Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
رنگ و رزینصنایع شیمیاییمحصولات شیمیایی

قیمت فروش و خرید تولوئن | کاربرد تولوئن چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد تولوئن و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید تولوئن دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش تولوئن در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان تولوئن در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت تولوئن نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش تولوئن به روزرسانی می‌شود.

تولوئن (متیل بنزن) یک هیدروکربن آروماتیک سنتتیک است که بیشتر از نفت تولید شده و به عنوان حلال در بسیاری از صنایع استفاده می شود. تولوئن یک مایع شفاف و بی رنگ با بوی شیرین و فرمول شیمیایی C7H8 است که به نام های تولوئول، فنیل متان یا آنیسن نیز شناخته می شود.
این ترکیب بطور طبیعی در روغن خام درخت تولو یافت شود و در صنایع شیمیایی طی فرآیند تولید بنزین و سایر سوخت ها از نفت خام و در حین تولید کک از زغال سنگ تولید می شود.
تولوئن غیرقطبی است و در آب حل نمی شود اما در حلالهای آلی به خوبی حل می شود و تولید جهانی آن حدود ۱۰ میلیون تن برآورد شده است.

مراکز خرید و قیمت فروش تولوئن در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش تولوئن و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان تولوئن در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده تولوئن در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید تولوئن در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسایقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش تولوئن را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

کاربرد تولوئن + قیمت خرید و فروش تولوئن

تولوئن کاربردهای تجاری و صنعتی بی شماری دارد و در رنگ ها، لاک ها، رقیق کننده ها، چسب ها و پاک کننده لاک ناخن، در فرآیندهای چاپ و برنزه کردن چرم مورد استفاده قرار می گیرد.
این ماده شیمیایی همچنین می تواند به عنوان یک نشانگر فولرن، یک ماده خام برای تولید تولوئن دیزوسیانات، یک حلال در تولید نانولوله های کربنی و چسب پلی استایرن استفاده شود.
تولوئن در آزمایشگاه های بیوشیمی برای استخراج هموگلوبین از گلبول های قرمز به منظور اندازه گیری سطح Hb مورد استفاده قرار می گیرد.
این ترکیب شیمیایی همچنین برای تقویت اکتان در سوخت های بنزینی مورد استفاده در موتورهای احتراق داخلی و تولید بنزین همراه با دیگر ترکیبات شیمیایی مانند بنزن و زایلین بکار می رود.
تولوئن در صنایع داروسازی و همچنین بخش کشاورزی برای مقابله با کرم های گرد و کرم های قلاب دار استفاده می شود. این ترکیب در تولید لوازم آرایش و محصولات مراقبت بهداشتی، تولید اورتان و دیگر مواد شیمیایی آلی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

خطرات احتمالی خرید تولوئون برای انسان

تولوئن به عنوان یک ماده شیمیایی ممکن است دارای اثرات مضر موضعی و سیستمیک باشد. این ماده می تواند باعث سوزش چشم ها، مجاری تنفسی و پوست شود. تماس مکرر یا طولانی مدت با این ماده ممکن است باعث از بین رفتن چربی طبیعی پوست و در نتیجه درماتیت خشک شود.
قرار گرفتن در معرض سطح پایین ولی بلند مدت تولوئن ممکن است منجر به افسردگی و کاهش حافظه شود.

از علائم دیگر قرار گرفتن در معرض این ماده شیمیایی می توان به سردرد، سرگیجه، خستگی، ضعف عضلانی، خواب آلودگی و عدم هماهنگی در راه رفتن و اغماء اشاره کرد.
تولوئن می تواند از محصولات خانگی معمولی مانند چسب، رنگ و رقیق کننده رنگ، عطرهای مصنوعی و لاک ناخن تبخیر شده و وارد فضای خانه شود. بنابراین با تهویه مناسب منزل می توان سطح این ماده را در فضا کاهش داد.

مکانیسم دفع تولوئن از بدن چگونه است

تحقیقات نشان داده است که بیشترین مقدار تولوئن در هوای داخل خانه وجود دارد که ناشی از مصرف محصولات مختلف است. قرارگرفتن در معرض این ماده همچنین در محل کار برای افراد شاغل در کارخانه های رنگسازی و نقاشان ساختمان رخ می دهد.
این ماده به سادگی از طریق دستگاه تنفس، گوارش و به مقدار کمتر از طریق پوست جذب بدن می شود. دستگاه تنفس مسیر اصلی جذب تولوئن است و بخارات استنشاقی آن به سرعت از طریق ریه ها جذب شده و به طور گسترده در بافت های بدن خصوصا بافت چربی توزیع می شود.
تولوئن استنشاقی پس از هیدروکسیلاسیون اولیه ابتدا به بنزیل الکل و بعد از اکسیداسیون به بنزوئیک اسید تبدیل می شود. این ماده برای تشکیل اسید هیپوریک با گلیسین کنژوگه می شود که متابولیت اصلی تولوئن در بدن است و به عنوان یک شاخص در خون و ادرار می تواند اندازه گیری شود.

فروش تولوئن صنعتی

تولوئن صنعتی یک محلول شیمیایی است که اغلب به عنوان حلال صنعتی برای ساخت رنگ، مواد شیمیایی، داروسازی و لاستیک استفاده می شود. تولوئن به عنوان حلال رنگ، چسب، جوهر و مواد دارویی استفاده می شود. همچنین یک ماده خام برای محصولات پتروشیمی مانند TDI (تولوئن دی ایزوسیانات، الیاف مصنوعی مانند پلی اورتان) و TNT (تری نیتروتولوئن، مواد منفجره) است. این ماده شیمیایی در دمای اتاق، مایعی بی رنگ، با بوی شیرین و فرار است. قرار گرفتن بیش از حد در معرض تولوئن برای مدت طولانی می تواند اثرات نامطلوبی بر سلامتی ایجاد کند که ممکن است مادام العمر باقی بماند.

خرید تولوئن آزمایشگاهی

تولوئن آزمایشگاهی را با مخلوط کردن متیل کلرید و بنزن در حضور کلرید آلومینیوم یا اسید لوئیس دیگر می توان سنتز کرد. در آزمایشگاه از این ماده شیمیایی برای تولید نانو مواد کربنی استفاده می شود. به عنوان سیمان ریز برای کیت های پلی استارن استفاده می شود و از آنجایی که دارای خواص انتقال حرارت خوبی است اغلب به عنوان خنک کننده راکتورهای هسته ای استفاده می شود. همچنین همراه با بنزن و زایلن به عنوان یک تقویت کننده اکتان برای موتورهای احتراق داخلی در صورت اضافه شدن به بنزین عمل می کند.

جدول مشخصات، خواص و ویژگی های تولوئن

نام ماده تولوئن (Toluol)
فرمول مولکولی C7H8 or C6H5CH3
جرم مولکولی ۹۲.۱۳۸۱ g/mol
چگالی ۰.۸۶۶۹ g/mL (20 °C)
دمای ذوب −۹۵ °C, 178.2 K
دیگر نام ها متیل بنزن

قیمت فروش تولوئن پتروشیمی اصفهان

تولوئن پتروشیمی اصفهان یکی از انواع ایرانی با کیفیت این ماده شیمیایی موجود در بازار است. برای خرید این محصول می توانید بطور مستقیم از طریق شرکت اقدام نمایید.

خرید تولوئن پتروشیمی تبریز

تولوئن پتروشیمی تبریز از محصولات با کیفیت ایرانی موجود در بازار است که برای کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. با خرید آنلاین می توانید این محصول را به راحتی سفارش دهید و در محل مورد نظر آن را دریافت نمایید.

پرسش های رایج در مورد تولوئن

چرا فروشندگان تولوئن در سایت جهان شیمی مورد اعتماد هستند؟
خریداران تولوئن می ‌دانند که پیدا کردن شرکت‌های بازرگانی خوشنام و باتجربه فروش تولوئن کار راحتی نیست. به همین دلیل کارشناسان جهان شیمی با بررسی پیوسته شرکت ‌های متقاضی، فروشندگانی معتبر، مورد اعتماد و باسابقه را به خریداران تولوئن معرفی می ‌کنند.

قیمت تولوئن

تولوئن به طور گسترده ای در صنایع مختلف استفاده می شود با توجه به کاربرد و استفاده این ماده در صنایع تولید کنندگان قیمت های متفاوتی را برای فروش تولوئن تولیدی خود در نظر می گیرند. تولوئن علاوه بر اینکه به عنوان یک حلال ساده عمل می کند، می تواند نقش مهمی در تولید اشکال کربنی کوچک اما بسیار مهم داشته باشد. به عنوان مثال، تولوئن فوق بحرانی که تا دمای ۶۰۰ درجه سانتی گراد گرم می شود به عنوان منبع کربن در هنگام رشد نانولوله ها و رشته های کربنی چند جداره پیچیده استفاده می شود.

خرید تولوئن

تولید کنندگان صنعتی با توجه به کاربرد تولوئن در مواد تولیدی خود در اندازه های متفاوتی برای مصارف صنعتی خریداری می کنند. جالب ترین کاربرد آن در مقیاس کوچک در آزمایشگاه بوده است. جدا از اینکه تولوئن به عنوان شاخصی برای حضور فولرن ها استفاده می شود و در حضور مولکول های C ، رنگ بنفش روشن تولید می کند، هنگام کار با مواد نانولوله های کربنی و سایر نانوساختارهای کربنی نیز استفاده می شود.

کاربرد تولوئن

این ترکیب در صنعت به عنوان یک ماده پرکار برد نه تنها می تواند در تولید TNT و پلاستیک استفاده شود، بلکه یکی از پرمصرف ترین حلال هاست که در رنگ ها، جوهرهای صنعتی، چسب ها، درزگیرها و انواع محصولات شیمیایی قابل استفاده است. همچنین حدود ۱۵ درصد از مخلوط بنزین معمولی را تشکیل می دهد، در حالی که تولوئن اضافی برای بالا بردن درجه اکتان سوخت برای هر چیزی از فرمول یک گرفته تا سوخت هواپیما استفاده می شود.

عوارض تولوئن

تولوئن یک ماده سمی است و مانند بسیاری از حلال های آلی، می تواند با تأثیر بر سیستم عصبی مرکزی در هنگام استنشاق واکنش های ناگواری از سرگیجه تا مرگ را ایجاد کند. اختلال عملکرد CNS و نارکوز اغلب در انسان هایی که به طور حاد در معرض سطوح بالای تولوئن در هوا قرار گرفته اند، مشاهده شده است. علائم سمیت تولوئن شامل خستگی، خواب آلودگی، سردرد و حالت تهوع است. قرار گرفتن مزمن در معرض تولوئن استنشاقی نیز باعث تحریک دستگاه تنفسی فوقانی و چشم ها، گلودرد، سرگیجه و سردرد می شود.

فروش تولوئن

تولید کنندگان این محصول را به صورت گسترده ای در داخل و خارج از کشور به فروش می رسانند. مقدار زیادی از تولوئن تولیدی در تولید پلیمرهای مورد استفاده برای ساخت نایلون، بطری های پلاستیکی نوشابه و پلی یورتان ها و برای داروسازی، رنگ ها، محصولات آرایشی ناخن و سنتز مواد شیمیایی آلی و همچنین به عنوان یک ماده افزودنی بنزین برای بهبود رتبه بندی اکتان استفاده می شود.

تولوئن خشک

این ترکیب به عنوان یک حلال صنعتی با وزن مولکولی ۹۲.۱۴ گرم بسیار قابل اشتعال و مضر است. این ماده برای استفاده صنعتی تهیه شده است و نباید در کاربردهای پزشکی، جراحی و سایر کاربردهای بیمار محور استفاده شود. این ماده شیمیایی مایع نامحلول در آب با خواص بسیار مفید در صنعت، نقاشی و هنر است. یکی از جذاب ‌ترین ویژگی‌ های آن این است که به سرعت خشک می‌ شود که آن را برای چندین کاربرد ایده ‌آل می ‌کند.

تولوئن در اب حل میشود

تولوئن مایعی شفاف، بی رنگ و فرار با بوی شیرین، تند و شبیه بنزن است که آنقدر غیر قطبی است که به خوبی در آب حل نمی شود. این آنیون مولکولی اغلب حاوی یک گروه کربوکسیلات بسیار قطبی است که از یک کربن با دو اکسیژن متصل تشکیل شده است. این مایع بی رنگ ، نامحلول در آب است و چگالی کمتری نسبت به آب دارد. بنابراین هنگامی که با آب مخلوط می شود به دلیل اینکه نمی تواند در آب حل شود بر روی سطح آب شناور می ماند.

کاربرد تولوئن در مواد مخدر

تولوئن در صنایع مختلفی در سرتاسر جهان یافت می شود، زیرا یک ماده فعال در محصولات مورد استفاده در ساخت و ساز، لوازم آرایشی و حتی تولید سوخت است. این ماده شیمیایی یکی از اجزای حیاتی موادی است که به طور مرتب با آنها مواجه می شویم. احتمالا بیش از آنچه انتظار داشتید به محصولات حاوی تولوئن نزدیک هستید.

این ماده شیمیایی بسیار سمی است و در دسته مواد روانگردان طبقه بندی می شود. استنشاق بخارات آن باعث ایجاد سرخوشی زودگذر در مصرف کنندگان می شود. سودجویان از این ماده شیمیایی در تولید برخی از مواد مخدر استفاده می کنند. اما بهتر است بدانید که مصرف تولوئن عوارض بسیار زیادی برای سلامتی به همراه دارد. بنابراین توصیه می شود از مصرف هرگونه مواد مخدر دوری کنید.

فشار بخار تولوئن

تولوئن یک مایع بی رنگ است که با فرمول شیمیایی C۶H۵CH۳ مشخص می شود. این ماده شیمیایی یک ترکیب آلی فرار است، به این معنی که به راحتی به گاز تبدیل می شود. این انتقال ممکن است در دمای اتاق اتفاق می افتد. تولوئن بوی شیرینی دارد و بسیار قابل اشتعال است.

این ترکیب آلی فرار دارای جرم مولکولی ۹۲.۱۴ گرم بر مول است. تولوئن در آب نامحلول است و در واقع روی آب شناور می شود، زیرا چگالی کمتری دارد و سبک تر از آب است. چگالی آن ۰.۸۷ گرم در میلی لیتر در ۶۸ درجه فارنهایت است، در حالی که چگالی آب ۱ گرم در میلی لیتر است. هنگامی که به شکل گازی است، بخارات آن از هوا سنگین تر است. فشار بخار تولوئن در دمای ۲۰ درجه سانتی گراد ۲۲ mmHg است.

تولوئن خرید

تولوئن یک ترکیب طبیعی بسیار پرکاربرد در صنایع است که عمدتا از فرآیندهای نفتی یا پتروشیمی به دست می آید. این ترکیب شیمیایی یک جز بسیار رایج در موادی مانند بنزین، چسب و سایر محصولات است. تولوئن مایعی است بی رنگ، نامحلول در آب و بویی شبیه به تینر رنگ دارد. این ماده شیمیایی توسط بسیاری از سایت های اینترنتی فروش مواد شیمیایی به فروش می رسد. شما می توانید برای خرید تولوئن به این سایت های اینترنتی یا بسیاری از نمایندگی های فروش مواد شیمیایی مراجعه کنید.

تولوئن قطبی است یا ناقطبی

تولوئن مایعی شفاف و بی رنگ با بوی متمایز و شیرین است. همچنین یک ترکیب آلی فرار است، به این معنی که می تواند به گاز تبدیل شود. این ترکیب شیمیایی در درجه اول به عنوان مخلوطی به بنزین اضافه می شود تا درجه اکتان بنزین را افزایش و بهبود دهد. تولوئن یک ترکیب شیمیایی ناقطبی است، زیرا یک هیدروکربن بوده و الکترونگاتیوی بسیار اندکی بین پیوندهای خود دارد.

قیمت فروش چسب تولوئن

تولوئن کاربردهای زیادی در بسیاری از محصولات تجاری و کاربردهای صنعتی دارد. در صنایع از این ماده شیمیایی برای تولید بنزن، فنل، اسید بنزوئیک و بنزل کلرید استفاده می شود. تولوئن حلال بسیار خوبی است، زیرا برخلاف آب می تواند بسیاری از ترکیبات آلی را در خود حل کند.

یکی از محصولات تولید در صنایع از این ماده شیمیایی پرکاربرد، چسب است. تولوئن در چسب ها بیشتر به عنوان یک حلال استفاده می شود، زیرا به راحتی تبخیر و باعث خشک شدن سریع چسب می شود. چسب حاوی تولوئن را می توانید در محصولات آرایشی و بهداشتی مانند لاک ناخن و رنگ مو نیز یافت کنید.

خرید تولوئن

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید تولوئن از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید تولوئن، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان تولوئن را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید تولوئن با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

 




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا