Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
آرایشی و بهداشتی

همه چیز در رابطه با فوم پاک کننده آرایش | نحوه مصرف و انتخاب بهترین فوم پاک کننده آرایش

این روزها استفاده از انواع آرایش پاک کن ها در میان افراد رواج پیدا کرده است. امروز در نشریه الکترونیکی جهان شیمی فیزیک قصد داریم تا شما را با یک نوع آرایش پاک کن که با عنوان فوم پاک کننده آرایش شناخته می شود، آشنا کنیم. این که شما در طول روز آرایش می کنید یا نه خیلی مهم نیست؛ برای استفاده از فوم پاک کننده آرایش، حتی استفاده از یک کرم مرطوب کننده یا کرم ضد آفتاب کافی است. این یعنی استفاده روزانه از فوم پاک کننده آرایش برای شما اجباری است.

در این مطلب سعی داریم تا کمی در رابطه با ماهیت فوم پاک کننده آرایش با شما صحبت کنیم. بعد از آن نحوه تشخیص بهترین فوم موجود از میان هزاران برندی که در بازار دیده می شوند را به شما آموزش خواهیم داد. اگر طرز استفاده صحیح از فوم پاک کننده آرایش را بلد نیستید، این مطلب را تا انتها دنبال کنید، چرا که نحوه صحیح مصرف این محصول آرایشی بهداشتی را به شما آموزش داده ایم.

همه چیز در رابطه با فوم پاک کننده آرایش | نحوه مصرف و انتخاب بهترین فوم پاک کننده آرایش

همه چیز در رابطه با فوم پاک کننده آرایش | نحوه مصرف و انتخاب بهترین فوم پاک کننده آرایش

فوم پاک کننده آرایش چیست

در زمان های بسیار قدیم همگی برای شستشوی صورت از صابون های معمولی استفاده می کردند. اما این روزها ثابت شده است که استفاده از صابون های معمولی برای پوست مناسب نیست؛ چرا که سبب تغییر pH پوست شده و می تواند مشکلات بسیاری نظیر پوسته پوسته شدن، آکنه و خشک شدن بیش از حد به دنبال داشته باشد.

طبق تحقیقات گسترده ای که در این زمینه صورت گرفته است، چند سالی می شود که گروهی از لوازم آرایشی بهداشتی به بازار معرفی شده اند که عموما با نام فوم شستشوی صورت یا فوم پاک کننده آرایش شناخته می شوند. فوم پاک کننده آرایش حالت کفی و پف کرده دارد و برای انواع پوست تولید می شود. این یعنی چه شما پوست ترکیبی داشته باشید، چه پوستتان چرب باشد و چه پوست صورت شما خشک یا معمولی باشد، می توانید فوم مناسب خود را از میان انبوهی از انواع فوم ها پیدا کنید.

کار اصلی فوم پاک کننده آرایش، پاک کردن عمقی پوست صورت است. این فوم ها می توانند چربی اضافی و مضر پوست را از بین برده و آلودگی های عمیق را از داخل منافذ پوست بیرون بکشند. فوم پاک کننده آرایش بهترین انتخاب برای تمیز کردن صورت بعد از یک آرایش سنگین است. در عین حال این محصول برای شستشوی روزانه پوست صورت توصیه می شود. حتی اگر شما در طول روز هیچ آرایشی ندارید و تنها یک کرم مرطوب کننده یا کرم ضد آفتاب استفاده کرده اید، شستشوی صورت با فوم پاک کننده آرایش، یک تصمیم عاقلانه است.

ویژگی های یک فوم پاک کننده آرایش خوب

در این قسمت از مقاله سعی داریم تا ویژگی هایی که یک فوم پاک کننده آرایش خوب باید داشته باشد را برای شما لیست کنیم. یکی از دغدغه های اصلی ما به هنگام انتخاب یک محصول آرایشی و بهداشتی این است که بهترین محصول را انتخاب کنیم. این را به خاطر داشته باشید که همیشه یک محصول خارجی بهترین محصول نیست. گاهی شاید یک محصول ایرانی بهترین انتخاب برای ما باشد. اما این را از کجا باید بفهمیم؟

برای فوم پاک کننده آرایش، اولین و اصلی ترین مشخصه این است که باید حواسمان باشد حتما به نوع پوستمان بخورد. این یعنی شما در ابتدا باید بدانید که پوست شما از چه نوعی است. برای تشخیص این موضوع باید طبق مراحلی که در ادامه برای شما توضیح داده ایم عمل کنید.

تشخیص نوع پوست صورت

ابتدا با هر شوینده ای که دارید حتی با یک صابون ساده کل پوست صورت خود را خوب بشویید. این کار به این منظور انجام می شود که هیچ نوع آلودگی و چربی حاصل از مواد آرایشی روی پوست نباشد.

پوست صورت خود را به خوبی خشک کنید و از مصرف هرگونه مرطوب کننده اجتناب کنید.

یک ساعت به پوست خود زمان دهید. در این یک ساعت از هر گونه دست زدن به پوست خودداری کنید. بگذارید تا پوست شما در این یک ساعت به حالت طبیعی خود برگردد.

بعد از یک ساعت پوست خود را درون آینه و از نزدیک مورد بررسی قرار دهید.

طبق مراحل زیر، علائم هر گروه را که داشتید، نوع پوست شما همان است.

انواع پوست

  • چنانچه صورت شما دچار خارش و کشیدگی باشد و پوسته پوسته شده باشد، پوست شما از نوع خشک است.
  • پوست چرب دارای حالت درخشش و احساس چربی است. این احساس بیشتر در ناحیه T صورت یا همان پیشانی و بینی بیشتر است.
  • در پوست ها مختلط ناحیه T مانند پوست چرب، احساس چربی و درخشندگی دارد اما در نواحی گونه ها و فک احساس خشکی یا معمولی بودن پوست مشاهده می شود.
  • پوست معمولی هیچ یک از احساسات خشکی و کشیدگی و پوسته پوسته شدن و یا چربی و درخشندگی را در هیچ قسمت از خود ندارد.
  • افرادی که پوست حساس دارند، در قسمت های مختلف حس سوزش یا خارش همراه با قرمز شدن را مشاهده خواهند کرد.
  • اگر پوست شما حس چربی دارد و در قسمت گونه ها دچار جوش هستید، پوست شما چرب دهیدراته یا بدون آب است.
همه چیز در رابطه با فوم پاک کننده آرایش | نحوه مصرف و انتخاب بهترین فوم پاک کننده آرایش
همه چیز در رابطه با فوم پاک کننده آرایش | نحوه مصرف و انتخاب بهترین فوم پاک کننده آرایش

بهترین فوم پاک کننده آرایش

با توجه به مراحل بالا، هر نوع پوست یک فوم آرایش پاک کن مخصوص به خود دارد. برای مثال، پوست خشک باید از فومی استفاده کند که خاصیت مرطوب کنندگی و آبرسانی داشته باشد. پوست چرب باید از فومی استفاده کند که چربی اضافی پوست را کنترل کرده و کاهش دهد. افراد با پوست حساس باید از فومی استفاده کنند که مواد مغذی و ویتامین ها و آنتی اکسیدان های مخصوص پوست در آن وجود داشته باشد. البته این افراد حتما باید توجه کنند به هیچ از یک مواد تشکیل دهنده فوم مورد نظرشان نیز حساسیت نداشته باشند. حتما برچسب روی محصول را چک کنید.

پس اینکه ما بخواهیم یک نوع فوم پاک کننده آرایش را برای همه افراد معرفی کنیم، عملا امکان ندارد. چرا که هر شخص باتوجه به نیاز خود باید بهترین فوم پاک کننده آرایش را شناسایی کند.

چگونه فوم پاک کننده آرایش مناسب انتخاب کنیم

امروزه برندهای معروف بسیاری اعم از برندهای ایرانی  خارجی انواع فوم پاک کننده آرایش را به بازار معرفی کرده اند. فرقی نمی کند که شما از کدام فوم استفاده می کنید، مهم این است که شرایط گفته شده را رعایت کنید.

بهتر است با توجه به نوع پوستتان یک فوم پاک کننده آرایش را انتخاب کرده و آن را برای مدت یک ماه به صورت مداوم استفاده کنید. پس از یک ماه متوجه خواهید شد که این فوم مناسب پوست شما هست یا خیر. با چند بار آزمون و خطا کردن بالاخره شما فوم مناسب پوست خود را پیدا خواهید کرد. البته این نکته را باید در نظر بگیرید که با افزایش سن و تغییر شرایط محیطی ممکن است محصولی که قبلا به پوست شما ساخته است، دیگر مناسب نباشد و مشکلاتی برای شما ایجاد کند.

در چنین شرایطی جای نگرانی نیست، شما باید محصول خود را تغییر دهید. تغییر دادن هر چند وقت یک بار محصولات پوستی یکی از روتین های دنیای لوازم آرایشی و بهداشتی به حساب می آید و اتفاق عجیبی نیست.

نحوه استفاده از فوم پاک کننده آرایش

در این بخش از مقاله به شما توضیح داده ایم که بهترین روش استفاده از فوم آرایش پاک کن چیست. در ابتدا شما حتما باید بروشور محصول و یا برچسب روی محصول را مطالعه کنید. ممکن است هر محصولی با توجه به مواد تشکیل دهنده اش، یک نوع طرز مصرف داشته باشد. اما اگر طرز مصرف خاصی برای آن تعیین نشده است، می توانید به روش زیر عمل کنید:

ابتدا برای اینکه در حین شستشو، موهای شما مزاحمتی ایجاد نکنند، آن ها را با تل یا هد بند به عقب جمع کنید.

دست های خود را خوب بشویید.

صورتتان را با آب مرطوب کرده و کمی از فوم پاک کننده آرایش بردارید.

دست هایتان را به هم بمالید تا فوم در کف دو دست شما پخش شود.

در مرحله بعد فوم را روی صورت مالیده و با انگشتان روی نواحی مختلف صورت پخش کنید.

به مدت ۳۰ الی ۶۰ ثانیه فوم را به آرامی روی تمامی نقاط پوست ماساژ دهید.

نگران نباشید شما می توانید فوم  آرایش پاک کن را زیر چشم ها و روی پلک ها نیز بکشید.

بعد از مدت زمان گفته شده، صورت خود را آبکشی کرده و با حوله خشک نمایید.

توجه کنید اگر پوست صوت شما چرب یا مختلط است، بیش از ۶۰ ثانیه صورت خود را نشویید چرا که چربی پوست شما افزایش خواهد یافت.

همه چیز در رابطه با فوم پاک کننده آرایش | نحوه مصرف و انتخاب بهترین فوم پاک کننده آرایش
همه چیز در رابطه با فوم پاک کننده آرایش | نحوه مصرف و انتخاب بهترین فوم پاک کننده آرایش

نکات مهم در رابطه با فوم پاک کننده آرایش

اینکه بعد از شستشو با فوم آرایش پاک کن در پوست صورت خود احساس خشکی کنید، بسیار شایع است. در چنین شرایطی شما می توانید از یک مرطوب کننده مناسب پوستتان استفاده کنید. این شرایط به دلیل از بین رفتن مقطعی چربی مفید پوست ایجاد می شود. با یک آبرسان و مرطوب کننده مشکل شما برطرف خواهد شد.

به طور کلی فوم آرایش پاک کن خاصیت ضد آکنه یا ضد جوش دارد. این خاصیت به سبب حضور ترکیبی به نام بنزوئیل پروکساید است که می تواند موجب حساسیت زایی شود. پس افرادی که پوست حساس دارند، بهتر است از فومی استفاده کنند که این ماده را نداشته باشد. توجه کنید که ماده سورفکتانت نیز می تواندبرای پوست شما حساسیت زا باشد.

اگر علاقمند هستید که پوست صورت شما به طور کلی پاک شود، بهتر است از یک برس سیلیکونی برای پخش کردن فوم پاک کننده آرایش استفاده کنید.

لازم به ذکر است شما در نشریه ی الکترونیکی جهان شیمی فیزیک می توانید اطلاعات بسیار کامل و مفیدی در رابطه با انواع داروها به دست آورید. کافی است در کادر جستجو که در قسمت سمت چپ و بالای صفحه ی اصلی سایت قرار گرفته است، نام داروی خود را وارد کرده و مقالات مربوط به آن را بخوانید. اگر به دنبال اطلاعات دارویی خاص هستید و مطلبی در رابطه با آن در سایت ما نیست، لطفا در قسمت بیان دیدگاه ها عنوان کرده تا مقاله ی کاملی در رابطه با آن برای شما قرار دهیم.

برای مثال خواندن مطلبی در رابطه با بهترین روش های درمان شکستگی مو را به شما پیشنهاد می کنیم. برای مطالعه ی این مقاله ی ارزشمند اینجا کلیک کنید.

تفاوت فوم پاک کننده آرایش با شوینده صورت

فوم آرایش پاک کن در حقیقت نوعی شوینده صورت است و تفاوتی با آن ندارد. شوینده های صورت به اشکال مختلف در بازار موجود هستند. برخی از این شوینده ها به صورت «پَن» به بازار عرضه می شوند که حالت صابون جامد دارد. شوینده های صورت معمولا مایع هستند. غلظت این مایع زیاد است و مانند صابون مایع تولید می شود. برخی شوینده های صورت نیز به صورت فوم به بازار عرضه می شوند. این نوع شوینده ها برای افرادی که پوست صورت حساسی دارند مناسب تر است چرا که pH آن متناسب با پوست های حساس تنظیم می شود.

فرقی نمی کند که شما از کدام نوع شوینده استفاده می کنید. مهم این است که حتما به صورت مرتب از آن استفاده کنید. همچنین همان طور که قبلا گفتیم بهتر است یک ابزار مانند لیف سلیکونی، براش سلیکونی و یا فیس واش برقی داشته باشید. استفاده از این وسایل و شستشوی صورت با آن ها سبب می شود تا شوینده صورت یا فوم پاک کننده آرایش شما به عمیق ترین قسمت های پوست نفوذ کند. در این صورت تمام آلودگی ها از پوست شما خارج خواهد شد.

تفاوت فوم آرایش پاک کن با میسلار واتر

میسلار واتر یک محصول آرایشی بهداشتی مایع است. این مایع غلظتی مشابه با آب دارد. میسلار واتر در حقیقت یک پله قبل تر از فوم پاک کننده آرایش باید استفاده شود. برای این که نحوه استفاده از آن ها را به خوبی درک کنید، خطوط بعدی را با دقت بخوانید.

فرض کنید که شما آرایش سنگینی روی صورت دارید و می خواهید آن را پاک کنید؛ یا این که شب قبل از خواب است و شما قصد انجام روتین پوستی خود را دارید. چند سال قبل، در این شرایط شما ابتدا باید با یک دستمال مرطوب مخصوص پاک کردن آرایش تمام مواد آرایشی را از روی پوست خود پاک می کردید. اما حالا استفاده از میسلار واتر کار را برای شما راحت کرده است. شما با استفاده از یک تکه پنبه یا پد پاک کننده آرایش میسلار واتر را روی تمام صورت خود می مالید. این کار در روتین پوستی بسیار واجب است چه شما آرایش داشته باشید چه نه، حتما با میسلار واتر تمام صورت خود را به خوبی پاک کنید.

بعد از این مرحله، شما می توانید از فوم پاک کننده آرایش یا شوینده صورت استفاده کنید. در این مرحله فوم پاک کننده آرایش تمام آلودگی های باقی مانده درون منافذ پوست را خارج می کند. در مرحله بعد استفاده از یک تونر مناسب پوست شما می تواند روتین پوستی شما را تکمیل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا