Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

سنگ زبرجد چیست و از خواص بی نظیر آن چه می دانید؟

سنگ زبرجد (Peridot) یا پریدوت یک سنگ قیمتی شناخته شده و باستانی است که قطعات تزیینی ساخته شده از این سنگ به قدمت فراعنه در مصر برمی گردد. انواع نگین های این سنگ معدنی  ، باعث ایجاد سنگ قیمتی و دوست داشتنی از سبز روشن تا سبز زیتونی می شود. شدت رنگ آن به مقدار آهن موجود در ساختار شیمیایی این سنگ بستگی دارد . هرچه مقدار آهن بیشتری در این سنگ وجود داشته باشد ،رنگ  سبز عمیق تری خواهد داشت. مطلوب ترین رنگ سنگ زبرجد ، سبز زیتونی مایل به زرد می باشد. با اینحال سنگ زبرجد با رنگ سبز زیتونی عمیق تر ارزش بیشتری نسبت به رنگ های سبز روشن تر و سبز مایل به زرد دارند.

سنگ زبرجد گوهر ملی مصر است. مصریان باستان آن را به عنوان “گوهر خورشید” می دانستند. نام دیگر زبرجد پریدوت است و بیش از ۳۵۰۰ سال پیش در جزیره سنت جان استخراج می شد. در اواخر قرن نوزدهم ، یک شرکت مصری دارای انحصار معادن  این سنگ بود. در یک دوره تاریخی محل دقیق قرارگیری این جزیره برای چندین قرن به یک معما تبدیل شد تا اینکه دوباره در سال ۱۹۰۵ کشف شد. جوئل آرام ، در “دائرالمعارف رنگی چاپ دوم سنگ های قیمتی” ، می نویسد زبرگاد جزیره ای در دریای سرخ است که غالباً در معرض مه می باشد و پیدا کردن آن را برای ناوگان باستان  بسیار دشوار است. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

زبرجد یا پریدوت چیست؟

زبرجد یا پریدوت انواع سنگ های اولیوین می باشد. این سنگ ها بخشی از سیستم بلورهای orthhorhombic هستند و دارای جلای شیشه ای می باشند. این سنگ ها سرشار از منیزیم هستند و دارای محتوای آهن نیز می باشند که به این سنگ رنگ سبز می بخشد. رنگ های  سنگ زبرجد یا پریدوت از سبز-زرد تا سبز زیتونی و سبز تیره است. معنی Peridot هدف و تمرکز است.

این سنگ قیمتی، سنگی است که برای جشن شانزدهمین سال ازدواج داده می شود. پریدوت سابقه  بسیار طولانی در تاریخ باستان دارد. پاپیروس های باستانی استخراج این سنگ ها را از اوایل سال ۱۵۰۰ قبل از میلاد ثبت کرده اند. همانطور که گفتیم منبع اصلی پریدوت در دنیای باستان جزیره سنت جان در دریای سرخ مصر بوده است ،که اسم ایرانی این سنگ نیز از اسم جزیره استخراج شده آن الهام گرفته شده است. در دوران باستان از سنگ های پریدوت برای طلسم های تراشیده شده استفاده می شده است.

قیمت خرید و فروش سنگ زبرجد

قیمت زبرجد به رنگ و شفافیت آن بستگی دارد بر این اساس قیمت انگشتر زبرجد می تواند متفاوت باشد مخصوصا اگر دعای زبرجد بر روی آن حکاکی شده باشد.

سنگ زبرجد چیست و از خواص بی نظیر آن چه می دانید؟

اسرار سنگ زبرجد یا پریدوت

این سنگ دارای یک پرتوی سبز رنگ مانند نور خورشیدی است که از میان درختان سرسبز عبور می کند. زبرجد یک سنگ قیمتی گرانبها است که به خاطر روح تابستانی ، ارتعاشات خوش شانسی و توانایی غیرعادی آن برای حفظ آرامش و احساس امنیت بدون توجه به آنچه در اطراف شما اتفاق می افتد ، شناخته می شود.

رنگ سبز چشمک زن آن یکی از علائم  ملکه کلئوپاترا بوده است او دوست داشت خودش را با سنگ زمرد تزیین کند. اما حتی فراتر از دوران باستان و قصه های ملکه های مصر این سنگ در طول تاریخ همواره مورد احترام صاحبان قدرت بوده است.

بلورهای زیبای زبرجد در طیف وسیعی از طلایی تا سبز زیتونی تا سبزهای براق وجود دارد. در حالی که گاهی اوقات این سنگ را “زمرد مرد فقیر”  نیز می نامند ، اما هیچ چیز متواضعانه و فروتنی در مورد این سنگ پر جنب و جوش وجود ندارد. این سنگ زیبا که از آتش و انرژی خام حاصل از هسته زمین متولد شده است را می توان در ترک های آتشفشانی اوهایو در هاوایی جستجو کرد.  به دور از جریان های  دریای سرخ و آتش گدازه هاوایی ، سنگ پریدوت را می توان در برزیل ، پاکستان و حتی استرالیا نیز پیدا کرد.

خواص سنگ زبرجد یا پریدوت

این  سنگ هدیه ای از قلب مادر طبیعت است که  دارای  خواص درمانی بسیار زیادی می باشد . آرامش عمیق ، سلامتی خوب ، خواب آسوده و برقراری تعادل و هماهنگی در بدن ، ذهن و روح ، فقط تعداد انگشت شماری از خواص بی نظیر سنگ زبرجد می باشد  که می تواند هنگام استفاده از این سنگ انتظار داشته باشید. بیایید کمی عمیق تر شویم و کشف کنیم که این سنگ قیمتی چه رازهایی را در اختیار دارد ، در اینجا تمام مواردی است که باید در مورد بهبود کریستال و معنی سنگ زبرجد بدانید شرح داده شده است.

خواص شفابخش سنگ زبرجد

این سنگ دارای ذاتی پاک ، نور آور و شفابخش می باشد ،سنگ زبرجد باعث احساس آرامش و امنیت می شود. این سنگ جواهر بسیار زیبا به چاکرای قلب متصل می شود و همیشه آماده کمک به شما به طور گسترده ای است ، بنابراین شما می توانید در لذت متعالی جهان هستی شریک شوید. برای باز کردن دریچه قلب خود ، مهم است که احساس ناخوشایند اضطراب را آزاد کنید ، افکار حسادت آمیز را رها کنید  و اجازه دهید این سنگ راه را برای خروج  شما از زمین های بایر قدیمی به مراتع جدید و آفتابی هدایت کند.

سنگ زبرجد چیست و از خواص بی نظیر آن چه می دانید؟
سنگ زبرجد چیست و از خواص بی نظیر آن چه می دانید؟

خواص درمانی جسمی

پزشکان دنیای قدیم معتقد بودند که سنگ زبرجد وقتی که صحبت از کبد ، مثانه صفرا و مشکلات هضم می شود یک درمان کننده طبیعی است. شاید به دلیل رنگ سبز آن این سنگ برای سم زدایی ایده آل  بوده است. سنگ زبرجد یک ماده مقوی و عالی برای سلامتی می باشد ، به خصوص هنگامی که صحبت از بهبود و بازسازی سلول ها و بافت های بدن در میان باشد  ، این سنگ باعث ایجاد قدرت و سرعت در متابولیسم بدن و ​​کمک به سیستم های غدد فوق کلیوی و غدد درون ریز می شود.

این سنگ قیمتی همچنین برای کمک به درمان مشکلات پوستی استفاده می شود و گفته می شود که این سنگ پاک کننده ای برای از بین بردن بثورات و برگرداندن درخشش سالم به صورت و پوست است. همچنین می تواند برای کاهش تب بدن مورد استفاده قرار گیرد و حتی می تواند درد داخلی بسیار زیادی را که هنگام زایمان ایجاد می شود ، به لطف توانایی  این سنگ در تسکین انقباضات دردناک عضلانی کاهش داد.

خواص درمانی ذهنی و عاطفی

سنگ زبرجد یا پریدوت ایجاد کننده زندگی و نور است ، وقتی صحبت از خواص درمانی ذهنی و عاطفی می شود ، واقعاً خودش شکوفا می شود. این سنگ یکی از قوی ترین کریستال های شفابخش است و مطمئناً روحیه شما را تثبیت کرده و شما را ترغیب می کند که در زندگی شاد و خوشحال و سرزنده باشید. این سنگ بسیار زیبا  برای کسانی که در کنار گذاشتن رفتارهای خودمحوری مانند حسادت و کینه به کمی کمک نیاز دارند ، بسیار مفید می باشد و به شما کمک می کند این عادت های غلط را دور بیندازید.

این  سنگ قیمتی یک سنگ عالی در تشویق شما برای رها کردن همه کارها و خلاص شدن از شر الگوهای رفتاری مشکل آفرین است که به درد هیچ کس نمی خورد و به راحتی فضای قلب  شما را مسدود می کند.

از آنجا که سنگ زبرجد مشغول شستن همه احساسات منفی است ، می تواند سنگی عالی برای کاهش استرس و اضطراب باشد. وقتی دچار احساس حسادت ، کینه و تلخی می شویم ، تمام بدن و ذهن ما می تواند به تفکرات اضطراب آور فرو برود. این  افکار و احساسات بر خواب ، سلامتی و تعادل عاطفی تاثیر منفی می گذارد. این سنگ قیمتی و زیبا تمام این افکار و احساسات منفی را از قلب شما پاک می کند.

سنگ قیمتی زبرجد گاهی اوقات به دلیل توانایی ذاتی در دعوت از ذهن به تمرکز ، سنگ دانش (Study Stone) نیز نامیده می شود. اگر برای انجام های مختلف تمرکز ندارید و هر چیزی حواس شما را پرت می کند ، این  سنگ می تواند همراه خوبی برای تصمیم گیری در انجام کارها باشد. زبرجد یک سنگ قیمتی است که به شما تمرکز و انرژی لازم برای استقامت در کارهای روزمره را می دهد.

خصوصیات متافیزیکی زبرجد

داشتن سنگی که هم به چاکرای قلب و هم به چاکرای شبکه خورشیدی متصل می شود ، بنیادی عالی برای یافتن تعادل و ثبات در طوفان های جهان است. چاکرای شبکه خورشیدی هسته اصلی ماست. این چاکرا ، مرکز لذت و مکانی است که شما در آن حس خود را می سازید. اگر این چاکرا مسدود شود ، ممکن است احساس و انگیزه خود را از دست بدهید و دیگر امیدی برای زندگی کردن نداشته باشید و دچار افسردگی شوید.

با داشتن یک سنگ زبرجد و استفاده از آن برای بیدار کردن و پاکسازی چاکرا های خود ، می توانید باعث انفجار انرژی ها درخشان در خود شوید و زندگی شادمانی را برای خود و اطرافیان مهیا کنید .

این سنگ به چاکرای قلب متصل می شود، مکانی که عشق و اعتماد شما در آن قرار دارد. اگر چاکرای قلب شما مسدود شده باشد ، شما ممکن است برای ایجاد روابط بهتر تلاش کنید ، ممکن است نتوانید بگذارید عشق شما جنب و جوش داشته باشد .اما نترسید و نگران نباشید این سنگ می تواند در زندگی و قلب شما مانند نوری بدرخشد و تمام تاریکی ها را از قلب و زندگی  شما پاک کند.

سنگ زبرجد چیست و از خواص بی نظیر آن چه می دانید؟
سنگ زبرجد چیست و از خواص بی نظیر آن چه می دانید؟

روش تشخیص سنگ زبرجد اصل

اولین راه تشخیص این سنگ قیمتی این است که اگر زیر نورخورشید یا نور مهتابی به آن نگاه کنید نباید هیچ تغییر رنگی بدهد. راه ساده دیگر تشخیص اصل بودن این سنگ استفاده از آهنربا است زیرا همانطور که گفتیم این سنگ در ساختار خود حاوی آهن است و باید جذب آهنربا شود.

نحوه تمیز کردن و نگهداری زبرجد

پاکیزه نگه داشتن سنگ های قیمتی  در شرایط مطلوب برای بالا بردن و روان نگه داشتن انرژی  های ساطع شده از آنها ضروری است. تمیز کردن منظم یک روش عالی برای از بین بردن آلودگی های جذب شده توسط این سنگ های زیبا می باشد که می توان اطمینان حاصل کرد سنگ های قیمتی نه تنها درخشش بلکه قدرت خود را نیز حفظ می کنند.  سنگ زبرجد زیاد از این کار خوشش نمی آید. گرچه سنگی شکننده است اما جواهری نیست که نیاز به تجملات داشته باشد ، این سنگ زیاد دوست ندارد آن را بشویید و پاک کنید.

اگر می توانید آن را از تغییرات شدید دما دور نگه دارید و وقتی صحبت از پاکسازی می شود باید با آب گرم و صابون کمی آن را تمیز کنید. همیشه مطمئن شوید که صابون را بطور کامل از سطح این سنگ پاک کرده اید و اگر می خواهید این سنگ همیشه  انرژی شارژ شده داشته باشد باید آن را در روز مقابل خورشید قرار دهید تا مادر زمین به کار خود ادامه دهد. بلورها توسط انرژی اولیه طلسم می شوند و چون زبرجد یک سنگ زمینی است ، بوسه خورشید را دوست دارد و شارژ می شود.

در آخر

این سنگ قیمتی  یک سنگ زیبا و پر از امکانات بی نهایت است و همیشه آماده می باشد تا به شما برای زندگی روزانه انرژی بدهد داشتن یک سنگ زبرجد به این معنی است که شما در حال کار بر روی روح احساسی خود هستید.

برای کسانی که فقط کمی تعادل بیشتر در زندگی می خواهند و نیاز دارند که به قلب خود اعتماد کنند و از مبارزه با شیاطین قضاوت  و حسادت درونی خود خسته شده اند این سنگ قیمتی تمام شما را در معرض نور گرما بخش خورشید خود قرار می دهد . بگذارید سایه ها از شما دور شوند وقتی که با تابش سبز و زرد زبرجد در نور طلایی خورشید  قدم می گذارید. نظر شما درباره سنگ زبرجد چیست؟ آیا شما به این سنگ قیمتی نیاز دارید و این سنگ شما را به خود جذب می کند؟!

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا