Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکیصنایع شیمیایی

پتاسیم گلوکونات چیست؟ قرص پتاسیم گلوکونات

پتاسیم گلوکونات به عنوان ماده ای با خواص دارویی شناخته می شود. از خواص پتاسیم گلوکونات در تامین پتاسیم مورد نیاز بدن استفاده شده و درواقع یک مکمل معدنی است. کاربرد پتاسیم گلوکونات در درمان بیماری هیپوکالمی استفاده شده و مقدار پتاسیم لازم خون را در این بیماران تامین می کند. پتاسیم به عنوان یک عنصر حیاتی در بدن شناخته شده و کمبود آن می تواند مشکلات جبران ناپذیری را برای سلامت فرد ایجاد نماید. از فواید پتاسیم گلوکونات دسترسی آسان آن است. انواع پتاسیم گلوکونات توسط شرکت های ایرانی و خارجی تولید و در بازار عرضه می شوند. برای خرید پتاسیم گلوکونات می توان به داروخانه ها و مراکز معتبر فروش اینترنتی محصولات دارویی مراجعه نمود. توجه شود که قرص پتاسیم گلوکونات را باید طبق دستور پزشک یا شرکت تولید کننده محصول استفاده نمود.

همواره برای خرید مواد شیمیایی خوراکی به سایت ها و مراکز معتبر فروش مراجعه نمایید.

پتاسیم گلوکونات چیست

گلوکونات پتاسیم درواقع نمک پتاسیم گلوکونیک اسید است. این ماده صنعتی با تخمیر و خنثی‌سازی از گلوکز حاصل می شود. گلوکونیک اسید از نظر فیزیولوژیکی واسطه‌ای مهم برای متابولیسم کربوهیدرات محسوب می شود. گلوکونات پتاسیم پودری کریستالی و روان است که به رنگ سفید تا کمی زرد شناخته شده و طعم کمی تلخ دارد. این ماده در آب محلول بوده و این از ویژگی های مهم محصول فوق است. غیر سمی بودن و سازگاری فیزیولوژیکی مطلوب این ماده موجب شده است تا در محصولات غذایی و دارویی کارایی بالایی داشته باشد.

قرص پتاسیم گلوکونات چیست

قرص پتاسیم گلوکونات به عنوان مکمل معدنی شناخته می شود. از این مکمل برای درمان یا پیشگیری از کاهش پتاسیم در خون استفاده می‌شود. عوامل مختلفی موجب کاهش میزان پتاسیم در بدن می شوند، ازجمله این موارد می توان به بیماری هایی مانند اسهال و استفراغ شدید و طولانی، مشکلات هورمونی مانند هایپرآلدوسترونیسم یا درمان با دیورتیک‌ها اشاره نمود. در صورت بروز این مشکلات می توان از داروهایی مانند قرص پتاسیم گلوکونات استفاده نمود.

پتاسیم در سلامت سلول‌ها، کلیه‌ها، قلب، عضلات و حتی اعصاب نقش دارد. بنابراین وجود سطح طبیعی پتاسیم در خون از اهمیت بالایی برخوردار است. بیشتر افرا پتاسیم را از طریق رژیم غذای دریافت می کنند، اما در صورت کمبود استفاده از پتاسیم گلوکونات توصیه می شود. توصیه می شود خرید مواد شیمیایی خوراکی از منابع معتبر صورت پذیرد.

پتاسیم گلوکونات چیست
پتاسیم گلوکونات چیست

قرص پتاسیم گلوکونات برای لاغری

تجمع مایعات در زیر پوست می تواند موجب افزایش وزن شود. احتباس آب در بیشتر افراد رخ داده و علل مختلفی موجب بروز آن می شوند. اصلاح سبک زندگی و رژیم غذایی می توان موجب کاهش یا بهبود احتباس آب شود.

استرس به عنوان اصلی ترین عامل تجمع آب زیرپوست شناخته می‌شود. در زمان استرس هورمون آلدوسترون پیامی را مبنی به حفظ نمک به کلیه ها فرستاده و موجب احتباس آب در بدن می شود. در این زمان پتاسیم تخلیه و بدن با کمبود آن مواجه می شود و این چرخه ادامه خواهد داشت.

مقدار و نحوه مصرف قرص پتاسیم گلوکونات

  • قبل از شروع درمان با استرس، مطالعه بروشور دارویی داخل بسته امری ضروری است. این بروشور مصرف کننده را از عوارض احتمالی آگاه می کند.
  • توجه شود که دوز و مقدار داروی پتاسیم گلوکونات در افراد مختلف، متفاوت بوده و دارو باید طبق تجویز پزشک استفاده شود.
  • برای کاهش مشکلات معده، دارو باید با مقادیر بالای آب مصرف شود.
  • توجه شود که دارو باید در زمان های مشخص مصرف شده و از استفاده دوزهای بیشتر از حد تعیین شده، خودداری گردد.

احتیاط در مصرف پتاسیم گلوکونات

پتاسیم گلوکونات از داروهای طولانی رهش است. بنابراین از خرد کردن، جویدن یا مکیدن کپسول و قرص های آن باید ممانعت شود. در غیر اینصورت ممکن است دارو به یکباره آزاد شده و موجب بروز عوارض جانبی در مصرف کننده شود.

توجه شود که تقسیم کردن قرص های طولانی رهش مانند گلوکونات پتاسیم مجاز نیست. مگر اینکه پزشک معالج آن را تجویز کرده باشد. توجه نمایید که برای خرید مواد شیمیایی خوراکی به سایت های معتبر فروش مراجعه نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا