Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

از خواص فوق العاده سرکه نیشکر برای سلامتی چه می دانید؟

سرکه  نیشکر یک سرکه بسیار ملایم با طعم بسیار خاص است که اغلب در آشپزی فیلیپینی و در بسیاری از جزایری که در آن‌ها نیشکر کشت و برداشت می شود مورد استفاده قرار می گیرد. این سرکه از نظر ملایمت در طعم با سرکه برنج مقایسه می شود اگرچه مطمئناً گریدهای مختلفی از سرکه نیشکر موجود خواهد بود . این سرکه دقیقاً شیرین نیست و در عوض طعمی ملایم و تیز دارد که برای تهیه ترشیجات یا تهیه سس سالاد بسیار مفید است.

در فیلیپین ، این سرکه را در مناطق شمالی ایلوکوس ، جایی که مقدار زیادی سرکه نیشکر تولید می شود ، به نام سرکه sukang iloko شناخته می شود . این سرکه در بسیاری از فروشگاه های بزرگ مواد غذایی در ایالات متحده و سایر جهان نیز موجود است ، زیرا در مکان های دیگری مانند هاوایی و کالیفرنیا نیز تولید می شود. از این سرکه به عنوان یک سرکه جایگزین برای برخی از سرکه های سنتی مانند سرکه شراب یا سرکه سیب که محبوبیت بیشتری دارند ، استفاده می شود. بسیاری از افراد طعم این سرکه را ترش اما تازه توصیف می کنند و طعم سبک آن را در انواع غذاها دوست دارند. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

کاربردهای سرکه نیشکر چیست؟

از این سرکه در غذاهایی با سس های شیرین و ترش از جمله  برخی  ترشی ها  و حتی به عنوان افزودنی برای هوموس یا کاسترد لیمو استفاده می شود . در آشپزی فیلیپینی  یکی از غذاهای کلاسیک غذای به نام adobo می باشد ، که یک غذای حاوی مرغ و گوشت خوک است که در کنار سرکه ، برگ بو ، سیر و ادویه جات  و ترشی جات سرو می شود. پای خوک سرخ شده یا paksiw na pata یکی دیگر از غذاهای محبوب فیلیپینی است که معمولاً با چند فنجان سرکه نیشکر تهیه می شود.

برخی از آشپزها همچنین توصیه می کنند از سرکه نیشکر به عنوان بخشی از ماریناد برای لطیف کردن گوشت استفاده کنید. از آنجایی که این سرکه طعم سبک تری نسبت به انواع دیگر سرکه دارد ، غذا طعم و مزه  اصلی خود را از دست نمی دهد و دارای طعم خاص تری می شود. برخی از افراد دوست دارند این سرکه را به سس سالاد های میوه ای خود اضافه کنند .

نیشکر چیست ؟

نیشکر متعلق به گونه های از گیاهان شبه علفی است و منبع اساسی برای استخراج شکر در جهان است. این گیاه در مناطق گرمسیری قابل کشت است و برای رشد به باران بسیار زیاد و خاک حاصلخیز احتیاج دارد ، زیرا سالها به طور کامل در زمین باقی می ماند . هند و برزیل یکی از بزرگترین کشورهای تولید کننده نیشکر در جهان می باشند که از این گیاه شکر ، سرکه نیشکر و آب نیشکر را تولید می کنند که برای بسیاری از کشورهای آسیایی ، آفریقایی و آمریکای لاتین بسیار محبوب بوده و کاربرد بسیار زیادی دارد.

از خواص فوق العاده سرکه نیشکر برای سلامتی چه می دانید؟
از خواص فوق العاده سرکه نیشکر برای سلامتی چه می دانید؟

فواید گیاه نیشکر چیست ؟

نیشکر مزیت و فواید زیادی برای سلامتی بدن انسان دارد ، این گیاه به عنوان یک منبع غنی از آنتی اکسیدان های قدرتمند مانند پلی فنول ها  در جهان شناخته می شود و حاوی نسبت زیادی از مواد مغذی گیاهی مانند فسفر ، کروم ، آهن ، منگنز ، منیزیم ، پتاسیم  و کلسیم  می باشد.

این گیاه همچنین حاوی  ویتامین هایی مانند ویتامین C  ، A  ، B6  ، B2  ، B1  ، B3  ، B5 و همچنین حاوی مجموعه ای از آمینو اسیدهای آرژنین و تریپتوفان می باشد  که اهمیت زیادی برای تشکیل و ساخت عضلات بدن و عملکرد مناسب آنزیم های مختلف در بدن خواهد داشت . همچنین آب نیشکر pH قلیایی بدن را افزایش می دهد و  ایمنی بدن را در برابر بیماری های باکتریایی و ویروسی  و عفونت ها افزایش می دهد و توانایی مبارزه با انواع سرطان ها را نیز دارد .

فواید و مزایایی سرکه نیشکر

این سرکه تورم پا را برطرف کرده و درد را کاهش می دهد ، همچنین آرامش و راحتی بیشتری را برای شما به ارمغان می آورد. برای این کار مقدار مناسبی  از سرکه نیشکر و کمی نمک را در آب گرم حل کنید ، سپس در مخلوط بدست آمده ، پاها را ماساژ دهید تا آب خنک شود.

این سرکه برای تمیز کردن سطوح به ویژه ، کف های چوبی بسیار کارآمد می باشد و باعث افزایش درخشش سطوح شده و اثرات رسوب آب بر روی آنها را از بین می برد. این سرکه را می توانید به مقدار کم به ماهی ، گوشت و مرغ  تمیز شده اضافه کنید تا بوی مزاحم آنها گرفته شود.

هنگام شستن لباس های سفید ، مقدار یک فنجان سرکه نیشکر را به ماشین لباسشویی اضافه کنید ، تا لباس ها سفیدتر شوند. این سرکه پوست سر را تمیز کرده و چربی های موجود را از بین می برد ، همچنین شوره سر را نیز از بین می برد و باعث درخشش مو می شود . برای انجام این کار مقدار مناسبی از این سرکه را به روغن زیتون اضافه کنید ، سپس مخلوط را روی مو و پوست سر مالیده و برای چند دقیقه مالش دهید ، سپس کاملاً موهای خود را با آب بشویید .

شستن دست ها با این سرکه می تواند بوهای بد ، همچون بوهای مربوط به  بوی سیر ، پیاز و بوهای زننده دیگر را نیز از بین ببرد. همچنین از مخلوط این سرکه با آب می توانید برای ضدعفونی کردن زخم ها و استریل کردن پوست استفاده کنید .

از خواص فوق العاده سرکه نیشکر برای سلامتی چه می دانید؟
از خواص فوق العاده سرکه نیشکر برای سلامتی چه می دانید؟

فواید سرکه نیشکر برای کاهش وزن

سرکه نیشکر به فرد کمک می کند تا وزن خود را کاهش دهد و به تناسب اندام برسد ، این سرکه  یک روش موثر برای  درمان چاقی است بنابراین برای استفاده مناسب از این سرکه باید یک قاشق غذاخوری سرکه نیشکر را  به یک لیوان آب اضافه کرده  و سپس با یک قاشق چای خوری عسل طبیعی محلول را شیرین کرده و این نوشیدنی را به صورت روزانه مصرف  کنید.

این سرکه همچنین می تواند چربی جمع شده در اطراف شکم را از بین ببرد، برای این کار یک قاشق غذا خوری از این  سرکه را  با یک قاشق چای خوری آب لیمو تازه ، مخلوط کنید و محلول حاصل را به یک لیوان آب اضافه کنید  و قبل از خوردن وعده های اصلی غذایی از این نوشیدنی استفاده کنید.

مصرف سرکه نیشکر در دوران بارداری

تحقیقاتی درباره مصرف این سرکه در دوران بارداری تاکنون انجام نشده است ، اما با توجه با خاصیت اسیدی بودن می توانید به مقدار کم آن را بر روی سالاد های خود استفاده کنید .این سرکه ممکن است با داروهای تجویزی شما تداخل داشته باشد ، بنابراین حتما قبل از استفاده از این سرکه با پزشک خود مشورت کنید .

عوارض جانبی سرکه نیشکر چیست ؟

مانند تمام سرکه ها ، این سرکه نیز به دلیل داشتن خاصیت اسیدی در صورت مصرف بیش از حد ، می تواند باعث آسیب دیدگی دهان و مری شود و در صورت استفاده به صورت رقیق نشده ، می تواند مینای دندان را از بین برده و باعث آسیب دیدگی دندان ها شود .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا