Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
آرایشی و بهداشتی

میسلار واتر چیست؟ فواید، کاربرد و نحوه استفاده از آن

ماده بهداشتی میسلار واتر از چند دهه قبل، در اروپا به عنوان یک ماده پاک کننده آرایش مورد استفاده قرار می گرفت؛ اما شاید شما نام آن اخیرا به گوشتان خورده باشد و با خود فکر کنید که یک ماده بهداشتی جدید است. دلیل این چنین تصوری دارید این است که در چند سال گذشته، داشتن یک روتین پوستی منظم برای از بین بردن مشکلات و نواقص پوستی، به یکی از مهم ترین چیزهایی تبدیل شده که بانوان به آن توجه می کنند. از همین رو، نام میسلار واتر بیشتر به گوش می خورد و شاید شما نام واقعی این محصول را نمی دانستید و پیش از این، از واژه آرایش پاک کن برای آن استفاده می کردید. امروز در نشریه الکترونیکی جهان شیمی فیزیک قصد داریم تا شما را با میسلار واتر و کاربردها و نحوه مصرف آن آشنا کنیم. پس تا انتهای این مطلب ما را یاری نمایید.

لازم به ذکر است شما در نشریه ی الکترونیکی جهان شیمی فیزیک می توانید اطلاعات بسیار کامل و مفیدی در رابطه با انواع داروها به دست آورید. کافی است در کادر جستجو که در قسمت سمت چپ و بالای صفحه ی اصلی سایت قرار گرفته است، نام داروی خود را وارد کرده و مقالات مربوط به آن را بخوانید. اگر به دنبال اطلاعات دارویی خاص هستید و مطلبی در رابطه با آن در سایت ما نیست، لطفا در قسمت بیان دیدگاه ها عنوان کرده تا مقاله ی کاملی در رابطه با آن برای شما قرار دهیم.

برای مثال خواندن مطلبی در رابطه با داروی رسیژن را به شما پیشنهاد می کنیم. برای مطالعه ی این مقاله ی ارزشمند اینجا کلیک کنید.

میسلار واتر چیست

این ماده بهداشتی مایع، چربی ها و تمام ناخالصی های موجود روی پوست را در خود حل می کند و از بین می برد. میسلار واتر برای بهداشت صورت و پاک کردن آن از هر گونه مواد آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد. کلمه میسلار از ذراتی روغنی به نام میسل گرفته شد و اصطلاح میسلار واتر، یعنی آبی که ذرات روغنی میسل را در خود جای داده است. تمام آلودگی ها، به این ذرات روغنی می چسبند و از روی پوست جدا می شوند.

با آمدن اسم روغن، حتما تصور می کنید که باید بعد از استفاده از میسلار واتر صورت خود را آبکشی کنید؛ اما این طور نیست! میسلار واتر به هیچ وجه چرب نیست و بعد از استفاده از آن، تنها حسی که دارید، نرمی و لطافت پوست است و هیچ نوع حس چربی در پوست نخواهید داشت.

تنها در برخی موارد، میسلار واترهایی که کف جزئی ایجاد می کنند، باید آبکشی شوند. در این موارد حتما پیش از مصرف، دستور استفاده را از روی بطری بسته بندی خوب بخوانید.

میسلار واتر چیست؟ فواید، کاربرد و نحوه استفاده از آن
میسلار واتر چیست؟ فواید، کاربرد و نحوه استفاده از آن

تلفظ میسلار واتر

به دلیل استفاده از نام انگلیسی این محصول، معمولا تلفظ آن برای افراد نا واضح و سخت است. شما باید این محصول را به صورت «میسِلار واتِر» تلفظ کنید. micellar water، نوشتار انگلیسی این محصول است.

مواد تشکیل دهنده

این ماده بهداشتی مایع، کاملا شبیه به آب است، همان قدر روان و سبک. ذرات میسل همچون یک سوسپانسیون درون آب معلق هستند. این ذرات مانند صابون خاصیت آبدوستی و آبگریزی را به دلیل برخورداری از یک سر قطبی و یک سر ناقطبی، در خود بروز می دهند. از همین رو، تمام آلودگی ها نظیر مواد آرایشی چسبنده و چرب را می تواند در خودش حل کند.

شما بدون این که نیاز باشد پوستتان را حسابی مالش دهید یا بسابید، می توانید با یک حرکت ساده، تمام آلودگی ها را با میسلار واتر از روی صورت خود پاک کنید. میسلار واتر عموما پوست شما را خشک نمی کند، با این حال ممکن است در برخی موارد این اتفاق رخ دهد که با استفاده از مرطوب کننده یا تونر آبرسان، این مشکل برطرف خواهد شد.

وجه تمایز نسبت به باقی شوینده ها

در گذشته های دور، بیشتر پاک کننده های آرایش، ماهیتی شبیه به لوسیون داشتند. از این دسته می توان به شیر پاک کن اشاره کرد. این مواد حتما باید با آب و یک شوینده مناسب از روی صورت شسته می شد. اما این ماده یک محصول است که نیازی به آبکشی ندارد و استفاده از آن بسیار راحت تر و موثرتر است. در ادامه این مقاله به شما توضیح داده ایم که چگونه می توانید از این محصول برای تمیز کردن صورت خود استفاده کنید.

میسلار واتر چیست؟ فواید، کاربرد و نحوه استفاده از آن
میسلار واتر چیست؟ فواید، کاربرد و نحوه استفاده از آن

میسلار واتر برای انواع پوست

حتما می دانید که در دسته بندی محصولات آرایشی و بهداشتی، برای انواع پوست، یک محصول ارائه می شود. برای مثال شوینده صورت مخصوص پوست خشک و حساس یا شوینده صورت مخصوص پوست چرب. اما جالب است بدانید که میسلار واتر از این دسته بندی خارج است و شما به راحتی می توانید آن را برای هر نوع پوستی استفاده کنید. تنها در صورتی که خواص درمانی مخصوص به هر نوع پوست به میسلار واتر اضافه شده باشد، این دسته بندی برایش لحاظ خواهد شد. مثلا ممکن است میسلار واتری مخصوص به پوست های خشک با خاصیت آبرسانی تولید شود.

نحوه استفاده از میسلار واتر

برای استفاده از میسلار واتر، شما نیاز به پنبه یا پدهای آرایش پاک کن دارید. یک تکه از هر کدام را که در دسترس دارید بردارید و مقداری میسلار واتر روی آن بریزید. برای چشم ها، چند ثانیه پد آغشته به ماده را روی چشم خود نگه دارید تا بتوانید ریمل، سایه و کانسیلر را در خود حل کند، بعد با یک حرکت آرام از داخل به بیرون، بدون کشش و فشار اضافی، آرایش چشم را پاک کنید. برای قسمت های دیگر صورت نیز پد آغشته به میسلار واتر را به آرامی روی صورت حرکت دهید تا تمام آلودگی ها را در خود حل کند.

تا زمانی که پد آرایش شما وقتی به صورت کشیده می شود، دیگر رنگ یا آلودگی روی آن نباشد، عملیات پاک کردن را ادامه دهید. ذرات میسل مانند آهن ربا، تمام آلودگی های موجود روی پوست شما را به خود جذب کرده و از بین می برند.

با میسلار واتر می توانید نواقص آرایشی خود را نیز پاک کنید. به این منظور می توانید یک گوش پاک کن را به آن آغشته کرده و در جاهایی که ریمل، خط چشم و رژ لب شما پخش شده اند، از آن استفاده کنید تا نواقص پاک شوند.

در روزهای گرم تابستانی یا روزهایی که در باشگاه ورزش می کنید، این محصول می تواند یک پاک کننده مناسب برای پوست عرق کرده شما باشد تا منافذ پوست را از چربی و آلودگی هایی که بر اثر عرق کردن ایجاد می شوند، پاک کند.

میسلار واتر چیست؟ فواید، کاربرد و نحوه استفاده از آن
میسلار واتر چیست؟ فواید، کاربرد و نحوه استفاده از آن

قیمت میسلار واتر

با توجه به این که شما میسلار واتر خود را از چه برندی تهیه کرده باشید، قیمت آن متفاوت خواهد بود. با این حال در تاریخ آبان ماه ۱۴۰۱ شما می توانید ارزان ترین نوع این محصول را با قیمت ۳۰ هزار تومان از بازار فروش مواد آرایشی و بهداشتی تهیه کنید. تنها نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که محصول تاریخ گذشته نخرید.

بهترین میسلار واتر

این که کدام برند از میان ده ها برند موجود در بازار بهتر است، یک اصل ثابت نیست. برای این که بدانید بهترین میسلار واتر کدام است، باید به عادت پوست خود توجه کنید. شما باید با توجه به بودجه خود چند برند مختلف در بازه های زمانی مختلف امتحان کنید و ببینید که پوست شما به کدام یک بهتر جواب می دهد. برخی موارد ممکن است شما دچار حساسیت پوستی شوید، در یان شرایط باید از یک نوع میسلار واتر دیگر استفاده کنید.

میسلار واترها تنوع خوبی در بازار دارند، به همین منظور از نوعی استفاده کنید که با شرایط، بودجه و نیاز شما سازگارتر است.

میسلار واتر خارجی

این که شما از یک محصول ایرانی استفاده کنید یا محصول خارجی، کاملا به سلیقه و شرایط شما ربط دارد. هر دو نوع محصول کیفیت مطلوبی داشته و می توانند به راحتی انتخاب شوند. پس حتما نیازی نیست که از محصول خارجی استفاده کنید، چرا که گران تر است و دسترسی به آن ها سخت تر خواهد بود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا