Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

سنگ گراندیدریت چیست و چه خواص درمانی دارد؟

سنگ گراندیدریت (Grandidierite stone) نه تنها یک سنگ قیمتی است ، بلکه یکی از کمیاب ترین مواد معدنی روی سطح زمین نیز می باشد. کشف اصلی سنگ های گراندیدریت در  یک رخداد کوچک پگماتیت در صخره های Andrahomana ، ماداگاسکار اتفاق افتاد.

با این حال ، از زمان کشف اولیه این سنگ ها در کشور ماداگاسکار ، این نوع از سنگ ها را در دسته های کوچک تر می توان در مناطق مختلف جهان ، یافت کرد. استثنائات بسیار کمی در این مورد وجود دارد ، اما به طور کلی ، فقط در ماداگاسکار می توان سنگ گراندیدریت که از کیفیت نگین کافی برخوردار باشد استخراج کرد. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

ویژگی سنگ گراندیدریت

هرچه آهن بیشتری در این سنگ ها وجود داشته باشد ، رنگ آنها آبی تر است. این سنگ ها همچنین به دلیل نمایش پلوکروازیسم یک تریکروئیک قوی شناخته می شوند. این بدان معنی است که این سنگ ها بسته به زاویه ای دید ، توانایی انعکاس سه رنگ را دارند ، سبز تیره ، سبز آبی تیره و زرد بسیار روشن که اغلب به دلیل بی رنگ بودن سفید در نظر گرفته می شود.

سنگ گراندیدریت به شدت تریکروئیک است ، اما هنگام برش ، ماده معدنی  آن رو به بالا قرار می گیرد. به همین دلیل به نظر می رسد که هنگام مشاهده برای اولین بار از مشخصات رنگ آبی تا سبز آبی برخوردار است.

وقتی وب سایت ها و وبلاگ نویسان درباره نادرترین سنگ های قیمتی جهان بحث می کنند ، سنگ گراندیدریت معمولاً در ده لیست برتر آنها ظاهر می شود. این سنگ معمولاً دارای  رنگ فیروزه ای خیره کننده ای است و فقط از آبی آسمانی تا سبز کمرنگ متغیر است. این سنگ ها از هر شکل بسیار کمیاب هستند اما یافتن نمونه های شفاف و حتی نقایص قابل مشاهده تقریباً غیرممکن است و به قیمت های باورنکردنی به فروش می رسند.

رنگ های سنگ گراندیدریت

سنگ گراندیدریت سنگ های قیمتی با کیفیتی هستند که  فقط در سایه های آبی و سبز وجود دارند و رنگ آبی نئون نرم بیشترین درخواست را در این سنگ ها دارد ، اگرچه این کاملا نسبی است زیرا هر رنگ این سنگ بسیار ارزشمند است. این رنگ به خودی خود به دلیل ناخالصی آهن  است که این سنگ قیمتی را کبود می کند.

به دلیل آرایش کریستالی ، سنگ گراندیدریت بسته به زاویه ای که مشاهده می شود می تواند دارای دو یا حتی سه رنگ متفاوت باشد. همانطور که آن را در دست می چرخانید می تواند از زرد به سبز یا آبی بروید و حتی در برخی از نمونه ها بی رنگ چشمک  می زند. این پدیده غیرمعمول پلوکروازیسم نام دارد و فقط در تعداد کمی از سنگ های قیمتی رخ می دهد.

سنگ گراندیدریت چیست و چه خواص درمانی دارد؟
سنگ گراندیدریت چیست و چه خواص درمانی دارد؟

 گونه های سنگ گراندیدریت

این سنگ کمیاب یک ماده معدنی سیلیکاتی است که بیشتر از منیزیم ، آلومینیوم و بور تشکیل شده و توسط ناخالصی های آهن رنگ می شود. این ماده معدنی طبیعی بسیار نادر است و نمونه های دارای شفافیت کافی که برای جواهرات استفاده می شوند بسیار کمیاب هستند.

وضوح و برش سنگ گراندیدریت

کشف این سنگ زیبا در زمین به اندازه کافی دشوار است اما هنگامی که آن را استخراج می کنیم بیشتر حاوی مواد خشن و مات هستند و مقادیر کمی که برای تبدیل شدن به سنگ های قیمتی شایسته شناخته می شوند معمولاً شفاف هستند. این سنگ های خشن برش داده می شوند و به صورت کابو براق جلا می یابند و به یک سنگ قیمتی نادر و زیبا تبدیل می شوند.

در سال ۲۰۱۴ معدنچیان در جنوب ماداگاسکار به رگه گراندیدریت برخورد کردند که ۸۰۰ کیلوگرم مواد خام به همراه داشت. از این طریق آنها توانستند ۶۰ گرم سنگ قیمتی شفاف بدست آورند!

اگر یک قطعه شفاف از سنگ گراندیدریت خشن داشته باشید ، این تنها آغاز چالش شما است زیرا برش و وجهه سازی این سنگ قیمتی بسیار دشوار است. هدف این برش ، به حداکثر رساندن تأثیر پلوکروزیسم است که در صورت چرخش به زوایای مختلف  ، دو یا سه رنگ چشمک بزند. علاوه بر این ، اگر این سنگ قیمتی با دقت زیادی تراشیده نشود ، تمایل به ترکیدن در دو جهت دارد (معروف به شکاف).

نحوه شناسایی سنگ گراندیدریت

ساده ترین راه برای شناسایی این سنگ قیمتی ، مشاهده رنگ آن است. سنگ های گراندیدریت با کیفیت سنگ های قیمتی فقط در سایه های آبی و سبز وجود دارند. بیشترین رنگی که به دنبال آن می رود ، رنگ آبی نئون نرم است ، زیرا بسیار نادر و کاملاً ارزشمند است.

روش قابل اعتماد دیگر برای شناسایی این سنگ های زیبا ، مشاهده از زوایای مختلف است. به دلیل خواص پلوکروئیک این سنگ ، بسته به اینکه از کدام طرف آن را مشاهده کنید ، می تواند حداقل دو یا حتی سه رنگ متفاوت باشد.

 معنای معنوی سنگ گراندیدریت

این واقعیت که این یک سنگ قیمتی نسبتاً تازه کشف شده است و بسیار نادر است ، به این معنی است که در مورد نقاط قوت معنوی آن اطلاعات بسیار کمی وجود دارد ، بنابراین در مورد ادعاهای بسیار زیاد در مورد قدرت های آن کمی احتیاط کنید  به خصوص در مورد انرژی های “سنتی” مورد بحث درباره این سنگ.

وجود عنصر آهن موجود در این سنگ البته تأثیر زیادی خواهد داشت و برخی می گویند این سنگ قیمتی به صاحب خود قدرت درونی ، اعتماد به نفس می بخشد و به تفکر روشن که با قدرت معنوی آهن ارتباط دارد ، کمک می کند. بعلاوه می تواند به فرایندهای منطقی اندیشه و سازماندهی در زندگی و کار کمک کند.

سنگ گراندیدریت چیست و چه خواص درمانی دارد؟
سنگ گراندیدریت چیست و چه خواص درمانی دارد؟

سنگ گراندیدریت و ارتباط آن با چاکراها

چاکراها مراکز انرژی در بدن شما هستند که به آنها Qi یا Prana نیز گفته می شود. هفت چاکرای در سراسر بدن وجود دارد که هرکدام بر وضعیت جسمی ، عاطفی یا روانی خاصی تأثیر می گذارد.

بعضی اوقات در زندگی چاکراهای ما نامتعادل یا مسدود می شوند و باید دوباره مرتب یا پاک شوند. یکی از راه های این کار استفاده از سنگ های درمانی چاکراست. این سنگ ها یا کریستال ها متناسب با چاکراهای منفرد ، قرمز برای چاکرای ریشه ، نارنجی برای ساکرال ، زرد برای گل خورشید ، سبز برای قلب ، آبی برای حلق ، نیلی برای چشم سوم و بنفش برای چاکرای تاج هستند.

با رنگ های مشخص سبز تا آبی می توان دریافت که سنگ گراندیدریت تأثیر مستقیمی بر دو چاکرای قلب و گلو خواهد داشت. اگر این سنگ قیمتی بیش از حد آبی متمایل به سبز رنگ باشد ، به چاکرای قلب متصل می شود و به شما کمک می کند تا چگونه با مردم ارتباط برقرار کنید و بر عشق ، عطوفت و همدلی در زندگی خود حاکم باشید. سنگ های قیمتی آبی تأثیر بیشتری بر روی چاکرای گلو خواهند داشت که به ارتباطات و بیان کمک خواهد کرد. یک سنگ قیمتی گراندیدریت فیروزه ای به هر دو چاکرا کمک خواهد کرد!

خواص درمانی ، قدرت و حقایق درمانی سنگ گراندیدریت

مادر طبیعت چیزهای زیادی برای ارائه به ما دارد. یکی از چیزهای ارزشمندی که طبیعت ارائه می دهد سنگ های قیمتی دوست داشتنی و مفید هستند. این سنگ ها از خواص و قدرت درمانی مختلفی برخوردارند که هرکدام برای اهداف مختلف مفید هستند. اگرچه انواع مختلفی از سنگ ها در مادر طبیعت وجود دارد ، اما برخی از آنها در جهان  نادر هستند و بنابراین بخشی از سنگ های قیمتی در جهان را نیز تشکیل می دهند. یکی از این سنگ های قیمتی گرانبها و نادر ” سنگ گراندیدریت ” است.

این سنگ قیمتی دارای خصوصیات مختلفی است و هنگامی که به عنوان یک جواهر استفاده می شود بسیار باشکوه به نظر می رسد. جمعیت زیادی از مردم خود را خوش شانس می دانند که از بلورهایی استفاده می کنند که بهترین تأثیرات را در زندگی دارند. دستیابی به سنگ قیمتی  گراندیدریت به این دلیل که بسیار نادرتر از سنگ های قیمتی دیگر است کار ساده ای نیست. به طور کلی ، این سنگ بلافاصله تمام ترس هایی را که قلب شما از مشکلات زندگی دارد ، از بین می برد. نه فقط این ، احساسات منفی را مانند عصبانیت غیرقابل کنترل ، حسادت و غیره در شما از بین می برد.

بسیار خوب ، اگر احساس می کنید گم شده اید و به دنبال کمک برای یافتن سرنوشت و هدف خود هستید ، سنگ گراندیدریت برای نجات شما اینجاست.

سنگ گراندیدریت چیست و چه خواص درمانی دارد؟
سنگ گراندیدریت چیست و چه خواص درمانی دارد؟

خواص درمانی سنگ گراندیدریت

شما را به چاکراهای حیاتی متصل می کند:

ظرفیت بهبودی این سنگ قیمتی دور از حدس است زیرا به چاکراهای قلب و گلو که چاکراهای حیاتی هستند متصل می شود. زندگی گاهی اوقات برخی از صفات یا عادات ناخواسته مانند نفرت ، طمع ، حسادت در افراد را به وجود می آورد. خلاص شدن از شر آنها بدون حمایت صحیح آسان نیست و از این رو  سنگ قیمتی گراندیدریت در خلاص شدن از جنبه های منفی شگفتی ایجاد می کند.

چشم اندازهای زندگی را برای شما بهتر پاک کنید:

برای بعضی از افراد واقعاً سخت است که اهمیت روشن و منظم بودن در زندگی را درک کنند. در این حالت زندگی نامرتب و سخت برای زنده ماندن تبدیل می شود. در چنین شرایطی ، بیشتر اوقات افراد تمایل به خودکشی دارند که بسیارخطرناک است. سنگ گراندیدریت به شما کمک می کند ایده روشنی از زندگی داشته باشید و کارها را برای شما ساده تر می کند. برای این منظور تمام کارهایی که باید انجام شود این است که این سنگ روی پوست قرار گرفته  تا نتایج مطلوبی حاصل شود.

سطح انرژی شما را افزایش می دهد :

در زندگی بارها اتفاق می افتد که برای انجام کارهای درست به روش صحیح کمبود انرژی دارید. این ممکن است منجر به فشارهای ناخواسته در زندگی شود. وقت آن است که تمام افسردگی را کنار بگذارید و زندگی خود را با انرژی های تازه و امیدهای جدید آغاز کنید. از این گذشته همه ما فقط یکبار زندگی می کنیم و ارزش آن را دارد که بدون دردسر زندگی کنید و خوشبختانه سنگ گراندیدریت برای کمک به شما وجود دارد!

به تصمیمات روشن کمک می کند:

افراد و شرایطی در زندگی هر شخص وجود دارد که در واقع فکر کردن و انتخاب از بین این گزینه ها دشوار است. این بیشتر به این دلیل اتفاق می افتد که ما هرگز نمی دانیم چه چیزی درون انتخاب ما نهفته است. به منظور کمک به خود در تصمیم گیری بهتر و درست انتخاب کردن سنگ قیمتی  گراندیدریت را در کنار خود داشته باشید.

از شر درد بدن خلاص می شوید :

برخی از مشکلات بدنی تأثیر زیادی در زندگی ما دارند. به نظر می رسد که این دردها  ساده باشند اما در واقع دردی که آنها بر فرد وارد می کنند غیر قابل تصور است. سنگ قیمتی گراندیدریت نه تنها به جنبه های احساسی می پردازد بلکه در معالجه برخی از دردهای بدن مانند درد گلو ، لوزه ها ، برونشیت ، سردرد  نیز سهم مشابهی از کمک به بهبودی را دارد.

چگونگی کشف سنگ گراندیدریت

مانند بسیاری دیگر از سنگ های قیمتی به گرامیداشت کسی که آن را کشف کرده است Grandidierite نامگذاری شد. آلفرد گراندیه ، كاشف و دانشمند فرانسوی بود كه ۳۸ جلد کتاب در مورد گیاهان ، جانوران و زمین شناسی ماداگاسكار نوشت ، جایی كه این سنگ های قیمتی برای اولین بار کشف شد. گراندیدریت توسط همکار فرانسوی و همنام آلفرد لاکروا ، متخصص کانی شناسی در جنوب ماداگاسکار در سال ۱۹۰۲ کشف شد.

سنگ گراندیدریت در کجا پیدا می شود؟

در زمان کشف آن در سال ۱۹۰۲ و ۶۰ سال بعد در همان نقطه ، مقدار بسیار کمی از این سنگ یافت شد ، محققان نتوانستند نمونه دیگری از این سنگ را پیدا کنند. از آن زمان مقادیر کوچکی در ایالات متحده آمریکا ، نیوزیلند ، قطب جنوب ، سریلانکا ، هند و چندین مکان در سراسر اروپا کشف شده است ، اما هیچ چیز کدام از این سنگ های کشف شده مانند سنگ های استخراجی از ماداگاسکاراز  کیفیت لازم برخورردار نبودند.

سنگ گراندیدریت چیست و چه خواص درمانی دارد؟
سنگ گراندیدریت چیست و چه خواص درمانی دارد؟

چگونگی شکل گیری سنگ گراندیدریت

گراندیدیریت یکی  از سنگ های قیمتی است که در سنگ های پگماتیت تشکیل شده و یافت می شود. تشکیلات سنگ پگماتیت نتیجه سنگ یا ماگمای مذاب است که از زیر پوسته زمین به سطح بالا می آید.

این  ماگما خنک می شود و حباب های گاز تشکیل می شود ، مانند ترک ها و شکاف هایی که ماگما در زمان های مختلف روی هم قرار می گیرد یا سرد می شود. گازهای موجود در حباب ها فرار می کنند و شکاف هایی را به وجود می آورند که مایعات به آن نفوذ می کنند.

طی میلیون ها سال مایعات خشک می شوند و کریستال های سیلیکون را ترک می کنند و سپس برای پر کردن این شکاف ها رشد می کنند. مایع اصلی ممکن است دارای برخی ناخالصی های معدنی باشد که به ایجاد سنگ های قیمتی مختلفی که همه ما  آنها را می شناسیم و دوستشان داریم کمک می کند. در مورد سنگ گراندیدریت ، مواد اولیه سیلیس با آلومینیوم ، منیزیم و بور مخلوط شده و وجود ناخالصی های آهن، بلورهای  ایجاد کرده است که به سنگ قیمتی رنگ سبز و آبی داده است.

قیمت سنگ گراندیدیریت

شکی نیست که این سنگ زیبا یک سنگ بسیار گران قیمت است که  قیمت نمونه های شفاف و تمیز آن به راحتی به ۲۰۰۰۰ دلار در هر قیراط می رسد. اکثریت قریب به اتفاق سنگ های قیمتی گراندیدریت به عنوان شفاف یا نیمه شفاف توصیف می شوند اما دارای بسیاری از اجزا یا نقص هستند. اما با ایجاد برش های دقیق این سنگ تبدیل به یک سنگ گران قیمت و زیبا می شود.

نحوه مراقبت از سنگ گراندیدریت

این سنگ در مقیاس سختی  ۷.۵ موهس درجه بندی شده است ، بنابراین برای جواهرات روزمره به اندازه کافی مقاوم است ، اگرچه بهتر است هنگام انجام هر کار بدنی از پوشیدن انگشتر یا دستبند خودداری کنید.

برای جلوگیری از خراشیده شدن توسط سنگ های قیمتی یا مواد دیگر ، بهتر است در کیسه های پارچه ای آن را نگهداری کنید. فقط با آب گرم و صابون این سنگ را تمیز کنید و سپس  به آرامی آن را خشک کنید.

در آخر

اگر به دنبال سنگی هستید که بتواند در تمام مشکلات و سختی های زندگی شما به شما کمک کند ، پس این سنگ قیمتی سنگ مناسب شماست. در آخر ، تمام خصوصیات این سنگ را به همراه نمودار تولد یا زودیاک خود بررسی کنید و این سنگ قیمتی را برای خود تهیه کنید. کار در کنار این سنگ شگفت انگیز در ترکیب فلزات مختلف برای بسیاری مفید است. استفاده از جواهرات ساخته شده از سنگ های قیمتی گراندیدریت به شما فوراً حس سلطنتی می دهد. این سنگ قیمتی سلطنتی یکی از بهترین ها برای زیبایی و سایر مزایای ذکر شده در بالا است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا