Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

آشنایی با خواص و فواید انواع دمنوش مناسب آنفولانزا

دمنوش مناسب آنفولانزا مخصوص فصول سرد است که این بیماری به شدت شایع می شود و باعث می شود بسیاری از افراد تا بهبود بیماری از مدرسه و کار خود باز بمانند. درست همانطور که هوا از صبح های دلپذیر و گرم به عصرهای سرد تبدیل می شود ، ویروس های سرماخوردگی و آنفولانزا نیز شروع به جولان دادن می کنند. اگر تا به حال آنفولانزا گرفته باشید می دانید که علائم آن چقدر ناراحت کننده و دشوار است. آنفولانزا می تواند  از گلو درد ، خارش گلو گرفته تا خس خس سینه ، سرفه و حالت تهوع را ایجاد کند.

خوشبختانه داروهای طبیعی زیادی وجود دارد که می تواند به شما در مقابله با آنفولانزا کمک کند. در میان این داروهای گیاهی ، دمنوش یک گزینه خوشمزه برای درمان و حتی جلوگیری از برخی علائم آنفولانزا است. برای آشنایی با بهترین دمنوش ها برای مبارزه با آنفولانزا در ادامه مقاله با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

بهترین انواع دمنوش مناسب آنفولانزا

 

دمنوش بادرنجبویه

دمنوش بادرنجبویه از برگ های گیاه لیموترش اروپایی تهیه می شود وکه متعلق به خانواده نعناع است.  بادرنجبویه دارای خواص ضد ویروسی و ضد باکتریایی است که به مبارزه با آنفولانزا کمک می کند. یک مطالعه در سال ۲۰۱۶ نشان داد که بادرنجبویه مانع از تکثیر ویروس آنفولانزای A می شود. نتایج در مراحل مختلف عفونت برجسته بود و نشان می داد که نوشیدن دمنوش بادرنجبویه ممکن است به جلوگیری از آنفولانزا یا توقف آن در زمان ابتلا کمک کند.

دومین مطالعه منتشر شده در مجله آسیایی و اقیانوسیه بیماری گرمسیری نشان داد عصاره بادرنجبویه غلظت ویروس H1N1  را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. محققان معتقدند ترکیب شیمیایی موجود در بادرنجبویه به جلوگیری از تکثیر سلولی ویروسی کمک می کند و ممکن است باعث مرگ سلول های ویروسی شود. یک جایگزین دیگر برای امتحان ترکیب دمنوش بادرنجبویه و لیمو است که می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.

دمنوش چای سبز

چای سبز دارای مزایای سلامتی گسترده ای از  کاهش فشار خون تا کاهش خطر ابتلا به بیماری های جدی است. این چای قدرتمند برای مبارزه با سرماخوردگی و آنفولانزا نیز مفید است.

یک مطالعه منتشر شده در BioMed Central نشان داد که کاتچین چای سبز و تئانین به کاهش خطر ابتلا به آنفولانزا کمک می کنند. این مطالعه شامل ۱۹۷ شرکت کننده بود که ۹۸ نفر از آنها کاتچین و تئانین و ۹۹ نفر دارونما دریافت کردند. نتایج نشان داد که گروه کاتچین و تئانین میزان عفونت آنفلوآنزا را به میزان قابل توجهی کاهش می دهند. گروه درمانی همچنین کاهش مدت زمان علائم آنفولانزا را نسبت به دارونما نشان دادند.

یک متاآنالیز منتشر شده در سال ۲۰۱۸ ، شواهد موجود در پشت خواص پیشگیری کننده  چای سبز  را در این رابطه بررسی کرد. محققان دریافتند که کاتچین های چای سبز مانند اپیگالوکاتچین گالات (EGCG)  می تواند RNA سلول های ویروسی را مهار می کند ، بنابراین گسترش ویروس را سرکوب می کنند. کاتچین ها مانع از تعامل ویروس با غشای سلول های سالم می شوند. علاوه بر این ، تحقیقات نشان داد که پلی فنول های چای سبز به تقویت سیستم ایمنی کمک می کنند ، بنابراین توانایی بدن در دفع باکتری ها و ویروس های بیماری زا را افزایش می دهند.

آشنایی با خواص و فواید انواع دمنوش مناسب آنفولانزا
آشنایی با خواص و فواید انواع دمنوش مناسب آنفولانزا

دمنوش زنجبیل

این چای گیاهی از ریشه گیاه زنجبیل تهیه می شود. فواید دمنوش زنجبیل برای سلامتی عمدتا شامل تاثیرات مثبت بر سیستم گوارشی و تنفسی است.  زنجبیل دارای اثرات ضد التهابی است بنابراین باعث کاهش التهاب و تورم  گلو و بهبود سرفه  می شود. این خواص همچنین می تواند به تسکین ماهیچه های معده برای کاهش علائم گرفتگی و حالت تهوع کمک کند.

مطالعه ای که در مجله Ethnopharmacology منتشر شد ، تأثیر زنجبیل تازه را بر ویروس ها از جمله HRSV – ویروسی که باعث عفونت های دستگاه تنفسی می شود – مورد بررسی قرار داد. این مطالعه نشان داد که زنجبیل از تشکیل پلاک ها در سیستم تنفسی جلوگیری می کند که می تواند منجر به خس خس سینه و سرفه شود. محققان همچنین دریافتند که زنجبیل تازه از اتصال ویروس به سلول ها جلوگیری می کند و سلول های مخاطی را برای مبارزه با عفونت های ویروسی تحریک می کند.

خواص ضد تهوع زنجبیل نیز تقریبا افسانه ای است. این ریشه تند مزه را می توان در مکمل های گیاهی ، داروهای خانگی و حتی آدامس هایی که برای درمان بیماری حرکت و بیماری صبحگاهی طراحی شده اند ، یافت. زنجبیل آنقدر قدرتمند است که موسسه ملی سرطان تحقیقات مربوط به کاربرد آن را در درمان تهوع مربوط به شیمی درمانی شروع کرده است. از آنجا که تهوع و استفراغ برخی از علائم آنفولانزا هستند ، نوشیدن چای زنجبیل می تواند به کاهش این علائم کمک کند.

دمنوش چای سبز و زنجبیل

مزایای چای سبز و زنجبیل را با هم ترکیب کنید و قدرت آنها را برای مقابله با آنفولانزا چند برابر کنید. مصرف این دمنوش باعث می شود در مدت زمان کوتاهی حال شما خوب شود و به حالت عادی برگردید. ترکیب چای سبز و زنجبیل سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند که می تواند توان دفاعی بدن را در برابر ویروس ها تقویت کند. کاتچین موجود در چای سبز به جلوگیری از تکثیر ویروس کمک می کند در حالی که زنجبیل به تسکین هرگونه علائمی که ممکن است قبلاً داشته باشید کمک می کند.

برای دم کردن این چای ، بهتر است از آب گرم استفاده کنید نه آب جوش زیرا چای سبز در دماهای بالا می تواند طعم تلخی ایجاد کند. با استفاده از آبی با دمای بین ۱۵۰ تا ۱۷۰ درجه فارنهایت این چای را دم کنید و اجازه بدهید برگ چای و زنجبیل تازه به مدت ۲ تا ۵ دقیقه دم بکشد.

چای سیاه

چای سیاه از برگ های گیاه Camellia sinensis تهیه می شود. این چای بیشترین کافئین را در بین چای های واقعی دارد و آن را برای نوشیدنی صبحگاهی به یک انتخاب مناسب تبدیل می کند. برگ های چای اکسید شده و خشک می شوند تا طعمی غنی و غلیظ ایجاد کنند که طعم قهوه را تقلید می کند.

دانشمندان دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن اثرات ترکیبات موجود در چای سیاه بر ویروس های آنفولانزا را مورد بررسی قرار دادند. محققان دریافتند که فلاونوئیدهای موجود در چای سیاه با تقویت باکتری های سالم روده از عفونت آنفولانزا جلوگیری می کند. انواع خاصی از باکتری های روده از فلاونوئیدها برای تقویت مولکولی معروف به اینترفرون استفاده می کنند که به بدن سیگنال می دهد تا پاسخ ایمنی را افزایش دهد.

در این مطالعه میکروب روده ای به نام Clostridium orbiscindens به عنوان یکی از عوامل اصلی این مزایای سلامتی شناخته شد. این میکروب فلاونوئیدها را متابولیزه می کند تا دزآمینوتیروزین تولید کند که به DAT نیز معروف است. هنگامی که محققان به موش ها DAT دادند در مقایسه با موش های دارونما آسیب ریوی و عوارض جانبی آنفولانزا را کمتر نشان دادند.

آشنایی با خواص و فواید انواع دمنوش مناسب آنفولانزا
آشنایی با خواص و فواید انواع دمنوش مناسب آنفولانزا

دمنوش نعناع فلفلی

دمنوش نعنا یک چای خوشمزه و با طراوت است که دارای طعم تندی است. این چای از خیساندن برگ های نعناع در آب جوش تهیه می شود. عطر  آن نیز می تواند به پاکسازی مجاری تنفسی و بهبود عفونت های تنفسی کمک کند.

تحقیقات نشان می دهد که عصاره نعناع فلفلی عوامل بیماری زا از جمله آنفولانزا را مهار می کند. این دمنوش می تواند از تکثیر ویروس آنفولانزا جلوگیری کرده و عفونت را متوقف کند. چای نعناع همچنین می تواند به تسکین علائم آنفولانزا از جمله تهوع و استفراغ کمک کند. شما می توانید آن را با مقداری عسل خام برای تسکین گلو درد و  تنفس بهتر ترکیب کنید.

دمنوش اکیناسه

دمنوش اکیناسه از گل علفی گیاه اکیناسه تهیه می شود. برخی از دمنوش ها را می توان با استفاده از ریشه و برگ گیاه نیز تهیه کرد. این گیاهان معمولاً در آمریکای شمالی یافت می شوند ، بنابراین می توانید یک فنجان چای تازه و ضد آنفولانزا را از این گیاه تهیه کنید.

یک مطالعه منتشر شده در مجله داروسازی نشان داد که اکیناسه ممکن است به پیشگیری و درمان عفونت های تنفسی از جمله آنفولانزای A و آنفولانزای B کمک کند. محققان دریافتند که اکیناسه به معکوس شدن التهاب ناشی از آنفولانزا که منجر به علائمی از جمله گرفتگی بینی و گلودرد می شود ، کمک می کند. دانشمندان همچنین دریافتند که انواع خاصی از اکیناسه به کاهش تولید بیش از حد مخاط کمک می کند و اثرات ویروس کشی را روی ویروس های مختلف نشان می دهد.

دمنوش گزنه و سنبل الطیب

گزنه گیاهی است که بسیاری از کوهنوردان و علاقه مندان به فضای باز با آن آشنا هستند. این گیاه دارای برگ ها و ساقه های خاردار است که می تواند در خارج از منزل کابوس باشد. با این حال ، خود گیاه را می توان به صورت چای دم کرد زیرا دارای مزایای سلامتی بسیاری است. این چای همچنین می تواند به عنوان یک داروی قوی ضد آنفولانزا عمل کند.

مطالعه منتشر شده در ISRN Allergy نشان داد که چای گزنه برای رینیت آلرژیک نیز مفید است. برگ گیاه گزنه حاوی هیستامین است. تحقیقات نشان می دهد که آلرژی زمانی ایجاد می شود که میزان هیستامین در خون کم باشد. نوشیدن دمنوش گزنه می تواند هیستامین را تقویت کند و به کاهش علائم بیماری از جمله آبریزش بینی و گرفتگی قفسه سینه کمک کند. در واقع ، نوشیدن چای گزنه می تواند به باز شدن مجاری تنفسی که ممکن است تحت تأثیر آنفولانزا قرار گیرند ، کمک کند.

دومین مطالعه منتشر شده در Nutrients نشان داد که سنبل الطیب به کاهش علائم و شدت سرماخوردگی و آنفولانزا کمک می کند. این مطالعه شامل ۳۱۲ مسافر هواپیما بود که از استرالیا به صورت بین المللی سفر می کردند. این مطالعه تصادفی و دوسوکور نشان داد مسافرانی که دمنوش سنبل الطیب دریافت می کردند ، کمتر دچار آنفولانزا و سرماخوردگی شده و شدت علائم آنها نیز کاهش می یافت.

برای تهیه این دمنوش نصف قاشق چایخوری برگ گزنه را با نصف قاشق چایخوری ساقه خشک شده یا گل سنبل الطیب ترکیب کنید. در صورت تمایل ، می توانید از کیسه های چای آماده استفاده کنید. ۳ تا ۵ دقیقه آنها را در آب جوش قرار دهید و در صورت تمایل ، مقداری عسل نیز به آن اضافه کنید.

آشنایی با خواص و فواید انواع دمنوش مناسب آنفولانزا
آشنایی با خواص و فواید انواع دمنوش مناسب آنفولانزا

دمنوش بابونه

دمنوش بابونه از گل های خشک شده بابونه تهیه می شود و قرن ها است که مورد استفاده قرار می گیرد. مصریان باستان از بابونه به عنوان یکی از مواد اصلی مایع مومیایی کننده خود استفاده می کردند. مصری ها همچنین از بابونه برای درمان تب استفاده می کردند. شاید بدانید که این گیاه دارویی برای خواب بهتر و راهی عالی برای ایجاد آرامش بسیار موثر است.

رایج ترین استفاده از دمنوش بابونه آرامش جسم و روان است. بابونه همچنین به خوابیدن شما کمک می کند. این اثر ناشی از فلاونوئیدهای موجود در گیاه است. با داشتن یک خواب خوب ، بدن شما می تواند خیلی سریع تر بهبود یابد و با ویروس مقابله کند. ثابت شده است که بابونه یک ضد التهاب است که به نبرد با ویروس آنفولانزا کمک می کند. این خواص باعث شده که بابونه به عنوان یکی از دمنوش هایی که می تواند به شما در بهبود و جلوگیری از آنفولانزا کمک کند، معرفی شود.

یکی از اشکالات اصلی چای بابونه واکنش های آلرژیک است. بسیاری از مردم به بابونه حساسیت دارند. دمنوش بابونه یک رقیق کننده طبیعی خون است ، بنابراین در صورت مصرف داروهای رقیق کننده خون باید از مصرف آن خودداری کنید. بابونه همچنین می تواند شما را کاملاً خواب آلود کند ، بنابراین قبل از رانندگی یا کار از این دمنوش استفاده نکنید و بهتر است قبل از خواب در خانه مصرف شود.

دمنوش مناسب آنفولانزا را چگونه تهیه کنیم؟

از آنجایی که آنفولانزا در طول چند روز یا چند هفته به همه افراد یک خانه سرایت می کند با تهیه یک فنجان از این دمنوش ها می توانید به بهبود بیماری همه اعضا خانواده خود کمک کنید.  گیاهان خشک و ادویه جات را می توانید به این منظور ترکیب کنید و پس از دم کردن میل کنید.

برای اکثر دمنوش ها کافی است پس از جوش آمدن آب ، قوری حاوی گیاه خشک یا تازه را با آب پر کنید ، روی آن درب بگذارید و اجازه دهید چای به مدت ۱۰ دقیقه دم بکشد. برای شیرینی می توانید کمی استویا اضافه کنید یا از عسل استفاده کنید که گلو درد و خارش گلو را تسکین می دهد. ویتامین C اضافی را نیز می توانید با افزودن کمی آب لیمو تازه دریافت کنید.

آشنایی با خواص و فواید انواع دمنوش مناسب آنفولانزا
آشنایی با خواص و فواید انواع دمنوش مناسب آنفولانزا

آیا مصرف دمنوش می تواند به مبارزه با آنفولانزا کمک کند؟

مانند تمام داروهای خانگی ، هیچ دلیل علمی مشخصی وجود ندارد که نشان دهد دمنوش های مختلف می توانند آنفولانزا را درمان کنند. در حالی که آنها برای اهداف دارویی در بسیاری از تمدن ها مورد استفاده قرار گرفته اند ، هیچ دلیل قطعی در این زمینه وجود ندارد.

در هر صورت ، نوشیدن دمنوش بسیار سالم تر از مصرف نوشیدنی های دیگر به ویژه نوشیدنی های حاوی قند است. علاوه بر این  نوشیدن یک مایع گرم می تواند در زمان بیماری به شما احساس خوب بدهد. اگرچه اثربخشی دمنوش ها ممکن است به طور علمی اثبات نشده باشد ، اما مطمئناً  احساس بهتری به شما می دهد!

مبارزه با آنفولانزا با دمنوش های گیاهی

برای محافظت از خود در برابر آنفولانزا ، کارشناسان توصیه می کنند هر سال قبل از شروع فصل آنفولانزا  واکسن تزریق کنید. روزانه مایعات فراوان دریافت کنید و دستان خود را خوب بشویید تا از ابتلا به این بیماری جلوگیری کنید. در صورت ابتلا به آنفولانزا ، نوشیدن دمنوش های گیاهی و چای  واقعی می تواند به کنترل علائم آنفولانزا کمک کند. این دمنوش ها می توانند با شربت های سرفه و سایر داروهای گیاهی برای مقابله با آنفولانزا به روش طبیعی ترکیب شوند.

با استفاده از انواع دمنوش مناسب آنفولانزا ، می توانید گلودرد را تسکین دهید ، آبریزش بینی و احتقان سینوس ها را از بین ببرید و دردهای عضلانی را تسکین دهید. برای مقابله با این بیماری برای خودتان یک فنجان چای بریزید و استراحت کافی داشته باشید ، مطمئناً در مدت زمان کوتاه احساس بهتری خواهید داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا