Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

فواید و خواص شکر قهوه ای چیست و چه فرقی با شکر سفید دارد؟

شکر قهوه ای یک شیرین کننده طبیعی است که می توانید از آن برای طعم بهتر انواع غذاها استفاده کنید. مانند هر شکر طبیعی  با حذف آب از چغندر قند یا نیشکر تهیه می شود. با مخلوط کردن شکر سفید با ملاس، شکر قهوه ای درست می شود که طعم متفاوت و ترکیب تغذیه ای متفاوتی به آن می دهند.

تقریباً همه افراد از طعم چیزهای شیرین لذت می برند. بنابراین جای تعجب نیست که چرا قندها به انواع غذاها و نوشیدنی ها از نوشابه ها تا غذاهای پخته شده اضافه می شوند. با این حال ، قند زیاد در رژیم غذایی می تواند منجر به چاقی و دیابت نوع ۲ شود اما در مقادیر متوسط ​​، شیرین کننده ها می توانند خوشمزه و سالم باشند. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

ارزش غذایی شکر قهوه ای

مواد مغذی این شکر  نسبتاً کم است. کالری بالایی دارد و به منظور تامین کربوهیدرات های بدن برای استفاده به عنوان انرژی است. علاوه بر طعم شیرین  منبع خوبی از مواد مغذی ، ویتامین ها و مواد معدنی است. مصرف ۱۴۵ گرم شکر قهوه ای ۱۴۲.۲۳ گرم کربوهیدرات ، ۱.۰۳ میلی گرم آهن ، ۱۲۰ میلی گرم کلسیم ، ۰.۰۶۸ میلی گرم مس ، ۰.۰۵۹ میلی گرم ویتامین B6 ، ۱۹۳ میلی گرم پتاسیم ، ۰.۰۹۳ میلی گرم منگنز ، ۰.۱۹۱ میلی گرم ویتامین  B5 ،  ۱۳ میلی گرم منیزیم ، ۱.۷ میکروگرم سلنیوم ، ۴۱ میلی گرم سدیم ، ۰.۱۶ میلی گرم ویتامین B3 و ۶ میلی گرم فسفر دارد.

شکر قهوه ای چگونه ساخته می شود؟

شکر قهوه ای یک اصطلاح عمومی است زیرا فقط شکری است که حاوی ملاس است . ترکیب با ملاس به آن رنگ و طعم قهوه ای متمایز می بخشد. به دو روش می توان آن را تهیه کرد:

شکر قهوه ای تصفیه نشده یا تا حدی تصفیه شده قندی است که هنوز حاوی مقداری ملاس از فرآیند تصفیه شکر اصلی است. بسته به مبدا و فرآیند تصفیه ، می توان آن را با برچسب کارخانه ای ، خام ، طبیعی ، توربینادو ، دمیرا و موسکوادو ، در میان نام های دیگر برچسب گذاری کرد. این قندها ممکن است به اندازه قندهای قهوه ای تصفیه شده نرم و مرطوب نباشند.

فواید و خواص شکر قهوه ای چیست و چه فرقی با شکر سفید دارد؟
فواید و خواص شکر قهوه ای چیست و چه فرقی با شکر سفید دارد؟

فرق شکر سفید و قهوه ای چیست؟

اگر به شدت  مراقب سلامتی خود هستید ، احتمالاً رژیم غذایی خود را بسیار جدی می گیرید. هر چیزی که می خورید یا در فروشگاه خواربار خریداری می کنید ، با آگاهی از مزایای سلامتی هر مورد خریداری می شود. هر بار که بیرون غذا می خورید ، وعده های غذایی شما اندازه گیری می شود و انتخاب ها عمدی است.

به احتمال زیاد شما بسیاری از عادات سالم را در طول راه انتخاب کرده اید و مطمئن هستید که همیشه آنها را رعایت می کنید. آیا کنار گذاشتن شکر سفید و تغییر شکر قهوه ای یکی از این “انتخاب های سالم” است؟ در مورد عوارض جانبی مصرف منظم شکر سفید مطالب زیادی گفته شده و نوشته شده است. همه این تبلیغات منفی باعث شده پسرعموی تیره تر  آن در مقایسه بسیار بهتر به نظر برسد.

با این حال ، آیا واقعاً بین این دو تفاوت وجود دارد و آیا شکر قهوه ای در واقع  جایگزین بهتری است؟ دکتر روپالی داتا ، متخصص تغذیه بالینی می گوید شکر سفید و  قهوه ای از نظر تغذیه ای و همچنین از نظر کالری مشابه هستند. تنها تفاوت در طعم ، رنگ و روندی است که هر دوی آنها طی می کنند. به طور کلی ، شکر قهوه ای شکر سفید با ملاس است و بیشتر به عنوان شکر خام در نظر گرفته می شود زیرا در مقایسه با شکر سفید ، پردازش شیمیایی کمتری روی آن انجام می دهد.

مزایای بالقوه شکر قهوه ای برای سلامتی

مطالعات محدودی وجود دارد که فواید شکر قهوه ای را به تنهایی نشان می دهد. با این حال به عنوان یک افزودنی با تأمین انرژی برای افراد و عمل به عنوان یک طعم دهنده دلپذیر مصرف غذاهای سالم تر  را تشویق می کند.

می تواند به تغذیه کودکان کمک کند. “عدم موفقیت” عبارتی است که برای توصیف کودکان در پایین ترین انتهای نمودار وزن برای سن و جنس آنها استفاده می شود. اگرچه دلایل متعددی برای عدم موفقیت وجود دارد ، از جمله شرایط پزشکی زمینه ای ، اما یکی از عوامل شایع عدم موفقیت سوء تغذیه است. ممکن است کودک کالری کافی مصرف نکند یا مواد مغذی حیاتی کافی دریافت نکند.

یکی از دلایلی که ممکن است این اتفاق بیفتد این است که کودک در مورد غذاهایی که می خورد سخت گیر است. گاهی اوقات ، کودکان ممکن است اختلالات پردازش حسی داشته باشند که خوردن بافت یا طعم خاصی را دشوار می کند. در مواقع دیگر ، کودکان ممکن است به سادگی از خوردن غذا امتناع ورزند ، زیرا این باعث نارضایتی والدین آنها می شود.

بهتر است:

شکر قهوه ای غذاهایی مانند بلغور جو دوسر یا سبزیجات را که بچه ها ممکن است از آن اجتناب کنند ، شیرین می کند و به شما این امکان را می دهد که غذاهای مغذی بیشتری را در رژیم غذایی خود قرار دهید و در عین حال از سوء تغذیه و عدم رشد جلوگیری کنید.

این ترکیب شکر می تواند از افت قند خون جلوگیری کند. قند خون پایین یا هیپوگلیسمی زمانی اتفاق می افتد که سطح قند خون بدن شما از حد نرمال پایین بیاید. اگرچه این ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد ، اما قند خون پایین به ویژه در افراد مبتلا به دیابت شایع است. هنگامی که قند خون شما پایین است ، علائم مختلفی دارید که کیفیت زندگی شما را مختل می کند – مانند اضطراب یا کاهش انرژی. اگر قند خون شما پایین است ، خوردن گلوکز سریع مانند شکر بسیار مهم است.

فواید و خواص شکر قهوه ای چیست و چه فرقی با شکر سفید دارد؟
فواید و خواص شکر قهوه ای چیست و چه فرقی با شکر سفید دارد؟

انواع شکر قهوه ای

شکر قهوه ای روشن

این ترکیب رایج ترین قندی است که ما در مورد آنها صحبت خواهیم کرد. این شکر با مخلوط کردن شکر سفید تصفیه شده با مقدار کمی ملاس تهیه می شود و رنگ روشن ، طعم کاراملی و بافت مرطوب خود را از ملاس می گیرد. به طور معمول ، شکر قهوه ای روشن موجود در فروشگاه مواد غذایی با سه و نیم درصد ملاس تهیه می شود و می توانید در این انواع کیک ، انواع توت ها ، شیرینی قهوه ای و شیرینی شکلاتی امتحان کنید.

شکر قهوه ای تیره

مانند شکر  روشن ساخته می شود و مورد استفاده قرار می گیرد ، اما حاوی سطح بالاتری از ملاس است. این نوع شکر نه تنها محصول نهایی را به رنگ قهوه ای تیره تر می کند ، بلکه طعم غنی آن را نیز افزایش می دهد. تقریباً دو برابر ملاس در مقایسه با شکر  روشن (تقریباً شش و نیم درصد) دارد. شکر نوع تیره عموماً در دستور العمل هایی که دارای طعم کارامل هستند مورد استفاده قرار می گیرد.

شکر موسکوادو

شکر موسکوادو از نظر رطوبت ، طعم و رنگ بیشتر شبیه قندهای قهوه ای روشن و تیره است. این یک قند نیشکر تصفیه نشده با ملاس طبیعی است و معمولاً گرانتر از شکر قهوه ای روشن و تیره است. وقتی استفاده می شود طعم فوق العاده غنی و برشته شده ای به دستور غذا می افزاید ، بنابراین قطعاً از ذخیره کردن آن دریغ نکنید.

شکر تربینادو

شکر توربینادو نسبت به شکر قهوه ای کمتر پردازش می شود و نتیجه فوری اولین پرس نیشکر است. همچنین به عنوان شکر خام شناخته می شود. شکر  روشن یا تیره را جایگزین توربینادو نکنید زیرا اندازه دانه های بزرگ آن می تواند شکل غذای شما را تغییر دهد. اگر می خواهید از آن به جای قندهای دیگر استفاده کنید، مطمئن شوید که به راحتی حل می شود یا فقط به عنوان چاشنی آن را روی محصولات پخته شده مانند کلوچه های صبحگاهی بپاشید.

شکر دمرارا

شکر Demerara شبیه به شکر توربینادو است اما دارای کریستال های روشن تر ، بزرگ تر و خشک تر است. این یک شکر خام محبوب برای مخلوط کردن به نوشیدنی ها یا جایگزینی برای شکر سنباده است. نسبت به شکر سفید که برای ایجاد شکر روشن و قهوه ای استفاده می شود کمتر تصفیه شده است و موضوع بحث بین متخصصان تغذیه در مورد نوع شکر برای شما بهتر است.

فواید و خواص شکر قهوه ای چیست و چه فرقی با شکر سفید دارد؟
فواید و خواص شکر قهوه ای چیست و چه فرقی با شکر سفید دارد؟

فواید شکر قهوه ای برای سلامتی

کالری این شکر در مقایسه با شکر سفید بسیار کمتر است. علاوه بر این ، حاوی ریز مغذی های متعددی مانند آهن ، کلسیم ، پتاسیم ، روی ، مس ، فسفر و ویتامین B6 است که برای عملکرد سالم بدن ضروری هستند. این شکر  عصاره نارگیل است و نه نیشکر که آن را به انتخاب سالم تری تبدیل می کند. اگر این امر برای متقاعد کردن شما کافی نیست ، بیایید برخی از مزایای مصرف این شکر  را بررسی کنیم:

برای هضم خوب است

این شکر  به مشکلات گوارشی کمک می کند. به عنوان مثال  اگر از یبوست رنج می برید ، یک لیوان آب گرم مخلوط با زنجبیل و یک قاشق چای خوری از این شکر  تنها چیزی است که شما نیاز دارید.

رفع گرفتگی های دوره ای

گرفتگی های دوره ای گاهی اجتناب ناپذیر هستند. مصرف شکر قهوه ای ممکن است به خوبی با این مسئله مبارزه کند زیرا حاوی پتاسیم است که درمانی برای گرفتگی عضلات است و درد را تسکین می دهد.

به کاهش وزن کمک می کند

اگر در تلاش برای کاهش وزن هستید ، کالری چیزی است که باید آن را بررسی کنید. این شکر  کالری کمی دارد و همچنین متابولیسم را بهتر می کند. بنابراین ، به شما کمک می کند بدون کاهش شیرینی در زندگی ، وزن خود را کاهش دهید.

برای پوست شما خوب است

ریزمغذی هایی مانند ویتامین  B6 ، نیاسین ، اسید پانتوتنیک و سایر مواد معدنی که در این شکر  یافت می شوند که به شما کمک می کند تا پوست غنی داشته باشید و به عنوان یک جزء ضد پیری عمل کنید.  همچنین می تواند به عنوان اسکراب برای از بین بردن پوست مرده و منافذ مسدود استفاده شود.

این شکر  حاوی خواص مرطوب کننده و آبرسانی است که می تواند از پوست شما در برابر علائم پیری محافظت کند و همچنین سلول های پوست شما را در برابر آسیب های بیشتر محافظت می کند.

به درمان آسم کمک می کند

این شکر  حاوی عناصر ضد حساسیت است که ممکن است به بیماران مبتلا به آسم در درمان بیماری کمک کند.

دارای ویژگی های ضد حساسیت است

این شکر  حاوی عناصر ضد التهابی و ضد باکتریایی است که ممکن است به مبارزه با باکتری ها و عفونت کمک کند.

فواید و خواص شکر قهوه ای چیست و چه فرقی با شکر سفید دارد؟
فواید و خواص شکر قهوه ای چیست و چه فرقی با شکر سفید دارد؟

به رفع سرماخوردگی کمک می کند

یکی از بهترین مواد طبیعی برای درمان سرماخوردگی است. تنها چیزی که نیاز دارید این است که مقداری آب را بجوشانید و سپس چند تکه زنجبیل را با مقداری شکر قهوه ای اضافه کنید. پس از آن این ترکیب را برای تسکین فوری مصرف کنید.

عوارض احتمالی شکر قهوه ای

اگرچه این شکر  می تواند به شما در شیرین کردن غذاهای سالم که ممکن است از آنها لذت نبرید کمک کند ، به خاطر داشته باشید که سلامت یک وعده غذایی حاوی شکر قهوه ای نسبتاً کم است. در حالی که بسیاری از دستورالعمل ها ممکن است نیاز به نصف فنجان یا بیشتر از این شکر  داشته باشند  در حالیکه یک وعده سالم آن یک قاشق چایخوری است.

قند زیاد در رژیم غذایی شما می تواند شانس ابتلا به بیماری های قلبی ، دیابت و چاقی را افزایش دهد ، بنابراین مهم است که آن را در وعده های غذایی خود را محدود کنید.

اگر نگران قند خون خود هستید ، جایگزین سالم برای شکر قهوه ای ، استویا است که از یک گیاه استخراج می شود و می توانید آن را به صورت بسته ای یا قطره تهیه کنید. کارشناسان می گویند برای افراد مبتلا به دیابت یا پیش دیابت قند واقعی ترجیح داده می شود.

اگر نگرانی شما بیشتر در مورد تغذیه یا افزایش وزن است ، میوه ها ، چه تازه و چه منجمد ، نیز یک شیرینی بسیار سالم هستند. می توانید از خوراکی هایی مانند توت تازه و خربزه و همچنین سس سیب و موز استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا