Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

آشنایی با کاربردها و قیمت سم قارچ کش بذرینو

قارچ کش بذرینو یکی از سمومی است که برای مقابله با بیماری های قارچی در گیاهان تولید و به بازار عرضه شده است. این سم را می توانید از فروشگاه های سموم کشاورزی خریداری کنید و برای محافظت از گیاهان کشت شده و درختان مورد استفاده قرار دهید.

بیماری های قارچی یکی از مشکلاتی است که باعث آسیب فراوان به محصولات کشاورزی شده و بازدهی محصولات را کاهش می دهد. برای جلوگیری از این مسئله خصوصا در مناطق مرطوب باید از سموم قارچ کش استفاده کرد. سم قارچ کش بذرینو یکی از سمومی است که به این منظور تولید شده است. قیمت خرید و فروش قارچ کش بذرینو در بازار به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد و شما می توانید به راحتی آنرا تهیه نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه در ادامه مقاله با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

فواید استفاده از سم قارچ کش بذرینو

بیماری های قارچی گیاهان طیف گسترده ای دارند و به روش های مختلفی گیاهان مزرعه ، درختان و حتی گیاهان آپارتمانی را آلوده می کنند. طبیعت واگیر این بیماری ها باعث سرایت سریع آنها به سایر گیاهان از طرق مختلف می شود. بیماری های قارچی توسط باد ، حشرات و پرندگان منتقل می شوند بنابراین یک گیاه آلوده می تواند تمام مزرعه را به تدریج درگیر کند.

تاکنون حدود ۸۰۰۰ نوع بیماری قارچی در گیاهان تشخیص داده شده است که مهترین آنها شانکرها و سفیدک های کرکی هستند که همه ما حتما تاکنون آنها را بر روی گیاهان آپارتمانی خودمان دیده ایم. برای مقابله با این بیماری ها می توان از سموم قارچ کش مختلف موجود در بازار استفاده کرد که هر یک با مکانیسم های مختلفی می توانند به برطرف کردن این بیماری ها کمک کنند.

روش مصرف سم قارچ کش بذرینو

برای استفاده از این سم ۱ تا ۲ گرم از این قارچ کش که به صورت پودری عرضه شده است را در یک لیتر آب حل کرده و به صورت سم پاشی و آبیاری مورد مصرف قرار دهید.

احتیاط لازم هنگام مصرف سم قارچ کش بذرینو

هنگام استفاده از این سم مانند هر سم دیگری از دستکش و ماسک استفاده کنید تا امکان تماس سم با بدن شما به حداقل برسد. در صورت مصرف تصادفی و همچنین مشاهده علائم مسمومیت پس از سمپاشی فورا به مراکز درمانی مراجعه نمایید.

راههای پیشگیری از بیماری های قارچی گیاهان

همواره گیاهان خود را از نظر ابتلا به قارچ مورد بازرسی قرار دهید و با دیدن اولین علائم اقدامات لازم را جهت جلوگیری از گسترش بیماری انجام دهید. این مسئله خصوصا در آب و هوای مرطوب که رشد قارچ ها محتمل تر است ضرورت بالایی دارد.

یکی دیگر از مسائلی که باید به آن توجه کنید تهویه مناسب با استفاده از جریان هوا است. جریان هوا از بیماری های قارچی جلوگیری می کند و قارچ های خاکزاد را نیز می توان با افزایش تخلخل خاک کاهش داد. علاوه بر این همواره اطراف گیاه را از برگ ها و شاخه های اضافی پاک کنید تا از بروز بیماریهای قارچی جلوگیری شود.

از آبیاری بیش از حد گیاهان چه در باغ و چه در خانه خودداری کنید زیرا با پوسیدگی ریشه ها در دراز مدت باعث رشد قارچ ها و بیماری های قارچی می شود. در نهایت با تغذیه مناسب و کافی گیاهان و درختان ، مقاومت آنها را در برابر همه بیماری ها از جمله بیماریهای مخرب قارچی افزایش دهید و از ایجاد هر گونه تنشی در گیاهان خودداری کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا