با روش سنتزی حاصل آمده و ماده‌ای فرار و دارای بویی شیرین و شبیه به اتر یا کلروفرم است.

تری کلرو اتیلن به عنوان حلال صنعتی شناخته می‌شود. کاربرد و خرید تری کلرواتیلن به عنوان حلال برای از بین بردن چربی از قطعات فلزی مورد استفاده قرار می گیرد. این ترکیب هالوژن دار با محیط زیست ناسازگار بوده و موجب سمی شدن خاک می شود. پس از مدت کوتاهی و به علت فراریت بالایش بخار شده و بخارات سمی تولید خواهد نمود.

خواص تری کلرو اتیلن و اسامی آن

تری کلرو اتیلن با اسامی TCE ،trichlor ،Trike ،Tricky و tri شناخته می شود. این ماده در بسیاری از مایعات آلی قابل حل است. فرم روغنی این ماده موجب می شود تا در ترکیب با آب، یک سیستم دو فازی تشکیل دهد. TCE نسبت به آب سنگین تر بوده و در لایه پایینی این سیستم دوفازی قرار خواهد گرفت. چگالی بالای این ماده ناشی از اتم های کلر آن است. در غیر اینصورت (بدون اتم های کلر) هیدروکربن های غیر استخلافی سبک تر از آب هستند.

انحلال پذیری ترکیبات آلی با افزایش تعداد اتم های کربن در آب کاهش خواهد یافت. همچنین با افزایش نسبت کلر به هیدروژن انحلال پذیری کاهش می ‌یابد. ترکیب TCE مولکولی کوچک بوده و با وجود بالا بودن نسبت Cl به H از انحلال پذیری متوسطی در آب برخوردار است. این میزان ۱.۱ گرم از ماده در یک لیتر آب است.

استفاده از تری کلرو اتیلن به عنوان حلال

بیشترین کاربرد TCE به عنوان حلال صنعتی صورت می پذیرد. از این حلال برای تمیز کردن گریس از سطح فلزات استفاده می‌شود. برای تمیز نمودن فلز آهن نیز اغلب از این ماده و حلال های کلر دار دیگر استفاده می کنند. توجه شود فرآیند کاهش با کمک این ماده نباید بر روی سطوحی همچون پارچه، لاستیک یا مواد غیر فلزی صورت گیرد. برای خرید تری کلرواتیلن به سایت های معتبر مراجعه نمایید.

استفاده از تری کلرو اتیلن به عنوان حد واسط شیمیایی

این ماده صنعتی در تولید پلی وینیل کلراید جهت کنترل وزن مولکولی مورد استفاده قرار می گیرد. حدود ۱۰ میلیون پوند از این محصول در آمریکا به صورت سالانه در ساخت پلی وینیل کلرید به کار می رود. بیشترین استفاده از TCE به عنوان حد واسط در ساخت کلروفلوروکربن ها و هیدروفلوروکربن ها صورت می پذیرد.

عوارض و خطرات تری کلرو اتیلن

قرار گرفتن مدت طولانی در معرض تری کلرو اتیلن عوارضی همچون سردرد، سرگیجه و خواب آلودگی را به دنبال دارد. تنفس طولانی این حلال نیز می تواند به اعصاب، مجاری تنفسی آسیب زده و حتی در مواردی منجر به مرگ گردد. تماس TCE با چشم و پوست موجب ایجاد سوختگی پوستی شده و در هنگام کار با آن برای جلوگیری از بروز حوادث احتمالی باید تمام نکات ایمنی را رعایت نمود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا