Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومیمحصولات شیمیایی

قیمت فروش و خرید روغن سویا | کاربرد روغن سویا چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد روغن سویا و موارد مصرف گوناگون آن است.

خرید و فروش مواد شیمیایی صنایع غذایی و دارویی - - بازرگانی امید
خرید و فروش مواد شیمیایی صنایع غذایی و دارویی – – بازرگانی امید

همچنین اگر تصمیم به خرید روغن سویا دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش روغن سویا در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان روغن سویا در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت روغن سویا نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش روغن سویا به روزرسانی می‌شود.

روغن سویا روغنی گیاهی است که از دانه های سویا استخراج می شود و در بین روغن های گیاهی یکی از پر کاربرد ترین آنها در آشپزی است. روغن سویای فرآوری شده را به عنوان روغن پایه جوهر چاپ، رنگ روغن و نیز روغن خشک کن استفاده می کنند.

به نظر می رسد که سویا اولین بار ۲۰۰۰ سال پیش از میلاد مسیح در چین کشت و برای مصارف خوراکی مورد استفاده قرار می گرفته است. اسناد باستانی چین نشان می دهد که آنها سویا را کشت و به صورت دانه و روغن استفاده می کردند.

این روزها بزرگترین تولید کنندگان این روغندر دنیا، چین، آمریکا، برزیل، آرژانتین و هند هستند. در امریکا بیش از ۶۰ درصد روغن نباتی مورد استفاده مردم روغن سویاست. در سالهای ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹، ۶۲ میلیون تن روغن سویا در سراسر جهان تولید شده و یکی از رایج ترین روغن های پخت و پز موجود است. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

مراکز خرید و قیمت فروش روغن سویا در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش روغن سویا و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان روغن سویا در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده روغن سویا در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید روغن سویا در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسایقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش روغن سویا را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

قیمت خرید و فروش روغن سویا

قیمت این روغن به فاکتورهای مختلفی از جمله فرآیند تصفیه سازی آن بستگی دارد و در بسته بندی های مختلف عرضه می شود. قیمت روغن سویا صنعتی با خوراکی و قرص روغن سویا متفاوت است.

 

 

کاربرد روغن سویا

اصلی ترین ترکیب این روغن تری گلیسیرید یا اسیل گلیسرول (TAG) است. برای تولید روغن سویا، دانه های سویا خرد می شوند و سپس در دمای ۶۰ تا ۸۸ درجه سانتی گراد گرم می شوند و سپس روغن آنها با استفاده از هگزان استخراج می شود. سپس روغن تصفیه شده و گاهی هیدروژنه می شود.

این روغن در طیف وسیعی از غذاهای فرآوری شده استفاده می شود. روغن سویا برای سرخ کردن غذاها و نیز چاشنی سالاد بکار می رود. کنجاله آن نیز به عنوان خوراک دام بکار می رود.

این روغن خشک کننده است به این معنی که وقتی در معرض هوا قرار بگیرد به کندی سفت می شود و یک ماده جامد انعطاف پذیر و شفاف و ضد آب تشکیل می دهد. به همین دلیل در برخی فرمول های جوهر چاپ و رنگ روغن استفاده می شود.

از فواید و کاربردهای روغن سویا چه می دانید؟
از فواید و کاربردهای روغن سویا چه می دانید؟

طرز تهیه روغن سویا

فرآیند تولید روغن سویای تجاری فرآیندی پیچیده است که در ادامه مراحل اصلی آن را عنوان می کنیم:

تمیز کردن سویا

دانه های سویا ابتدا کاملا تمیز، خشک و از پوسته جدا می شوند. این پوسته شدن با شکستن سویا و جدا کردن سویا از پوسته انجام می شود. همچنین دانه های سویا تا حدود ۷۵ درجه سانتی گراد گرم می شوند تا پروتئین آن تراکم یافته و استخراج روغن راحت تر شود.

استخراج روغن

دانه های سویا را خرد کرده و در حلالی که معمولا هگزان است غوطه ور می کنند. پوسته های سویا نیز ۱% روغن دارند و برای کنجاله و غذای دام یا برای تولید محصولات غذایی مثل پروتئین سویا استفاده می شوند. سپس هگزان در دستگاه از روغن جدا و بازیابی می شود و روغن سویای خام خالص می شود.

تصفیه روغن

روغن سویای خام دارای ناخالصی هایی است که در روغن شناورند و باید از بین بروند. این مواد با فیلتر کردن و فرآیندهای مختلف جدا سازی مثلا از بین بردن فسفاتیدها، تصفیه روغن با محلول قلیایی برای از بین بردن رنگ و مواد نامحلول، از بین می روند.

هیدروژناسیون

این فرآیند باعث پایداری روغن و مایع شدن آن می شود. با این حال این فرایند چربی اشباع کمتری ایجاد کرده و چربی های اشباع نشده مطلوب را کاهش می دهد. علاوه بر این، ترانسفات ها تولید می شوند که می توانند مشکلات قلبی ایجاد کنند. روغن هیدروژنه در غذاهایی که به چربی جامد بیشتری مثل مارگارین نیاز دارند استفاده می شود.

از فواید و کاربردهای روغن سویا چه می دانید؟
از فواید و کاربردهای روغن سویا چه می دانید؟

مزایای روغن سویا برای سلامتی

بالا بودن نقطه دود روغن سویا

نقطه دود دمایی است که در آن چربی، شروع به تجزیه و اکسید شدن می کند و منجر به تشکیل رادیکال های آزاد و عوامل بیماری زا می شود. روغن سویا نقطه دود بالایی در حدود ۲۳۰ درجه سانتی گراد دارد. پس می تواند برای سرخ کردن و تفت دادن نیز استفاده شود.

روغن سویا غنی از چربی های غیر اشباع است

این چربی ها برای قلب سالم مفید هستند. بیشتر ترکیبات روغن سویا، اسید چرب غیر اشباع است که نوع چربی سالم برای قلب به حساب می آید. تحقیقات نشان می دهد که جایگزین کردن چربی های اشباع با چربی های غیر اشباع با کاهش بیماری های قلبی ارتباط دارد. همچنین سطح کلسترول بد خون LDL را کاهش می دهد. این روغن حاوی امگا-۳ است که به کاهش التهاب و مراقبت در مقابل بیماری های قلبی کمک می کند.

روغن سویا به حفظ سلامت استخوان ها کمک می کند

یک قاشق از این روغن حدودا ۲۵ میکروگرم ویتامین K دارد که در تنظیم متابولیسم استخوان نقشی حیاتی دارد. تحقیقات نشان می دهد ویتامین K برای سنتز پروتئین هایی که برای حفظ توده استخوان مهم هستند مثل استئوکلسین ضروری است.

 

جدول مشخصات، خواص و ویژگی های روغن سویا

نام انگلیسی Soybean oil
میزان کالری در هر ۱۰۰ گرم ۸۸۴

روغن سویاحاوی اسید چرب امگا ۳ است

این روغن در هر وعده مقدار کافی اسید چرب امگا-۳ دارد. برخی انواع آن نیز غنی از استاریدونیک اسید هستند که منبع غنی تر از امگا-۳ است. مطالعات نشان داده که مصرف یک کپسول روغن سویا و یک قاشق روغن سویای غنی از استئاریدونیک باعث افزایش امگا-۳ خون می شود.

امگا-۳ نقشی اساسی در کاهش التهاباتی دارد که باعث بیماری قلبی، سرطان و دیابت می شوند. با این حال به خاطر داشته باشید که نسبت امگا-۶ به امگا-۳ در این روغن، بیشتر است که خود این مسئله نیز مضراتی به همراه دارد و بهتر است این روغن را با سایر غذاهایی که امگا-۳ زیادی دارند مثل ماهی قزل آلا، دانه کتان و گردو مصرف کنید.

روغن سویا و بهبود سلامت پوست

این روغن اغلب در بین مواد تشکیل دهنده سرم ها، ژل ها و لوسیون های مراقبت از پوست قرار دارد. تحقیقات نشان می دهد که می تواند برای سلامتی پوست مفید باشد. این روغن یک سد طبیعی در مقابل خروج رطوبت پوست ایجاد می کند. تحقیقات نشان می دهد روغن سویا از پوست در برابر اشعه ماورابنفش محافظت می کند. همچنین سرشار از ویتامین E است که ضد التهاب است و به درمان آکنه و درماتیت آتوپیک کمک می کند.

طریقه مصرف روغن سویا

این روغن طعم ملایم و خنثی دارد و اگر با سرکه و نمک و فلفل ترکیب شود یک سس خوشمزه می سازد. چون در دمای بالایی می سوزد می تواند برای آشپزی با حرارت زیاد مثل سرخ کردن، پختن، بو دادن استفاده شود.

از فواید و کاربردهای روغن سویا چه می دانید؟
از فواید و کاربردهای روغن سویا چه می دانید؟

پرسش های رایج در مورد روغن سویا

سریع ‌ترین و مطمئن ‌ترین راه برای خرید و استعلام قیمت روغن سویا چیست؟
یک راه سریع، ساده و مطمئن برای خرید روغن سویا و استعلام قیمت روغن سویا، تماس با فروشندگانی است که توسط جهان شیمی تایید شده‌اند و شما می ‌توانید در ابتدا و انتهای این مقاله آن ها را مشاهده نمایید.

عوارض جانبی روغن سویا

دیابت

دیابت نوع ۲ نتیجه بالا بودن سطح گلوکز خون است که با تزریق روزانه انسولین کنترل می شود. تقریبا ۹۰ درصد کسانی که دیابت نوع ۲ دارند دچار اضافه وزن هستند. به همین جهت چاقی مسئله ای مهم در دیابت نوع ۲ است. مثلا افزایش مقدار چربی نشانه اختلال عملکرد انسولین است و با کاهش انسولین خطر ابتلا به بیماری های مزمن بیشتر می شود.

رژیم های غذایی که اسید لینولئیک زیادی دارند مثل روغن سویا با چاقی مرتبط هستند. موش هایی که با این روغن تغذیه شدند مقاومت بیشتری به انسولین داشته و چاقی و قند خون بالاتری نسبت به موش هایی داشتند که از روغن نارگیل تغذیه می کردند.

بیماری های کبدی

کبد برای تنظیم سطح کلسترول، سم زدایی، کمک به هضم و غیره کار می کند. یکی از دلایل اصلی اختلال عملکرد کبد که کبد چرب غیر الکلی نامیده می شود تجمع چربی در اطراف کبد است که حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد آمریکایی ها را تحت تاثیر قرار داده است.

این بیماری عوارض زیادی از جمله خشکی، درد شکم، تورم شکم و زردی دارد. این بیماری قابل پیشگیری است و یکی از دلایل اصلی آن چاقی است که با مصرف غذاهای فرآوری شده، کربوهیدرات و چربی امگا-۶ در ارتباط است. به نظر می رسد که روغن سویا نیز باعث ایجاد این بیماری می شود.

بیماری قلبی

چاقی خطر بیماری های قلبی را افزایش می دهد بنابراین هر چیزی که باعث چاقی شود خطر ابتلا به بیماری قلبی را زیاد می کند. روغن سویا نقش بسیار زیادی در چاقی افراد دارد.

مشکلات سیستم ایمنی

ممکن است این روغن سویا برای سلول های ایمنی سمی باشند. در یک مطالعه محققان به مدت دو هفته ، به شرکت کنندگان روغن سویا یا روغن زیتون دادند و سپس سطح لنفوسیت و نوتروفیل ها را بررسی کردند. برخلاف روغن زیتون، روغن سویا برای سلول های ایمنی که برای مقابله با عفونت ها مورد نیاز هستند، مضر است. دانشمندان نتیجه گرفتند که این روغن موجب بیشتر شدن حساسیت بیماران به عفونت نیز می شود.

طرز استفاده از روغن سویا

روغن سویا یک روغن خوراکی اصلی در رژیم غذایی آمریکایی است. کاربردهای غذایی روغن سویا هیدروژنه در تولید مارگارین، شورتنینگ و سالاد و روغن های پخت و پز است. اغلب برای سرخ کردن و پختن استفاده می شود و به عنوان روغن نباتی به بازار عرضه می شود. روغن سویا از سویا از طریق استخراج با حلال به دست می آید و حاوی تری گلیسیرید اسید لینولئیک، اسید اولئیک، اسید لینولنیک و اسیدهای چرب اشباع است.

روغن های گیاهی از دانه ها، مغزها و میوه های گیاهان مختلف استخراج می شوند. آنها مواد مغذی ضروری مانند ویتامین E، A و B1 و اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ را فراهم می کنند. آنها معمولا به عنوان جایگزینی برای چربی های حیوانی و مواد پتروشیمی در هر دو برنامه غذایی و غیر غذایی استفاده می شوند.

به عنوان مثال، آنها در تولید باکتری کش ها، لوازم آرایشی و بهداشتی و داروسازی استفاده می شوند. علاوه بر این، از آنجایی که روغن ‌های گیاهی فوایدی مانند کاهش خطر بیماری ‌های قلبی- عروقی، بهبود متابولیسم و ​​هضم و کاهش سطح کلسترول دارند، به طور گسترده‌ای در تهیه غذاهای متعدد در سراسر جهان استفاده می‌شوند.

در حال حاضر افزایش قابل توجهی در تقاضا برای روغن های گیاهی در تولید سوخت، صابون های آشپزی و فرمولاسیون عطر وجود دارد. این یکی از عوامل کلیدی رشد بازار است. جدای از این، افزایش آگاهی افراد در مورد فواید سلامتی مصرف روغن های گیاهی مانند مدیریت سلامت قلب نیز باعث رشد بازار می شود.

علاوه بر این، افزایش قابل توجهی در نیاز به روغن‌ های گیاهی به عنوان جایگزینی برای روغن معدنی در صنایع مختلف مصرف نهایی وجود دارد. این را می توان به قیمت مقرون به صرفه، نوسانات کمتر، عملکرد بهتر، ویسکوزیته بالا و دسترسی آسان در سراسر جهان نسبت داد.

علاوه بر این، شیوع روزافزون بیماری های سبک زندگی منجر به تغییر عادات غذایی مصرف کنندگان در سراسر جهان شده است. در نتیجه انواع روغن های گیاهی با حداقل فرآوری شده و ارگانیک ترجیح داده می شود.

قیمت روغن سویا صنعتی

در بخش غیرغذایی، روغن سویا صنعتی برای ساختن رزین، خوراک دام و بیودیزل استفاده می شود. علاوه بر این، بازارهای مختلف روغن سویا اکنون نشان داده اند که روغن خوراکی دارای خواص عملکردی متعددی است. به این ترتیب، آن را در بسیاری از برنامه های غذایی و غیر غذایی استفاده می کنند.

بوی بد روغن سویا

روغن های تصفیه نشده هر کدام بوی منحصر به فردی دارند که ممکن است برای برخی خوشایند نباشد. روغن زیتون، کنجد، نارگیل و خردل – همه عطر و بوی فوق العاده ای دارند. روغن های بو زدایی نشده دارای رنگ طبیعی نیز هستند مثلا روغن زیتون سبز، روغن خردل قهوه ای و روغن پالم قرمز است. آنها همچنین سرشار از مواد مغذی هستند. برای از بین بردن بوی بد روغن سویا این روغن در کارخانه تصفیه می شود. اگر شما هنوز هم از بوی این روغن خوشتان نمی آید می توانید با افزودن کمی وانیل یا زنجبیل بوی آن را عوض کنید.

خرید روغن سویا تصفیه شده

اکثر روغن‌ های امروزی تصفیه شده هستند به این معنی که روغن با اسید یا قلیا درمان شده است. اساسا همه اینها فرآیندهای شیمیایی هستند و متداول ترین ماده شیمیایی مورد استفاده هگزان است. همچنین، در ساخت و تصفیه روغن ها، برخی از اسیدهای چرب که به خوبی در برابر گرما مقاومت نمی کنند، به چربی های ترانس تبدیل می شوند. این بو به قدری بد است که برای کاهش بو باید فرآیند تصفیه انجام شود.

در فرآیند تصفیه موادی که می ‌توانند باعث خراب شدن سریع روغن‌ ها شوند (اسیدهای چرب آزاد، باقیمانده آفت ‌کش‌ها، فلزات کمیاب و غیره) حذف می‌ شوند. اما مواد خوب (ویتامین ‌ها، توکوفرول‌ ها، رنگدانه ‌ها، پلی‌ فنول‌ها و غیره) را نیز از بین می ‌برد. بنابراین تولیدکنندگان روغن، برخی از مواد خوب را پس از فرآوری دوباره اضافه می‌ کنند.

روغن سویا قیمت

انتظار می رود بازار جهانی روغن سویا در سال ۲۰۲۷ به ۸۰.۴۸ میلیارد دلار برسد. در کنار قیمت نسبتا پایین روغن سویا، در دسترس بودن دانه سویا در مقیاس بزرگ جایگزین پایداری برای پتروشیمی ها و مواد سرطان زا درک شده هستند. در صنایع غذایی، روغن سویا در تهیه سس ها، رویه های زده شده، سس ها و خامه های غیر لبنی مصرف می شود.

قیمت روغن سویا

قیمت رقابتی روغن سویا در برابر هزینه روغن آفتابگردان و پالم و افزایش بالقوه تقاضا برای سوخت های زیستی و استانداردهای زیست محیطی قوی تر، چشم اندازهای واقعی برای توسعه بیشتر بازار روغن سویا در دوره پیش بینی شده را نشان می دهد.

روغن سویا از کجا تهیه کنیم

روغن سویا یکی از محبوب ‌ترین روغن‌های گیاهی در سطح جهان است و چین بزرگترین کشور مصرف ‌کننده و تولید کننده است.

فروش روغن سویا

قابل توجه است که چین بزرگترین کشور مصرف کننده روغن سویا است و کاربرد اصلی آن برای استفاده در مواد غذایی است. تولید سویا امکان افزایش متوسط مصرف داخلی را فراهم می کند. روغن سویا را به راحتی می توانید از همه فروشگاه ها و سوپرمارکت ها به صورت حضوری یا اینترنتی خریداری نمایید.

مضرات روغن سویا

سویا سرشار از مواد مغذی است و به دلیل فواید فراوانی که دارد مورد توجه قرار می گیرد. با این حال، نگرانی ها در مورد عوارض جانبی پروتئین سویا در حال افزایش است. این حبوبات پر مصرف اغلب در بسیاری از غذاهای فرآوری شده یافت می شوند و پروتئین آنها از پوسته بیرونی آنها استخراج می شود. دانه های سویا همچنین سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مختلف مانند کلسیم، روی، آهن و اسیدهای آمینه هستند.

اما هنگامی که آنها را به مقدار زیاد مصرف می کنید، محتوای پروتئین آنها ممکن است با تنظیم تیروئید تداخل داشته باشد، باعث عدم تعادل تستوسترون و واکنش های آلرژیک شود و خطر تکثیر سلولهای سرطانی را افزایش دهد.

قیمت روغن سویا تبریز

روغن سویا تبریز یکی از روغن های تولیدی داخل کشور است که کیفیت بسیار خوبی دارد. روغن سویا تبریز همه کاره و مغذی بوده و برای سلامت قلب مفید است. روغن سویا تبریز در شرکت بهسوی تولید می ‌شود و یکی از بهترین روغن‌ های تولید داخل است.

خرید روغن سویا

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید روغن سویا از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید روغن سویا، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان روغن سویا را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید روغن سویا با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

‫۵ دیدگاه ها

  1. دلیل بوی بد روغن سویا چیه؟ خیلی از خواص روغن سویا تو این سایت و جاهای دیگه مطلب خوندم‌ ؛ اما بعضیا می گن بوی خوبی نداره . خواستم بدونم کسانی که از این روغن استفاده کردن، چه نظری دارن.

  2. روغن سویا گلجبین را در تهران از کجا می تونم تهیه کنم؟

    هنگام خرید انواع روغن سویا ، قطعا تکنیک هایی وجود دارد که کیفیت و اصالت روغن سویا را از این روش ها بتوان فهمید ؛ جایی در مقاله به این مسئله اشاره نشده . بنابراین با ارایه راهنمای تخصصی در این مورد به ما خریداران کمک کنید.

  3. سلام . ما فروشنده معتبر روغن سویا صنعتی هستیم. با بررسی های دقیق تصمیم گرفتیم که در این سایت تبلیغ کنیم و برند خود را به خریداران سویا معرفی کنیم. یک شماره موبایل در دسترس از واحد تبلیغات مجموعه شما معرفی کنید.

  4. می خوام بدونم، قیمت یک لیتر روغن سویا از کدوم فروشنده برام مقرون به صرفه تر هست؟

    اینکه برای کمک به خریداران روغن سویا فروشنده معرفی کردید خیلی عالیه، ولی به نظر من یکی دوتا فروشنده کافی نیست و باید تعداد بیشتری از فروشندگان را که مورد تایید هستند معرفی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا