Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

سنگ تولد ماه اردیبهشت چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

سنگ تولد ماه اردیبهشت (May Birthstone) سنگ زمرد است که با جذابیت بالای خود باعث خوش شانسی شما می شود. سنگ تولد ماه اردیبهشت از هزاران سال پیش  بسیار ارزشمند بوده و یکی از چهار سنگ قیمتی بزرگ محسوب می شود که رنگ سبز آن نشان دهنده رشد و فراوانی است که می تواند هر کسی را که از زمرد استفاده می کند  را رشد دهد.

سنگ تولد ماه اردیبهشت یعنی زمرد ، زیبا و پر جنب و جوش است. زمردها در طول تاریخ با شهرت و ثروت همراه بوده اند ، زیرا بسیاری از پادشاهان ، حکام و مشاهیر از کلئوپاترا تا الیزابت تیلور آن را پوشیده و با ارزش دانسته اند. زمرد به دلیل رنگ های سبز روشن خود دوست داشتنی است ، می تواند از سایه های پسته ایی کم رنگ تا سبزهای عمیق تر ، و با  تن های فیروزه ای متفاوت باشد.

جذابیت این سنگ در طول قرن ها ادامه دارد. در یونان و روم باستان گفته  شده است که زمردها سنگ قیمتی ناهید ، الهه عشق و امید هستند و در آن طرف دیگر جهان ، زمردها توسط اینکاها بسیار ارزشمند بوده و مصریان تصور می کردند که منبع زندگی ابدی هستند. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

ریشه شناسی سنگ تولد ماه اردیبهشت در تاریخ و فرهنگ عامیانه

امروز  رنگ سبز سنگ تولد ماه اردیبهشت معانی مختلفی دارد. گفته می شود که زمردهایی با رنگی ملایم و آرام بخش تر ، نمایانگر وفاداری و آرامش هستند ، در حالی که گفته می شود آنهایی که دارای رنگ سبز عمیق تری هستند ، آغازگر خوشبختی یا زندگی جدید در طبیعت هستند – و آن را به سنگ عالی بهار تشبیه می کنند.

استخراج زمرد در بیشتر کشورهایی  مانند آمریکا ، روسیه ، هند و غیره اتفاق می افتد. مشهورترین منبع زمرد سبز عمیق قبلا کلمبیا بوده است ، اما امروز برزیل و زامبیا در تولید زمردهای ظریف پیشرو هستند. زمرد آنها به دلیل شفافیت و رنگ بسیار عالی که از آبی تا سبز مایل به زرد متغیر است بسیار گرانبها هستند.

این مصری ها بودند که سنگ های قیمتی را در مونس اسماراگدوس یا کوه زمرد معروف در حدود ۱۵۰۰ سال قبل از میلاد کشف کردند. این مکان برای امپراتوری روم ، بیزانس و مسلمانان همچنان باز بوده تا اینکه ذخایر بزرگ زمرد در کلمبیا پیدا شد. این کوه برای تهیه زمرد ملکه کلئوپاترا محبوب بود. او خیلی به زمرد علاقه داشت و تمام مدت آنها را می پوشید و کاخ خود را با آن تزئین می کرد. کلئوپاترا را به عنوان کسی که زمرد را محبوب کرد می شناختند.

سنگ تولد ماه اردیبهشت
سنگ تولد ماه اردیبهشت

بهتر است بدانید:

زمرد به گروهی تعلق دارد که اهالی صنعت معمولاً از آن به عنوان “سه بزرگ” یاد می کنند. این سه سنگ بسیار گران قیمت از جذاب ترین گوهرهای رنگی هستند که قرن ها انسان در جستجوی آنها بوده است: زمرد ، یاقوت سرخ ، یاقوت کبود. در حقیقت ، سنگ تولد ماه اردیبهشت بیش از چهار هزار سال است که در جواهرات از آن استفاده می شود.

تمدن های باستان از اینکاها تا مصری ها به خاطر بسیاری از ویژگی های قدرتمند آن ، به  زمرد احترام می گذاشتند. پلینی  فیلسوف بزرگ رومی که در قرن اول میلادی زندگی می کرد ، نوشت که زمرد تنها جواهری است که چشم را خسته نمی کند. دانش مدرن ادعای پلینی را با یافته هایی  که رنگ سبز آرام ترین رنگ برای چشم انسان است ، تأیید می کند ، زیرا استرس و فشار را از بین می برد. اعتقاد بر این بود که زمرد سبز علاوه بر اینکه آرام کننده چشم ها است، به صاحب خود این قدرت را می دهد که آینده را ببیند و وعده های دروغ دیگران را تشخیص دهد.

مردم باستان زمرد را به عنوان طلسم می پوشیدند تا از افسون یا طلسم های شیطانی جلوگیری کنند. آنها همچنین معتقد بودند که از طریق این سنگ ، می توانند حقیقت را ببینند و دروغ ها را کشف کنند. مصریان زمرد را به عنوان نمادی از باروری و تولد دوباره به خدایان خود عرضه می کردند.

معنای معنوی سنگ زمرد

زمرد علاوه بر زیبایی آشکار به لحاظ معنوی نیز ارزشمند است. در اساطیر روم باستان ، زمرد سنگ قیمتی نماد الهه عشق ، ونوس بود. اگرچه یاقوت به طور کلی سنگ قیمتی عاشقانه محسوب می شود ، اما گفته می شود زمرد احساسات شور ، سرخوشی و عشق شدید را برانگیخته می کند. تصور می شود که این سنگ ها عشق عمیق و بدون قید و شرط را به ارمغان می آورند همین مسئله و آنها را به یک هدیه عاشقانه کامل تبدیل می کند. رنگ سبز پر جنب و جوش زمرد نشان دهنده نشاط ، تجدید و شروع دوباره است. زمرد طلوع بهار ، زمان تولد دوباره و زادآوری را نشان می دهد.

فواید سلامتی و خصوصیات درمانی سنگ تولد ماه اردیبهشت

بسیاری از فواید سلامتی سنگ های قیمتی ، به ویژه زمرد برای اندام های داخلی مانند قلب ، ریه ها ، کبد و غیره مفید است. قدرت این سنگ جوان سازی و احیا بدن است تا بتواند بیماری ها و شرایط شایع را درمان کند.

در زمان های قدیم ، خاصیت درمانی زمرد به عنوان پادزهری برای مسمومیت بود. چینی ها حتی از زمرد پودر شده برای استفاده در داروهای خود استفاده می کردند. همچنین اعتقاد بر این است که سرطان ، فشار خون بالا ، آسم ، کم خونی ، سفلیس و … را درمان می کند.

استفاده از جواهرات زمرد باعث افزایش اعتماد به نفس و افزایش عزت نفس می شود. توانایی سنگ زمرد در از بین بردن تمام انرژی منفی شما و جایگزینی آن با امید ، شجاعت و موفقیت است. این سنگ همچنین می تواند به شما کمک کند تا خلاقیت درونی خود را به نمایش بگذارید و چیزها را به راحتی به یاد بیاورید.

سنگ تولد ماه اردیبهشت همچنین به عنوان “سنگ عشق موفق” شناخته شده است. زمرد می تواند یک قلب شکسته را ترمیم کند و آنها را برای آینده بهبود ببخشد. به طور کلی ، سنگ  زمرد ، چشم ، قلب و ذهن شما را باز می کند.

سنگ تولد ماه اردیبهشت چیست و چه ویژگی هایی دارد؟
سنگ تولد ماه اردیبهشت چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

خصوصیات فیزیکی سنگ تولد ماه اردیبهشت

سختی زمرد:

همه سنگ های خانواده بریل از جمله زمرد ، در مقیاس سختی موهس دارای درجه ۷.۵ تا ۸  هستند که به معنی با دوام بودن آنها است. با این حال ، هنوز مستعد شکاف و شکستگی است بنابراین توصیه می شود زمرد را با فلزات محافظ محاصره کنید. با این کار می توان از برخورد یا مالش سنگ توسط سطوح سخت جلوگیری کرد.

زمرد سنگی بسیار گران قیمت است و باید بیشتر مراقب باشید تا عمر آن طولانی شود. این یک سنگ قیمتی نسبتاً سخت است و برای ساخت جواهرات بهترین استفاده است. از نظر طبیعت ، زمرد دارای ناخالصی است که آن را مستعد خرد شدن یا شکستن می کند.

پایداری زمرد:

برخلاف سایر سنگ های قیمتی ، زمرد برای افزایش رنگ در معرض عملیات حرارتی قرار نمی گیرد. دلیل این امر این است که اکثر زمردها طی تیمار دچار شکاف یا ترک می شود. برای پوشاندن این شکستگی ها ، بسیاری از روغن ها مانند روغن چوب بی رنگ استفاده می شود.

شفافیت:

اکثر زمردها دارای شفافیت قابل مشاهده ای هستند که از شکل گیری آنها در اعماق زمین حاصل می شود و به آنها اجزاء گفته می شود. این اجزا به هر سنگ قیمتی ویژگی خاصی می دهند  که گواهی جاودانه بر تاریخ طبیعی زمرد است. هنگامی که یک سنگ واحد شامل طیف گسترده ای از اجزا باشد ، سنگ شناسان آن را اثر “ژاردین” می نامند ، که به معنی “باغ” است ، زیرا شبیه گل و شاخ و برگ است.

ویژگی های خاصی که باید هنگام خرید سنگ زمرد در نظر بگیریم چیست؟

زمرد گرانبهاترین سنگ پس از یاقوت سرخ ، الماس و یاقوت کبود است. درهنگام خرید این سنگ های قیمتی برخی از ویژگی های  ماه اردیبهشت را هم در نظر بگیرید.

یک سنگ زمرد خوب و اصلی رنگ سبز عمیقی دارد. مرکز اصلی آن سبز است که نه خیلی تیره و نه کم رنگ است. شفافیت سنگ زمرد اصل نه تنها دارای رنگ سبز عمیق است بلکه از شفافیت خوبی نیز برخوردار است. وقتی این رنگ جذاب را به وضوح وخوبی می بینید نور به دور نگین می چرخد ​​و با درخششی جذاب ظاهر می شود که زمرد را خیره کننده می کند.

مانند برش الماس زیبایی زمرد کاملا در برش آن نهفته است. برش سنگ با شکل ، اندازه ، عرض و عمق کامل زیبایی آن را افزایش می دهد. برش متقارن سنگ نیز آن را بسیار جذاب می کند. از طرف دیگر ، اگر سنگ خیلی عمیق بریده شود ، نور از آن عبور می کند و سنگ بسیار تیره به نظر می رسد و زیبایی و درخشش خود را از دست می دهد. زیبایی سنگ زمرد جلای آن است که در جلای شیشه ای با رنگ سبز تیره ظاهر می شود.

سنگ تولد ماه اردیبهشت چیست و چه ویژگی هایی دارد؟
سنگ تولد ماه اردیبهشت چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

مراقبت و تمیز کردن سنگ تولد ماه اردیبهشت

مطمئن ترین و آسان ترین راه برای تمیز کردن سنگ قیمتی استفاده از صابون و آب گرم است. استفاده از پاک کننده های بخار یا اولتراسونیک نه تنها باعث شکستگی های جدید می شود بلکه شکستگی موجود را بدتر می کند. بنابراین ، از قرار دادن جواهرات زمرد خود در معرض گرما ، نور و مواد شیمیایی قوی خودداری کنید.

سخن آخر

زمرد به لطف ملکه کلئوپاترا واقعاً ملکه تمام سنگ های قیمتی است. افرادی که در ماه اردیبهشت متولد می شوند خوشبختانه سنگی دارند که بینایی آنها را تقویت می کند. همچنین قلب را لمس می کند تا گشوده شود و درک کند که دیگران را بی قید و شرط دوست دارد.

از آنجا که یافتن زمرد بی عیب و نقص بسیار نادر است و اگرچه بسیار گران نیز می باشد ، ولی هنوز هم می توانید جواهرات با زمردهای کوچک داشته باشید، شما متولد هر ماهی که هستید آن را بپوشید و قدرت زمرد را دریافت کنید. این جواهرات را داز فروشگاه های نزدیک خود تهیه کنید و تغییرات مثبتی را که سنگ زمرد در زندگی شما ایجاد می کند تجربه کنید. آیا قدرت یک سنگ زمرد را تجربه کرده اید؟ نظر شما درباره این سنگ قیمتی چیست؟

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا