Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

کاربرد قرص ال کارنیتین چیست ؟ عوارض و قیمت خرید و فروش

قرص ال کارنیتین به عنوان مکملی چربی سوز شناخته می شود و در بین ورزشکاران بخصوص بدن‌سازان بسیار محبوبیت داشته و مصرف می گردد. کاربرد قرص ال کارنیتین برای چربی سوزی و تولید انرژی در بدن صورت می پذیرد. خواص قرص ال کارنیتین به دلیل داشتن اسید آمینه هایی مانند متیونین و لیزین می باشد. نحوه مصرف قرص ال کارنیتین بسیار مهم بوده و در مقدار و نحوه مصرف آن باید با پزشک مشورت شود. قیمت قرص ال کارنیتین متفاوت بوده و می تواند تا حد زیادی به شرکت های تولید و وارد کننده وابسته باشد. خرید و فروش قرص ال کارنیتین در کشور ما ایران نیز صورت گرفته و می توان آن را از مراکز فروش آنلاین و یا مراکز حضوری خریداری نمود. در ادامه این مقاله به بررسی فواید و عوارض قرص ال کارنیتین و… می پردازیم.

نشریه علمی جهان شیمی فیزیک قبلاً هم به بررسی مکمل ها و داروهای دیگر نیز پرداخته است. مانند : آمپول بیوتین ، آمپول بیوتین و بپانتن، هیر ویت، قرص فارماتون و… . با ما همراه باشید.

قرص ال کارنیتین چیست ؟

ال کارنیتین ماده ای مغذی است که به صورت مکمل رژیمی هم موجود شده است. این ماده یکی از مشتقات اسید آمینه بوده که به طور طبیعی هم یافت می شود. این ماده با انتقال اسید های چرب به میتوکندری نقش مهمی در تولید انرژی دارد. در سلول های بدن، میتوکندری مانند یک موتور عمل کرده، چربی ها را سوزانده و تولید انرژی می کند. بدن انسان می تواند از آمینو اسید های لیزین و متیونین، ال کارنیتین را تولید کند.

کاربرد قرص ال کارنیتین چیست ؟ عوارض و قیمت خرید و فروش
کاربرد قرص ال کارنیتین چیست ؟ عوارض و قیمت خرید و فروش

برای تولید ال کارنیتین در بدن به مقدار زیادی ویتامین ث نیاز است. این ماده همچنین می تواند با خوردن محصولات حیوانی مانند گوشت یا ماهی به بدن وارد شده و مصرف گردد.

ال کارنتین در افرادی که دچار مشکلات ژنتیکی هستند به مقدار کافی تولید یا جذب نمی گردد. همین مسئله ال کارنیتین را به یک ماده غذایی ضروری تبدیل نموده است. قرص ال کارنیتین می تواند مقدار مورد نیاز این ماده را در بدن تأمین کرده و با چربی سوزی به تأمین انرژی بدن کمک نماید.

انواع قرص ال کارنیتین را می شناسید ؟

امروزه مکمل ‌ها و قرص ال کارنیتین مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته‌ است. شرکت های مختلف با برند های تجاری مختلفی اقدام به تولید انواع این مکمل نموده اند.

شربت ال کارنیتین : استفاده از شربت ‌های حاوی این مکمل برای افراد مبتلا به دیابت مناسب نمی باشد زیرا حاوی قند است. شربت های مکمل معمولاً بو و طعم نامطبوع مواد دارویی را به دلیل شیرینی که دارند، کم می‌کنند.

انواع قرص ال کارنتین و کپسول آن : کپسول‌ های حاوی این ماده از پوسته‌ های ژلاتینی ساخته شده اند که ماده مکمل در آن‌ها قرار می‌گیرد. معمولاً کپسول‌ها در مقایسه با قرص‌ها ماده مؤثر بیشتری در خود جای می‌دهند.

ویال ال کارنیتین : ویژگی ویال‌ها این است که استفاده مکرر از دارو یا مکمل را میسر می سازند. در هر بار استفاده، تنها به اندازه مورد نیاز از دارو رقیق و مصرف می گردد.

توجه

لازم به ذکر است که انواع قرص ال کارنتین خارجی و ایرانی در کشورمان ایران وجود داشته و مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع ال کارنیتین چیست ؟

دی کارنیتین : این نوع، از جذب دیگر اشکال مفید ممانعت کرده و کمبود کارنیتین در بدن را موجب می شود.

استیل ال کارنتین : این شکل موثرترین شکل از کارنیتین برای عملکرد مناسب مغز است. مطالعات نشان داده است که این شکل از کارنیتین می تواند برای بیماری های مرتبط با تحلیل عصب مفید باشد.

پروپیونیل ال کارنتین : این شکل از کارنیتین برای بیماری عروق محیطی و فشار خون بالا مناسب است. این شکل می تواند با تولید نیتریک اکساید، جریان خون را بهبود بخشد.

ال کارنتین ال تارترات : این نوع می تواند به درد و احیای عضله بعد از ورزش کمک کند، بنابراین معمولاً به دلیل بالا بودن سرعت جذب به مکمل های ورزشی اضافه می شود.

ماده مؤثر قرص ال کارنیتین در چه منابع غذایی یافته می شود ؟

ال کارنیتین علاوه بر اینکه توسط بدن تولید می ‌شود، می تواند از طریق برخی مواد غذایی نیز برای بدن فراهم شود. ال کارنتین به صورت طبیعی در پروتئین های حیوانی وجود دارد. بهترین منابع غذایی ال کارنتین به ترتیب غنی بودن از آن به شکل زیر معرفی می شود.

  • گوشت قرمز اولین و غنی ترین جایگاه را در بین مواد غذایی دیگر داراست.
  • شیر از مواد غذایی دیگر غنی از این ماده مفید است.
  • ماهی کاد پخته شده
  • سینه مرغ پخته شده می تواند به تأمین این ماده در بدن بسیار کمک نماید.
  • پنیر چدار و نان غلات کامل نیز از دیگر مواد غذایی حاوی ال کارنیتین است.

فواید کاربرد قرص ال کارنیتین در بدن چیست ؟

  • به حفظ سلامت قلب کمک می کند.
  • به حفظ سلامت مغز کمک می کند.
  • به کاهش وزن کمک می کند.
  • به درمان دیابت کمک می کند.
  • به بهبود عملکرد های ورزشی کمک می کند.
کاربرد قرص ال کارنتین چیست ؟ عوارض و قیمت خرید و فروش
کاربرد قرص ال کارنتین چیست ؟ عوارض و قیمت خرید و فروش

خواص و فواید قرص ال کارنیتین در سلامت مغز چیست ؟

مطالعات انجام شده بر فواید این ماده نشان داده اند که این ماده از آسیب به مغز جلوگیری می کند. توانایی‌ های شناختی افراد با مصرف این ماده با بالا رفتن سن آسیب نمی بیند. این ماده از مغز در برابر آسیب های سلولی محافظت کرده و خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را نیز کاهش می‌دهد. با مصرف قرص ال کارنتین می توان کمبود این ماده در بدن را جبران نمود.

حفظ سلامت قلب با مصرف قرص ال کارنیتین چگونه است ؟

مصرف این ماده می تواند باعث کاهش فشار خون بالا شود و التهابات قلبی را درمان ‌کند. اشخاصی که از نارسایی ‌های شدید قلبی رنج می‌برند، با مصرف قرص الکارنتین می توانند بهبود یابند.

کاهش وزن با کاربرد قرص ال کارنتین !

یکی از تأثیرات قرص ال کارنیتین در بدن افزایش متابولیسم و سوخت و ساز چربی هاست. بنابراین با توجه به این مطلب بسیاری از افراد این ماده را برای کاهش وزن مفید می دانند. مطالعات انجام شده نتایج ضد و نقیضی را در این زمینه نشان داده اند. در پایان یک سری از مطالعات افراد مصرف کننده این مکمل در مقایسه با گروه کنترل کاهش وزن پیدا نکردند، اما در مطالعاتی دیگر نتیجه عکس بود و افراد مصرف کننده قرص ال کارنیتین کاهش وزن داشته اند. اینکه مصرف قرص ال کارنتین در فرد می‌ تواند یا نمی تواند منجر به کاهش وزن شود باید توسط پزشک و متخصصین این حوزه بررسی شود و از مصرف خودسرانه قرص ال کارنتین برای کاهش وزن خودداری شود.

خواص و فواید مصرف قرص ال کارنیتین در ورزشکاران چیست ؟

از فواید قرص ال کارنیتین می توان به بهبود عملکرد ورزشی در بدن اشاره نمود. به همین دلیل است که مصرف قرص ال کارنیتین در بین ورزشکاران محبوب است. بسیاری از ورزشکاران از این مکمل استفاده می کنند. فواید قرص ال کارنتین در ادامه مطلب آورده شده است.

  1. زمان ریکاوری بعد از ورزش کاهش می یابد.
  2. اکسیژن مورد نیاز عضلات تأمین می شود.
  3. استقامت بدن افزایش می یابد.
  4. گلبول های قرمز خون بیشتری تولید می شوند.
  5. دردهای عضلانی بعد از ورزش کاهش می یابد.

مصرف و کاربرد قرص ال کارنیتین در چه افرادی مناسب است ؟

رژیم های غذایی مناسب و حاوی محصولات حیوانی می‌توانند نیاز بدن به ال کارنیتین را تأمین کنند. اما نیاز برخی افراد از منابع غذایی به اندازه کافی تأمین نشده و این افراد باید با مصرف قرص ال کارنتین آن را برای بدن خود تأمین کنند.

  1. مصرف این مکمل از بروز مشکلات حافظه، خستگی و ضعف عضلانی جلوگیری می کند، بنابراین برای سالمندان بسیار مفید است.
  2. بیماران سیروز کبدی و یا بیماری های مرتبط با کلیه رنج می ‌برند، با مشورت پزشک مصرف این مکمل را می توانند شروع کنند.
  3. افرادی که رژیم گیاه خواری دارند نیز باید مصرف این مکمل را به رژیم غذایی خود بیافزایند.

عوارض قرص ال کارنیتین چیست ؟

شاید برایتان جای سؤال باشد که عوارض قرص ال کارنتین چیست و چه خطراتی دارد، بنابراین باید بدانید که مصرف ال کارنیتین در کوتاه مدت با عوارض خاصی همراه نبوده اما در استفاده طولانی مدت و مداوم می‌تواند عوارضی را در مصرف کننده ایجاد کند.

  1. حالت تهوع
  2. استفراغ
  3. ناراحتی معده
  4. سوزش قلب
  5. اسهال
  6. تشنج
  7. بوی بد عرق و نفس

همچنین ممکن است مصرف قرص ال کارنیتین در عملکرد دارو های هورمون تیروئید و دارو ضد انعقاد وارفارین تداخلاتی را ایجاد کند. عوارض انواع قرص ال کارنتین و یا نوع مایع یا پودر آن تقریباً مشابه بوده و معمولاً تفاوتی میان دو نوع مختلف این مکمل وجود ندارد.

توجه

مصرف این دارو در زنان باردار یا شیرده با وجود اینکه مصرف ال کارنتین برای کودک و جنین تاکنون مضر شناخته نشده است، اما باید طبق نظر پزشک صورت گیرد.

نحوه مصرف قرص ال کارنتین چگونه است ؟

برای بهره بردن از خواص قرص ال کارنتین، مصرف ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ میلی گرم در روز کافی است. این میزان از مکمل برای تأثیر کافی و حداقل عوارض جانبی توصیه می ‌شود. توجه نمایید که مادامی که میزان مورد نیاز بدن از رژیم غذایی روزانه دریافت می‌شود نیازی به مصرف مکمل نیست. اما اگر به هر دلیل قصد مصرف این مکمل را دارید، از نحوه مصرف ال کارنیتین اطلاع کامل پیدا نمایید.

بهترین زمان برای مصرف قرص ال کارنتین صبح و یا قبل از تمرین است، زیرا این ماده می‌تواند به سرعت در بدن جذب شود. قرص ال کارنیتین ۵۰۰ میلی‌گرمی متداول ‌ترین دوز تولید شده از این مکمل است.

اگر این مکمل برای اهداف ورزشی مصرف می شود، بهترین نحوه مصرف ال کارنتین این است که حدود دو میلی‌گرم از مکمل در دو وعده صبح و پیش از تمرین مصرف شود.

قیمت قرص ال کارنیتین چگونه است ؟

قیمت قرص ال کارنیتین تا حدود زیادی می تواند به نوع آن وابسته باشد. قیمت قرص ال کارنیتین ایرانی و خارجی با یکدیگر متفاوت بوده و نوع خارجی، معمولاً به دلیل وارداتی بودن قیمت بالاتری را نسبت به مکمل های ایرانی داراست. شرکت های داروسازی ایرانی همواره در تلاش‌ بوده اند تا با تولید مکمل های نوع ایرانی با کیفیت و قابل رقابت با انواع خارجی، بتوانند به مصرف کنندگان کمک کرده و از هزینه های اضافی بکاهند. بنابراین قیمت قرص ال کارنیتین ایرانی پایین تر از نمونه های خارجی مانند کانادایی و آلمانی و ایتالیایی و… است. این نکته نیز باید در نظر گرفته شود که شرکت های وارد کننده مختلف نیز قیمت‌ های مختلفی را بر محصولات وارداتی خود قرار می دهند و قیمت ‌این دارو تا حدود زیادی می تواند به نوع شرکت وارد کننده یا تولید کننده وابسته باشد.

خرید و فروش قرص ال کارنیتین اصل چگونه است ؟

خرید و فروش قرص ال کارنیتین در کشور ما ایران جهت مصرف در افراد گیاه خوار، ورزشکار و سالمندان و تمام نیازمندان دیگر به این مکمل، صورت می پذیرد. خرید و فروش قرص ال کارنتین جهت کمک به رفع کمبود این ماده در بدن صورت گرفته تا مشکلات بسیاری از افراد بتواند حل شود.

کاربرد قرص ال کارنتین چیست ؟ عوارض و قیمت خرید و فروش
کاربرد قرص ال کارنتین چیست ؟ عوارض و قیمت خرید و فروش

جهت خرید قرص ال کارنیتین اصل برای رفع کمبود ال کارنیتین در بدن، می توان به داروخانه ها و مراکز خرید و فروش آنلاین قرص ال کارنیتین مراجعه نمود. توجه این نکته ضروری است که این مکمل به هیچ وجه از مراکز نامعتبر و بازار سیاه خریداری و مصرف نشود. در غیر این صورت ممکن است عواقب جبران ناپذیری برای مصرف کننده رخ دهد.

سخن آخر

باید به این نکته توجه شود که دارو ها و مکمل های غذایی هرگز نباید بدون دستور و مشورت با متخصص تهیه و خود سرانه مصرف شوند. قبل از مصرف مکمل ها حتماً باید با پزشک مشورت نموده و در صورت نیاز مصرف شوند.

داروها باید از منابع معتبر و دارای مجوز تهیه شوند. دارو های تهیه شده از مراکز نامعتبر و تأیید نشده می تواند عوارض بد و بعضاً غیر قابل جبرانی را برای مصرف کننده ایجاد نمایند.

نحوه مصرف دارو ها و میزان دوز مصرفی آن‌ ها از موارد مهمی است که باید دقیقاً طبق نظر پزشک و یا بروشور شرکت تولید کننده صورت گیرد.

دارو ها باید از نور خورشید و دسترس کودکان دور نگه داشته شوند.

داروهای شیمیایی و گیاهان دارویی نباید به صورت خودسرانه مصرف شوند.

در صورت سابقه هرگونه حساسیت دارویی باید پزشک یا دارو ساز را در جریان قرار داده و سپس اقدام به مصرف دارو نمود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا