Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

از قیمت خرید و فروش و کاربردهای ترئونین چه می دانید؟

ترئونین یک آمینو اسید ضروری است  یعنی مصرف آن برای سلامتی ما حیاتی است. از بین ۲۰ آمینو اسید ، ۹ مورد از آنها ضروری تلقی می شوند زیرا بدن نمی تواند آنها را سنتز کند و باید مصرف شوند. ترئونین یکی از آن اسیدهای آمینه ضروری است. این آمینو اسید توسط بدن شما سنتز نمی شود و بنابراین باید از رژیم غذایی دریافت شود.

این اسید آمینه از عملکرد سیستم عصبی مرکزی ، سلامت سیستم قلبی -عروقی ، کبد و سیستم ایمنی بدن شما پشتیبانی می کند. علاوه بر این ، به سنتز گلیسین و سرین در بدن کمک می کند  که به نوبه خود به تولید کلاژن ، الاستین و بافت ماهیچه ای کمک می کند. علاوه بر این ، ترئونین به ساخت استخوان های قوی و مینای دندان کمک می کند و با تقویت سیستم ایمنی بدن ، روند بهبود زخم پس از ضربه یا جراحی را تسریع می کند. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

ترئونین چیست؟

ترئونین یکی از آمینواسیدهای مهم در بدن است که با اسید آسپارتیک و متیونین موجود در بدن ترکیب می شود ، تا به طور مشترک به کبد در هضم چربی ها و اسیدهای چرب کمک کند. این فرآیند به کاهش تجمع چربی در کبد کمک می کند  زیرا در غیر این صورت بر عملکرد کبد تأثیر منفی می گذارد.

این اسید آمینه همچنین در درمان بیماری لو گریگ ، معروف به اسکلروز جانبی آمیوتروفیک مفید است. تحقیقات علمی نشان می دهد که درمان با استفاده از این آمینو اسید به کاهش علائم بیماری مولتیپل اسکلروزیس یا ام اس کمک می کند. علاوه بر این به عنوان یک محرک ایمنی شناخته می شود  که باعث رشد غده تیموس در بدن می شود.

بهتر است بدانید:

ترئونین به تولید اسیدهای آمینه دیگر از جمله گلیسین و سرین کمک می کند . این آمینواسیدها برای تولید بافت ماهیچه ای ، کلاژن و الاستین ضروری هستند. این اسید آمینه ماهیچه ها و بافت های همبند ما را قوی و انعطاف پذیر نگه می دارد. قلب در گروه ماهیچه ها قرار دارد و سطح بالایی از ترئونین در آنجا یافت می شود. همچنین برای استخوان ها و دندان های قوی ضروری است و می تواند به بهبود سریع جراحات و بهبود سریع زخم ها کمک کند.

سیستم ایمنی بدن برای تولید آنتی بادی به این آمینو اسید نیاز دارد. سیستم عصبی مرکزی نیز به مقدار زیادی از آن نیاز دارد ، زیرا ممکن است به جلوگیری از انواع خاصی از افسردگی ها کمک کند . منابع غذایی حاوی این آمینو اسید شامل گوشت ، محصولات لبنی ، قارچ ، سبزیجات برگ دار و غلات است.

تا زمانی که رژیم غذایی متعادلی داشته باشید ، کمبود این آمینو اسید بعید  به نظر می رسد اما گیاهخواران سخت گیر بهتر است از مکمل آن استفاده کنند. یکی از اولین علائم کمبود این آمینو اسید در بدن ، تغییرات ناگهانی و شدید خلق و خو و تحریک پذیری است. علائم دیگر شامل گیجی ، مشکلات گوارشی و کبد چرب می باشد.

از قیمت خرید و فروش و کاربردهای ترئونین چه می دانید؟
از قیمت خرید و فروش و کاربردهای ترئونین چه می دانید؟

فواید و مزایای ترئونین برای سلامتی

ایمنی بدن را تقویت می کند

این آمینو اسید نقش مهمی در سیستم ایمنی بدن دارد. تیموس یک غده کوچک است که در قسمت گردن قرار دارد و باعث ایجاد لنفوسیت های T (سلول های T) می شود  که با عفونت مبارزه می کند. تیموس از این آمینو اسید برای ساخت سلول های T استفاده می کند.

کمک به هضم قوی

ترئونین با تولید یک لایه مخاطی که دستگاه گوارش را می پوشاند و از دستگاه گوارش شما محافظت می کند. مخاط یک لایه محافظ است که از تاثیر آنزیم های گوارشی بر بافت روده جلوگیری می کند. مطالعات نشان داده است که سطوح پایین این آمینو اسید در حیوانات منجر به مشکلات گوارشی و کاهش عملکرد سیستم ایمنی بدن حیوانات می شود و محققان معتقدند این به دلیل وجود سد مخاطی بی کیفیت در روده است.

ترئونین ناکافی همچنین ممکن است باعث “سندرم روده نشت کننده” شود ، یک وضعیت ناگوار و خطرناک ، که در آن آلرژن هایی مانند گلوتن می توانند به جریان خون منتقل شده و باعث ایجاد حساسیت شوند. کمبود این آمینو اسید نه تنها بر سیستم ایمنی تأثیر منفی می گذارد بلکه باعث کاهش جذب مواد مغذی نیز می شود. کمبود این ترکیب می تواند منجر به مجموعه ای از مشکلات دیگر سلامتی در بدن شود.

تقویت کبد سالم

در کبد ترئونین با اسیدهای آمینه آسپارتیک اسید و متیونین ترکیب شده و اسیدهای چرب را تجزیه می کند. کمبود این آمینو اسید می تواند باعث تجمع چربی در کبد شده و به طور بالقوه منجر به نارسایی کبدی شود.

تقویت بافت و استخوان ها

ترئونین برای تشکیل و حفظ بافت همبند قوی و سالم ضروری است. به غیر از آب ، کلاژن فراوان ترین ماده در بدن است. این ماده در داخل بدن ما قرار دارد و پوست ، استخوان ها ، ماهیچه ها ، شریان ها و دستگاه گوارش را تقویت می کند. این آمینو اسید برای  تولید کلاژن سالم ضروری است ، زیرا پیش نیاز تولید دو اسید آمینه دیگر ؛ سرین و گلیسین در بدن می باشد  که کلاژن را تشکیل می دهند. علاوه بر این ، به تسریع بهبود زخم ها و شکستگی استخوان ها نیز کمک می کند.

بهبود اختلالات عصبی

سیستم عصبی مرکزی حاوی مقادیر زیادی ترئونین است. مکمل های حاوی این آمینو اسید با بالا بردن سطح گلیسین در بدن ، برخی از پتانسیل ها را در درمان ALS ( بیماری لو گریگ ) نشان می دهد. استفاده مستقیم از مکمل  گلیسین بی اثر تلقی می شود ، زیرا نمی تواند به سیستم عصبی مرکزی منتقل شود. همچنین برخی تحقیقات نشان می دهد که بیماری ام اس ، بیماری دیگری که بر عملکرد ماهیچه ها و اعصاب تأثیرات منفی می گذارد ، می تواند از مکمل های حاوی ترئونین سود ببرد .

با این حال ، مطالعات دیگر نشان می دهد که این آمینو اسید همچنین می تواند سلامت روانی را بهبود بخشد و به درمان انواع خاصی از بیماری های افسردگی کمک کند ، به ویژه هنگامی که در نتیجه سندرم روده نشت کننده یا سایر علل مرتبط با آلرژی غذایی باشد.

از قیمت خرید و فروش و کاربردهای ترئونین چه می دانید؟
از قیمت خرید و فروش و کاربردهای ترئونین چه می دانید؟

بهبود بیماری اضطراب

شایع ترین بیماری سلامت روان در ایالات متحده اضطراب است. این بیماری یک نگرانی جدی است با این حال سازمان بهداشت جهانی تعیین کرده است که بیشتر مبتلایان به این بیماری با ترئونین ، تحت درمان قرار گرفته اند . با افزایش در دسترس بودن عناصر سازنده انتقال دهنده های عصبی  در سیستم عصبی مرکزی ، مکمل های حاوی این آمینو اسید می تواند به کاهش اضطراب و استرس کمک کند.

افزایش جذب مواد مغذی

ترئونین دارای توانایی بسیار مهمی می باشد که به جذب مواد مغذی کمک کرده و باعث می شود پروتئین هایی که می خوریم برای استفاده بدن در دسترس تر قرار بگیرند.

بهبود بیماری سلیاک

بیماری سلیاک یک اختلال خود ایمنی است ، که در آن گلوتن باعث حمله سیستم ایمنی به سلول های روده کوچک می شود. علائم شایع شامل خستگی ، تحریک پذیری ، اسهال ، گرفتگی ، درد استخوان و مفاصل و کاهش وزن بدون دلیل می باشد . مصرف ترئونین اضافی می تواند به کاهش این علائم بسیار کمک کند.

خواب آوری

این آمینو اسید پاسخی برای همه اختلالات خواب موجود نخواهد بود ، اما هنگامی که منشاء این اختلال بیماری سلیاک ، آلرژی غذایی  یا واکنش های دیگر به غذاها باشد ، به دلیل کمک به ساخت پوشش مخاط روده می تواند به افراد در خواب بهتر کمک کند.

یک ماده ضروری برای تولید B12

ترئونین برای تولید ویتامین  B12 در بدن ضروری است . ویتامین B12 کلید اصلی افزایش انرژی ، بهبود خلق و خو ، بهبود حافظه ، سلامت قلب ، بهبود پوست و مو می باشد.

از قیمت خرید و فروش و کاربردهای ترئونین چه می دانید؟
از قیمت خرید و فروش و کاربردهای ترئونین چه می دانید؟

منابع غذایی حاوی ترئونین :

بهترین منابع ترئونین مواد غذایی  همچون گوشت گاو ، مرغ ، تخم مرغ و محصولات لبنی است. منابع گیاهی شامل لوبیا ، آجیل ، سویا ، جوانه بروکسل ، اسپیرولینا و دانه هایی مانند کنجد و کدو تنبل است . غذاهای زیادی حاوی این آمینو اسید هستند ، به همین دلیل در صورت داشتن رژیم غذایی مناسب کمبود این آمینو اسید بسیار کم اتفاق می افتد. به احتمال زیاد ، شما در حال حاضر میزان کافی از این پروتئین را از رژیم غذایی خود دریافت می کنید. برخی از مواد غذایی که حاوی این آمینو اسید می باشند ، عبارتند از :

  • جلبک دریایی : حدود ۲۳۵۴ میلی گرم در هر وعده
  • گوزن و سایر گوشت های شکار : حدود ۲۰۰۰ میلی گرم در هر وعده
  • بوقلمون : حدود ۱۹۹۳ میلی گرم در هر وعده
  • بیشتر ماهی ها : حدود ۱۹۸۰ میلی گرم در هر وعده
  • پروتئین سویا : حدود ۱۹۵۵ میلی گرم در هر وعده
  • تخم مرغ : حدود ۱۹۴۹ میلی گرم در هر وعده
  • گوشت بلدرچین : حدود ۱۸۳۹ میلی گرم در هر وعده
  • گوشت قرقاول : حدود ۱۸۳۴ میلی گرم در هر وعده
  • صدف : حدود ۱۷۷۰ میلی گرم در هر وعده

علائم و علل کمبود ترئونین در بدن

کمبود این آمینو اسید به ندرت اتفاق می افتد ، زیرا اکثر افراد  به میزان کافی این آمینو اسید را از مواد غذایی دریافت می کنند. با این حال ، افرادی که رژیم نامتعادلی دارند ، مانند گیاهخواران ممکن است غذاهای حاوی این آمینو اسید را به مقدار کافی مصرف نکنند که می تواند باعث کاهش سطح این اسید آمینه در بدن آنها شود. کمبود این آمینو اسید ، ممکن است علائم زیر را ایجاد کند :

  • مشکلات گوارشی
  • تحریک پذیری یا تحریک عاطفی
  • گیجی
  • افزایش چربی کبد
  • جذب ضعیف مواد مغذی
از قیمت خرید و فروش و کاربردهای ترئونین چه می دانید؟
از قیمت خرید و فروش و کاربردهای ترئونین چه می دانید؟

عوارض جانبی مصرف ترئونین :

از آنجا که این آمینو اسید به طور طبیعی در مواد غذایی وجود دارد ، نیازی به مصرف مکمل های حاوی این آمینو اسید نمی باشد. تحقیقات زیادی در مورد اثرات مصرف این آمینو اسید در دوران بارداری و شیردهی انجام نشده است ، بنابراین زنانی که باردار هستند یا قصد باردار شدن دارند ، احتمالاً باید از مصرف این مکمل ها اجتناب کنند.

دوزهای بیش از حد ترئونین ممکن است باعث سردرد ، ناراحتی معده ، حالت تهوع ، بثورات پوستی و کبد چرب شود. دوزهای بالا همچنین می تواند باعث تولید  بیش از حد اوره در بدن شود  که می تواند سمی باشد. دوزهای بسیار زیاد ممکن است ، عملکرد کبد را مختل کنند.

نقش ترئونین در تغذیه دام ها

ترئونین ، یک اسید آمینه ضروری برای سلامت حیوانات و سومین اسید آمینه مورد نیاز برای جوجه های گوشتی می باشد که نقش مهمی در سنتز پروتئین های مخاط روده ایفا می کند. این امر تأثیرات بهتری بر عملکرد رشد ، شاخص های بیوشیمیایی ، عملکرد آنتی اکسیدانی و مورفولوژی روده این حیوانات دارد. همچنین به عنوان یک تنظیم کننده ایمنی مواد مغذی عمل می کند که بر عملکرد سد روده جوجه های گوشتی تأثیر می گذارد. با این حال ، نحوه عملکرد آن به طور عمیق مشخص نیست.

قیمت خرید و فروش ترئونین

این آمینو اسید در گریدهای انسانی و دامی تولید شده و در دسترس می باشد. شما می توانید بر اساس نیاز هر یک از انواع را تهیه کرده و مورد مصرف قرار دهید. قیمت خرید و فروش ترئونین به عوامل مختلفی از جمله نوسانات دلار و همچنین وزن بسته بندی بستگی دارد و به صورت حضوری و آنلاین قابل خریداری است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا