Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

پودر قند چیست ؟ از فواید و کاربردهای آن چه می دانید؟

پودر قند یکی از ترکیبات پرکاربردی است که به خصوص در قنادی ها و شیرینی پزی ها مورد استفاده قرار می گیرد. این ترکیب ممکن است حاوی نشاسته ذرت باشد یا نباشد و از قند تصفیه شده سفید تشکیل شده است ، به این معنی که شیرینی تنها طعم آن است.

برای تهیه پودر قند قبلا  شیرینی پزها مجبور بودند قند را آسیاب ادویه آسیاب کرده یا رنده کنند. سپس قند آسیاب شده را الک می کردند تا تکه های بزرگ تر جدا شوند و بهترین و ریزترین دانه ها باقی بماند.

بعید است ، پودر قند در اندازه های مختلف دانه به فروش می رسد ولی اندازه دانه ها شامل ۴x ،  ۶x و  ۱۰ x است. اندازه دانه ۱۰ x بهترین پودر قند است که به قند شیرینی پزی یا شکر قنادی نیز معروف است.

این ترکیب را گاهی در ظرفی به عنوان شکر کاستر نیز می فروشند. در حال حاضر دستگاه های پودر ساز شبیه نمکدان های بزرگ هستند و برای پاشیدن شکر قنادی روی محصولات پخته استفاده می شوند. در انگلستان هنوز از پودر قند به عنوان شکر مخلوط یاد می شود. پیشرفت های تکنولوژیکی باعث شده است که این ترکیب به راحتی در دسترس مصرف کنندگان عمومی قرار گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه در ادامه مقاله با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

فواید و مزایای کاربرد پودر قند برای سلامتی

پودر قند که به شکر قنادی نیز مشهور است به دلیل اندازه دانه می تواند شیرین تر از شکر گرانوله  باشد. دانه های کوچک تر به معنای مساحت سطحی بیشتر است. افزایش سطح باعث می شود که سریع تر حل شود و در مقایسه با دانه های بزرگتر ممکن است بلافاصله طعم آن را در دهان خود احساس کنید.

جدا از مقدار کمی نشاسته ، پودر قند دقیقاً مشابه شکر گرانول تصفیه شده است. تنها تفاوت در ظرافت  دانه ها است که  برای مصارف خاص و ایجاد بافت های ویژه حائز اهمیت است ولی به عنوان قند تصفیه شده ارزش غذایی آن محدود است. برخی از فواید این ترکیب عبارت است از:

پودر قند چیست ؟ از فواید و کاربردهای آن چه می دانید؟
پودر قند چیست ؟ از فواید و کاربردهای آن چه می دانید؟

به شما انرژی می دهد:

قند یک کربوهیدرات ساده است و مانند سایر کربوهیدرات های ساده ، منبع عالی انرژی است. این ماده دارای کالری بسیار بالایی است به این معنی که به شما سوخت مورد نیاز برای فعالیت بدنی را می دهد. به همین دلیل در ترکیب بسیاری از مکمل های ورزشی افزایش وزن و حجم، کربوهیدرات بکار می رود تا به دریافت انرژی بیشتر کمک کند.

فاقد چربی است:

مصرف بیش از حد این ماده غذایی می تواند منجر به ذخیره انرژی اضافی بدن به عنوان چربی شود. با این حال ، قند خود حاوی چربی نیست و بنابراین هیچ کالری از چربی تأمین نمی کند مگر اینکه بیش از حد مورد استفاده قرار گیرد. مصرف بیش از حد قندها گاهی اوقات از طریق قند پنهان موجود در غذاها اتفاق می افتد.

فاقد کلسترول است:

چون محصول حیوانی نیست شکر قنادی حاوی کلسترول نیست. با این حال ، حداقل یک مطالعه وجود دارد که نشان می دهد مصرف آن باعث کاهش لیپوپروتئین با چگالی بالا  HDL می شود که به کلسترول خوب نیز معروف است. این امر می تواند مشکلات سلامتی را برای فرد مصرف کننده ایجاد کند.

با اینحال شکر قنادی برای درمان یا پیشگیری ازهرگونه بیماری یا شرایط سلامتی فایده ای ندارد ، اما اگر در حد اعتدال مصرف شود نباید مضر باشد. در عوض با افرودن طعم شیرین خاص به کلوچه ها و کیک ها می تواند ذائقه شما را تحریک کند و حتی کودکان را به مصرف این خوراکی های انرژی بخش ترغیب کند.

کاربردهای معمول پودر قند

بستنی ها و خامه ها تقریباً در همان زمان ظاهر شد که پودر قند به طور گسترده ای در دسترس قرار گرفت و هنوز هم بیشتر برای تهیه آنها و تزئین غذاهای پخته استفاده می شود. ابعاد بزرگتر دانه ها مانند شکر (که در ایالات متحده به آن شکر فوق العاده می گویند) توسط متصدیان برای تهیه نوشیدنی های مخلوط استفاده می شود زیرا شکر قنادی در مایعات سرد سریع تر از شکر دانه ریز حل می شود.

پودر قند چیست ؟ از فواید و کاربردهای آن چه می دانید؟
پودر قند چیست ؟ از فواید و کاربردهای آن چه می دانید؟

تفاوت پودر قند و شکر معمولی

در نگاه اول ، این دو ترکیب تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. در حالی که کریستال های تشکیل دهنده شکر قنادی از آنهایی که شکر سفید را تشکیل می دهند، ظریف تر هستند ، این دو نوع از نظر شیمیایی و تغذیه ای یکسان هستند. هر دو نوع شکر میزان شیرینی یکسانی را ارائه می دهند و حدود ۳۹۰ کالری در هر ۱۰۰ گرم دارند. علاوه بر این ، این دو ترکیب حتی دارای خطرات سلامتی یکسانی هستند زیرا هر دو از ساکارز ساخته شده اند.

اما ، در حالی که این قندها از نظر طعم و ارزش غذایی یکسان هستند ، ظرافت آنها تفاوت هایی را در آشپزخانه و محصولات ایجاد می کند. اول اینکه شکر قنادی بسیار سریع تر از انواع دیگر شکر در مایع حل می شود و این ویژگی باعث می شود برای ایجاد لعاب و دسرهای یخ زده بسیار مفید باشد. پودر شیرینی پزی همچنین باعث می شود هوا از خمیر خارج نشود زیرا کریستال های پودری آن بسیار متراکم تر از شکر معمولی هستند.

بهتر است بدانید:

شکر قنادی برای تهیه خوراکی ها نیز مهم است. در حالی که پاشیدن شکر معمولی به همان میزان شیرینی به دسته ای از شیرینی های تازه پخته شده می افزاید ، اثر برفی ناشی از شکر قنادی می تواند آنها را جذاب تر جلوه دهد!

با این حال ، حتی با وجود ویژگی های منحصر به فرد شکر قنادی می توانید از شکر معمولی  به این منظور استفاده کنید. در حالی که شیرینی های شما ممکن است بافت یکسانی  با شکر معمولی به دست نیاورند ولی به همان اندازه شیرین هستند. فقط به یاد داشته باشید که شما تقریباً نصف شکر معمولی به پودر قند نیاز دارید ، زیرا بسیار متراکم تر است. اگر از تبدیلات خود مطمئن نیستید ، همیشه می توانید بر اساس وزن آنها را جایگزین کنید تا این جایگزینی تاثیری بر طعم نگذارد.

تفاوت پودر قند با شکر کاستر

این ترکیب  از نظر شیمیایی و تغذیه ای با شکر کاستر یکسان است زیرا هر دو فقط نسخه آسیاب شده شکر معمولی هستند. با این حال از آنجایی که بلورهای شکر کاستر از نظر اندازه بین شکر و پودر قند قرار دارند کاربردهای منحصر به فردی در آشپزخانه دارد. شکر کاستر اغلب به عنوان یک شیرین کننده برای کوکتل و سایر نوشیدنی های سرد جهت سرعت حل شدن استفاده می شود.

پودر قند چیست ؟ از فواید و کاربردهای آن چه می دانید؟
پودر قند چیست ؟ از فواید و کاربردهای آن چه می دانید؟

انواع پودر قند

پودر قند را می توان از آسیاب کردن کله قند یا پودر کردن شکر به دست آورد. از نظر تفاوت ظاهری ترکیب به دست آمده از کله قند ظاهری روشن تر از شکر خرد شده دارد و تاحدودی لطیف تر است. پودر قند رطوبت کمتری دارد و لبه های تیز ندارد.

نوع دیگر آن  آیسینگ شوگر است که در واقع فقط ۳ تا ۵ درصد آن از نظر وزنی  با نشاسته ذرت جایگزین شده است تا با جذب رطوبت از چسبیدن پودر قند جلوگیری کرده باعث و نرم تر و یکدست تر شدن بافت آن شود. لازم به ذکر است که آیسینگ شوگر کیفیت مرغوب تری از پودر قند دارد و بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

روش تهیه پودر قند

برای تهیه این ترکیب  کافی است شکر یا قند آسیاب شده را با ۳ الی ۵ درصد نشاسته ذرت مخلوط وسپس  آسیاب کنید. از تفاوت های پودر قند و شکر می توان به این مسئله اشاره کرد که  پودر قند خیلی راحت با روغن یا آب در دماهای مختلف ترکیب می شود و به راحتی در تهیه خمیر فوندانت استفاده می شود. بنابراین بر اساس دستورالعمل خود می توانید انواع شکر را مورد استفاده قرار دهید.

پودر قند را از کجا بخریم؟

بر خلاف سایر مواد خاص ، شما باید بتوانید شکر قنادی را در اکثر فروشگاه های بزرگ با قیمت دو برابر قند یا شکر معمولی پیدا کنید. با این اوصاف ، اگر به دنبال کاهش هزینه ها هستید ، می توانید با استفاده از دستگاه غذاساز یا دستگاه های مشابه دیگر ، قند معمولی را در خانه به صورت پودر درآورید.

برای اهداف تزئینی ، شکر قنادی خانگی شما باید به اندازه نوع تجاری آن موثر باشد. اما ، اگر از دستور العمل خاصی پیروی می کنید ، ممکن است لازم باشد کمی نشاسته ذرت به آن اضافه کنید تا شبیه پودر قند تجاری موجود در بازار باشد. قیمت خرید و فروش پودر قند بر اساس وزن بسته بندی و شرکت تولید کننده آن متفاوت است و شما می توانید آن را به صورت آنلاین نیز تهیه کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا