Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومیمحصولات شیمیاییویژه

قیمت فروش و خرید اسید فسفریک صنعتی | کاربرد اسیدفسفریک صنعتی

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد اسید فسفریک صنعتی در مصارف خانگی و صنعتی است. همچنین اگر قصد خرید اسید فسفریک صنعتی را دارید، برای اطلاع از قیمت خرید و فروش اسید فسفریک صنعتی در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان اسید فسفریک صنعتی در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم، درصد خلوص و شرکت تولیدکننده از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت اسید فسفریک صنعتی هستند. لازم به ذکر است این لیست همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش اسید فسفریک صنعتی و صنعت مواد شیمیایی به روز می‌شود.

فهرست مطالب

مراکز خرید و قیمت فروش اسید فسفریک صنعتی در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش اسید فسفریک صنعتی و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان اسید فسفریک صنعتی در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده اسید فسفریک صنعتی در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید اسید فسفریک صنعتی در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسابقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش اسید فسفریک صنعتی را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

اسید فسفریک صنعتی Industrial-phosphoric-acid از پرکاربردترین اسید ها در صنایع غذایی، آرایشی و دارویی، کشاورزی و تصفیه پساب و نساجی دارد و با توجه به نوع کاربری که دارد کمک بزرگی به زندگی ما می کند. در صدخلوص این اسید %۸۵ است. جالب است بدانید که از این اسید برای تولید بخش هایی از تلویزیون های LCD، تلفن های هوشمند، صفحه نمایش رایانه ها استفاده می شود.با تو جه به گستردگی این اسید در صنایع، خرید و فروش اسید فسفریک صنعتی نیز به دنبال آن بسیار انجام می گیرد.

تولید اسید فسفریک در سطح جهانی رتبه دوم را بعد از اسید سولفوریک به خود اختصاص داده است. با توجه به حجم تولیدی بالای این ترکیب شیمیایی می توان گفت، این اسید از پر مصرف ترین ترکیب شیمیایی در صنایع به حساب می آید.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

اسید فسفریک به دلیل اینکه از مهمترین مواداولیه مورد نیاز برای تولید مکمل غذایی دام و طیور، فرآورده های غذایی، کود های شیمیایی و سموم و… به حساب می آید، در فهرست موادشیمیایی اولیه و ضروری برای تولیدات کشور قرار می گیرد.در ادامه مقاله از نشریه علمی جهان شیمی فیزیک در باره خواص فیزیکی و شیمیایی، کاربرد و روش تهیه این ترکیب اسید فسفریک صنعتی می پردازیم. با ما همراه باشید.

 

اسیدفسفریک چیست؟

اسید فسفریک(به انگلیسی: Phosphoric acid) اسید سه ظرفیتی است. این اسید به ارتوفسفریک اسید یا فسفریک(V) اسید نیز معروف است. فرمول شیمیایی این ترکیب H۳PO۴ است. معولاً اسید فسفریک به صورت محلول غلیظ بی رنگی است که درصد خلوص آن ۸۵٪ است.ترکیب خالص آن به صورت جامد بی رنگ است.این اسید در دمای محیط غیرفعال بوده و در مقایسه با اسیدهایی مانند اسید اگزالیک، اسید بوریک و اسید استیک خصلت اسیدی قوی تری دارد و نسبت به اسید هیدروکلریک، اسیدهای نیتریک، اسید سولفوریک ضعیف تر عمل می کند.

 

اسید فسفریک دارای سه هیدروژن است که هر سه هیدروژن تعیین کننده درجات مختلف اسیدی هستند و می توانند به صورت یون های H+ (پروتون ها) از ترکیب جدا شوند. هنگامی که هر سه هیدروژن از ترکیب حذف شوند، آنچه که باقی می ماند یک یون ارتوفسفات PO۴۳ است که به آن فسفات گفته می شود. اگر یک یا دوپروتون حذف شود یون دی هیدروژن فسفات تشکیل می شود.

 

اسید فسفریک صنعتی Industrial-phosphoric-acid چیست ؟ کاربرد و قیمت آن

تاریخچه تولید اسید فسفریک

درواقع صنعت فسفات در اواسط قرن نوزدهم میلادی با تولید کودهای فسفاته مورد توجه قرار گرفت. همانطور که میدانید فسفر از اجزای اصلی ساختار موجودات زنده است. در زمان گذشته از استخوان و ماهی به عنوان کود های طبیعی استفاده می شد. در قرن نوزدهم برای تهیه غلظت بیشتری از فسفر، استخوان و یا منابع طبیعی را با اسید سولفوریک واکنش می دادند، و به این طریق از استخوان ها برای تولید کود های شیمیایی استفاده می کردند. با افزایش تقاضا برای این کود های طبیعی حتی از استخوان های انسان ها نیز استفاده می شد. در این روش برای تهیه کود طبیعی استخوان ها را با اسید سولفوریک آلومینیوم مایع، نمک پتاسیم واکنش می دهند.
در سال ۱۸۴۰ برای اولین بار کود شیمیایی سوپرفسفات از واکنش سنگ فسفات با اسید سولفوریک تهیه شد و در نهایت تولید تجاری آن در انگلیس در سال ۱۸۴۲ آغاز شد.
در زمان تولید اسید فسفریک، کود تریپل سوپرفسفات برای اولین بار در آلمان در سال ۱۸۷۰ تولید شد. لازم به ذکر است امروزه که ۹۰% تولید فسفریک جهت تولید کود های شیمیایی مصرف می شود.

تفاوت اسید فسفریک خوراکی و صنعتی

اسید فسفریک خوراکی محلول رقیق شده این اسید است. این اسید با درجه غذایی (افزودنی E338) برای اسیدی کردن غذاها و نوشیدنی ها استفاده می شود. اسید فسفریک در محصولات غذایی طعمی تند یا ترش ایجاد می کند. نوشابه های حاوی اسید فسفریک که شامل کوکاکولا می شود گاهی اوقات سودا فسفات یا فسفات نیز نامیده می شود. طعم اسید فسفریک خوراکی ملایم و دوست داشتنی است.
اما اسید فسفریک درجه صنعتی، بیشتر در صنایع شیمیایی و آزمایشگاه های شیمی کاربرد دارد. این اسید به ‌صورت محلول، یک مایع بی ‌رنگ، بی‌ بو و غیر فرار است. اسید فسفریک درجه صنعتی معمولا دارای غلظت ۸۵ درصد است. اما باید توجه داشته باشید که اسید فسفریک درجه صنعتی بازهم می تواند پوست را به شدت تحریک کند و به چشم ها آسیب برساند.

اسید فسفریک در نوشابه

اسید فسفریک درجه غذایی به عنوان افزودنی مواد غذایی به طور گسترده ای در بازار دسترس است. این اسید قیمت بسیار ارزانی دارد، به همین دلیل شرکت های تولید نوشابه از آن برای اسیدی کردن و دادن طعم به محصولات خود استفاده می کنند.
اسید فسفریک در نوشابه ها، طعمی تند و تازه ایجاد می کند. این اسید همچنین به عنوان یک نگهدارنده در نوشابه ها و سایر محصولات غذایی مشابه عمل می کند.

قیمت اسید فسفریک ۸۵

در بخش کشاوری اسید فسفریک در کنار اسید نیتریک از ترکیبات مهم برای تولید کودهای شیمیایی به حساب می آید. امروزه با افزایش جمعیت و تأمین مواد غذایی، توجه زیادی به بخش تولید کود های شیمیایی جهت حاصلخیزی خاک و افزایش تولیدات محصولات کشاورزی می شود. بنابراین با توجه به افزایش تقاضا در این بخش، قیمت تمام شده اسید فسفریک اهمیت پیدا می کند.
اسید فسفریک صنعتی مایع با خلوص ۸۵٪ با بسته بندی های گالن های ۳۵ کیلویی، بشکه های ۳۳۰ کیلویی و مخزن های ۱۶۵۰ کیلویی در بازار وجود دارد. یکی از مهمترین عوامل تأثیر گذار بر قیمت اسید فسفریک صنعتی کیفیت این محصول و مواد اولیه تشکیل دهنده این ترکیب شیمیایی است.

فروش اسید فسفریک صنعتی

تولید محصولات کود فسفات – فسفات آمونیوم و سوپر فسفات های سه گانه بخش عمده بازار خرید و فروش اسید فسفریک صنعتی را به خود اختصاص داده است. تقسیم بندی به این صورت است که ۸۰٪ بازار جهانی این اسید در حوزه تولید اسید فسفریک قرار می گیرد و تنها حدود ۶٪ برای خوراک دام مصرف می شود و باقیمانده در انواع کاربردهای صنعتی استفاده می شود.

خرید پودر اسید فسفریک

پودر اسید فسفریک به دلیلی خلوص بالا یی که دارد، اغلب در صنایع غذایی استفاده می شود. این ماده جامد، بلوری شفاف است. پودر اسید فسفریک تنها اسید معدنی است که در طیف وسیع در صنایع غذایی استفاده می شود. این ماده نیز مانند هیدرو سولفیت سدیم از پرمصرف ترین مواد شیمیایی در صنعت به شمار می آید.

ویژگی های اسید فسفریک و خرید و فروش

فرمول مولکولی H3PO4 or H3O4P
جرم مولی ۹۷.۹۹۵ g/mol
شکل ظاهری مایعی غلیظ بدون رنگ و بو
حلالیت در آب ۵۴۸g در ۱۰۰ گرم آب در دمای ۲۰ °C
چگالی ۱.۹ g/cm³
اسیدیته ۱.۵
دمای جوش ۴۰۷ °C
دمای ذوب ۴۲.۴ °C

دسته بندی انواع فسفریک اسید

اسید فسفریک صنعتی Industrial-phosphoric-acid چیست ؟ کاربرد و قیمت آن
اسید فسفریک صنعتی Industrial-phosphoric-acid چیست ؟ کاربرد و قیمت آن

اسید فسفریک با روش های مختلفی مانند در صد خلوص و روش های تولید و نوع کاربرد و…دسته بندی می شود. در این جا براساس کاربردهای خاصی که دارد می توان این نوع دسته بندی را تعریف نمود.

اسیدفسفریک خام

اسید فسفریک خام از واکنش اسید سولفوریک با خاک فسفات تهیه می شود که در واحد های تصفیه به دونوع صنعتی و خوراکی دسته بندی می شود. بیشترین کاربرد این ترکیب شیمیایی در قسمت تولید کودهای شیمیایی است.

این اسید از واکنش شیمیایی بین اسید سولفوریک با خاک فسفات حاصل شده و در واحدهای تصفیه به نوع خوراکی و صنعتی تبدیل می شود. لازم به ذکر است بیشترین کاربرد اسید فسفریک خام در تولید کودهای شیمیایی است.

اسیدفسفریک صنعتی

این نوع اسید در صنعت نساجی، تصفیه آب، تولید شوینده ها، تولید ظروف تفلون کاربرد دارد.

اسیدفسفریک خوراکی

از این نوع اسید در صنایع غذایی مانند تولید نوشیدنی های گازدار، روغن نباتی، خوراک و مکمل غذایی دام استفاده می شود.

مصارف اسیدفسفریک صنعتی

  • تنظیم کننده اسیدیته در غذاهایی مانند مربا، میله های غلات، گوشت فرآوری شده، ژله و ژلاتین، مخمر ها، پنیر، ادویه جات، ترشی جات و کنسرو
  • افزودنی غذایی در صنایع غذایی
  • نوشابه و نوشیدنی ها
  • تولید بیکینگ پودر
  • لبنیات
  • صنایع دام وطیور
  • تصفیه سطح فلز در صنعت متالورژی
  • محصولات مراقبت شخصی
  • سلول های سوختی و به عنوان کاتالیزور
  • ژنراتورهای اکسی هیدروژن
  • از بین بردن رسوبات معدنی
  • لکه های آب سخت در صنعت ساخت و ساز
  • اکسید کننده شیمیایی برای تولید محصولات کربن فعال
  • مدار الکتریکی و دستگاه های الکترونیکی (صفحه نمایش رایانه ها، تلفن های هوشمند و تلویزیون های LCD)
  • تولید مواد شیمیایی (اتیل بنزن، پروپیلن، کومن)
  • ساخت اتیلن و تصفیه پراکسید هیدروژن
  • آماده سازی مشتقات آلبومین
  • سنتز لاستیک و افزودنی به واکس
  • رنگ و رنگدانه
  • صنعت کود و کود فسفاته (مونوآمونیوم فسفات، دی آمونیوم فسفات، سوپر فسفات تریپل، فسفات منیزیم)
  • کشاورزی
  • زدودن زنگ آهن
  • حذف زنگ زدگی
  • داروسازی
  • دندان پزشکی
  • دامپزشکی
  • شوینده ها
  • پزشکی
  • تصفیه آب و فاضلاب
  • پالایش نفت
  • صنایع قند
  • نساجی
  • استخراج پنی سیلین

کاربرد اسید فسفریک در صنایع

اسید فسفریک صنعتی Industrial-phosphoric-acid چیست ؟ کاربرد و قیمت آن

از نظر کاربرد اسید فسفریک دومین اسید پر مصرف جهانی است و به دلیل ویژگی هایی که دارد، طیف کاربردی آن وسیع است. در ادامه به مهم ترین کاربردهای اسید فسفریک صنعتی می پردازیم.

کاربرد فسفریک اسید صنعتی در شوینده ها

یکی از شایع ترین مشکلات در زمینه منابع آبی، سختی آب است. آب سخت دارای مواد معدنی زیادی است که شامل یون های یون های کلسیم، منیزیم، کاتیون های فلزی و دیگر ترکیبات است. از مشکلاتی که آب سخت دارد ایجاد رسوبات حل نشدنی با مواد شوینده است که باعث ایجاد لک بر روی لباس ها می شود. آب سخت حتی مانع کف کردن مواد شوینده می شود.

کاربرد اسید فسفریک صنعتی راه حل این مشکل است. این ترکیب باعث نرم شدن آب و بهبود در کارایی مواد شوینده، در شوینده ها می شود.در حقیقت در مواد شوینده نمک های فسفات در اسید فسفریک به عنوان بیلدر و با هدف نرم کردن آب استفاده می شود. فسفری که در مواد شوینده وجود دارد با کاتیون های آب کمپلکس تشکیل داده و مانع واکنش آن ها با صابون می شود و از تشکیل رسوبات مزاحم جلوگیری می شود.

خرید کود اسید فسفریک برای کشاورزی

یکی از عناصر ضروری برای رشد گیاهان فسفر است. بخش اعظم اسید فسفریک تولید شده در بخش کشاورزی مصرف می شود. کود های فسفاتی رشد گیاهان را افزایش می دهد. افزایش غلظت فسفات ها در آب باعث رشد گیاهان می شود.

وجود کود های فسفات در آب باعث رشد گیاهان آبزی می شود. رشد بی رویه این گیاهان آبزی باعث مرگ گیاهان می شود. گیاهان مرده برای تجزیه شدن نیاز به اکسیژن دارند و در نتیجه حیات موجودات آبزی به خطر می افتد. بنابراین مصرف بیش از اندازه از کودهای فسفردار و ریختن آن ها در فاضلاب برای محیط زیست ایجاد مشکل می کند و و این امر نیاز به رعایت کردن اصول و استانداردهای تعریف شده دارد.

کاربرد اسید فسفریک صنعتی برای برداشتن زنگ آهن

برای ازبین بردن زنگ آهن که روی فلز آهن یا فولاد ایجاد می شود و تبدیل کردن این آهن به فسفات های محلول از اسید فسفریک استفاده می شود. در این فرایند فسفات آهن به فسفات آهن سیاه شده تغییر می کند. از این محصول برای ضد خوردگی استفاده می شود و از آن در تولید انواح اسلحه استفاده می شود و علت رنگ سیاه بیشتر اسلحه ها روکش فسفات است.

خرید اسید فسفریک صنعتی در مصارف صنعت

اسیدفسفریک علاوه بر کاربرد های زیادی که در صنعت دارد، اگر درصد خلوص بالایی داشته باشد می توان از آن در ساخت مدارهای الکترونیک در دستگاه های الکترونیکی مانند استفاده کرد.

در کنار تمام کاربردهای گفته شده می توان از این کاربرد نیز نام برد که اسید فسفریک با خلوص بالا به عنوان عامل ایجاد مدارهای الکترونیکی در طیف وسیعی از دستگاه های الکترونیکی مانند تلویزیون های LCD، تلفن های هوشمند، صفحه نمایش رایانه ها استفاده می شود.

مواد شیمیایی مرتبط با اسید فسفریک صنعتی

فرآیند تولید اسیدفسفریک

اسید فسفریک به دو روش زیر تولید می شود :

  • روش حرارتی
  • روش مرطوب

از روش حرارتی به دلیل خلوص بالای فسفریک اسید و هم چنین گرانی این فرایند، بیشتر در صنایع غذایی و دارو سازی و مواد پاک کننده ها استفاده می شود زیرا در این صنایع کیفیت و حساسیت مواد اولیه باید بالا باشد. با توجه به آمار حدود ۶۰% اسید فسفریک مصرفی به روش مرطوب تولید می شود. به اسیدی که به روش مرطوب به دست می آید، اسید فسفریک صنعتی می گویند. در تولید اسید فسفریک صنعتی اگر غلظت ناخالصی ها بیشتر از حد استاندارد باشد در گیاهان و گوشت دام و طیور ذخیره می گردد. اسید فسفریک صنعتی را می توان بعد از تصفیه برای گرید خوراکی استفاده کرد.

روش حرارتی یا خشک در تولید اسیدفسفریک

اسید فسفریک صنعتی Industrial-phosphoric-acid چیست ؟ کاربرد و قیمت آن
اسید فسفریک صنعتی Industrial-phosphoric-acid چیست ؟ کاربرد و قیمت آن

در روش حرارتی یا خشک فسفر عنصری در مجاورت هوای اضافی به اکسید فسفر تبدیل می شود. این اکسید از طریق جذب گرمای سوخت و فرایند هیدراته شدن، اسید سولفوریک تولید می کند. این نکته را باید درنظر داشت که غلظت اسید تولید شده بستگی به میزان آب مصرفی و میزان قدرت خنک کنندگی سیستم دارد.

روش های مختلفی وجود دارد تا بتوان محفظه احتراق را خنک کرد مانند دیواره خنک شونده با آب، دیواره خیس، دیواره خنک شونده با هوا، دیواره خیس. در روش دیواره خیس از قسمت بالایی محفظه احتراق، جریانی از اسید سرد شده به سمت پایین می فرستند که به عنوان محافظ دیواره محفظه عمل می کند. در روش خنک شونده توسط هوا، محفظه احتراق را از گرافیت یا آلومینا که از جنس های نسوز هستند، می سازند و حرارت به وسیله تشعشع و جابه جای محفظه ها به سمت بیرون هدایت می شود.

روش تر یا مرطوب در تولید اسیدفسفریک

روش تر یکی از مرسوم ترین روش ها برای تولید اسید فسفوریک در جهان است. در این روش ماده اولیه سنگ معدن است و اسید سولفوریکی که از این روش حاصل می شود، دارای حجم بالا و کیفیت کم می باشد. در این روش سنگ فسفات استخراج شده از معدن با اسیذ سولفوریک واکنش می دهد و فسفریک اسید و گچ تولید می شود. در این مرحله به دلیل وجود ناخالصی های فراوان در سنگ فسفات، واکنش های جانبی زیادی رخ می دهد و این موضوع باعث مصرف چند بیشتر اسید سولفوریک می شود.

اسید فسفریک حاصل از این روش به دلیل وجود ناخالصی های سنگ معدن به رنگ سیاه است و برای مصارفی که خلوص و کیفیت مواد اولیه مطرح نباشد مناسب است.

اسید فسفریک صنعتی Industrial-phosphoric-acid چیست ؟ کاربرد و قیمت آن
اسید فسفریک صنعتی Industrial-phosphoric-acid چیست ؟ کاربرد و قیمت آن

 

جدول مشخصات، خواص و ویژگی های اسید فسفریک (صنعتی)

نام ماده فسفریک اسید (Phosphoric acid)
فرمول مولکولی H3PO4
جرم مولکولی ۹۷.۹۹۴ g/mol
چگالی (دانسیته) ۱.۸۸ g/cm³
نقطه جوش ۱۵۸ °C
نقطه ذوب ۴۲.۳۵ °C
دیگر نام ها ارتو فسفریک اسید یا فسفریک(V) اسید

خالص سازی اسیدفسفریک تولید شده در روش مرطوب

اسید فسفریک حاصل از روش تر دارای ناخالصی های فراوانی است و به همین دلیل مناسب برای صنایع غذایی است. برای اینکه بتوان از فسفریک اسید به روش مرطوب برای مصارف خوراکی استفاده کرد، از روش های خالص سازی استفاده کرد. روش های مختلفی برای این منظور در نظر گرفته شده است، که در بخش زیر به آن اشاره شده است.

شفاف سازی فسفریک اسید

اسید فسفریک ناخالص به دلیل حضور مواد نامحلول جامد و کلوئیدی به رنگ سبز می باشد و ظاهر آن به شکل لجن است. برای شفاف سازی لجن، آن را تا دمای مشخصی گرم می کنند و بعد از خنک شدن و انجام سانتریفیوژ، اسید شفافی ایجاد می شود.

در روش دیگر که به نام برینش است از مواد شفاف کننده استفاده می کنند. در یک روش دیگر در فرایند مرطوب به اسید مصرفی آهک اضافه می کنند و بعد از رسوب یون ها اسید شفافی حاصل می شود.

 استخراج حلال-حلال فسفریک اسید

در استخراج حلال – حلال از حلال های آلی که در آب نامحلول هستند استفاده می کنند که بتوانند دو فاز غیر قابل امتزاج را تشکیل دهند. این دوفاز شامل فاز اسیدی و فاز ناخالصی است.

روش های فیزیکو-شیمیایی فسفریک اسید

در این روش با اعمال شرایط فیزیکی مانند دکا، فشار و اضافه کردن مواد شیمیایی خاص، ناخالصی را حذف می کنند. این روش برای تولید اسید فسفریک گرید خوراکی مناسب است.

استفاده از فیلترهای غشایی فسفریک اسید

با به کاربردن فیلتر های غشایی، ناخالصی های فلزی از اسید خارج می شود. در این روش نمونه مناسب را با توجه به به سایز منافذ و ترکیب شیمیایی غشا انتخاب می کنند.

حذف فلزات سنگین با فسفریک اسید

حذف فلزات سنگین مانند قلع، جیوه و مس از اسید فسفریک برای بسیاری از کاربرهای آن در صنعت ضروری است. با توجه به شرایط می توان روش مناسب را انتخاب نمود.

البته روش های مختلف دیگری نیز برای خالص سازی این اسید وجود دارد مانند حذف آرسنیک، حذف لوئور، رنگ بری، پیرولیز و…برای آشنایی با این روش ها می توانید از منابع دیگری استفاده کنید.

هشدارهای حفاظتی به هنگام استفاده از اسیدفسفریک صنعتی و اسیدفسفریک خوراکی

نوع تماس توضیحات
نماس فسفریک اسید با پوست با توجه به اینکه این ماده اسیدی خورنده است؛ درصورت تماس با پوست باعث سوزش و قرمز شدن پوست می شود و حتی در برخی موارد باعث سوختن پوست نیز شده است.
تماس فسفریک اسید با چشم فسفریک اسید باعث سوختگی، درد و قرمز شدن چشم می شود. علاوه براین، احتمال تیره شدن دید چشم و ایجاد آسیب های ماندگار بر چشم نیز وجود دارد.
تنفس اسید فسفریک اغلب امکان تنفس اسید فسفریک در شرایط خاصی همچون گرم شدن و تبخیر آن وجود دارد. بنابراین تنفس بخار اسید فسفریک باعث تحریک بینی، گلو و قسمت بالای مجاری تنفسی می شود. احساس سوزش و تنگی نفس و حتی بیهوشی از علایم تنفس بخار اسید فسفریک اسید و لازم به ذکر است که تنفس مقدار زیادی از این اسید می تواند به ریه آسیب جدی وارد کند.
بلعیدن فسفریک اسید در صورت خوردن اتفاقی این اسید منجر به دردشکم، سوزش گلو و حالت تهوع در فرد می شود. اگر مقدار اسیدی که توسط فرد بلعیده شده است، زیاد باشد احتمال شوک، از کار افتادن گردش جریان خون و حتی مرگ بسیار زیاد است.
اثرات زیست محیطی اسید فسفریک فسفریک اسید می تواند آب و خاک را آلوده نماید.
دیگر خطرات اسید فسفریک این اسید خطر احتراق و انفجار ندارد.

 

خطرات و نکات ایمنی اسید فسفریک (MSDS)

  • این ماده درصورت تماس با مواد شیمیایی مانند مواد قلیایی قابل اشتعال می باشد.
  • تماس بدن، چشم و پوست با این اسید موجب آسیب و سوختگی می شود.
  • اگر این مواد با بدن تماس پیدا کردند آن را با آب زیاد شست و شو دهید.
  • در صورت استنشاق این اسید سریعا به هوای آزاد رفته و در صورن اینکه شرایط حاد بود به پزشک مراجعه کنید.
  • در صورت بلع از این اسید، دهان خود را با آب شسته و به سرعت به پزشک مراجعه کنید.
  • اگر با این اسید کار می کنید. باید از لباس مناسب، دستکش و عینک استفاده کنید.

پرسش های رایج در مورد اسید فسفریک صنعتی

سریع ‌ترین و مطمئن ‌ترین راه برای خرید و استعلام قیمت اسید فسفریک صنعتی چیست؟
یک راه سریع، ساده و مطمئن برای خرید و استعلام قیمت اسید فسفریک صنعتی، تماس با فروشندگانی است که توسط جهان شیمی تایید شده‌اند و شما می ‌توانید در ابتدا و انتهای این مقاله آن ها را مشاهده نمایید.

بسته بندی و شرایط نگهداری اسید فسفریک صنعتی

اسید فسفریک صنعتی Industrial-phosphoric-acid چیست ؟ کاربرد و قیمت آن
اسید فسفریک صنعتی Industrial-phosphoric-acid چیست ؟ کاربرد و قیمت آن
  • این مواد را در مکانی خشک و خنک و به دور از نور خورشید و با تهویه مناسب نگه دارید.
  • این ترکیب را از هر گونه آسیب فیزیکی حفظ کنید و از پلپ کامل محصوا اطمینان حاصل کنید.
  • این اسید را در ظروف چند لایه مناسب (پلاستیک مخصوص) و یا فولاد زنگ نزن نگه دارید.

توضیحات تکمیلی

بیشترین کاربرد این ماده در زمینه مواد غذایی و دارویی است و یک نوع افزودنی مواد غذایی می باشد که باعث طعم دادن مواد غذایی و تندی آن می شود. اسید فسفریک با دو درجه خلوص عرضه میشود

  1. بالای ۸۵ درصد: استفاده خوراکی
  2. زیر ۸۵ درصد: استفاده صنعتی

این اسید به طور خالص دارای دانسیته ۱٫۸۸ g/cm3 است. اسید فسفریک در بازار به صورت محلول آبی۵۰ تا ۸۵ درصد وجود دارد. هر کدام از این نوع اسید فسفریک­ها خواص منحصر به فرد خود را دارند.

کاربرد اسید فسفریک صنعتی

اسید فسفریک در صنایع مختلف کاربرد های بسیار گسترده ای دارد. در غلظت ‌های مختلف از این اسید در صنایع زیر استفاده می شود:

خرید اسید فسفریک صنعت کشاورزی

اسید فسفریک در صنعت کشاورزی به عنوان کود مورد استفاده قرار می گیرد. از این اسید همچنین به عنوان مکمل غذایی در خوراک بعضی از دام ها استفاده می شود.

خرید اسید فسفریک صنایع مواد غذایی

محلول های رقیق اسید فسفریک طعم اسیدی ملایمی به برخی از محصولات غذایی می بخشند. این محلول به مواد غذایی خاصیت اسیدی می دهد و در انواع نوشابه ها و مرباها استفاده می شود. همچنین به عنوان خمیر مایه نیز در تهیه کیک، شیرینی و نانوایی مورد استفاده قرار می گیرد.

خرید اسید فسفریک برای از بین بردن زنگ زدگی

از اسید فسفریک می توان برای از بین بردن زنگ زدگی با روش مستقیم بر روی آهن، فولاد یا سطوح زنگ زده استفاده کرد.

قیمت اسید فسفریک صنایع داروسازی

این اسید به عنوان محلول در دندانپزشکی و ارتودنسی، برای تمیزکردن و زبری سطوح دندان استفاده می شود. همچنین در بسیاری از سفید کننده های دندان، دهان شویه و داروهای ضد تهوع نیز یافت می شود.

فروش اسید فسفریک محصولات مراقبت شخصی

اسید فسفریک برای ساخت طیف وسیعی از محصولات مراقبت شخصی ضروری است. این اسید را می توان در محصولات پاک کننده، محصولات مراقبت از مو، محصولات مراقبت از پوست یافت کرد. اسید فسفریک برای کنترل PH در تولید این محصولات استفاده می شود.

کاربردهای دیگر اسیدفسفریک گرید صنعتی

از این اسید در تولید محصولات دیگری مانند رنگ ها، مواد منفجره، شوینده ها و در فرآیند های پالایش نفت و متالوژی بسیار استفاده می شود.

خطرات اسید فسفریک

قرار گرفتن در معرض اسید فسفریک می تواند برای بدن مضر باشد. این اسید برای برخی از سیستم های بدن از جمله سیستم پوششی مانند مو، پوست و ناخن و سیستم تنفسی سمی است. شدت عوارض جانبی، به سطح در معرض بودن و نوع اسید فسفریک بستگی دارد.

تماس از طریق پوست یا چشم با این اسید می تواند باعث درد، سوختگی شدید، تاری دید، تاول و قرمزی شود. استنشاق اسید فسفریک می تواند بینی و گلو را به شدت تحریک کند. در صورت بلعیدن، اسید فسفریک می‌ تواند باعث سوزش گلو، معده، لب‌ها و زبان شود. سایر عوارض احتمالی در معرض این اسید بودن شامل اسهال، تهوع، گرفتگی عضلات و استفراغ می باشد.

پودر اسید فسفریک

اسید فسفریک خالص یک ماده جامد بسیار روشن و شفاف است. این اسید نقطه ذوب ۴۲.۳۵ درجه سانتی گراد دارد و در دما و فشار اتاق جامد است. این اسید خالص از سنگ فسفات تولید می شود. برای تهیه این اسید بسیار خالص باید فسفر را برای تولید پنتا اکسید فسفر سوزاند و سپس با حل شدن محصول در اسید فسفریک رقیق شده، اسید فسفریک خالص را به دست آورد.

این بهترین راه برای تولید اسید فسفریک خالص است، زیرا مقدار زیادی از ناخالصی های موجود در سنگ فسفر هنگام استخراج در کوره از بین می رود. نتیجه نهایی این فرآیند، اسید فسفریک بی آب است که یک جامد سفید رنگ است. پودر اسید فسفریک به دلیل استفاده و نگهداری راحت در آزمایشگاه بسیار محبوب است.

قیمت اسید فسفریک صنعتی

قیمت اسید فسفریک صنعتی برای فروش، برحسب درصد و حجم آن در بازار متفاوت است و شما می توانید از طریق شرکت های معتبری که در ادامه معرفی می شوند، با بهترین قیمت، اقدام به خرید اسید فسفریک صنعتی مورد نظر خود نمایید. شرکت تولیدکننده و خارجی یا ایرانی بودن نیز عامل مهم دیگری در تعیین قیمت اسید فسفریک صنعتی است.

فروش ‌اسید فسفریک صنعتی

شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت خرید و فروش اسید فسفریک صنعتی از لیست فروشندگان پیشنهادی در قسمت بعد استفاده نمایید. این لیست شامل معتبرترین خریداران و فروشندگان اسید فسفریک صنعتی در بازار مواد شیمیایی است. برای آگاهی از اطلاعات تماس، حوزه فعالیت، آدرس، تلفن و سایر کانال های ارتباطی فروشنده موردنظر، تنها کافی است روی گزینه «اطلاعات تماس» کلیک کنید.

اسید فسفریک صنعتی چینی

اسید فسفریک صنعتی چینی یکی از باکیفیت ترین اسید فسفریک های موجود در جهان است که از رایج ترین روش، فرآیند مرطوب تولید می شود و اغلب برای استفاده در صنایع تجاری استفاده می شود. کاربردهای خاص اسید فسفریک صنعتی به عنوان یک عامل بازدارنده ضد زنگ و به عنوان یک استاندارد خارجی برای تشدید مغناطیسی هسته ای فسفر-۳۱ و در پیل های سوختی و در تولید کربن فعال است. همچنین به عنوان تنظیم کننده PH در محصولات آرایشی و بهداشتی و مراقبت از پوست و تولید کودهایی مانند DAP، MAP و SPA استفاده می شود.

اسید فسفریک صنعتی ایرانی

اسید فسفریک صنعتی ایرانی به صورت روزانه و رقیق شده با غلظت (۲۸%P2O4 ) بسته به نوع، با واکنش شیمیایی فسفات با اسید سولفوریک تولید شده در مجتمع صنعتی با استفاده از (فرایند مرطوب پرایون) تولید می شود. اسید فسفریک خالص یک جامد کریستالی بدون رنگ یا بو و بسیار محلول در آب است که محلول شفافی را تشکیل می دهد که در غلظت های بالا بسیار سوزاننده است.

محلول هایی با غلظت های بالاتر PH بسیار پایینی دارند و بنابراین برای اسیدی شدن ایده آل هستند. این اسید فسفریک در صنایع تجاری کاربردهای بسیاری مانند از بین بردن زنگ از قطعات فلزی و تولید کودهای معدنی دارد. علاوه بر این، نمک های اسید فسفریک نیز در کارهای آزمایشگاهی، در تولید صابون و مواد شوینده و در تصفیه آب استفاده می شوند.

اسید فسفریک صنعتی صنایع دفاع

اسید فسفریک صنعتی صنایع دفاع برای مقاصد تجاری به عنوان یک محلول چسبناک که حاوی ۷۵-۸۵٪ اسید فسفریک است، تولید می شود. این محلول می تواند در دماهای پایین تر جامد شود. این محصول در سلول های انرژی اسید فسفریک و برای حکاکی نیترید سیلیکون به صورت انتخابی با جزئیات به دی اکسید سیلیکون و به عنوان یک عامل ضدعفونی کننده استفاده می شود. در صنایع کشاورزی نیز با توجه به تولید انبوه تمامی نیازهای بخش کشاورزی را در قسمت های مختلف تامین می کند.

خرید اسید فسفریک صنعتی

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید اسید فسفریک صنعتی از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید اسید فسفریک صنعتی، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان فسفریک اسید صنعتی را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید اسید فسفریک صنعتی با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • بازرگانی مهر شیمی

فروش انواع مواد شیمیایی صنایع غذایی و تجهیزات و لوازم تصفیه آب

نوشته های مشابه

‫۲۶ دیدگاه ها

    1. سلام اسید فسفریک خارجی معمولا” ۸۵% خوراکی هست ایرانی ۸۰% صنعتی چس اختلاف قیمت طبیعی هست ولی چقدر هست نوسان دارد و ثابت نیست
      کیفیت برندهای چینی یکسان هست البته در ایران فسفریک ایرانی را در بشکه چینی میکنند و تقلب هم زیاد صورت میگیرد .

    2. اخیرا کارشناس صنایع غذایی شرکت پیشنهاد بررسی خرید و قیمت اسیدسولفوریک رازی را به همکارم داد ؛
      بنا به تجربه شما اسید سولفوریک رازی در مقیاس با سایر برندهای بازار چه وضعیتی دارد؟

      سایت جهان شیمی مرجع مفیدی در حوزه مواد شیمیایی است ولی به نظرم نیاز است که برندها و شرکت های مواد شیمیایی در یک جدول باهم مقایسه شوند.

  1. به نظر شما چه چیزی باعث شده که بیشتر فروشندگان اسید فسفریک ، تمایل فروش اسید فسفریک صنعتی ایرانی داشته باشند و پیشنهادش به خریداران دارند؟

    آیا این مسئله به خاطر شرکت های اسید فسفریک در ایران هست یا دلیل دیگری وجود دارد؟

  2. یه پیشنهاد دوستانه به تمام خریداران و فروشندگان اسید فسفریک دارم؛

    به نظرم برای خرید و فروش و استعلام قیمت فسفریک پولتون و وقتتون رو تو سایت هایی مثل ایستگاه و نیاز روز هدر ندید ؛ چون این سایت ها فقط و فقط جنبه تبلیغاتی دارند‌ .

    به طور تخصصی در حوزه شیمیایی فعالیت نمی کنن، یک سیستم رتبه مندی مصنوعی به اسم توان برای ایجاد رقابت دارن ؛ و از همه بدتر اینکه روی آگهی دهندگان به دلیل عدم شناخت از بازار هیچگونه نظارتی ندارند.

  3. با عرض درود و سلام و عصر بخیر

    لطفاً در صورت امکان ، یک فروشنده معتبر و باسابقه در کرمان معرفی کنید؛ که بجز فروش جزیی، فروش عمده اسید فسفریک هم داشته باشد.

    به طور کلی من و خیلی از کشاورزان دیگر در انتخاب تامین کننده اسید فسفریک مشکل داریم

  4. اخیرا وارد شغل کشاورزی و باغداری شده ام؛

    مقاله شما درباره اسید فسفریک خیلی مفید بود
    برام یه علامت سوال هست ؛

    تعاونی پسته کاران شرایطی رو برای خرید اسید فسفریک کشاورزی به شکل سوبسید و با تخفیف درنظر گرفته است؟
    اگر در این زمینه و شرایط آن اطلاع دارید؛
    لطفاً به من و سایر کشاورزان اطلاع رسانی کنید؟

  5. همه کشاورزان و باغداران پسته می دانند که اسید فسفریک برای پسته موجب افزایش محصول خواهد شد؛ یعنی به ازای هر هکتار میزان پسته بیشتری برداشت می شود

    اما راستش کنجکاو هستم که بدانم؛ بجز افزایش کمی، اسید فسفریک ، موجب افزایش کیفیت پسته هم خواهد شد؟

  6. درود و خسته نباشید

    از طریق سایت شما قبلا اطلاعاتی کسب کردم ، در مورد اینکه سوربیتول برای یبوست بسیار مفید است،

    اما به تازگی متوجه شدم ، که داروی سوربیتول برای کبد هم تجویز می شود
    آیا این داور می تواند در درمان یکی از اطرافیانم که مبتلا به بیماری کبد چرب گرید ۲ است؛ موثر واقع شود؟

  7. شما که تو سایت تون فروشندگان پیشنهادی هر ماده شیمیایی رو به ما خریداران معرفی می کنید ؛ چقدر بهتر هست، که آنالیز هر ماده شیمیایی رو هم قرار بدید
    مثلا در همین صفحه، بالای کادر فروشندگان پیشنهادی ، “آنالیز اسید فسفریک صنعتی” هم درج شود

    به نظرم با این کار خریداران از سایت های دیگر بی نیاز می شوند

  8. چندین سال است که امکان خرید و فروش کالاهایی مثل اسید فسفریک در بورس فراهم شده است

    نسبت به این موضوع هیچ دیدی ندارم؛
    فرض کنید که قیمت اسید فسفریک در بورس هم‌قیمت این کالا در بازار باشد، خرید از بورس کالا نسبت به خرید از فروشنده X چه مزیتی برای من خریدار می تواند داشته باشد؟

  9. بازتاب: اسید فسفریک چیست؟ | تولید | انواع | مشخصات فنی | قیمت
  10. با سلام و وقت بخیر
    خواهش می کنم اگر برای شما مقدور است؛ چند فروشگاه خوب و معتبر برای فروش اسید فسفریک صنعتی ایرانی در شهر شیراز معرفی کنید. اگر به جای فروشگاه، فروشنده یا شرکت بازرگانی معتبر که خرده فروشی اسید فسفریک را هم انجام دهد، کار ما راه می افتاد.
    با تشکر فراوان

  11. لطف کنید و به عنوان کارشناس فروش اسید فسفریک یک به خریداران کمک کنید که هنگام خرید اسید فسفریک آزمایشگاهی با چه آزمایش و روش ساده ای می توانند کیفیت و صحت ادعای فروشنده را ارزیابی کنند؟ تقریبا کل اینترنت را گشتم اما چیزی در این مورد پیدا نکردم. به نظر می رسد کسی حاضر به دراختیار گذاشتن فوت کوزه گری خود نیست.

  12. برای مقاله دانشگاهی و یک پژوهش علمی به میزان مصرف اسید فسفریک در کشاورزی برای انواع گیاهان، میوه ها ، خاک ها و انواع آب و هوا نیاز داریم. حداقل تا الان در سایت های تخصصی ایرانی چنین جدول جامعی را در خصوص اسید فسفریک ندیدم. با توجه به اینکه شما ادعا می کنید؛ مرجع مواد شیمیایی هستید، پیشنهاد می کنم در اولین فرصت اطلاعات این جدول را با تایید کارشناسان مربوطه ذر سایت قرار دهید.

  13. قیمت اسید فسفریک در کشورهای همسایه چقدر با بازار جهانی فاصله دارد؟
    بحث بعدی این که آیا قیمت اسید فسفریک در ایران به نرخ دلار از قیمت آن در بازارهای جهانی پایین تر است یا بالاتر؟

  14. یک مورد خیلی جای تعجب داره؛ چرا برای خرید اسید فسفریک کشاورزی، خصوصا در استان هایی که کشاورزان از اسید فسفریک استفاده زیادی می کنند، دولت و تعاونی ها در جهت حمایت از کشاورزان امتیازاتی را اعطا نمی کنند؟

    کلا اگر امکان دارد، اطلاعاتی در خصوص حمایت های دولتی از کود، سموم و آفتکش ها ارایه کنید.

  15. خواهش می کنم این سوالم رو صادقانه جواب بدید. عموم خریداران چقدر از کیفیت و قیمت اسید فسفریک یوگاریت راضی هستن؟ چندین بار اسم این برند اسید سولفوریک رو از فروشندگان مختلف شنیدم اما حس کردم هیچ کدوم بی طرف برندهای مختلف رو به خریدار توضیح نمی دن.

  16. کاربرد خرید اسید فسفریک ۸۵ درصد در حوزه کشاورزی بیشتر برای چه نوع محصولات و خاک هابی مناسب تر است؟ کلا نیاز داریم بدونیم؛ گریدهای مختلف اسید فسفریک با چه نوع خاک و شرایط آب و هوایی و محصولاتی سازگارتر است؟

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا