Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

سنگ سرپانتین یا شاه مقصود چیست و چه خواصی دارد؟

سنگ سرپانتین (Serpentine stone) یک سنگ نیمه قیمتی است اما از مدت ها قبل به عنوان یک گوهر تزئینی شناخته می شده است. این ماده معدنی سنگی به رنگ سبز یا زرد- سبز با رگه های مشخص و نقاط تیره است که باعث می شود رنگ و الگوی این سنگ شبیه پوست مار باشد. به همین دلیل مردم آن را سنگ مار می نامند و در کانی شناسی به آن مارپیچ می گویند ، که در لاتین به معنی “سنگ مار” است.

سرپانتین یک سیلیکات منیزیم هیدراته با کیفیت سنگ های قیمتی است که معمولاً به رنگ سبز ، سبز مایل به زرد یا سبز مایل به قهوه ای است. تصور می شود نام آن از رنگ های سبز مار مانند گرفته شده باشد. سرپانتین فقط یک سنگ قیمتی نیست ، بلکه یک گروه از مواد معدنی است که شامل حداکثر ۲۰ عنصر مختلف است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه در ادامه مقاله با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

قیمت سنگ سرپانتین

قیمت سنگ سربانتین به نوع آن و جواهر ساخته شده از آن بستگی دارد . شما می توانید هر رنگ از این سنگ را در قالب انگشتر ، دستبند و غیره تهیه کنید و مورد استفاده قرار دهید. ظروفی سنگین سرپانتین نیز در بازار موجود است و می توانید آنها را خریداری کنید.

انواع سنگ سرپانتین

اگرچه سرپانتین های متنوعی وجود دارد ، اما فقط دو ساختار اصلی سرپانتین وجود دارد که شامل آنتیگوریت و کرایزوتیل است. آنتیگوریت از نوع مارپیچ ، نوع پلاستیکی این سنگ است که معمولاً جامدتر و قیمتی تر از کرایزوتیل است. کرایزوتیل یک گروه رشته ای از مواد معدنی مارپیچ است که می تواند بر اساس تبلور به چهار نوع مجزا تقسیم شود.

کرایزوتیل بسیار ریز الیافی یکی از انواع آزبست ها می باشد. آزبستوز یک وضعیت کشنده در ریه ها است که ناشی از استنشاق الیاف ظریف کرایزوتیل است. از آنجا که آزبست به عنوان یک خطر برای سلامتی شناخته شده است ، فقط فرم آنتیگوریت سرپانتین به عنوان سنگ های قیمتی استفاده می شود.

مواد معدنی سرپانتین حاصل تغییرات دگرگونی پریدوتیت و پیروکسن هستند و از آنجا که ممکن است تغییرات در بسیاری از موارد ناقص باشد ، خصوصیات فیزیکی هر نمونه بسیار متفاوت است. سنگ های قیمتی با کیفیت سرپانتین (آنتیگوریت) غالباً به عنوان مار نجیب یا مار گران قیمت شناخته می شود.

سنگ سرپانتین یا شاه مقصود چیست و چه خواصی دارد؟
سنگ سرپانتین یا شاه مقصود چیست و چه خواصی دارد؟

تاریخچه کشف سنگ سرپانتین

مورخان و باستان شناسان ادعا می کنند که سنگ سرپانتین حدود ۵ هزار سال است که توسط مردم شناخته شده است. در واقع ، محصولات این سنگ زیبا در چین یافت شده است که مربوط به قرن ۳ قبل از میلاد است. بیش از ۱۰۰۰ سال پیش ، سرخپوستان آمریکای مرکزی و جنوبی از یک سنگ سرپانتین فرآوری شده به عنوان تزئینات و برای اهداف آیینی استفاده می کردند. همچنین در میان کیمیاگران و داروسازان قرون وسطی اروپا اعتقاد بر این بود که این سنگ باعث بهبود کیفیت بسیاری از پودرها و مایعات دارویی می شود. بنابراین ، ظروف داروخانه و ویال ها را از این ماده معدنی می ساختند. به همین دلیل ، ۵۰۰ سال پیش در کشورهای اروپایی ، نام دیگر این سنگ ، “سنگ داروخانه” بود.

از زمان های بسیار قدیم سرپانتین خصوصیات جادویی از خود نشان می داد و منشأ این سنگ در بسیاری از افسانه ها ذکر شده بود. باستانی ترین افسانه با نقشه کتاب مقدس مار وسوسه و سیب دانش مرتبط است. گفته می شود ، حضرت آدام ، یک سیب را گاز زد و در گلویش گیر کرد و یک تکه میوه کوچک از گلویش روی زمین افتاد و به مار تبدیل شد.

روش های شناسایی سنگ سرپانتین

این سنگ  یک سیلیکات اصلی منیزیم است که نمونه های بسیاری زیادی که حاوی آهن نیز هستند، وجود دارد. عناصر دیگر در مقادیر کم نیز ممکن است در این سنگ وجود داشته باشد ، از جمله کروم ، نیکل و کبالت. اکثر سنگ های سرپانتین با توجه به ترکیب دقیق ، شفاف تا مات هستند و گرید سختی آن می تواند از ۲.۵ تا ۵.۵ باشد.

این سنگ نسبتاً نرم و سبک است ، دارای وزن مخصوص (چگالی) از ۴۴/۲ تا ۶۲/۲ است که کمی کمتر از کوارتز است. درخشش این سنگ می تواند چرب ، مومی یا ابریشمی باشد. گاهی اوقات می توان آن را با یشم نفریت اشتباه گرفت ، اما یشم نفریت بسیار سخت تر است و درخشش کمتری نسبت به نوع این سنگ  دارد.

منابع استخراج سنگ سرپانتین

انواع این سنگ ها در بسیاری از نقاط جهان از جمله کانادا ، افغانستان ، انگلیس ، قبرس ، یونان ، چین ، روسیه (کوههای اورال) ، فرانسه ، کره ، اتریش ، هند ، میانمار (برمه) ، نیوزیلند ، نروژ ، ایتالیا و ایالات متحده یافت می شود.

خصوصیات فیزیکی سنگ سرپانتین

رنگ های سنگ سر پانتین

این سنگ نیمه قیمتی معمولاً به رنگ مایل به سبز است ، اما از سفید یا مایل به زرد تا خاکستری و از قهوه ای تا سیاه نیز ممکن وجود داشته باشد. اکثر سنگ های سرپانتین دارای لکه هایی هستند و ممکن است مناطقی از همبستگی را نشان دهند که بسته به زاویه دید ممکن است سبک یا تیره به نظر برسد.

شفافیت و جلای سنگ سرپانتین

این سنگ از شفاف تا نیمه شفاف و به ندرت به صورت مات یافت می شود. بیشتر این سنگ های مار مانند حاوی ناخالصی های کلسیت و سایر مواد معدنی هستند. این اجزا می توانند باعث ایجاد رگ سفید ، سیاه یا لکه بینی در سنگ  شوند. این سنگ  وقتی صیقل می خورد ، درخشندگی چربی تا ابریشمی پیدا می کند.

برش و شکل سنگ سرپانتین

این سنگ به طور معمول به صورت کابچون تراشیده می شود یا به عنوان یک سنگ قیمتی زینتی فرآوری می شود. رایج ترین اشکال این سنگ شامل بیضی و گرد است. بیشتر سنگ های قیمتی سرپانتین را به شکل گنبدهای بسیار بلند تراش می دهند تا الگوهای مطلوبی را از خود نشان دهند.

تیمار سنگ سرپانتین

این سنگ به هیچ وجه تیمار یا تقویت نمی شود بنابراین تمام سنگ های موجود در بازار به صورت طبیعی می باشد و تقلبی در آن وجود ندارد.

سنگ سرپانتین یا شاه مقصود چیست و چه خواصی دارد؟
سنگ سرپانتین یا شاه مقصود چیست و چه خواصی دارد؟

ویژگی های متافیزیکی سنگ سرپانتین

تصور بر این است که نام “سرپانتین” از “مار” گرفته شده است زیرا گفته می شود رنگ این سنگ شبیه مار است. قرن هاست که بسیاری از فرهنگ ها از این سنگ به عنوان سنگ زینتی و شفابخشی استفاده می کنند. قبلا تصور می شد که این سنگ  در برابر بیماری و جادوهای شیطانی از فرد محافظت می کند. سنگ سرپانتین یک سنگ قوی برای مراقبه است و اعتقاد بر این است که به دارندگان آن کمک می کند تا آرامش درونی پیدا کنند.

در دوران باستان ، از این سنگ در پیشکش خدایان و الهه ها برای درخواست برکت استفاده می شده است. از نظر جسمی ، تصور می شود که این سنگ فرد را در برابر سم مارها و سایر موجودات سمی محافظت می کند. همچنین تصور می شود که به کاهش درد کلیه ، اسپاسم معده و تنش کمک می کند. سرپانتین برای تحریک چاکرای تاج بهترین نوع سنگ است ، اما می تواند حتی برای پاکسازی تمام چاکراها استفاده شود.

خواص جادویی و درمانی سنگ سرپانتین

مانند سایر سنگ های قیمتی ، از مدت ها قبل این سنگ دارای ویژگی های جادویی بوده است. بنابراین ، قبلا فقط جادوگران می توانستند از این سنگ استفاد کنند. اعتقاد بر این است که این سنگ توانایی تسکین سردرد را دارد و فشار خون را کاهش می دهد و سرماخوردگی را درمان می کند.

بعضی از افراد معتقدند که پوشیدن سنگ مار بسیار ضروری است ، زیرا انرژی منفی فرد را می گیرد. این سنگ جادویی برای افرادی  که می خواهند همیشه روبه جلو حرکت کنند و چیز جدیدی یاد بگیرند بسیار مفید است . برای چنین افرادی ، سنگ مار می تواند به یک طلسم واقعی مرتبط با اسرار جهان تبدیل شود و همچنین به عنوان یک طلسم که از مالک و خانه او محافظت  کند. به همین دلیل است که توصیه می شود یک سنگ مار را به صورت هر نوع دکوراسیون یا مبلمان (جعبه ، گلدان ، پوشش شومینه) در خانه نگه دارید.

سنگ سرپانتین و انرژی معنوی

سنگ سرپانتین سنگی است که می توانید با استفاده از آن هر خواسته ای را جلب یا آشکار کنید. انرژی معنوی این سنگ توانایی جذب فراوانی در انواع مختلف و همچنین عشق ، خوشبختی ، رفاه ، شفابخشی و موارد دیگر را دارد. این سنگ همچنین به شما کمک می کند خود را با انرژی منبع و چاکرای قلب خود هماهنگ کنید. سرپانتین یکی از بهترین سنگ ها برای بیدار کردن انرژی کوندالینی است. هنگامی که انرژی کوندالینی بیدار می شود ، ممکن است بسیاری از پدیده های روحی و روانی را تجربه کنید که می تواند کاملاً قدرتمند و شدید باشد.

اگر می خواهید انرژی معنوی سنگ سرپانتین را برای بیدار کردن انرژی کوندالینی استفاده کنید ، بهترین کار انجام مدیتیشن چیدمان بدن است. می توانید در حالی که در هر دست خود یک قطعه از این سنگ را دارید ، یک تکه از این سنگ را روی چاکرای پایه و روی چاکرای تاج قرار دهید. از پایین به بالای ستون فقرات این سنگ را عبور دهید و این کار را برای حدود نیم ساعت تکرار کنید ، یا تا زمانی که غرایز به شما بگویند کافی است.

بهتر است بدانید:

انرژی معنوی سرپانتین در پاکسازی انرژی های مسدود شده نیز بسیار موثر است. این سنگ جریان سالم و طبیعی انرژی ها را در شما تسهیل می کند. این سنگ همچنین یک سنگ قدرتمند است که می تواند با انرژی بالا در بازسازی قسمت های قدیمی مغز موثر باشد.

حمل این سنگ ، پوشیدن آن روی یا مدیتیشن با این سنگ به ایجاد نظم مورد نظر طبیعت شما کمک می کند. این سنگ همچنین آرامش و خوشی را برای شما به ارمغان می آورد که در دنیای خارجی طنین انداز خواهد شد. انرژی معنوی که این سنگ دارد به شما کمک می کند تا از پر فشارترین و پرتحرک ترین روزها عبور کنید و برای محافظت از روح شما بسیار سخت کار خواهد کرد.

سنگ سرپانتین یا شاه مقصود چیست و چه خواصی دارد؟
سنگ سرپانتین یا شاه مقصود چیست و چه خواصی دارد؟

استفاده از سنگ سرپانتین برای ساخت جواهرات

از این سنگ به دلیل نداشتن سختی زیاد اغلب برای جواهرات استفاده نمی شود ، اگرچه برخی از این سنگ ها به دلیل ترکیبات مختلف کمی سخت تر هستند. از این سنگ زیبا می توان به عنوان گوشواره ، سنجاق ، آویز یا سنجاق سر استفاده کرد. اما استفاده از آن به عنوان حلقه باید محدود به پوشیدن گاه به گاه و استفاده کاملاً محافظت شده باشد. سنگ سرپانتین اغلب می تواند درخشش و جلای ابریشمی جذابی را به نمایش بگذارد که هیچ سنگ قیمتی دیگری نمی تواند از آن تقلید کند.

بیشتر انواع این سنگ ها که دارای سختی متناسب با سنگ های قیمتی تزئینی هستند به صورت منبت کاری های سنگ های قیمتی تزئینی ساخته می شوند. ولی در صورتیکه با احتیاط پوشیده شود ، این سنگ می تواند در طرح های جواهرات سفارشی فوق العاده زیبا برای جواهرات خانم ها و آقایان استفاده شود.

سنگ های قیمتی معروف سرپانتین

یک نوع سنگ سرپانتین سبز درجه یک و تقریباً خالص که از استان تاریخی پنجاب در جنوب آسیا استخراج شده و برای قرن ها jade false شناخته می شده است جزء معروف ترین سنگ ها می باشد. برای بسیاری از نسل ها توسط صنعتگران محلی به عنوان یک سنگ حکاکی شده برای ساخت دسته شمشیر و خنجر استفاده می شده است.

مراقبت و شارژ سنگ سرپانتین

این سنگ زیبا نسبتاً نرم و شکننده است ، خصوصاً در مقایسه با اکثر سنگ های جواهرات قیمتی مورد استفاده دیگر. این سنگ زیبا به اسید بسیار حساس است ، بنابراین باید از مصرف مواد شیمیایی و پاک کننده های قوی در نزدیکی این سنگ اجتناب شود. برای تمیز کردن سنگ های قیمتی سرپانتین  فقط از یک پارچه نرم و آب گرم استفاده کنید.

همچنین این سنگ دارای مقاومت شکننده و منشعب است ، بنابراین باید از این سنگ را با احتیاط پوشید و آنرا از شرایط سخت آب و هوایی محافظت کرد. همیشه قبل از ورزش یا انجام کارهای منزل ، جواهرات سرپانتینی خود را بردارید. همیشه این نوع از سنگ ها را دور از جواهرات و سنگ های قیمتی دیگر نگهداری کنید. در صورت امکان ، این سنگ ها را به صورت جداگانه در یک پارچه نرم بپیچید و آنها را داخل یک جعبه جواهرات پارچه دار قرار دهید.

در آخر

سنگ سرپانتین سنگی بسیار کارآمد برای افزودن به مجموعه شماست! از آنجا که این سنگ دو قدرت مکمل یعنی از بین بردن  انرژی های منفی و ایجاد انرژی مثبت در زندگی شما را  دارد ، می تواند نقشی مهمی در مجموعه شما ایفا کند که به طور معمول برای آنها به چندین سنگ لازم است.

سنگ سرپانتین تأثیرات شگفت انگیزی بر روی حرفه شما ، روابط شما و دفع انرژی منفی دیگران دارد. اگر می خواهید فقط یک سنگ به مجموعه خود اضافه کنید و مجموعه ای از جلوه های مثبت را بدست آورید ، این سنگ برای انجام این کار در دسترس شماست. با استفاده از سنگ سرپانتین ، می توانید سدی بین خود و انرژی منفی ایجاد کنید بدون اینکه مقدار انرژی مثبتی که در درون شما جریان دارد را کاهش دهید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا