Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
تصفیه آبصنایع شیمیایی

موارد مصرف آنتی اسکالانت چیست؟

آنتی اسکالانت یا ضد رسوب ترکیبی است که از آن برای رسوب زدایی یا ممانعت از ایجاد رسوب استفاده می شود. با مصرف آنتی اسکالانت علاوه بر اینکه عمر دستگاه تصفیه افزایش می یابد، هزینه های تصفیه نیز کاهش خواهند یافت. مصرف آنتی اسکالانت های مختلف پایه پلیمری و پایه فسفاته در صنعت تصفیه آب رایج هستند. فروش و خرید آنتی اسکالانت ها در صنعت به دلیل مزایای منحصر به فردشان بسیار صورت می پذیرد. نحوه مصرف آنتی اسکالانت در صنعت تصفیه در کنار استفاده از پودر کلر بسیار مهم بوده و استفاده درست از آن موجب افزایش کیفیت آب و عدم خرابی سیستم تصفیه و فیلتراسیون می گردد. قیمت انواع انتی اسکالانت ها با توجه به نوع و شرکت تولید کننده می تواند متفاوت باشد.

در ادامه این مطلب به نحوه مصرف آنتی اسکالانت و انواع آن می پردازیم. با ما همراه شوید تا بیشتر با این مواد صنعتی آشنا شوید.

آنتی اسکالانت چیست

آنتی اسکالانت ها درواقع مواد ضد رسوبی هستند که جهت پاک‌سازی سیستم های تصفیه آب و همین طور جلوگیری از تشکیل رسوب ممبران های صنعتی در سیستم های آب شیرین کن RO مصرف می شوند. آب خام املاح و نمک های معدنی به همراه دارد. این املاح هنگام عبور از غشای ممبران بر روی ممبران رسوب خواهند نمود و به مرور موجب گرفتگی منافذ غشای ممبران و کاهش راندمان آب خروجی از سیستم تصفیه آب می گردند.

مصرف آنتی اسکالانت می تواند اثرات نامطلوب رسوباتی چون کربنات کلسیم، سولفات کلسیم، سولفات باریم و سولفات استرونیوم را بر سیستم تصفیه کاهش دهد.

نحوه مصرف آنتی اسکالانت

در مصرف انتی اسکالانت ها باید دقت شده و مقدار دقیقی از آنتی اسکالانت به دستگاه تصفیه آب افزوده گردد. افزودن مقدار کم و زیاد آنتی اسکالانت به دستگاه آب منجر به ایجاد مشکلاتی در آب می شود. مصرف مقدار کم آنتی اسکالانت موجب ایجاد رسوب شده و میزان زیاد آن نیز موجب رسوب آن روی غشا شده و درنهایت باعث گرفتگی فیلتر های تصفیه می شود.

پارامترهایی همچون آنالیز آب، میزان دبی، دما آب، منبع آب و نوع ممبران بر میزان تزریق مواد آنتی اسکالانت در سیستم تصفیه آب موثرند. نوع آب ورودی و میزان شوری آن و همین طور میزان آلاینده ها و غلظت آن ها بر انتخاب نوع آنتی اسکالانت مناسب بسیار موثر است. برند ها و انواع مختلفی از ترکیبات ضد رسوب در بازار موجودند. قیمت آنتی اسکالانت با توجه به نوع و برند تجاری می تواند متفاوت باشد. برای خرید آنتی اسکالانت به سایت های معتبر فروش مواد شیمیایی صنعتی مراجعه کرده و این ماده را خریداری نمایید.

محل تزریق آنتی اسکالانت

در سیستم های آب شیرین کن صنعتی و روش اسمز معکوس بعد از فرآیند فیلتر شنی و کربنی و پیش از فیلتر میکرونی تزریق صورت می پذیرد. این روش تزریق بهترین روش برای ایجاد رسوب کمتر بر روی فیلتر میکرونی است. تزریق آنتی اسکالانت در سیستمRO  موجب افزایش عمر فیلتر میکرونی و ممبران شده و از تشکیل رسوبات در غشای ممبران ممانعت خواهد کرد.

توجه شود که مقدار مصرف آنتی اسکالانت مناسب باید توسط کارشناسان تعیین شده و سپس با آب تصفیه شده رقیق و توسط پمپ به داخل سیستم تزریق گردد.

دلیل مصرف آنتی اسکالانت

مواد معلق و املاح موجود در آب می توانند در دستگاه های تصفیه آب رسوب کرده و موجب گرفتگی و مشکلات متعدد دیگری در سیستم شوند. برای ممانعت از ایجاد رسوب در این دستگاه ها به استفاده از مواد آنتی اسکالانت یا ضد رسوب جهت رسوب زدایی نیاز است. مواد ضد رسوب با تاثیر بر عوامل ایجاد کننده رسوب، موجب تاخیر در تشکیل رسوبات در سیستم تصفیه می شوند. بنابراین از تشکیل رسوب بر سطح غشای ممبران ممانعت شده و عمر آن افزایش می یابد. به همین دلیل است که خرید آنتی اسکالانت توسط بسیاری از صنایع برای تصفیه آب خریداری می شود. برای خرید این محصول می توان به روش های حضوری یا غیر حضوری اقدام نمود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا