Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
تصفیه آبرنگ و رزینصنایع شیمیاییغذایی و داروییکشاورزی و دامپروری

پرمنگنات پتاسیم چیست و چه قیمت خرید و فروش و کاربردی پرمنگنات پتاسیم دارد ؟

پرمنگنات پتاسیم یک ماده جامد کریستالی به رنگ بنفش و غیرقابل احتراق است که سوختن مواد قابل احتراق را تسریع می کند. پرمنگنات پتاسیم یک ترکیب شیمیایی پرکاربرد است که از ترکیب سنگ معدن اکسید منگنز با هیدروکسید پتاسیم تولید می شود.

برای آشنایی بیشتر با این ماده شیمیایی این مقاله وبسایت نشریه علمی جهان شیمی فیزیک را بخوانید .این ماده برای اولین بار در سال ۱۸۵۷ به عنوان ضد عفونی کننده تولید شد و از آن زمان به طور گسترده ای برای درمان انواع مشکلات پوستی از جمله عفونت های قارچی مورد استفاده قرار گرفت.

این ماده شیمیایی یک ماده اکسید کننده با خواص ضد عفونی کننده ، ضد بو و قابض، با فرمول شیمیایی KMnO4 است که گاهی اوقات کریستال های Condy نامیده می شود.

این ماده شیمیایی با خاصیت اکسید کننده بالا، یک منبع خوب برای استفاده در فرآیند تصفیه آب است. پرمنگنات پتاسیم می تواند به راحتی منیزیم و آهن را از آب حذف کند. به نظر می رسد که این روش برای منابع آبی که از عمق زمین استخراج می شوند، مفید است. این ماده همچنین برای از بین بردن زنگ زدگی های ناشی از تجهیزات و لوله های آب استفاده می شود.

همچنین با شستن میوه ها ، سبزیجات و وسایل پخت و پز با محلول رقیق شده پرمنگنات پتاسیم می توان احتمال وبا و سایر بیماریهای مرتبط با آب را به حداقل رساند.

به طور خلاصه بعلت قیمت خرید و فروش مناسب پرمنگنات پتاسیم به عنوان یک ماده شیمیایی مفید، در زمینه های مختلف کاربردهای گسترده ای دارد. استفاده از پرمنگنات پتاسیم چینی و در سالهای اخیر ایرانی در صنایع تولید روی در زنجان بسیار دیده میشود .  همیشه باید توجه داشت که از آنجایی پرمنگنات پتاسیم یک ترکیب شیمیایی است ، استفاده بیش از حد آن می تواند خطرناک باشد.

مصارف و کاربردهای پرمنگنات پتاسیم چیست ؟

این ماده شیمیایی در صنعت تصفیه آب کاربرد گسترده ای دارد. این ماده به عنوان یک ماده شیمیایی احیا کننده برای از بین بردن آهن و سولفید هیدروژن ( بوی تخم مرغ فاسد شده) از چاه آب از طریق فیلتر منگنز بکار می رود. در قدیم هم این ماده برای ضد عفونی کردن آب آشامیدنی مورد استفاده قرار می گرفت.

محلول پرمنگنات پتاسیم برای ماهی و استخر پرورش ماهی در آب به جزء اثر ضد عفونی کننده یک معرف مهم برای سنتز ترکیبات آلی است. همچنین مقدار قابل توجهی از این ماده در صنایع داروسازی برای تولید اسید اسکوربیک ، کلرامفنیکل ، ساخارین ، اسید ایزونیکوتنیک و اسید پیرازینوئیک مورد نیاز است.

یکی دیگر از کاربردهای این ماده شیمیایی استفاده از آن در حفظ میوه هاست. ترکیبات جاذب اتیلن حتی در دماهای بالا نیز زمان نگهداری موز را افزایش می دهند که این تاثیر با بسته بندی موزها در کارتن های حاوی پلی اتیلن و پرمنگنات پتاسیم افزایش خواهد یافت و ماندگاری میوه ها تا ۴ هفته بدون نیاز به یخچال امکان پذیر خواهد بود.

اقدامات احتیاطی هنگام استفاده از پرمنگنات پتاسیم

بلورهای پرمنگنات پتاسیم و محلول های غلیظ  آن سوز آور هستند و می توانند پوست را بسوزانند. حتی محلول‌های نسبتاً رقیق این ماده نیز می تواند پوست را تحریک کند و استفاده مکرر از آن ممکن است باعث سوختگی شود. هنگام تهیه محلول پرمنگنات پتاسیم اطمینان حاصل کنید که کریستال ها یا قرص ها قبل از استفاده کاملاً در آب حل شوند.

محلول پرمنگنات پتاسیم با حل کردن بلورها یا پودر آن در آب با هدف ایجاد یک محلول ۱ در ۱۰،۰۰۰ ساخته می شود. در صورت استفاده از قرص ۴۰۰ میلی گرمی ، یک قرص را به ۴ لیتر آب اضافه کنید البته قرص ها باید قبل از استفاده در حمام در آب گرم حل شوند و محلول حاصل باید به رنگ صورتی باشد.

توجه داشته باشید که این ماده شیمیایی ممکن است لکه های قهوه ای بر روی پوست و ناخن ها ایجاد کند بنابراین قبل از مصرف، قسمت های سالم پوست را با پارافین یا لاک ناخن بپوشانید.

در صورت بلع این ماده، عوارض جانبی آن ممکن است شامل حالت تهوع ، استفراغ و تنگی نفس باشد. اگر مقدار زیاد (حدود ۱۰ گرم) از این ترکیب خورده شود حتی ممکن است باعث مرگ شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا