Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

باگاس نیشکر چیست؟ چه کاربردی دارد و قیمت خرید و فروش

باگاس نیشکر محصول جانبی نیشکر است که قبلاً دور انداخته یا سوزانده شده است. در حال حاضر  این فیبر گیاهی به عنوان منبع جایگزین سوخت و کاغذ کاربردهای متعددی پیدا کرده و در نتیجه تاثیر آن بر آلودگی و مصرف انرژی کاهش می یابد. این روند رو به رشد است ، زیرا مصرف کنندگان آگاه به محیط زیست مشاغل را به سمت تغییرات سازگار با محیط زیست سوق می دهند.

یکی از مزایای فراوان محصولات باگاس یا تفاله نیشکر این است که طی ۹۰ روز زیست تخریب پذیر هستند در حالی که تخمین زده می شود ۴۰۰ سال طول می کشد تا پلاستیک تجزیه شود. تبدیل از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی به ظروف یکبار مصرف باگاس گامی در جهت صحیح کاهش رد پای کربن در محیط زیست می باشد. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

باگاس نیشکر چیست؟

باگاس محصول جانبی تولید شکر است هنگامی که ساقه نیشکر برداشت می شود آنها را پرس می کنند تا آب آنها گرفته شود و سپس به شکر تبدیل می شود. محصول باقی مانده یک فیبر گیاهی می باشد. با استفاده از فرایند حرارت و فشار زیاد ، این ماده سپس به شکل ظروف مختلف مانند کاسه و بشقاب قالب گیری می شود.

برزیل ، هند ، اروپا (مانند فرانسه) ، چین و تایلند ۵ تولید کننده نیشکر برتر در جهات هستند. شرایط موجود در این کشورها باعث رشد نیشکر می شود. آنچه در گیاه نیشکر فوق العاده است همه کاره بودن آن است ، نه تنها در تولید ظروف غذای گیاهی کاربرد دارد بلکه می توان از آن به عنوان منبع سوخت زیستی استفاده کرد که به مبارزه با اثرات زیست محیطی سوخت های فسیلی کمک می کند. باگاس نیشکر به عنوان خوراک دام نیز استفاده می شود که باعث تولید گازهای گلخانه ای مانند اتانول ، کمپوست می شود.

موارد استفاده باگاس نیشکر:

قبلا باگاس به عنوان زباله در نظر گرفته می شد که در مزارع سوزانده و باعث آلودگی می شد. با این حال ، پیشرفت های علمی در شناسایی موارد کاربردهای این ترکیب به ما کمک کرده است. باگاس به دلیل انرژی گرمایی که تولید می کند از آن به عنوان منبع سوخت در کارخانه های قند استفاده می شود. فناوری های نوین برای تولید ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلووات ساعت برق برای هر تن مواد باگاس در حال توسعه است.

محققان همچنین در حال بررسی احتمال در نظر گرفتن آن به عنوان سوخت زیستی هستند. باگاس به دلیل خواص سازگار با محیط زیست به طور گسترده ای توسط توزیع کنندگان مواد غذایی لندن و دیگر شهرها مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل مناسب بودن برای چاپ و نوشتن ، برای تولید خمیر و تخته استفاده می شود و برای ساخت جعبه و تخته نیز کاربرد دارد. همچنین مشخص شده است که باگاس فرآوری شده به عنوان بخشی از رژیم غذایی معمولی می تواند برای سلامتی انسان مفید باشد.

باگاس نیشکر چیست؟ چه کاربردی دارد و قیمت خرید و فروش
باگاس نیشکر چیست؟ چه کاربردی دارد و قیمت خرید و فروش

کاربرد های باگاس نیشکر در صنایع مختلف :

دانشمندان دائماً در رابطه با کاربرد آگاهانه  محصولاتی که ممکن است برای محیط زیست خطرناک باشند تحقیق می کنند. برای نمونه تأمین کنندگان عمده نوشابه در انگلستان نیز تأثیر زیست محیطی مواد مضر را درک کرده اند و به دلیل ویژگی های سازگار با محیط زیست زیر از ظروف باگاس استفاده کرده اند. برخی دیگر از کاربردهای باگاس نیشکر عبارتند از :

برای تولید برق

باگاس محصول فرعی خرد کردن نیشکر و قابل اشتعال است که  از عناصر اصلی کربن ، هیدروژن ، اکسیژن و نیتروژن تشکیل شده است. این محصول مقدار حرارت کمی را تولید می کند اما برای استفاده به عنوان سوخت برای تولید برق مناسب است.

بسته بندی مواد غذایی

مواد غذایی ساخته شده از باگاس برای کاربران و محیط زیست سازگار می باشد و یک محصول بیوتکنولوژی است که از مواد زائدی مانند باگاس باقی مانده از صنعت قند استفاده می کند. در صنعت قند ، مقدار زیادی باگاس از تولید قند باقی می ماند ، بنابراین می توان از آن به عنوان بسته بندی مواد غذایی به جای جعبه های فومی که باعث مشکلات زیست محیطی و انسانی می شود، استفاده کرد.

اگرچه بسته بندی باگاس برای انسان و محیط زیست سازگار است ، اما هنوز در برخی از کشورها محبوبیت ندارد. در حالی که در اروپا ، آمریکا یا ژاپن ، بسته بندی از جنس باگاس از فوم محبوب تر است ، زیرا برای مصرف کنندگان ایمن تر می باشد ، اما هزینه آن دو برابر فوم است.

تولید الکل

خمیر باگاس را می توان برای تولید اتانول به دلیل افزایش قیمت ملاس استفاده کرد و در نتیجه هزینه های تولید اتانول را کاهش داد. در نتیجه ، بسیاری از صنایع انرژی برای تولید اتانول به باگاس نیشکر روی آورده اند  که مقرون به صرفه تر است.

تولید تخته فیبر با چگالی متوسط ​​

از باگاس می توان برای تولید تخته فیبر با چگالی متوسط ​​استفاده کرد  که می تواند ارزش باگاس را حدود ۴۰۰ برابر افزایش دهد. برای این کار چسب و مواد شیمیایی را با باگاس در خشک کن مخلوط می کنند  سپس آن را با بخار و حرارت به دستگاه فشرده سازی منتقل کنید. در نهایت ، تخته فیبر با چگالی متوسط ​​بدست می آید.

 

باگاس نیشکر چیست؟ چه کاربردی دارد و قیمت خرید و فروش
باگاس نیشکر چیست؟ چه کاربردی دارد و قیمت خرید و فروش

تولید کاغذ

از باگاس می توان برای تولید خمیر کاغذ در صنعت کاغذ نیز استفاده کرد. اگرچه تعداد کمی کارخانه کاغذ از تفاله باگاس استفاده می کنند و اکثر کارخانه های کاغذ از چوب اکالیپتوس به عنوان مواد اولیه اصلی استفاده می کنند. با این حال ، در برخی از کشورها به ویژه برزیل  این صنعت بسیار محبوب شده است .

می توان نتیجه گرفت که باگاس نیشکر دارای مزایای زیادی از جمله کشاورزی ، انرژی ، صنعت کاغذ ، صنعت مصالح ساختمانی می باشد. باگاس شکل دیگری از انرژی طبیعی است که با محیط زیست سازگار است.

بافت و رنگ باگاس نیشکر

تفاله  نیشکر فیبری است که بافت بسیار متفاوتی نسبت به مواد پلاستیکی ایجاد می کند. ظروف باگاس کمی خشن و شبیه مقوا خواهند بود  اگرچه  بسیاری از محصولات مانند بشقاب و کاسه صاف و نرم  هستند. رنگ طبیعی محصولات باگاس بژ یا قهوه ای روشن است ، اما ممکن است آنها را به رنگ سفید نیز ببینید.

دوام محصولات ساخته شده با باگاس نیشکر :

ظروف و محصولات ساخته شده با باگاس به اندازه پلاستیک محکم و بادوام هستند. بشقاب ها و ظروف قادر به نگهداری غذای سرد و گرم هستند و در واقع باگاس می تواند تا دمای ۲۰۰ درجه فارنهایت را تحمل کند . همچنین قابل استفاده در مایکروویو و یخچال نیز می باشند .

ویژگی های کلیدی باگاس نیشکر :

کمپوست پذیر

پلاستیک دوام بسیار زیادی دارد  اما تجزیه آن در محیط زیست تا ۴۰۰ سال طول می کشد. از طرف دیگر ، باگاس می تواند به طور معمول طی ۹۰ روز تجزیه شود. بنابراین ، معمولا توسط توزیع کنندگان مواد غذایی در سراسر جهان استفاده می شود.

سهل الوصول بودن

با توجه به رواج محصولات نیشکر در چندین کشور ، می توان مواد باگاس را به راحتی بدست آورد. نیشکر یک محصول با بازده تبدیل زیستی بالا است و می توان آن را در یک فصل برداشت کرد و بنابراین باگاس را می توان به راحتی در دسترس داشت. از هرتن ساقه نیشکر که خرد می شود تقریباً ۳۰ تن باگاس می توان به دست آورد.

باگاس نیشکر چیست؟ چه کاربردی دارد و قیمت خرید و فروش
باگاس نیشکر چیست؟ چه کاربردی دارد و قیمت خرید و فروش

مزایای ظروف یکبار مصرف ساخته شده از باگاس نیشکر :

عموم مردم آگاه به محیط زیست و صنعت خدمات غذایی به تدریج به سمت ظروف باگاس می روند ، اما باگاس دارای چندین ویژگی دیگر است که آنها را برای بسته بندی مواد غذایی ایده آل می کند.

برخلاف بسته بندی های جایگزین که بوی خاص خود را دارند و بر طعم و مزه غذا هنگام استفاده تأثیر می گذارند ، این محصولات هیچ تاثیری بر طعم و عطر غذا ندارند.

از ابتدا تا انتها تولید آن به انرژی بسیار کمی احتیاج دارد و همچنین زیست تخریب پذیر است ، تأثیر آن بر روی محیط زیست بسیار کم است و از آن به عنوان یک ماده و محصول همه جانبه سازگار با محیط زیست استفاده می کنند.

آنها مقاوم در برابر حرارت هستند و می توانند غذای گرم را تا ۹۵ درجه سانتی گراد نگه دارند. آنها برای مایکروویو ایمن هستند و می توان از آنها برای گرم کردن مجدد غذا استفاده کرد.

آنها به دلیل بافت فیبری از دوام و استحکام بیشتری نسبت به ظروف پلی استایرن برخوردار هستند و از اینرو در مراکز خرید عمده مواد غذایی برخی از کشورها استفاده می شوند.

برای یخچال مناسب هستند و بنابراین می توان آنها را تا زمان مصرف برای نگهداری مواد غذایی استفاده کرد. آنها دارای ویژگی های عایق هستند که گرما را در مقایسه با ظروف کاغذی و پلاستیکی به مدت طولانی حفظ می کنند.

آنها جایگزین های سازگار با محیط زیست برای ظروف پلاستیکی هستند زیرا کمپوست پذیر هستند. میزان تجزیه بسته به دما و میزان رطوبت می تواند متفاوت باشد. اگر ظرف باگاس به قطعات کوچک تر شکسته شود تجزیه سریع تر حاصل می شود. همچنین می توان از آنها برای نگهداری محصولات غذایی سرد استفاده کرد. ظروف باگاس مقاوم در برابر آب و چربی هستند.

 

باگاس نیشکر چیست؟ چه کاربردی دارد و قیمت خرید و فروش
باگاس نیشکر چیست؟ چه کاربردی دارد و قیمت خرید و فروش

استفاده از باگاس نیشکر در صنایع دامداری :

با افزایش تقاضای جهانی سالانه به بیش از ۱ میلیارد تن خوراک دام ، صنعت خوراک دام همیشه در جستجوی مواد غذایی مقرون به صرفه ، مغذی و در دسترس می باشد. بنابراین محققان باگاس و زباله های نیشکر ، ۲ محصول جانبی صنعت نیشکر را مورد بررسی قرار دادند. این امر می تواند مزایای قابل توجهی برای دام در بخش کشاورزی داشته باشد.

باگاس نیشکر به حیوانات داده نمی شود  زیرا محصولات جانبی در حالت بومی خود نه قابل هضم و نه مغذی هستند. با این حال ، دانشمندان در حال کشف روش هایی برای توسعه فرآیندهای جدید برای باگاس و مکمل های پروبیوتیک و آنزیم ها هستند تا ساختار و شیمی باگاس را برای بهبود ارزش غذایی و تبدیل آنها به مواد اولیه غذایی با کیفیت بهتر تغییر دهند.

قیمت خرید و فروش باگاس نیشکر

قیمت خرید و فروش باگاس نیشکر بر اساس کیفیت آن متفاوت است و شما می توانید این محصول را به شکل فله و بسته بندی از طریق سایت های اینترنتی یا به صورت حضوری از فروشندگان و کشاورزان تهیه نمایید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا