Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

پودر میگو و پوست میگو چیست؟ کاربردها و قیمت خرید و فروش آن

پودر میگو و پوست میگو استفاده بسیار زیادی در تغذیه انسان و دام ها دارد و دارای مواد مغذی بسیار زیادی است. از پودر میگو برای طعم دادن غذاها استفاده می شود و از پودر پوسته میگو می توان برای تغذیه و تقویت منابع غذایی حیوانات و گیاهان استفاده کرد . تقاضا برای طعم دهنده ها در سالهای گذشته به دلیل کاربردهای گسترده آنها در صنایع فرآوری مواد غذایی و همچنین پخت و پز در بین مصرف کنندگان افزایش یافته است.

پودر میگو یکی از این طعم دهنده ها است که طعم و بافت محصولات غذایی مختلف را بهتر می کند. پودر میگو به طور کلی با آسیاب کردن میگوهای خرد شده با کمی نمک و شکر تهیه می شود. پودر میگو در تهیه میان وعده های اکسترود شده ، غذای کودک ، غلات صبحانه ، برنج ، سوپ ، ماکارونی و غیره استفاده می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه در ادامه مقاله با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

فواید مصرف میگو برای سلامتی

خوردن غذاهای دریایی مانند میگو می تواند بخشی از رژیم غذایی سالم باشد ، به ویژه وقتی جایگزین منابع پروتئینی شود که دارای چربی اشباع بیشتری هستند. میگو یک منبع پروتئین بدون چربی است که می تواند به شما در حفظ وزن سالم کمک کند و همچنین مواد مغذی محافظ مغز مانند سلنیوم ، ویتامین B12 و کولین را تأمین می کند.

همه منابع پروتئینی یکسان نیستند اما میگو یک منبع پروتئین همه کاره است و می توان آن را به راحتی با غذاهای سالم مانند سالاد مخلوط کرد. بدن ما برای ساخت و نگهداری استخوان ها ، ماهیچه ها و پوست به پروتئین موجود در غذا نیاز دارد. محصولات حیوانی مانند میگو پروتئین های کاملی را ارائه می دهند ، به این معنی که آنها تمام اسیدهای آمینه ای را که بدن قادر به تولید آن نیست ، تامین می کنند.

بهتر است بدانید:

میگو مواد مغذی را فراهم می کند که می تواند از مغز محافظت کرده و عملکرد شناختی را حفظ کند. بر اساس موسسه ملی بهداشت (NIH) ، یک وعده میگو می تواند ۷۷ درصد از سلنیوم شما را تامین کند ، یک ماده معدنی ضروری که نقش مهمی در سلامت تیروئید ، سنتز DNA ، تولید مثل و محافظت در برابر آسیب اکسیداتیو و عفونت دارد. کمبود این ماده مغذی ممکن است با کاهش عملکرد مغز با افزایش سن مرتبط باشد که احتمالاً به دلیل کاهش سطح آنتی اکسیدان است.

در حالی که میگو مملو از مواد مغذی و پروتئین است کالری کمی دارد  که می تواند به شما در رسیدن یا حفظ وزن سالم هنگام مصرف به عنوان بخشی از رژیم غذایی سالم کمک کند. یک وعده ۳ اونسی از آن حاوی فقط ۱۰۱ کالری است اما بعد از خوردن آن احساس سیری می کنید زیرا پروتئین برای هضم بدن شما بیشتر از کربوهیدرات های تصفیه شده انرژی می گیرد و به شما کمک می کند تا مدت بیشتری احساس سیری کنید.

خوردن منابع پروتئینی مانند غذاهای دریایی در تجزیه و تحلیل ژوئن ۲۰۱۵ از ۱۲۰،۰۰۰ عادات غذایی بزرگسالان در تغذیه بالینی با افزایش وزن کمتری همراه بود. خوردن گوشت قرمز ، پنیر پر چرب و مرغ با پوست ، از سوی دیگر  با افزایش وزن بیشتر مرتبط بود.

پودر میگو چیست؟ کاربردها و قیمت خرید و فروش آن
پودر میگو چیست؟ کاربردها و قیمت خرید و فروش آن

فواید مصرف پودر میگو و پوست میگو

استفاده از طعم غذاهای دریایی مانند پودر میگو در محصولات غذایی بر پایه غلات ، با گذشت سال ها محبوبیت زیادی پیدا کرده است زیرا طعم های مختلط را به مواد غذایی می بخشد. محصولات طعم دار شده با پودر میگو نه تنها خوشمزه و وسوسه کننده هستند ، بلکه بسیار مغذی نیز هستند ، زیرا پودر میگو حاوی غلظت کافی پروتئین می باشد.

این پودر همچنین دارای مقدار بسیار زیادی مواد معدنی و کلسیم می باشد که تقاضا برای آن را در سراسر جهان افزایش می دهد. در سطح جهان و خصوصا مناطق اروپایی از این پودر به دلیل ترجیح بیشتر مصرف کنندگان برای تنقلات اکسترود شده سالم بیشتر استفاده می شود.

در آمریکای شمالی از آن در صنایع فرآوری آبزیان به عنوان عامل اتصال دهنده غنی از مواد مغذی بسیار استفاده می شود. در آسیا و اقیانوسیه نیز افزایش تقاضا برای ترکیبات چاشنی ارگانیک به رشد بازار پودر میگو کمک کرده است. با توجه به این عوامل ، انتظار می رود که رشد بازار جهانی این ترکیب در دوره پیش بینی شده مثبت باقی بماند.

کاربردهای پودر میگو در صنعت غذایی :

تقاضای زیادی برای پودر و عصاره پودر میگو فرآوری شده در سالهای اخیر به دلیل تغییر ترجیح مصرف کننده برای مواد غذایی بدون مواد شیمیایی بوجود آمده است . به دلیل وجود غلظت بالای پروتئین و مواد معدنی  از آن به عنوان یک ماده پروتئینی در اقلام مختلف غذایی فرآوری شده استفاده می شود.

از آنجا که پودر میگو شفاف است از آن به عنوان ژلاتین در محصولات غذایی طعم دار و بدون طعم نیز استفاده می شود. در کنار کاربردهای صنایع غذایی این ترکیب کاربردهای گسترده ای در صنایع آبزیان نیز پیدا کرده است . پودر میگو به عنوان عامل اتصال دهنده و منبع پروتئین در محصولات آبزیان مانند کنجاله میگو استفاده می شود.

از آنجا که این ترکیب غنی از ریز مغذی های ضروری است ، سلامت ماهیچه ها و رشد پوست در ماهیان ، به ویژه گربه ماهی آفریقایی را تضمین می کند. همچنین دارای خواص مختلفی برای سلامتی است که شامل خواص ضد پیری برای پوست نیز می باشد  به همین دلیل روز به روز استفاده بیشتری در محصولات زیبایی و آرایشی خواهد داشت . با توجه به کاربردهای گسترده پودر میگو ، توسعه قابل توجهی در زیرساخت های زنجیره تامین ایجاد شده است. پیش بینی می شود که رشد بازار جهانی همچنان ادامه یابد.

بر اساس استفاده نهایی ، بازار جهانی این ترکیب به صورت زیر تقسیم بندی شده است:

  • غذا
  • سس و سالاد
  • غلات صبحانه
  • میان وعده های اکسترود شده
  • مواد نگهدارنده
  • چاشنی
  • غذای بچه
  • غذای آبزیان

در حال حاضر پودر میگو به عنوان یک ماده مغذی تقاضای زیادی در بین مصرف کنندگان و توسعه دهندگان محصولات در سراسر جهان دارد. این ترکیب به طور گسترده ای در صنایع آبزی و لوازم آرایشی استفاده می شود که تقاضا را در بین مصرف کنندگان بالا برده است . با توجه به افزایش زنجیره های تأمین و توزیع مناسب در سراسر جهان ، پیش بینی می شود که در آینده بازده بالاتری برای سرمایه گذاران در این بازار وجود داشته باشد.

پودر میگو چیست؟ کاربردها و قیمت خرید و فروش آن
پودر میگو چیست؟ کاربردها و قیمت خرید و فروش آن

پودر پوست میگو چیست ؟

پودر پوست میگو محصولات جانبی صنعت فرآوری میگو است. پوست میگو قبل از انجماد یا پس از پردازش از طریق خشک کردن جدا می شود. امروزه در بازار انواع مختلفی پودر میگو وجود دارد که بستگی به نوع مواد اولیه مورد استفاده دارد. ممکن است حاوی اجزای میگو یا سر یا پوسته خرچنگ باشد. پودر پوسته میگو را می توان از میگوی تازه نیز تهیه کرد و در این پودر، بخشی از پروتئین خام به شکل کیتین وجود خواهد داشت .

توجه داشته باشید که برای تغذیه دام ها ، به ویژه خوک ها ، نباید پودر پوسته میگو را به طور کامل با پودر ماهی جایگزین کرد ، زیرا سطوح بالای کیتین بر هضم خوک تأثیر می گذارد. اما جایگزین  کردن این پودر بیش از ۵۰ درصد با پودر ماهی باعث تحریک رشد این حیوانات می شود.

همچنین پودر پوسته میگو می تواند جایگزین کنجاله ماهی ، کنجاله سویا در رژیم های غذایی جوجه های گوشتی شود. میزان جایگزینی این پودر ، برای پودر ماهی بین ۲۵ تا ۶۵ درصد و برای آرد سویا از ۵۰ تا ۱۰۰ درصد متغیر می باشد. همچنین از پودر پوسته میگو به عنوان مکمل رنگدانه در جوجه ها نیز استفاده می شود. برای مرغ های تخمگذار ، نرخ جایگزینی این پودر از ۵ تا ۲۵ درصد بر عملکرد دام و کیفیت تخم مرغ تأثیر نمی گذارد. برای آبزیان نیز پودر پوسته میگو به دلیل داشتن پروتئین خام بالا و قابلیت هضم بالا (۸۴.۲۹)  بسیار مناسب می باشد و باعث رشد بهتر آبزیان می شود.

ترکیبات پوست میگو چیست؟

پوست میگو بیشتر پروتئین و کیتین می باشد. شما می توانید این پوسته را به صورت پودر در آورید و مصرف کنید . این یک محصول بیولوژیکی خنثی است که خوردن آن بی خطر است. کیتین چیزی است که مسئول بافت ناخوشایند پوسته میگو می باشد. این پوسته دارای پروتئین کاملاً قابل هضمی می باشد و بدن شما می تواند از آن به طور کامل استفاده کند و این یکی از دلایل مغذی بودن پوسته میگو است.

پودر میگو چیست؟ کاربردها و قیمت خرید و فروش آن
پودر میگو چیست؟ کاربردها و قیمت خرید و فروش آن

آیا خوردن پوست میگو بی خطر است؟

پوسته میگو قابل خوردن است و آسیبی به شما نمی رساند. غذاهای رایج غربی تمایل دارند پوسته ها را به دلیل بافت ضخیم آن جدا کنند ، اما برخی از غذاها این پوسته را برای قوام، مشخصات طعم و مزایای سلامتی حفظ می کنند. پوسته میگو می تواند برخی مواد معدنی را به دام بیندازد و کمی ارزش غذایی را به غذای مورد استفاده شما اضافه کند. این پودر حاوی پروتئین مشابه کراتین است ، این بدان معناست که خوردن آنها برای شما مضر نیست (مگر اینکه حساسیت داشته باشید)  و آنها ارزش غذایی بسیار بالایی دارند .

پودر پوست میگو چه طعمی دارد ؟

پوسته های پخته نشده و بدون چاشنی میگو عملاً هیچ طعمی ندارند. این یکی از دلایلی است که آنها در بسیاری از غذاها کنار گذاشته می شوند. این پوسته ها در به دام انداختن ادویه جات ، ترشی جات و سایر منابع طعم دهنده هنگام پخت بسیار عالی هستند  و همین امر باعث می شود آنها در صورت ترکیب با این مواد بسیار خوشمزه شود. در واقع وقتی پوسته ها به درستی پخته شوند ، می توانند خوشمزه باشند.

قیمت خرید و فروش پودر میگو و پوست میگو

قیمت خرید و فروش پودر میگو  و پوست میگو بر اساس نوع و کیفیت آن و همچنین نوع کاربرد مورد انتظار شما متفاوت است. شما می توانید با خرید اینترنتی یا حضوری گریدهای مختلف این پودر را تهیه کرده و مورد مصرف قرار دهید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا