Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیایی

آیا اروزیل در ایران نیز تولید می‌ شود؟

اروزیل ماده‌ای صنعتی است که نام دیگر آن فوم سیلیکاست. فرآیند تولید اروزیل در عین کیفیت آن بسیار نقش دارد. اروزیل ایرانی محصولی ساخت ایران است که قادر به رقابت با محصولات مشابه خارجی است. اروزیل ایرانی با فرآیند های  شیمیایی دقیق و تخصصی تولید و به بازار خرید و فروش عرضه می گردد. از کاربرد اروزیل ایرانی در صنایع دارویی، صنایع غذایی، تولید رنگ و سرامیک و… استفاده می شود. قیمت اروزیل تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد. خارجی یا ایرانی بودن محصول از عوامل تاثیر گذار بر قیمت محسوب می‌شوند. قیمت اروزیل ایرانی نسبت به انواع خارجی ارزان تر بوده و صرفه اقتصادی بیشتری برای صنایع دارد. برای خرید انواع اروزیل در گرید های مختلف می‌توان به سایت ها و مراکز معتبر فروش مراجعه نمود.

اروزیل چیست

اروزیل در واقع دی اکسید سیلیکون یا همان فوم سیلیکا است و از ذرات آمورف ریز و پراکنده تشکیل یافته است. سطح فوم سیلیکا توسط گروه های سیلانول با واکنش پذیری بالا پوشیده شده است و موجب در دسترس قرار گرفتن واکنش‌های شیمیایی می‌شود. اروزیل ایرانی دارای مساحت سطح بسیار بالایی بوده و بعلاوه فاقد منافذ ریز است. اروزیل ایرانی در صنایع دارویی، آرایشی بهداشتی و صنایع غذایی به‌طور گسترده استفاده می‌شود. درواقع اندازه کوچک ذرات و سطح بزرگ آن‌ها، ویژگی‌های مطلوبی را به اروزیل می‌بخشند. از کاربرد فوم سیلیکا برای بهبود خواص پودرهای خشک در برخی فرآیندها مانند تولید قرص‌ و پر کردن کپسول استفاده می‌شود.

مزایا پودر اروزیل ایرانی

تطبیق پذیری فوم سیلیکا به مساحت سطحی و ساختار متراکم آن مرتبط می شود. این دو عامل مزایای عملکرد منحصربه‌فرد را به اروزیل بخشیده اند. توجه شود که قیمت اروزیل ایرانی با انواع خارجی متفاوت بوده و انواع ایرانی ارزان ترند. در ادامه به مزایا استفاده از اروزیل اشاره شده است.

  • ضد رسوب
  • ضخیم کننده
  • افزایش مقاومت در برابر ریزش
  • افزایش مقاومت در برابر خراش و سایش
  • روان کننده
  • آنتی کیک
  • مقاوم در برابر خوردگی
  • تقویت کننده

انواع اروزیل ایرانی

سیلیکون دی اکسید است به دو صورت آب‌دوست و آب‌گریز در صنعت قابل تهیه است. درواقع اروزیل ایرانی به‌عنوان اصلاح کننده رئولوژی استفاده می‌شود. این ماده موجب افزایش چسبندگی و افزایش پایداری سوسپانسیون شده و از آن در انواع پوشش، جوهر، چسب و رزین استفاده می شود.

استفاده از اروزیل در صنعت

از کاربردهای مهم اروزیل، استفاده به عنوان فیلر است. همچنین از آن برای تقویت خواصی چون مقاومت تنشی، افزایش طول و بهبود مقاومت سایندگی در الاسترومر ها استفاده می‌شود. از خواص این ماده برای کنترل میزان دما و خواص مکانیکی ماده نیز استفاده می‌شود. کاربرد اروزیل ایرانی جهت مصارف صنعتی مختلف صورت می‌پذیرد.

مصرف اروزیل در صنعت آرایشی و بهداشتی

از اروزیل ایرانی با کیفیت در صنعت آرایشی و بهداشتی استفاده می شود. این ماده به عنوان خشک کننده عمل کرده و موجب ایجاد خواص براق کنندگی در محصولات می‌شود. در تولید خمیردندان نیز از این ماده به‌عنوان ساینده و از بین برنده جرم دندان استفاده می شود.

اروزیل ایرانی ۲۰۰

از پر مصرف ترین گریدهای تولید شده این ماده اروزیل ۲۰۰ است. این ماده یک عامل تغلیظ کننده بوده و به شکل پودری بی بو و به رنگ عرضه می شود که شفاف است و رنگی مایل به خاکستری دارد. این ترکیب به عنوان براق کننده در لوازم آرایشی کاربرد دارد. اروزیل ۲۰۰ نوعی سیلیس فوم آبدوست است که در ترکیب با سایر پرکننده ها برای بهبود خواص کاربردی و کاهش رساندن تخلیه بار الکتریکی در رزین های پلی استر و اپوکسی به کار گرفته می شود. هنگامی که اروزیل با رزین مخلوط می گردد، سطح بسیار سختی تشکیل می شود که به سختی سنباده می شود. اما سنگین و بادوام و محکم است.

جایگزین اروزیل ایرانی

جایگزین های مختلفی برای اروزیل در صنعت معرفی شده است. یکی از این جایگزین ها در صنعت تولید کف پوش های اپوکسی، نانو سیلیکا است. توجه شود که قیمت اروزیل با توجه به گرید و نوع آن می تواند متفاوت باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا