Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

سنگ ماه چیست و از قدرت متافیزیک آن چه می دانید؟

سنگ ماه (Moon Stone) از قرن ها پیش شناخته شده است و ویژگی های منحصر به فرد آن همیشه جذابیت خاصی  برای مصرف کنندگان داشته است. این امر به دلیل بلوغ این سنگ و همچنین توانایی انعکاس نور در ساختار بلوری و ایجاد یک هاله یا کیفیت لرزان قابل توجه می باشد.

این سنگ زیبا بخشی از گروه معدنی فلدسپات است که از سیلیکات آلومینیوم، سدیم و پتاسیم ساخته شده است و ظاهری مروارید مانند دارد. سنگ ماه شفاف است و در رنگ های سفید و خاکستری وجود دارد اما همچنین دارای رنگ های نارنجی ، سبز ، آبی ، صورتی ، قهوه ای و رنگین کمانی نیز می باشد. معنی Moon stone  عبارت است از انرژی زنانه و آغازهای جدید است.

این سنگ زیبا نام خودش را از درخشش مهتاب گرفته است و افسانه های زیادی در ارتباط با این سنگ وجود دارد. یونانیان و رومیان باستان معتقد بودند که سنگ های ماه از مهتاب بیرون می آیند که باعث می شود این سنگ با قدرت جادویی و شفابخش ماه در ارتباط باشد. سنگ ماه قیمت متفاوتی بر اساس جواهرات بکار رفته دارد و سنگ ماه اصل بسیار گران قیمت است. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک به ویژگی های این سنگ زیبا می پردازیم لطفا همراه ما باشید.

ویژگی های سنگ ماه

جلوه های شیری رنگ یا نور تابشی موج دار این سنگ به نظر می رسد از زیر سطح سنگ های ماه به وجود می آید به عنوان نشانه بلوغ شناخته می شود . فلدسپات ارتوکلاز که به عنوان سنگ ماه شناخته می شود ، تنها سنگ قیمتی است که بلوغ واقعی را نشان می دهد.

الگوی ساختاری  پیچیده ای این سنگ  دلیل این پدیده نوری یا بلوغ واقعی این سنگ می باشد. بلوغ در اثر به وجود آمدن لایه ها به دلیل وجود اجزا ریز فلدسپات در ماده میزبان ایجاد می شود. ادغام فلدسپات سدیم در فلدسپات پتاسیم لایه ای ایجاد می کند که لایه های نازک داخلی دو نوع فلدسپات را با هم مخلوط می کند. اثر تداخل نور در سنگ های قیمتی به دلیل این لایه ها رخ می دهد. نور منعکس شده در تمام مناطق طیفی به یک اندازه پراکنده می شود و یک شیلر تولید می کند.

رنگ های شیلر ممکن است به دلیل این پدیده ،سفید ، آبی یا آبی کم رنگ و نارنجی باشند. اما رنگ ارزشمند و همچنین مطلوب این شیلر، آبی است که معمولاً توسط سنگی با رنگ بدنه سفید یا خاکستری تولید می شود. لایه های نازک به تولید یک شیلر جذاب کمک می کنند ، در حالی که یک لایه سفید با جذابیت کمتر توسط لایه های ضخیم تولید می شود.

سنگ ماه چیست و از قدرت متافیزیک آن چه می دانید؟

ویژگی داخلی این سنگ قیمتی

قرن هاست که ماه نمادی از روح الهه است و مانند یک گوی بالای سر ما آویزان است و انواع سحر و جادوها را به خود جذب می کند. سنگ ماه تمام این جادوها را به تصویر می کشد ، این ماده معدنی آلبیت با پرتوهای سبک و درخشش شیری که به عنوان بلوغ نیز شناخته می شود این خصوصیات را به رخ ما می کشد.

این سنگ یک سنگ ارتوکلاز است، همچنین به عنوان انواع مواد معدنی فلدسپات نیز شناخته می شود از بسیاری از گوشه ،کناره  های کره زمین ، از سریلانکا گرفته تا سواحل غریب ماداگاسکار ، سرزمین های شفق قطبی نروژ و پهناور استرالیا ، بدست می آید.

درست مانند ماه که در آسمان ما معلق است ، این سنگ  نیز در بسیاری از تغییرات فصلی  و فرهنگ های مختلف وجود داشته است. در هند ، سنگ ماه دارای سابقه طولانی است ، این سنگ ابزاری است که برای آوردن خرد الهی و مهارت های بصیرت روی میز استفاده می شود. در روم باستان ، رومی ها بر این باور بودند که مون استون ، تکه ای از نور ماه است. گفته می شد کسانی که به داخل این سنگ نگاه می کنند می توانند الهه دیانا را ببینند و این طلسم عشق و ثروت را برای صاحب آن به ارمغان می آورد.

با ورود اروپا به دوره هنر نو ، مون استون یک بار دیگر جادوی خود را پراکنده کرد و این  سنگ  دوره ای جدیدی از شکوفایی را بدست می آورد زیرا به عنوان مرکزی برای جواهرات و کارهای متعالی مورد استفاده قرار می گرفت. در دهه شصت نیز یکبار دیگر استفاده از این سنگ برای درمان معنوی و ایجاد بهبودی رواج بسیار زیادی پیدا کرد و حتی  در دنیای مدرن ما نیز این سنگ  از این جهت که یک حرز خاص است و برای از بین بردن عواملی که سلامتی ما را به خطر می اندازد کارایی بسیار زیادی دارد.

سنگ ماه چگونه شکل می گیرد؟

مون استون  نوعی فلدسپات است. فلدسپات در همه جای دنیا در انواع سنگ های ، آذرین ، دگرگونی و رسوبی وجود دارند. فلدسپات از سیلیس و آلومینیوم تشکیل شده است و به روش های مختلفی از جمله تبلور ماگما یا گدازه ، تحت حرارت و فشار زیر سطح زمین یا خرد شدن در سنگ های رسوبی تشکیل می شود.

در مورد این سنگ ، گرما یا فشار مواد معدنی مختلف را در هنگام آشوب های آتشفشانی ذوب می کند که باعث می شود آنها با هم مخلوط شوند. با کاهش فعالیت آتشفشانی ، مواد ترکیبی جدید شروع به خنک شدن می کنند. برای ایجاد سنگ ماه ، دو ماده معدنی خاص Orthoclase و Albite باید وجود داشته باشد.

این دو ماده معدنی در دماهای مختلف جامد می شوند و زمانی که خنک شوند ، در لایه های میکروسکوپی جدا می شوند. این لایه ها که به سنگ قیمتی سخت تبدیل می شوند ، جلای مروارید مانند متمایز سنگ ماه را ایجاد می کنند. هنگامی که نور از بین لایه ها می تابد ، مقداری نور به دام می افتد ، برخی از آنها پراکنده می شوند ، برخی از آنها برمی گردند و باعث ایجاد اثر معروف شیلر یا آدولاسور می شوند.

این لایه بندی یا جداسازی لایه ای فقط با یک ترکیب معدنی خاص اتفاق می افتد و اگر سنگ در مدت زمان طولانی خنک شود. ترکیب اشتباه یا خنک شدن خیلی سریع می تواند سنگ های مشابهی ایجاد کند اما فاقد این اثر تابشی است.

سنگ ماه چیست و از قدرت متافیزیک آن چه می دانید؟

معنای معنوی سنگ ماه چیست؟

با نگاه اثیری یا آسمانی تعجبی ندارد که مون استون با افسانه ها و انرژی معنوی احاطه شده باشد. در جهان باستان از شرق به غرب ، اعتقاد بر این بود که این سنگ های قیمتی از آسمان می ریزند که اشاره به ریشه های ماورای طبیعی  ماه دارد.

ارتباط آشکار این سنگ با ماه باعث شده است که آن را اغلب دارای قدرت های زنانه مانند شهود ، خلاقیت ، پرورش و عشق بی قید و شرط تلقی کنیم. یکی از روشهای ساده برای تشخیص تأثیر معنوی این سنگ رنگ آن  است. سنگ ماه سفید در قوی ترین نقطه خود ، تقویت کننده درک و آینده نگری ، ماه را مجسم می کند.

سنگ نارنجی ماه تعادل ایجاد می کند ، استرس و اضطراب را کاهش می دهد و شانس به همراه می آورد. سنگ ماه زرد رویاهای روشن و یک خواب آرام شبانه به شما می دهد. سنگ ماه آبی می تواند به التیام قلب شکسته و یافتن عشق جدید در زندگی شما کمک کند. همانطور که می بینید آنها دارای خواص تسکین دهنده ای مشابه هستند و همه می توانند احساسات روحی را تسکین دهند.

سنگ ماه رنگین کمان که به عنوان یک سنگ قیمتی متحول شده شناخته می شود واقعاً یک لابرادوریت می باشد و به افرادی که  به تغییر نیاز دارند خواه انتخابی و یا خواه برحسب شرایط ، کمک بزرگی خواهد کرد. سنگ رنگین کمان یک سنگ قیمتی ایده آل برای محل کار است ، این  سنگ ارتباط ، کار گروهی و تعهد به هدف را افزایش می دهد. این یک سنگ قیمتی از نظر احساسی  انرژی مثبت ایجاد می کند و اشتیاق را به زندگی روزمره  شما وارد می کند.

در راس این انبوه از سنگ ها ، سنگ چشم گربه و سنگ ستاره ماه قرار دارند که  دارای نقاط قوت بیشتری نسبت به توانایی های طبیعی سنگ ماه  می باشند این دو نوع ابرقدرت می باشند آنها می توانند تفکر روشن را تقویت کنند و به شما امکان می دهند بر آنچه واقعاً در زندگی شما مهم است تمرکز کنید.

انواع سنگ ماه

این سنگ ها مانند آب نرم هستند و همانند ماه درخشان می باشد ، اما انواع مختلفی از این سنگ منحصر به فرد وجود دارد که در ادامه شرح داده شده است:

سنگ ماه سفید

با روشن ترین نور سفید خود را نشان می دهد ، سنگ ماه سفید امید و وعده ماه جدید را به تصویر می کشد. این سنگ بزرگ نمایی از احساسات است اما این کار را به گونه ای انجام می دهد که تعادل را به خطر نیندازد.

شما می توانید نام آن را “سنگ ماه که نور سفید را نشان می دهد” بگذارید. برخلاف سایر ارقام ، این نوع از نظر توزیع مقدار بسیار کمی دارد. در اصل حامل انرژی ماه جدید و بهبود توانایی روانی و مفهوم بینایی است. برای زنان ، اهمیت آن با این باور قابل درک است که انرژی کوندالینی ، اصطلاحی سانسکریت که انرژی الهی موجود در پایین ستون فقرات زن را نشان می دهد.

 هلو یا سنگ ماه زرد

مانند ماه هایی که در اعماق ماه های تابستان از بالای سر ما می درخشد ، هلو یا سنگ ماه زرد نیز درخشش زیبایی ایجاد می کند که تاریکی را روشن می کند و ترس ها و اضطراب ها را از بین می برد.

سنگ هلو / زرد به عنوان “سنگ برای زنان” شناخته  شود ، این سنگ دارای توانایی های تسکین دهندگی ، آرامش ، باروری و انتقال است. این سنگ  نماد انرژی زنانه است و احساس منفی فرد را تغییر شکل می دهد و روح را تصفیه می کند.

سنگ ماه رنگین کمان

سنگ ماه رنگین کمان در نور طبیعی با هاله ای نیمه شفاف خامه ای همراه با چشمک زدن های گاه به گاه رنگین کمانی و شفافیت ، به ویژه در بین مات و نیمه شفاف آن ، شکوه خود را نشان می دهد.

این سنگ به دلیل تقویت توانایی روانی و شهود شناخته شده است ، با افزایش خلاقیت ، اعتماد به نفس درونی ، تعادل و استقامت همراه می باشد. این سنگ برای ساختن زیور آلات مخصوصاً انگشتر استفاده می شود.

سنگ ماه سیاه

رنگ مشکی این سنگ هنگام جابجایی سنگ با چشمک زدن های خاکستری نقره ای متفاوت به نظر می رسد. بعضی از این سنگ ها از درون دارای خطوط زرد هستند ، به همین دلیل ممکن است ارتباط آن را با ناف یا چاکرای خاجی پیدا کنید.

بسیاری از محققان دوست دارند که معنای آن را با بازسازی چیزها و مهار انرژی منفی موجود در روح انسان پیوند دهند. بنابراین ، این اعتقاد وجود دارد که می توان به دلیل طنین عمیق این سنگ در برخی از چاکراهای عالی ، استعدادهای روانی فرد را کشف کرد. انگشتر سنگ ماه سیاه بسیار ارزشمند است.

سنگ ماه خاکستری

این سنگ خاکستری نزد شامیان محبوب می باشد که اغلب آنها را “سنگ ماه جدید” می نامند و بیش از هر چیز بر جنبه های عرفانی خود تمرکز می کنند در چنین سنگی  ، خواص درمانی و عشق وجود دارد که آن را برای درمانگران نیز مهم می کند.

چشم گربه / سنگ ماه آبی

سنگ ماه آبی به دلیل انرژی ملایم و نرمی که دارد، می تواند حتی غیر قابل دسترس ترین روح یک انسان را بهبود ببخشد و نرم کند. تا به حال به این  نیاز داشته اید که یک احساس خوب و کامل داشته باشید ، این  سنگ این احساس را برای شما به ارمغان می آورد. این سنگ ماه غالبا Cat Eye  نیز نامیده می شود که ممکن است باعث تمرکز ، دید درونی و شفافیت ذهنی شما شود.

سنگ ماه ستاره

یک نگاه دقیق به  این سنگ در زیر نور مستقیم ، اثر سیارک بودن آن را آشکار می کند و این بدان معناست که شما یک ستاره چهار پرتویی را مشاهده خواهید کرد که در سطح آن شناور است. برای اینکه آن اثر خاص به بهترین شکل ممکن دیده شود ، باید آن را کج کنید یا بچرخانید و از زوایای مختلف مشاهده کنید. مانند بیشتر خواهرانش ، سنگ ماه ستاره ای هنگام محاسبه انرژی و قدرت ارزش ویژه خود را دارد.

سنگ ماه چیست و از قدرت متافیزیک آن چه می دانید؟

خواص درمانی سنگ ماه

از این سنگ الهی لذت ببرید ، خوشبختی خود را پیدا کنید و با قدرت این سنگ زیبا به سطوح عمیق تر این کریستال بله بگویید. این کریستال کالیدوسکوپی دوست دارد  نور را به زندگی شما بیاورد  و دقیقاً مانند سنگ کیهانی که در آسمان ما آویزان است ، این سنگ به تمام احساسات ما ، چرخش های جزر و مد ، نور و تاریکی و اعماق خود ما متصل می شود. روح قدرت درمانی  این سنگ از معنوی به فیزیکی عبور می کند.

خواص درمانی جسمی

این سنگ  با انرژی الهه و زنانه الهی مرتبط است ، جای تعجب نیست که برای کسانی که از PMS رنج می برند ، Moonstone می تواند علائم شما را نرمتر و تعادل هورمونی شما را بهتر کند. این سنگ  به شدت بر اندام های تولید مثل تأثیر می گذارد و بدن شما را به چرخه خودش باز می گرداند. برای کسانی که با مشکلات باروری دست و پنجه نرم می کنند ، مون استون می تواند به رفع این مشکلات کمک کند. افراد همچنین می توانند در سنگ ماه قدرت را پیدا کنند زیرا می تواند به کاهش انواع ناراحتی های جسمی که اغلب با بارداری و فرزند آوری مرتبط هستند کمک کند.

خواص درمانی ذهنی و عاطفی

تا به حال احساس کرده اید که ذهن خود را در یک ماه کامل از دست می دهید این فقط یک نکته در مورد میزان تأثیر ماه بر تعادل عاطفی ما است. سنگ ماه اینجاست تا نوری را از تاریکی به شما بتاباند و همه احساسات را بالا ببرد. وقتی نمادی از ماه را بردارید و آن را بر روی شخص خود یا در زندگی خود نگه دارید ، این امر باعث می شود شما به جهان پیوند بخورید و  این سنگ می تواند تمام آن هورمون های وحشی را تحت کنترل قرار دهد.

این سنگ زیبا  همچنین به عنوان سنگ آغازهای جدید نیز شناخته می شود. همه چیز می گذرد ، همه چیز تغییر می کند و سنگ ماه به شما یادآوری می کند که استقبال از طبیعت چرخه ای فصول و ترس از ورق زدن صفحه و پتانسیل فصل های جدید چقدر مهم است.

خصوصیات متافیزیکی سنگ ماه

این سنگ کیهانی و جذاب ، غنی ​​از توانایی های روحی و اتصال عالی به چاکراها است. چیزی کاملاً معنوی در مورد این سنگ درخشان وجود دارد ، درست مثل تماشای پرتوی ساطع شده از ماه اقیانوس در نیمه شب ، این حس تعجب و آرامش را به ما القا می کند. سنگ ماه به زیبایی با چاکرای قلب ، چاکرای چشم سوم و چاکرای تاج  ما در ارتباط قرار می گیرد، دو چاکرا ما را دعوت می کند تا به اعماق درون خود نگاه کنیم تا بتوانیم فراتر از محدوده محیط پیرامونی خود را ببینیم. این دو چاکرای باز و هماهنگ به ما کمک می کنند تا جایگاه خود را در جهان پیدا کنیم .

شفافیت و برش مون استون

از نظر فیزیکی می توان سنگ های ماه را نیمه شفاف تا شفاف دسته بندی کرد و هرچه  این سنگ ها شفاف تر باشند از ارزش بیشتری برخوردار می شوند. اجزا می توانند در اثر بزرگ شدن جوانه سنگ قیمتی تداخل ایجاد کنند ، بنابراین هرچه تعداد آن کمتر باشد ، بهتر است.

سنگ های ماه تقریباً همیشه به صورت گنبدهای صاف یا بیضی شکل و دایره ای شکل بریده می شوند زیرا درخشش براق را به بهترین وجه نشان می دهد. بلوغ معمولاً از یک جهت قویتر است ، بنابراین دستگاه برش باید سنگ قیمتی را به دقت بررسی کند تا مشخص کند که از چه روشی می توان سنگ ماه را برش داد و صیقل داد.

سنگ ماه چیست و از قدرت متافیزیک آن چه می دانید؟

چگونه از سنگ ماه خود نگهداری کنیم؟

سنگ های قیمتی و سنگ ماه باید در داخل جعبه ای با پارچه نرم  قرار گیرند یا در پارچه ای نرم بسته بندی شوند. درجه سختی این سنگ مقیاس موهس حدود ۶ تا ۶/۵ است ، بنابراین باید آنها را از سنگ های قیمتی و جواهرات دیگر دور نگه داشت تا اطمینان حاصل شود که توسط سنگ های قیمتی سخت تر خراشیده نمی شوند .

مانند تمام سنگ های قیمتی و کریستال های شفابخش ، این سنگ  شما هنگامی که مرتب تمیز و شارژ شود ، بهترین عملکرد را خواهد داشت. کریستال های التیام بخش برای همیشه باعث افزایش ارتعاشات و ارسال انرژی مثبت به ما می شوند و برای تازه و کاملاً فعال نگه داشتن این جریان ، ممکن است بخواهید هر از گاهی آن ارتعاشات منفی آنها را پاک کنید.

درست مانند ماه آویزان در آسمان ، سنگ ماه نیز به زیبایی در برابر ترکیب آب و نور ماه واکنش نشان می دهد. به سادگی سنگ ماه خود را در زیر آب قرار دهید تا انرژی آن پاک شود و سپس آن را در آستانه پنجره یا در مقابل  تابش مستقیم نور ماه کامل بگذارید تا بتواند آن اشعه ها را جذب کند.

در آخر

این سنگ یک جواهر جادویی است که می تواند وارد زندگی شما شود. برای کسانی که کمی انرژی الهی بیشتری می خواهند و می خواهند با تصویر بزرگتری از جهان در ارتباط باشند  و ممکن است در هنگام استقبال از انرژی مثبت در اطراف  به کمی کمک اضافی نیاز داشته باشند ، مون استون می تواند یک سنگ عالی برای ایجاد نور تابشی باشد که تاریکی ها را از بین ببرد. آیا می خواهید از سنگ ماه استفاده کنید؟ آیا شما به قدرت های جذاب این سنگ زیبا جلب شده اید؟

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا