Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

قرص لاغری ردوکیل چیست و چه فواید و عوارضی دارد؟

قرص لاغری ردوکیل (Redukil) یک مکمل لاغری طبیعی و گیاهی است که با استفاده از خواص نوعی فیبر گیاهی به نام گلوکومانان  ساخته شده است. این ترکیب با جذب آب در معده و تشکیل ژل باعث القا احساس سیری می شود و به این ترکیب به کاهش وزن فرد کمک می کند. علاوه بر کاهش وزن این مکمل با کاهش جذب کلسترول می تواند به کاهش پلاک های آترواسکلروز در عروق خونی کمک کرده و به حفظ سلامت سیستم قلبی عروقی کمک کند.

در طب سنتی چینی از گلوکومانان برای سم زدایی و تسکین علائم آسم استفاده می شود و هنوز هم برای تهیه رشته و توفو استفاده می شود. گلوکومانان اغلب به عنوان ماده حجیم کننده در غذاها استفاده می شود و معمولا به نام E425  بر روی برچسب مواد غذایی دیده می شود. همچنین به برخی از غذاهای رژیمی مانند ماکارونی و رشته فرنگی نیز اضافه می شود.

قرص لاغری ردوکیل با کاهش جذب منوساکاریدها و دی ساکاریدها از افزایش قند خون بلافاصله پس از مصرف مواد غذایی جلوگیری کرده و با جذب تدریجی قند خون از ابتلا به بیماری هایی مانند دیابت جلوگیری می کند. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

ترکیبات تشکیل دهنده قرص لاغری ردوکیل

گلوکامانان (۵۰۰ میلی گرم)، سلولز میکروکریستالین (۵۰ میلی گرم)

قرص لاغری ردوکیل چیست و چه فواید و عوارضی دارد؟
قرص لاغری ردوکیل چیست و چه فواید و عوارضی دارد؟

گلوکومانان چیست و چه فوایدی برای سلامتی دارد؟

گلوکومانان قندی است که از ریشه گیاه کنیاک (Amorphophallus konjac) تهیه می شود. پودر، کپسول و قرص گلوکومانان کاربرد دارویی دارد. گلوکومانان برای  رفع مشکل یبوست ، کاهش وزن ، کنترل دیابت نوع ۲ ، قند خون و کاهش کلسترول استفاده می شود. از آرد و پودر گلوكومانان در غذاها به عنوان ماده غلیظ کننده یا ژل کننده استفاده می شود.

این فیبر با جذب آب در معده و روده ها کار می کند و با حجیم شدن یبوست را درمان می کند. علاوه بر این گلوکومانان جذب قند و کلسترول را از روده کاهش داده و می تواند برای کنترل دیابت و کلسترول مفید باشد.

گلوکومانان به عنوان یک فیبر غذایی چسبناک ، غذای مورد علاقه برخی از باکتری های خوب در روده ما است. یک مطالعه آزمایشگاهی توسط دانشگاه ریدینگ در سال ۲۰۱۰ نشان داد که مصرف این ترکیب به افزایش سطح سالم جمعیت باکتری های روده  به عنوان مثال بیفیدوباکتریوم کمک می کند ، اما هنوز تحقیقات بیشتری در مورد انسان لازم است.

بر اساس بررسی منتشر شده در مجله آمریکایی تغذیه بالینی ، گلوکومانان می تواند سطح کلسترول کل را کاهش دهد و باعث کاهش کلسترول بد  LDL “” شود. محققان اظهار داشتند كه گلوكومانان با تغییر در نحوه تولید كلسترول در كبد و همچنین نحوه ذخیره یا استفاده چربی های بدن این اثر را اعمال می کند.

بهتر است بدانید:

گلوکومانان یک فیبر است که در صورت ابتلا به مشکل احساس یبوست می تواند به “تحرک” در روده کمک کند و به شما کمک کند تا تسکین پیدا کنید. تصور می شود دلیل این امر این باشد که فیبر بیشتر به طور کلی به رفع یبوست کمک می کند و گلوکومانان منبع بسیار خوبی برای آن است!

یک مطالعه بر روی ۳۱ کودک نشان داد که مکمل گلوکومانان برای درمان یبوست مزمن و بدون عوارض جانبی بسیار مفید است. تعداد قابل توجهی از کودکان نیز که از درد شکم شکایت داشتند با مصرف روزانه این فیبر تسکین یافتند.

مطالعه دیگر با زنان باردار نشان داد که مکمل گلوکومانان می تواند به بهبود علائم یبوست در آنها بدون هیچ عارضه جانبی برای جنین کمک کند. شرکت کنندگان گزارش دادند که مصرف گلوکومانان باعث بهبود قوام و دفعات مدفوع می شود.

این ترکیب می تواند از پوست سالم پشتیبانی کند و به حفظ رطوبت و سلامت پوست کمک کند. تصور می شود این امر به این دلیل است که گلوکومانان یک پروبیوتیک طبیعی است که می تواند به عنوان سوخت میکروبیوم پوست ما عمل کرده و به تعادل آن کمک کند.

تحقیقات محدودی در مورد اثر این ترکیب بر پوست وجود دارد ، اما یک مطالعه در سال ۲۰۱۳ نشان داد که گلوکومانان ممکن است به بهبود سلامت عمومی پوست کمک کند و همچنین به طور بالقوه به تسکین علائم آکنه کمک می کند.

فواید قرص لاغری ردوکیل برای سلامتی

همانطور که گفتیم این قرص لاغری از نوعی فیبر گیاهی به نام گلوکومانان تشکیل شده است که می تواند بیشتر از ۲۰۰ برابر وزن خود در حالت خشک آب جذب کند. با این مکانیسم این ترکیب در معده حجیم شده و با القاء احساس سیری باعث کاهش دریافت کالری از طریق مصرف رژیم غذایی می شود.

ردوکیل با استفاده از خواص گلوکومانان خالص تهیه شده و در کنار یک رژیم غذایی کم کالری می تواند به کاهش وزن شما و رسیدن به تناسب اندام کمک کند. گلوکومانان در برخورد با آب ۱۰۰ برابر افزایش حجم و کاملا معده را پر می ‌کند. بنابراین مصرف این قرص  به همراه آب کافی قبل از وعده‌های غذایی می تواند به کاهش مصرف غذا و در نتیجه کاهش وزن کمک کند.

قرص لاغری ردوکیل چیست و چه فواید و عوارضی دارد؟
قرص لاغری ردوکیل چیست و چه فواید و عوارضی دارد؟

ویژگی های قرص لاغری ردوکیل

  • کمک به کاهش وزن
  • کمک به کاهش چربی و قند خون
  • کمک به کاهش اشتها
  • کمک به رفع یبوست
  • فاقد مواد مضر برای سلامتی

روش مصرف قرص لاغری ردوکیل

۱ تا ۲ قرص را یک ساعت قبل از هر وعده غذایی با ۲ لیوان آب میل کنید. در صورت مصرف سایر داروها فاصله زمانی ۲ الی ۳ ساعت رعایت شود تا از تداخلات دارویی ناخواسته جلوگیری شود.

موارد منع مصرف قرص لاغری ردوکیل

  1. قبل از مصرف قرص های ردوکیل با مربی، پزشک و یا کارشناس تغذیه مشورت کنید.
  2. قرص ها را حتماً با آب فراوان باید میل کنید.
  3. هرگز بیش از میزان دوز پیشنهادی از این قرص ها استفاده نکنید.
  4. افرادی که دچار مشکلات مری هستند نباید از این قرص ها استفاده کنند.
  5. در دوران بارداری و شیردهی از این قرص لاغری استفاده نکنید.
  6. افرادی که تحت درمان یا مبتلا به بیماری خاص دارند نباید از قرص لاغری ردوکیل استفاده کنند.
  7. در صورت مشاهده هرگونه علائم حساسیت پس از استفاده از این قرص ها مصرف آنها را قطع کرده و به پزشک مراجعه کنید.

روش نگهداری قرص لاغری ردوکیل

این فرآورده را درجای خشک و خنک و دور از دسترس کودکان نگهداری کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا