Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پلاستیکی و پلیمریرنگ و رزینصنایع شیمیایی

قیمت فروش و خرید پرکلرواتیلن | کاربرد پرکلرواتیلن چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد پرکلرواتیلن و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید پرکلرواتیلن دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش پرکلرواتیلن در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان پرکلرواتیلن در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت پرکلرواتیلن نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش پرکلرواتیلن به روزرسانی می‌شود.

پرکلرواتیلن یک کلروکربن با فرمول مولکولی C2Cl4 و مایعی بی رنگ با بوی شیرین است که بیشتر به عنوان یک ماده پاک کننده برای پارچه ها استفاده می شود. پرکلرواتیلن یک حلال عالی برای ترکیبات ارگانیک است و کاربرد وسیعی در صنایع مختلف دارد. پرکلرواتیلن که همچنین به عنوان تتراکلروکربن شناخته می شود بطور گسترده در خشک شویی مورد استفاده قرار می گیرد.

وبسایت نشریه جهان شیمی فیزیک در این مقاله بطور اجمالی و مختصر خوانندگان را با این ماده آشناتر مبکند . این ترکیب برای پاک کردن روغن، گریس و موم از روی منسوجات بدون آسیب رساندن به الیاف پارچه استفاده می شود. در صنایع تولید فلز، حلال های حاوی این ماده برای پاک کردن فلزات از ناخالصی ها کاربرد دارند.

مراکز خرید و قیمت فروش پرکلرواتیلن در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش پرکلرواتیلن و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان پرکلرواتیلن در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده پرکلرواتیلن در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید پرکلرواتیلن در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسابقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش پرکلرواتیلن را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

 

پرکلرواتیلن که با نام اختصاری Perc نیز شناخته می شود به دلیل دوام و قابلیت چسبندگی به پلاستیک، فلز، لاستیک و چرم در طیف وسیعی از محصولات ضد آب، پاک کننده های رنگ، جوهرهای چاپی، چسب، درزگیرها، پولیش ها و روان کننده ها مورد استفاده قرار می گیرد.

تاریخچه تولید پرکلرواتیلن

پرکلرواتیلن اولین با در سال ۱۸۲۱ توسط مایکل فارادی کشف شد. او دریافت که کلرینولیز هیدروکربن ها در دمای بالا می تواند پرکلرواتیلن تولید کند زیرا دمای بالا می تواند باعث تجزیه هیدروکربن ها و تولید محصولات جانبی شود.

ایمنی پرکلرواتیلن 

به دلیل انتشار گازهای صنعتی، پرکلرواتیلن در مقادیر بسیار ناچیز در محیط زیست وجود دارد. خشک شویی ها هم مقداری از این ماده شیمیایی را وارد هوا می کنند. با اینحال این مقادیر اندک که در آب و هوا و مواد غذایی وجود دارد، عوارضی برای انسان در پی نخواهد داشت.

شایان ذکر است افرادی که بطور مداوم لباس های خودشان را به خشک شویی ها می دهند کمی بیش از سایرین در معرض این ماده قرار می گیرند که بازهم برای افراد میانسال عوارضی به دنبال نخواهد داشت.

افراد معمولا در محل کار در معرض بالاترین مقدار پرکلرواتیلن قرار می گیرند که این مسئله در بین کارگران خشک شویی و کارگاه های رفع گریس از فلزات رایج است. قرار گرفتن در معرض مقادیر بالای این ترکیب شیمیایی می تواند منجر به سوزش چشم و بینی، تحریک پوست و دستگاه تنفس شود.

توجه داشته باشید که مواجهه کوتاه مدت با مقادیر زیاد پرکلرواتیلن می تواند روی سیستم عصبی مركزی تأثیر گذاشته و ممكن است منجر به بی هوشی یا مرگ شود.

علاوه بر این تحقیقات نشان داده است که سمیت این ماده، سیستم عصبی مرکزی، کلیه ها، کبد و دستگاه تولید مثل را هدف قرار می دهد. همچنین افرادی که به بیماری های قلبی، کبدی، کلیوی یا ریوی مبتلا هستند، بیشتر از سایرین مستعد عوارض پرکلرواتیلن هستند.

کاربردهای پرکلرواتیلن در صنایع مختلف

پرکلرواتیلن یک ماده شیمیایی واسطه خصوصا برای تولید هیدروفلوروکربن (HFC) است که جایگزینی برای مبردهای کلروفلوروکربن (CFC) می باشد.

پرکلرواتیلن به دلیل پایداری و غیراشتعال زا بودن یک حلال بسیار کاربردی در صنایع مختلف است. این ماده یک ترکیب مؤثر برای از بین بردن چربی ها، روغن ها و گریس ها در منسوجات، الیاف و رنگ هاست.

این ماده شیمیایی در صنایع مختلفی مانند صنعت هوافضا، لوازم خانگی و تولید خودرو بکار می رود. این ماده به دلیل فشاربخار پایین، چگالی بخار بالا و نقطه جوش بالا مطلوب بسیاری از صنایع است.

پرکلرواتیلن در صنعت نساجی برای طرح دار کردن و رنگ کردن پارچه ها و در تولید پوشاک ضد آب استفاده می شود.

کاربردهای دیگر این ماده شیمیایی شامل استخراج چربی ها، حل کردن لاستیک، از بین بردن رنگ، بازیابی گوگرد و به عنوان حلال حاوی سیلیکون است. این ترکیب در فرمولاسیون آئروسل ها برای لوازم جانبی خودرو نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

این ماده شیمیایی همچنین می تواند به عنوان یک مایع عایق در بعضی از ترانسفورماتورهای برقی به عنوان جایگزینی برای بی فنیل های پلی کلر (PCB) استفاده شود.

در رابطه با چشم انداز مصرف این ماده در آینده بطور قطعی نمی توان چیزی گفت زیرا فشارهای زیست محیطی، قوانین جدید و بهبود وضعیت صنعت بازیافت مواد شیمیایی باعث کاهش مصرف پرکلرواتیلن شده است و انتظار می رود به دلیل عوارض جانبی فراوان، این ماده با سایر واسطه های شیمیایی کم خطر جایگزین شود.

پرکلرواتیلن فرانسوی

پرکلرواتیلن فرانسوی یکی از محصولات کشور فرانسه است که در کنار کیفیت بالا از قیمت مناسبی نیز برخوردار است به همین دلیل به عنوان یک محصول پرکاربرد در دنیا شناخته شده است. این ماده که به عنوان یک حلال شناخته می شود حاوی کلر است به همین دلیل به عنوان یک حلال کلردار شناخته می شود. بیشترین استفاده از این حلال در کارخانجات خشکشویی است. علاوه بر این برای پردازش حلال ها، واسطه های شیمیایی و برای چربی زدایی از بخار نیز به کار برده می شود.

پرکلرواتیلن خشکشویی

پروکلراتیلن خشکشویی مایعی سنگین و بی رنگ با بوی مطبوع است که در مقابل رطوبت پایداری خوبی از خود نشان می دهد. کاملا در آب غیر قابل انحلال است و به عنوان یک ماده غیر قابل اشتعال و ایمن در خشکشویی پارچه ها استفاده می شود. این ماده به دلیل اینکه قدرت حلال کنندگی و پاک کنندگی خوبی دارد در هنگام استفاده بر روی الیاف های مختلف مانند پارچه های سنتزی و مصنوعی باعث آسیب رساندن به این پارچه ها نمی شود.

پرکلرواتیلن ویکیپدیا

پرکلرواتیلن مایعی شفاف است که بویی مانند بوی اتر دارد و به عنوان یک ماده آلی به دلیل خواص پاک کنندگی مناسب برای از بین بردن لکه و پاک کردن الیاف و پارچه ها استفاده می شود. همچنین به عنوان حذف کننده چربی نیز کارایی دارد. این ماده بدون آسیب به الیاف پارچه، فلزات و سایر وسایل به دلیل خواص پاک کنندگی عالی به کار برده می شود. به همین در صنعت تولید قطعات و آماده سازی فلزات از پرکلرواتیلن به عنوان عامل لکه بر و پاک کننده استفاده می شود.

جایگزین پرکلرواتیلن

پرکلرواتیلن یک مایع و یک عامل شوینده بدون آب است که بیشترین مقدار مصرف آن یعنی حدود ۸۰ درصد این محصول برای استفاده در خشکشویی به کار برده می شود. پروکلراتیلن یک ماده شیمیایی است که به دلیل وجود کلر مقداری سمی است اما سمیت آن بسیار ناچیز است و فقط اگر در معرض نور خورشید یا حرارت بالا قرار گیرد، گاز سمی تولید می کند. به همین دلیل گاهی در خشکشویی ها از نمک، سرکه و آبلیمو به عنوان حلال استفاده می کنند.

فروش پرکلرواتیلن

فروش پرکلرواتیلن در سراسر جهان برای استفاده در مصارف مختلف به عنوان حلال صورت می گیرد. این ماده پرکاربرد در صنعت در ساخت پاک کننده های فرش، تولید سایر ترکیبات کلردار و همچنین در صنعت پلاستیک سازی و تولید انواع لاستیک و همچنین صنعت تولید رنگ و جوهر به کار برده می شود. این حلال قدرت حلالیت بالایی دارد به همین دلیل به راحتی روغن ها و چربی ها را در خود حل می کند و به دلیل همین قابلیت به عنوان عامل پاک کننده در خشکشویی استفاده می شود.

قیمت پرکلرواتیلن

قیمت پرکلرواتیلن با توجه به کاربرد این محصول و همچنین برند این محصول تعیین می شود. این ماده در صنعت وسایل الکتریکی به عنوان یک عایق و خنک کننده و در تولید آئروسل ها برای کارایی بهتر و همچنین در صنعت دارو به عنوان عامل جدا کننده به کار برده می شود. همچنین در بسیاری از صنایع دیگر مانند خودروسازی، صنعت هوا و فضا و تولید لوازم خانگی و همچنین تولید چربی زداها و پاک کننده های رنگ به کار برده می شود.

قیمت پرکلرواتیلن خشکشویی

قیمت پرکلرواتیلن خشکشویی که به صورت یک محصول باکیفیت با اندازه های مختلف به فروش می رسد با توجه به نوسانات بازار مشخص می شود. این محصول که به ماده پاک کننده در خشکشویی معروف است. بدون نیاز به آب قابلیت پاک کردن لکه ها و تمیز کردن انواع الیاف پارچه را دارد. این محصول در صنعت نساجی به دلیل پایداری بالا برای پاک کردن الیاف و همچنین در مصارف خانگی اغلب برای پاک کردن لکه ها و قالی به کار برده می شود.

 

خرید پرکلرواتیلن

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید پرکلرواتیلن از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید پرکلرواتیلن، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان پرکلرواتیلن را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید پرکلرواتیلن با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا