Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

عرقیات مناسب فشار خون و چربی خون و فواید آنها

عرقیات مناسب فشار خون و چربی خون انواع مختلفی دارند و شما می توانید از خواص این عرقیات گیاهی برای درمان مشکلات خود استفاده کنید.شما می توانید بدون هیچ گونه نگرانی از عوارض جانبی ، با خیال راحت برای درمان خود از این عرقیات گیاهی استفاده کنید. یکی از بیماری های بسیار جدی و خطرناک برای سلامتی فشار خون و چربی خون بالا می باشد .

فشار خون عبارت است از اندازه گیری فشار یا نیروی خون در برخورد  به دیواره رگ های خونی. در بیماری فشار خون بالا ، این فشار در دیواره رگ های خونی ، به طور مداوم زیاد می شود و باعث آسیب به دیواره های رگ های خونی و قلب می شود ، که برای  سلامتی بسیار خطرناک می باشد .

فشار خون بالا اغلب ” قاتل خاموش” نامیده می شود ، زیرا این بیماری به یک باره خودش را نشان می دهد و علائم خاصی ندارد. چربی بالای خون نیز با مسدود کردن رگ ها باعث افزایش فشار خون می شود و در نهایت منجر به بیماری های قلبی – عروقی خواهد شد. عرقیات مناسب فشار خون و چربی خون در این زمینه کمک کننده هستند در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

عوارض حاصل از فشارخون بالا چیست

بیماری فشار خون بالا درمان نشده ، ممکن است منجر به مشکلات جدی برای سلامتی شود ، این مشکلات عبارتند از :

فشار خون بالا معمولاً علائمی ایجاد نمی کند و تنها راه تشخیص ابتلا به این بیماری ، اندازه گیری فشار خون می باشد . میزان اندازه گیری فشار خون شما دو عدد است . بالاترین عدد بدست آمده ، فشار سیستولیک می باشد که فشار اندازه گیری شده ، قلب بر دیواره رگ های خونی می باشد. پایین ترین عدد بدست آمده ، فشار دیاستولیک است که فشار اندازه گیری شده ، رگ های خونی شما را در هنگام ضربان قلب اندازه گیری می کند. به عنوان مثال ، میزان ۱۱۰/۷۰ برای فشار خون در محدوده طبیعی است و فشار ۱۲۶/۷۲ ، فشار خون بالا است.

عرقیات مناسب فشار خون و چربی خون و فواید آنها
عرقیات مناسب فشار خون و چربی خون و فواید آنها

درمان فشار خون بالا با عرقیات گیاهی

امروزه در جهان ، انسان ها به دلیل سبک زندگی و تغذیه  نامناسب ، در معرض ابتلا به انواع مختلف بیماری ها قرار می گیرند و بیماری فشار خون یکی از مهمترین این بیماری ها می باشد. فشار خون یکی از علائم اصلی برای حیات انسان است و زمانی که سرخرگ های بزرگ قابلیت ارتجاعی خود را از دست می دهند ، عروق کوچک  و باریک می شوند و فشار خون بالا به وجود می آید.

بیماری فشار خون در اثر وراثت و استرس و ناراحتی های قلبی به وجود می آید. برای سنجش فشار خون می توان از یک دستگاه فشار سنج کمک گرفت و در صورتی که فشار خون ۱۴۰ بر روی ۹۰ باشد ، بالا و خطرناک می باشد. یکی از راه کارهای موثر در درمان فشار خون ، استفاده از عرقیات گیاهی پایین آورنده فشار خون می باشد. منظور از عرقیات گیاهی  عصاره گیاهان دارویی است که به آن ها آب اضافه می شود ، تا از غلظت آنها کاسته شود و طعم تند و آزادهنده ای نداشته باشد. عرقیات مناسب فشار خون و چربی خون اکنون جایگاه خاصی در درمان این بیماری ها دارند.

مصرف عرقیات گیاهی ، عوارض جانبی ندارند و دارای خواص بسیار زیادی برای سلامتی بدن می باشد ، برخی از عرقیات گیاهی ، به دلیل داشتن ترکیبات خاص می توانند فشار خون را کاهش دهند. البته این تصور که مصرف عرقیات گیاهی هیچ گونه عوارض جانبی ندارد ، کاملا اشتباه می باشد و در صورتی که در مصرف هر مدل عرق گیاهی زیاده روی شود ، برای بیمار مشکلات دیگری به وجود خواهد آمد.

کاربرد عرقیات مناسب فشار خون و چربی خون

 

کاهش و درمان فشار خون با عرق گیاهی بید مشک

این عرق گیاهی ، خواص داوریی بسیار زیادی برای سلامتی بدن دارد ، که مهمترین این خواص دارویی کاهش فشار خون می باشد. این عرق گیاهی باعث تقویب قلب و کاهش استرس می شود و در درمان بیماری فشار خون بالا ، می تواند بسیار موثر باشد.  مصرف روزانه یک استکان از این عرق گیاهی ، مخلوط با یک لیوان آب سرد می تواند باعث تنظیم فشار خون  شما شود. این عرق دارویی همچنین دارای عناصر مفیدی ، همچون  فسفر، آهن، سدیم ، پتاسیم ، منیزیم ، کلسیم، روی ، سلنیوم و مس برای بدن می باشد.

کاهش و درمان فشار خون با عرق گیاهی بومادران

این عرق گیاهی  خواص بسیار زیادی برای بدن دارد و این گیاه دارای انواع مختلفی می باشد . نوعی از گیاه بومادران وجود دارد ، که می توان از آن عرق گیاهی بدست آورد و خواص به خصوص این عرق گیاهی باعث اتساع عروق خونی می شود و در نتیجه فشار خون را کاهش می دهد. این عرق گیاهی از میزان فشار دیاستولیک و سیستولیک خون می کاهد و در بهبود فشار خون بسیار موثر می باشد. این عرق گیاهی طبعی گرم دارد و در صورت استفاده مناسب ، عوارض جانبی  برای فرد مصرف کننده نخواهد داشت.

کاهش و درمان فشار خون با عرق گیاهی گلاب

این عرق گیاهی طبعی گرم و معتدل دارد و به دلیل داشتن ترکیبات مفید برای بدن ، باعث  کاهش فشار خون بالا و تقویت قلب می شود . مهمترین خاصیت عرق گیاهی گلاب  آرامش بخشی و ضد التهابی آن است ، که باعث کاهش فشار خون و پیشگیری از بروز مشکلات قلبی می شود .

کاهش و درمان فشار خون با عرق گیاهی زالزالک

این عرق گیاهی دارای خاصیت ادرار اوری در فرد می باشد  که این امر باعث خارج شدن مایعات اضافی از بدن شده و در نتیجه باعث کاهش فشار خون می شود. این عرق گیاهی حاوی آنتی اکسیدان های طبیعی فراوانی می باشد  که تاثیرات بسیار مثبتی بر روی عروق کرونر قلب دارد. این عرق گیاهی را حتما باید تحت نظر یک پزشک یا فرد متخصص استفاده کنید ، زیرا مصرف بیش از حد آن می تواند برای سلامتی خطرناک باشد.

عرقیات مناسب فشار خون و چربی خون و فواید آنها
عرقیات مناسب فشار خون و چربی خون و فواید آنها

کاهش و درمان فشار خون با عرق گیاهی سیر

این عرق گیاهی سرشار از آنتی اکسیدان های مفید برای بدن می باشد و با داشتن ترکیبات خاص در خود باعث کاهش گلوکز در خون شده ، که این امر باعث کاهش فشار خون بالا می شود . سیر از گیاهانی می باشد که علاوه بر استفاده به عنوان عرق گیاهی ، بیشتر به عنوان طعم دهنده و چاشنی در تهیه غذاها استفاده می شود. عرق گیاهی سیر حاوی مقادیر بسیار زیادی عناصر مفید برای بدن است که می تواند برای درمان بسیاری از مشکلات استفاده شود. شما می توانید برای گرفتن بهترین نتیجه از این عرق گیاهی ، آن را به میزان یک استکان قبل از وعده های غذایی مصرف کنید.

کاهش و درمان فشار خون با عرق دارچین

عرق گیاهی دارچین به دلیل داشتن ترکیبات مفید برای بدن ، باعث افزایش فعالیت مغز می شود و این امر باعث کاهش استرس و اضطراب در فرد شده و از افزایش فشار خون جلوگیری میکند. همچنین به دلیل داشتن خاصیت آرامش بخشی باعث کاهش فشار خون نیز می شود . دارچین یک گیاه دارویی برای درمان بسیاری دیگر از بیماری های مختلف می باشد.

کاهش و درمان فشار خون با عرق گیاهی هل

این عرق گیاهی دارای طبعی گرم و خشک می باشد و به دلیل داشتن ترکیبات بسیار مفید برای بدن ، دارای فواید بسیار زیادی برای بدن می باشد ، که یکی از این فواید خاصیت کاهش دهندگی فشار خون می باشد . هل دانه ای به رنگ سبز می باشد که دارای ، عطر قوی و ارزش غذایی بالایی است.

امروزه عرق این دانه گیاهی به روش کاملا صنعتی ، بدون آلودگی و حفظ کیفیت بالا تولید می شود و در دسترس مردم قرار می گیرد. این عرق گیاهی باعث تقویت قلب و عروق قلبی می شود و سبب کاهش فشار خون و کلسترول بد خون می گردد.  عرق گیاهی هل سرشار از عناصری همچون ، پتاسیم و منیزیم می باشد و این عناصر در کاهش فشار خون بالا نقش بسیار موثری دارند.

کاهش و درمان فشار خون با عرق گیاهی کرفس

این عرق گیاهی دارای ویتامین های مفیدی برای بدن همچون ویتامین C ، ویتامین A ، ویتامین گروه های B  و عناصری همچون سدیم و پتاسیم می باشد ، که برای بدن بسیار مفید و ضروری می باشند . این عرق گیاهی دارای فیبر بسیار زیادی بوده و از این رو برای درمان فشار خون و پایین آوردن آن بسیار کارایی دارد. این عرق گیاهی را می توانید برای کاهش فشار خون به صورت روزانه یک لیوان مصرف کنید .

کاهش و درمان فشار خون با عرق گیاهی اسطوخودوس

این عرق گیاهی منبع  بسیار غنی از آنتی اکسیدان های مفید و مورد نیاز برای بدن می باشد. ترکیبات موجود در این عرق گیاهی ، باعث کاهش فشار خون می شود . مصرف مداوم و مناسب این عرق گیاهی می تواند ، باعث کاهش استرس و اضطراب در فرد شده و در نتیجه باعث کاهش فشار خون در افراد شود. عرق گیاهی اسطوخودوس ، خاصیت آرامش بخشی دارد  و می تواند فشار خون بالا را درمان کند.

عرقیات مناسب فشار خون و چربی خون و فواید آنها
عرقیات مناسب فشار خون و چربی خون و فواید آنها

کاهش و درمان فشار خون با عرق گیاهی زیره سیاه

از این عرق گیاهی در طب سنتی برای درمان بیماری های مختلفی استفاده می شود و یکی از مهمترین کاربرد های این عرق گیاهی در درمان بیماری فشار خون بالا می باشد . گیاه زیره علفی به رنگ روشن و دارای طبعی گرم می باشد. مصرف عرق این گیاه به مدت دو ماه به صورت مرتب ، می تواند به میزان زیادی فشار خون را کاهش دهد و همچنین علاوه بر این خاصیت ، می تواند کلسترول بد خون نیز را کاهش دهد. شما می توانید این عرق گیاهی را به صورت روزانه قبل از وعده های غذایی ، به میزان نصف استکان استفاده کنید .

عرقیات گیاهی کاهش دهنده چربی خون

چربی خون یا تری گلیسیرید بالا مشکلی است که با افزایش شهر نشینی بسیار افزایش یافته و متأسفانه می تواند زمینه ساز بیماری های زیادی شود که برای سلامتی بسیار خطرناک است. اما اگر به موقع درمان شود و مهم تر از آن اگر از روش های پیشگیری در رابطه با چربی خون استفاده شود ، به هیچ عنوان نگرانی در رابطه با چربی خون و مشکلات پس از آن وجود نخواهد داشت. اگر قصد دارید اطلاعات خود را در رابطه با بیماری چربی خون افزایش داده و بدانید چطور می توانید به روش های طبیعی چربی خون را درمان کنید ، ادامه مقاله را مطالعه نمایید تا با عرقیات گیاهی مفید برای درمان چربی خون آشنا شوید.

تری گلیسیرید شکل مهمی از انرژی برای بدن شما می باشد. هنگام غذا خوردن ، انرژی اضافی از مواد غذایی که بدن شما بلافاصله به آن نیازی ندارد ، به تری گلیسیرید تغییر می یابد. این تری گلیسیریدها در سلول های چربی اطراف بدن ، معمولاً روی باسن و شکم ذخیره می شوند. اگر بین وعده های غذایی به انرژی نیاز داشته باشید ، تری گلیسیرید های موجود در بدن ، در جریان خون آزاد می شود. اگر شما به طور مرتب بیش از نیاز خود انرژی مصرف می کنید سطح تری گلیسیرید شما بالا خواهد رفت.

عوارض چربی خون بالا برای بدن چیست

سطح بالای چربی خون (تری گلیسیرید) در بدن نگران کننده می باشد ، زیرا خطر حمله قلبی و سکته را افزایش می دهد. تری گلیسیرید بسیار زیاد در خون ، می تواند باعث التهاب پانکراس (به نام بیماری پانکراتیت معروف است) شود که می تواند یک بیماری بسیار جدی و حتی تهدید کننده برای زندگی باشد. عواملی که باعث افزایش سطح بالای چربی خون ( تری گلیسیرید ) در بدن می شوند عبارتند:

  • داشتن اضافه وزن
  • عدم تحرک و فعالیت بدنی
  • مصرف بیش از حد الکل
  • داشتن یک رژیم غذایی با کربوهیدرات بسیار بالا
  • ابتلا به برخی از بیماری ها و مصرف برخی از داروها

سیگار کشیدن نیز با افزایش فاکتورهای لخته شدن خون ، کاهش سطح کلسترول HDL  ، افزایش سطح تری گلیسیرید و آسیب رساندن به رگ های خونی ، خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته را افزایش می دهد.

بهترین عرقیات گیاهی برای کاهش چربی خون

شما می توانید با انجام برخی از فعالیت های مختلف زیر نظر متخصصان چربی خون و سلامتی بدن خود را نیز افزایش دهید . یکی از راه های بسیار مهم و تاثیر گذار برای کاهش چربی خون که از دوران قدیم تا حال حاضر بسیار مورد توجه و تاکید بوده است ، استفاده از عرقیات گیاهی کاهش دهنده چربی خون بوده است . این عرقیات گیاهی به دلیل داشتن مواد مغذی و مفید برای بدن بسیار مورد استفاده قرار گرفته اند . در ادامه برخی از عرقیات گیاهی که می توانند به شما در کاهش چربی خون کمک کنند و موثر واقع شوند شرح داده شده است.

عرقیات مناسب فشار خون و چربی خون و فواید آنها
عرقیات مناسب فشار خون و چربی خون و فواید آنها

عرق گیاهی سماق

این عرق گیاهی دارای طعم بسیار دلنشین و دارای خواص بسیار زیاد برای بدن می باشد. برخی از خواص این عرق گیاهی ، شامل کاهش فشار خون ، کاهش قند خون و کاهش چربی خون می باشد و در طب سنتی استفاده از این عرق گیاهی به شدت توصیه شده است .

عرق گیاهی کاسنی

این عرق گیاهی طبعی سرد دارد ، که مناسب روزهای گرم  بوده و می تواند گرما زدگی را درمان کند . این عرق گیاهی به دلیل داشتن ترکیبات مفید برای بدن ، بسیار شناخته شده می باشد و در طب سنتی بسیار استفاده شده است . یکی از خواص عرق کاسنی  قابلیت آن در کاهش چربی خون می باشد.

عرق گیاهی آویشن

این عرق گیاهی در طب سنتی بسیار کارایی دارد و دارای خواص بسیار زیادی برای بدن می باشد ، یکی از مهمترین خواص عرق آویشن ، قابلیت کاهش چربی خون می باشد همچنین این عرق گیاهی قلب را سالم نگه می دارد.

عرق گیاهی شاه تره

این عرق گیاهی دارای خواص بسیار زیادی می باشد ، صفرا آور بوده و باعث کاهش چربی موجود در خون می شود . همچنین می توانید از عرق شاه تره در درمان بیماری کبد چرب و تصلب شرایین استفاده کنید .همچنین نوشیدن آن به طور مداوم باعث تقویت و سلامت قلب می شود .

عرق گیاهی عناب

این عرق گیاهی در واقع ، یک نوع  فیبر گیاهی محلول در آب می باشد ، که می تواند قند و چربی خون را کاهش دهد. همچنین دارای خواص دیگری نیز برای  بدن می باشد که میتوان به  کاهش وزن و تقویت سیستم گوارشی اشاره کرد.

برخی دیگر از عرقیات گیاهی که می توانید از آنها برای درمان و پیشگیری از ابتلا به بیماری چربی خون بالا استفاده کنید ، عبارتند از : عرق گیاهی خارشتر ، عرق گیاهی نعنا و عرق گیاهی دارچین و تعداد بسیاری دیگر از عرقیات گیاهی که خواص درمان کنندگی بسیار زیادی برای بدن دارند. ما در این مقاله بهترین و پرکاربرد ترین عرقیات گیاهی مناسب برای کاهش فشار خون و چربی خون را برای شما ارائه دادیم ، امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

قاتل فشار خون بالا

فشار خون بیماری شایعی است که افراد را در سنین مختلف تحت تاثیر قرار می دهد.  با گذشت زمان، فشار خون بالاتر از حد طبیعی می تواند به رگ های خونی و اندام های حیاتی آسیب برساند. امید این است که اکثر افرادی که اکنون فشار خون بالا دارند، به جای مصرف دارو، شیوه زندگی خود را تغییر دهند. مصرف دارو فقط برای افراد مبتلا به پرفشاری خون در مرحله ۱ توصیه می شود که دارای برخی از عوامل خطر اضافی مانند دیابت، بیماری کلیوی یا قبلاً حمله قلبی یا سکته مغزی باشند. تغییرات ساده ای در سبک زندگی وجود دارد که می توانید برای کنترل فشار خون خود ایجاد کنید:

مصرف نمک خود را کاهش دهید. از خوردن گوشت های اغذیه فروشی و غذاهای کنسرو شده خودداری کنید و توجه داشته باشید که اکثر غذاهای رستورانی دارای نمک بالایی هستند.

ورزش. ثابت شده است که ورزش متوسط – ساده پیاده روی سریع به مدت ۳۵ دقیقه در روز – فشار خون را کاهش می دهد.

مصرف الکل را محدود کنید. اگر سیگار می کشید، آن را ترک کنید. از دود دست دوم سیگار خودداری کنید.

توجه داشته باشید که برخی داروها (ضد احتقان ها، استروئیدها، داروهای ضد بارداری خوراکی) می توانند فشار خون را افزایش دهند. فشار خون خود را در خانه کنترل کنید.

مورینگا یکی از گیاهان دارویی مفید برای کاهش فشار خون بوده حاوی موادی است که ممکن است به مدیریت فشار خون کمک کند. علاوه بر این آب چغندر نیز با کاهش فشار خون و کاهش التهاب مرتبط است. اغلب شیرین است و می تواند به خوبی با یک وعده غذایی مقوی همراه شود. آن را می توان به خوبی در یک شیک یا اسموتی ترکیب کرد. چغندر یک نیروگاه تغذیه‌ای است و همچنین مملو از فیبر است و رشد باکتری‌های خوب را در روده شما تشویق  می کند.

آب چغندر یک منبع عالی از پتاسیم – یک ماده معدنی و الکترولیت است که به عملکرد اعصاب و ماهیچه ها کمک می کند – آهن و بسیاری از مواد معدنی دیگر از جمله منیزیم، منگنز، سدیم، روی، مس و سلنیوم. آب چغندر علاوه بر ویتامین ها و مواد معدنی حاوی نیترات است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا