Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

فواید و مضرات عرقیات مناسب تقویت کلیه و سنگ کلیه

عرقیات مناسب تقویت کلیه و سنگ کلیه ، امروزه به دلیل نداشتن عوارض جانبی خاص برای درمان و بهبود مشکلات کلیوی بسیار کاربرد پیدا کرده اند . شما می توانید با مصرف بعضی از عرقیات گیاهی کلیه های خود را تقویت کنید و یا با استفاده از این عرقیات باعث بهبود مشکلات کلیوی از جمله نارسایی های کلیوی و سنگ کلیه شوید .

نارسایی کلیه به معنی کاهش شدید عملکرد مناسب کلیه است. کلیه ها نقش مهمی در دفع مواد زائد و تعادل آب و الکترولیت ها در بدن دارد. این اندام ها همچنین وظیفه تصفیه خون از هرگونه مواد زائد و سموم را دارند و با ایجاد هورمون‌های مناسب سبب استحکام استخوان‌ های بدن می ‌شوند. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در  رابطه با عرقیات مناسب تقویت کلیه و سنگ کلیه ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

در صورت ابتلا به مشکلات کلیوی کلیه های شما عملکرد خوبی نخواهند داشت و ممکن است دچار مشکلاتی زیادی شوید . نارسایی کلیوی ، باعث کاهش یا توقف فعالیت این اندام می ‌شود. بر اثر ابتلا به این بیماری، سموم و مواد زائد وارد خون شده و بدن نمی ‌تواند به اندازه کافی گلبول‌های قرمز تولید کند. همچنین ممکن است فشار خون بالا برود ، خون تصفیه نشده و سموم وارد خون شود که تمام این مشکلات می تواند برای سلامتی را به خطر بیاندازد  و باعث بوجود آمدن عوامل تهدید کننده برای زندگی شود . با استفاده از عرقیات مناسب تقویت کلیه و سنگ کلیه می توان به درمان و پیشگیری از این مشکلات کمک کرد.

عرقیات گیاهی تقویت کننده کلیه

عرق گیاهی آلوئه ‌ورا

مردم اغلب از عرق گیاهی آلوئه ‌ورا به عنوان یک درمان خانگی مناسب برای انواع بیماری ‌ها و مشکلات استفاده می ‌کنند. این عرق گیاهی سرشار از مواد مغذی بوده و دارای خواص ضد عفونی‌ کننده و ضد التهابی برای بدن می باشد. این عرق  گیاهی به دلیل داشتن خواص بسیار زیاد برای بدن ، می تواند باعث تقویت کلیه ها شود و مشکلات کلیوی را بهبود و درمان کند . عرق گیاهی آلوئه ‌ورا سرشار از ویتامین‌ ها ، مواد معدنی ، آنزیم‌ ها ، قند ها ، ساپونین ، لیگنین و آنتراکینون مفید است که برای بدن ضروری هستند.

عرق گیاهی ریشه بابا آدم

این عرق گیاهی ، از دوران قدیم تا به امروزه در طب سنتی و داروهای خانگی برای تقویت کلیه و درمان اختلالات کلیوی مورد استفاده قرار گرفته است . عرق گیاهی ریشه بابا آدم می ‌تواند عملکرد کلیه را بهبود ببخشد و منبع غنی از مواد مغذی مانند پروتئین ، فیبر ، فسفر ، کلسیم ، کاروتن ، آهن و غیره می باشد . عصاره ریشه‌ گیاه بابا آدم می ‌تواند با افزایش فعالیت ضد کمپلمان و مهار نشت پروتئین به بهبود عملکرد کلیه ها بسیار کمک کند.

عرق گیاهی خارخسک

این عرق گیاهی در زمان های بسیار قدیم ، توسط یونانیان باستان به طور گسترده‌ ای مورد استفاده قرار می گرفته است و از آن برای حفظ عملکرد مناسب دستگاه ادراری و کلیه ها استفاده می‌ کردند. این عرق گیاهی همچنین می‌ تواند کلیه ها را تقویت کرده و  ناراحتی کلیوی را کاهش دهد. گیاه خارخسک دارای خواص ضد درد نیز می باشد. این گیاه سرشار از ترکیبات درمانی مانند ساپونین ‌ها و کاربولین آلکالوئیدها می باشد. بنابراین یک عرق گیاهی مقوی در جوان ‌سازی کلیه ‌ها و بهبود سلول‌ های آسیب ‌دیده بسیار موثر می باشد.

همچنین عرق گیاهی تولید شده از دانه ، ریشه و برگ های این گیاه حاوی خواص ضد میکروبی می باشد و عفونت‌ های دستگاه ادراری را درمان می ‌کند. خواص ادرارآور عرق گیاهی خارخسک ،  باعث شده که این گیاه تبدیل به یکی از داروهای مناسب برای درمان نارسایی کلیوی و تقویت کلیه ها شود.

فواید و مضرات عرقیات مناسب تقویت کلیه و سنگ کلیه
فواید و مضرات عرقیات مناسب تقویت کلیه و سنگ کلیه

عرق گیاهی بابونه

این عرق گیاهی به دلیل خواص زیادی که برای سلامتی دارد ، به طور گسترده‌ای در طب سنتی مورد استفاده قرار گرفته ‌است. این عرق گیاهی حاوی خواص ضد باکتری و اثرات آنتی ‌اکسیدانی است که می ‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن و تقویت کلیه ها بسیار کمک کند. قوی بودن سیستم ایمنی بدن نقش مهمی در محافظت از بدن شما در برابر مشکلاتی مانند عفونت ، سرماخوردگی و بیماری کلیوی دارد.

عرق گیاهی چوب صندل قرمز

عرق گیاهی چوب صندل قرمز اگر به مدت چند سال مصرف شود ، می تواند باعث تقویت کلیه ها شده و مشکلات کلیوی را از بین ببرد . خواص  ادرار آور موجود در این گیاه به بدن شما کمک می‌ کند تا آب اضافی و سموم موجود در بدن را به شکل ادرار ، از بدن خود خارج کنید . این عرق گیاهی حاوی خواص مختلفی همچون خواص ضد میکروبی و خنک‌ کننده‌ است که دستگاه ادراری را تسکین می ‌دهند. این عرق گیاهی بسیار عالی ، به عنوان یک قلیایی ‌کننده‌ عالی ادرار محسوب می ‌شود.

عرق گیاهی ریشه‌  گیاه ختمی

این عرق گیاهی که دلیل اینکه خاصیت ادرار آوری دارد ، جریان ادرار را افزایش می ‌دهد. این امر می‌ تواند به بدن کمک کند تا سموم و مواد معدنی تجمع یافته در کلیه ‌ها و مثانه را به خوبی دفع کند . تحقیقات انجام شده نشان داده ‌است که این عرق گیاهی ، منبع غنی از آنتی‌ اکسیدان‌ هایی مفید برای بدن است که می ‌توانند به محافظت از سلول‌ های بدن کمک کنند و از بدن در برابر آسیب رادیکال ‌های آزاد حمایت کند و سلامت کلیه را ارتقاء دهد.

عرق گیاهی زنجبیل

تحقیقات انجام شده نشان داده است که بیش از ۲۰ میلیون نفر در کشور امریکا مبتلا به بیماری های کلیوی می باشند . این افراد بیمار به دنبال روش های درمانی بدون عوارض جانبی برای خود هستند. اکثر بیماران مبتلا به بیماری مزمن کلیه در نهایت به نارسایی کلیه مبتلا می ‌شوند.

استفاده از عرقیات گیاهی تقویت کننده کلیه  تاکنون به مبتلایان این بیماری بسیار کمک کرده است. یکی از این عرقیات مفید برای تقویت کلیه ،عرق گیاهی زنجبیل می باشد ، که خواص بسیار زیادی برای بدن دارد و در طب سنتی بسیار از آن استفاده می شود. بسیاری از بیماران مبتلا به بیماری های کلیوی و نارسایی کلیه ، پس از مصرف مکمل‌ های زنجبیل به طور چشمگیری بهبود پیدا کرده‌ اند.

عرق گیاهی علف طلایی

این عرق گیاهی دارای خواص بسیار زیادی برای سلامتی می باشد و می تواند برای درمان بسیاری از بیماری ‌ها همچون نقرس ، دیابت و آرتروز مفید باشد . همچنین این عرق گیاهی دارای مواد مغذی می باشد که می تواند باعث تقویت کلیه ها شود.  بسیاری از مطالعات انجام گرفته ، نشان داده است که عرق علف طلایی برای دستگاه ادراری و کلیه بسیار مفید می باشد. این عرق گیاهی به لطف خواص دیورتیکی که دارد، می ‌تواند جریان ادرار را افزایش دهد و سموم اضافی را از طریق کلیه ‌ها و مثانه از بدن دفع کند . این امر باعث  حذف سموم ، مواد زائد و رسوبات مواد معدنی از کلیه ‌ها و مثانه شده و باعث جلوگیری از تشکیل سنگ در کلیه‌ ها می شود.

عرق گیاهی گزنه

این عرق گیاهی به دلیل داشتن خواص ادرار آور ، می ‌تواند میزان دفع ادرار را افزایش دهد و سموم و مواد زائد را از بدن و کلیه ها دفع کند و باعث تقویت کلیه ها شود . از این عرق گیاهی برای درمان بسیاری از مشکلات مربوط به کلیه ها ، مورد استفاده قرار می ‌گیرد. همچنین این عرق گیاهی می‌ تواند التهاب کلیه ‌ها را کاهش داده و سطوح اسید اوریک را در خون تنظیم ‌کند و درد مفاصل را تسکین دهد .

فواید و مضرات عرقیات مناسب تقویت کلیه و سنگ کلیه
فواید و مضرات عرقیات مناسب تقویت کلیه و سنگ کلیه

عرق گیاهی قاصدک

این عرق گیاهی دارای خواص بسیار زیادی برای بدن می باشد و می توانیم از تمام قسمت‌ های این گیاه مانند ریشه ، برگ و گل‌ های آن برای تولید عرق گیاهی استفاده کنیم ، در حالی که تمام قسمت های این گیاه خواص دارویی دارد.  عرق گیاهی قاصدک به عنوان یکی از داروهای مفید و مؤثر خانگی برای تقویت کلیه ها  در نظر گرفته می ‌شود.

عرق گیاهی قاصدک حاوی مواد معدنی بسیار زیادی برای بدن است و خاصیت ادرار آوری را برای بدن دارد  که باعث خارج شدن سموم و مواد معدنی اضافی از کلیه ها شده و باعث تقویت کلیه ها می شود . بنابراین ،از این عرق گیاهی می‌ توان برای درمان مشکلات کلیوی استفاده کنید و سلامت کلیه های خود را بهبود ببخشید.

این عرق گیاهی ، همچنین دارای خواص ضد التهابی است که به از بین رفتن سنگ های کلیه نیز می تواند بسیار کمک‌ کند. با این وجود قبل از استفاده از عرق گیاهی قاصدک برای درمان نارسایی کلیه ، سنگ کلیه و سایر اختلالات سلامتی، حتما با پزشک‌ خود مشورت کنید.

عرق گیاهی بید

این عرق گیاهی به دلیل داشتن خواص ادرار آور ، آرامبخش و آنتی‌ بیوتیکی که دارد ، در طب سنتی بسیار استفاده می شود. همچنین این عرق گیاهی سرشار از مواد مفید برای بدن همچون موسیلاژ ، تریتیکین ، روی ، پتاسیم می باشد . این عرق گیاهی یکی از درمان‌ های عالی برای مشکلات کلیوی می باشد و در صورت استفاده مداوم ، می تواند باعث تقویت کلیه ها شود . به علاوه این عرق گیاهی به از بین رفتن سنگ کلیه نیز می تواند کمک ‌کند.

درمان سنگ کلیه با عرقیات گیاهی

یکی از بیماری های مربوط به مشکلات کلیوی سنگ کلیه می باشد  که به دلیل تغذیه نامناسب و نوشیدن آب غیر بهداشتی و تصفیه نشده به وجود می آید. بلور های بسیار کوچکی در کلیه به وجود می آیند که بعد از مدتی به دلیل دفع نشدن ، به سنگ کلیه تبدیل می شوند. این بیماری ، درد بسیار زیادی را برای فرد به وجود می آورد و افراد مبتلا به سنگ کلیه ، به مصرف داروهای شیمیایی که  دارای عوارض بسیار زیادی هستند ، روی می آورند.

برخی از افراد ترجیح می دهند ، به جای استفاده از داروهایی شیمیایی برای درمان این مشکل از عرقیات مناسب تقویت کلیه و سنگ کلیه  استفاده کنند . این روند درمان بسیار کند می باشد ، اما عرقیات گیاهی عوارض جانبی ندارند. این روش درمان سنگ کلیه در طب سنتی بسیار مورد تایید  است.

یکی از پر طرفدارترین روش های درمان سنگ کلیه استفاده از عرقیات گیاهی مختلف می باشد. اصولا دفع سنگ کلیه با نوشیدن آب و مایعات زیاد که ادرار آورنده هستند امکان پذیر می باشد عرقیات طبع سرد موجود در جهان ، باعث افزایش میزان ادرار آوری و دفع راحت تر سنگ ها از کلیه می شود. از جمله عرقیات گیاهی که می تواند باعث دفع راحت سنگ کلیه شود ، عبارتند از :

فواید و مضرات عرقیات مناسب تقویت کلیه و سنگ کلیه
فواید و مضرات عرقیات مناسب تقویت کلیه و سنگ کلیه

عرق گیاهی یونجه

این عرق گیاهی نیز دارای طبعی سرد می باشد و باعث افزایش ادرار آوری در فرد شده و دارای تاثیرات مثبتی در پیشگیری از ایجاد سنگ کلیه می باشد .

عرق گیاهی زنیان

این عرق گیاهی دارای خواص بسیار زیادی برای بدن می باشد و تاثیرات بسیار خوبی در پیشگیری از سنگ کلیه و درمان این مشکل دارد .

عرق  گیاهی خارشتر

مصرف این عرق گیاهی ، قبل از هر وعده غذایی می توانند به دفع سنگ کلیه بسیار کمک کند ، این عرق گیاهی دارای خواص بسیار زیادی برای بدن می باشد . این عرق گیاهی باعث رفع رسوبات موجود در کلیه شده و همچنین منجر به پیشگیری از بروز سنگ کلیه در افراد می گردد.

عرق گیاهی بهار نارنج

این عرق گیاهی باعث افزایش ادرار آوری در فرد مصرف کننده می شود  که این امر باعث افزایش بیشتر دفع سموم و مواد معدنی موجود در کلیه ها می شود و از ایجاد سنگ کلیه در بدن جلوگیری می کند.

عرق گیاهی خارخاسک

این عرق گیاهی دارای خواص بسیار زیادی برای بدن می باشد و می تواند باعث تقویت کلیه ها شده و در دفع سنگ کلیه نیز بسیار مفید است.

عرق گیاهی هل

این عرق گیاهی در طب سنتی برای درمان سنگ کلیه بسیار مورد استفاده قرار گرفته است و دارای خواص بسیار زیادی برای بدن می باشد . این عرق گیاهی باعث تقویت کلیه ها شده و در دفع سنگ کلیه بسیار مفید می باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا