Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

فواید قرص لیورگل چیست ؟ عوارض و کاربرد و قیمت خرید

قرص لیورگل دارویی حاوی عصاره گیاهی به نام خار مریم است و در درمان بیماری های کبدی مانند بیماری کبد چرب به بیماران توصیه می شود. کاربرد قرص لیورگل بسیار زیاد بوده و استفاده از گیاه دارویی خار مریم قدمتی طولانی دارد. انواع قرص لیورگل ۷۰ و ۱۴۰ میلی گرمی تولید و جهت استفاده به داروخانه ها عرضه می شود. نحوه و زمان مصرف قرص لیورگل باید توسط پزشک و یا داروساز تعیین شود. خواص قرص لیورگل به دلیل وجود ماده ای به نام سیلیمارین است که سلول های کبد را بازسازی می کند. قیمت قرص لیورگل توسط شرکت های سازنده آن تعیین شده و خرید و فروش قرص لیورگل را می توان به راحتی از طریق داروخانه ها و مراکز فروش آنلاین تهیه نمود. در مصرف قرص لیورگل باید دقت کافی داشت تا دچار عوارض قرص لیورگل نشد.

نشریه علمی جهان شیمی فیزیک به بررسی مکمل ها و داروهای مختلفی پرداخته است. مانند : ال کارنیتین، فارماتون، بیوتین، بیوتین و بپانتن، کلردیاسپوکساید و… . در ادامه این مقاله به طریقه و زمان مصرف قرص لیورگل و کاربرد آن می پردازیم. با ما همراه باشید.

قرص لیورگل چیست ؟

ماده اصلی در گیاه خار مریم که باعث حفاظت از کبد می شود، سیلیمارین نامیده می شود. این ماده سلول های کبد را که به دلیل مصرف الکل و سموم آسیب دیده اند بازسازی کرده و با تغییر در لایه بیرونی سلول های کبد از ورود سموم به داخل سلول ها جلوگیری به عمل می آورد. گیاه خار مریم، ترکیب اصلی قرص لیور گل است. در زبان انگلیسی به این گیاه معجزه گر Milk Thistle می گویند. این گیاه از دیرباز به عنوان یکی از گیاهان دارویی تأثیرگذار و مفید برای رفع بیماری های کبدی شناخته شده است. این گیاه دارویی در طب سنتی قدمتی۲۰۰۰ ساله دارد. انواع قرص لیورگل ۷۰ و ۱۴۰ میلی گرمی عرضه می شوند.

کاربرد قرص آتورواستاتین چیست ؟ عوارض و قیمت خرید
کاربرد قرص آتورواستاتین چیست ؟ عوارض و قیمت خرید

فواید و خواص مصرف قرص لیور گل چیست ؟

گیاه خار مریم موجود در قرص لیور گل با تحریک کبد موجب ترشح بیشتر مایع صفراوی می شود؛ این عمل کبد را تصفیه کرده و فعالیت دستگاه گوارش را بهبود می بخشد. بنابر آنچه گفته شد علاوه بر فواید قرص لیورگل برای بیماران کبدی، این دارو برای افرادی که مشکلات گوارش از قبیل بی اشتهایی و یبوست دارند نیز بسیار مفید است.

مصرف قرص لیور گل که حاوی گیاه خار مریم است، در حفاظت از کبد خواص منحصربه فردی را داراست. خوردن قارچ آمانیتا که در جنگل ها می روید و مصرف آن می‌تواند باعث مسمومیت و آسیب های جدی به کبد شود. بهترین درمان برای رفع آسیب این مسمومیت استفاده و مصرف قرص لیورگل که حاوی گیاه خار مریم است، می باشد. حتی با وجود پیشرفت های فراوان در علم فارماکولوژی، پزشکان استفاده از خار مریم را بهترین گزینه برای درمان در این مورد می دانند.

کاربرد قرص لیورگل چیست ؟

  • سیروز کبدی
  • هپاتیت
  • کبد چرب
  • کاربرد قرص لیورگل در یبوست
  • بی اشتهایی

کاربرد قرص لیورگل برای کبد چیست ؟

درمان سیروز کبد : آخرین مرحله از زخم کبد با نام بیماری سیروز کبد معرفی می گردد. بیماری هپاتیت و مصرف بیش از حد نوشیدنی‌ های الکلی از عواملی است که موجب ابتلا به این نوع زخم ها می ‌شود.

کبد از بافت های بدن است که در صورت آسیب، خود به خود شروع به ترمیم بافت ‌های خود می‌کند. اما در صورت ابتلا به این بیماری، بافت ‌ها به شکل زخم در آمده و کبد قادر به ترمیم نخواهد بود. هر چه بیماری پیشرفت می کند، این زخم‌ ها گسترده ‌تر می ‌شوند. سیروز کبدی عملکرد کبد را با اختلال مواجه می‌ کند. این بیماری در نتیجه علائمی همچون موارد زیر را ایجاد می‌کند :

  • زرد شدگی رنگ پوست و سفیدی چشم ها
  • کاهش وزن
  • آب آوردن شکم
  • ایجاد التهاب پا
  • کبودی بدن با آسیب‌ های بسیار کوچک و بی دلیل

برای درمان سیروز کبد مهم‌ترین اقدام قطع مصرف الکل و کمک به بهبود و درمان بیماری ‌های زمینه‌ای است. مصرف و کاربرد قرص لیورگل از دیگر اقدامات مؤثر در تقویت کبد در طول این بیماری است. مصرف این دارو به بازسازی و ترمیم کبد منجر خواهد شد. نحوه و زمان مصرف قرص لیورگل باید طبق تجویز پزشک باشد. فواید قرص لیورگل به دلیل ترکیباتی که دارد می‌تواند یکی از مؤثرترین روش‌ ها جهت درمان این بیماری باشد.

کاربرد قرص آتورواستاتین چیست ؟ عوارض و قیمت خرید
کاربرد قرص آتورواستاتین چیست ؟ عوارض و قیمت خرید

کاربرد و نحوه مصرف قرص لیورگل برای کبد چرب چیست ؟

تجمع چربی در سلول ‌های کبدی، ایجاد التهاب و در نتیجه ابتلا به کبد چرب را منجر می‌ شود. همچنین مصرف نوشیدنی ‌های الکلی نیز موجب ابتلا به کبد چرب خواهند شد. بنابراین برای درمان کبد چرب اولین گام قطع مصرف الکل است و سپس درمان ‌های مکمل به کار خواهند رفت. دیابت، چربی خون بالا و اضافه وزن موجب بروز کبد چرب در افراد می ‌شوند. پرهیز از برخی مواد غذایی و کنترل رژیم غذایی تنظیم شده توسط متخصصین راه درمان مناسبی برای کبد چرب است. در بسیاری از موارد لازم است که علاوه بر تغذیه مناسب، درمان دارویی هم توصیه شود. تأثیر قرص لیورگل بر درمان این بیماری می تواند نقش درمانی مکمل را ایفا کند. ترکیبات این دارو، به دریافت خواص آنتی اکسیدانی نیز می ‌انجامد. زیرا در آن ترکیبات گیاهی و موثر خارمریم به کار برده شده است که خواص آنتی اکسیدان داراست.

مصرف این دارو در نهایت موجب تقویت سیستم ایمنی بدن شده و از کبد در مقابل آسیب‌ های ناشی از رادیکال ‌آزاد محافظت می کند.

فواید و مصرف قرص لیورگل برای پوست و جوش صورت چیست ؟

درواقع جوش یک بیماری التهابی پوستی است و تأثیرات منفی بر زیبایی پوست خواهد داشت. مصرف قرص لیورگل برای جوش صورت بسیار مفید خواهد بود، زیرا گیاه خار مریم موجود در آن دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی داشته و سیلیمارین که ماده مؤثره اصلی آن است به بهبود جوش های صورت و بدن کمک می کند. علاوه براین خار مریم یک گیاه صفرا آور است و با ترشح هورمون تستوسترون که عامل ایجاد برخی از جوش ها می باشد را تنظیم می کند و جوش های صورت و بدن را کاهش می دهد.

اختلالات کبدی مانند کبد چرب نیز می توانند منجر به ایجاد جوش، پسوریازیس، خارش و قرمزی پوست شود. اگر عامل بروز جوش بیماری کبد چرب باشد، با مصرف قرص لیورگل می توان آن را کنترل و درمان نمود تا جوش ها نیز درمان شوند. پس مصرف و کاربرد قرص لیورگل برای جوش که در اثر مشکلات کبدی پدید آمده باشد می تواند مفید باشد.

مصرف قرص لیورگل در بدنسازی چیست ؟

برخی از ورزشکاران بویژه بدنسازان با مصرف بیش از حد استروئید به مسمومیت های کبدی و بالا رفتن آنزیم های کبد دچار می شوند. خار مریم کاملاً گیاهی بوده و موارد منع مصرف آن‌چنانی ندارد و مصرف آن می تواند کبد را در وضعیت مناسبی قرار دهد. نحوه و زمان مصرف قرص لیورگل باید طبق بروشور دارو و در صورت لزوم طبق نظر پزشک باشد.

خطرات و عوارض قرص لیورگل چیست؟

در ساخت این دارو از ترکیبات گیاهی موجود در گیاه خار مریم بهره گرفته اند. عوارض قرص لیورگل بسیار کم شناسایی شده است. مصرف متعادل دارو همراه با دوز مناسب تعیین شده توسط متخصصین اثرات سوء و عوارض این دارو را به حداقل می رساند.

  • از عوارض بسیار نادری که مصرف این دارو می تواند به همراه داشته باشد :
  • ایجاد اختلالات گوارشی بسیار نادر
  • کم شدن اشتها
  • تأثیرات ملینی بسیار کم
  • ایجاد واکنش ‌های آلرژیک در افرادی که به ترکیبات گیاهی خار مریم آلرژی دارند.
  • احساس خارش و در موارد خیلی نادر ایجاد راش پوستی

نحوه مصرف و زمان مصرف قرص لیورگل چیست ؟

انواع قرص لیورگل ۱۴۰ و ۷۰ میلی گرم تولید می شود.

این قرص باید ۳ بار در روز و در هر نوبت یک قرص۱۴۰ میلی گرم و یا دو قرص ۷۰ میلی گرمی مصرف شود.

بهترین زمان مصرف قرص لیورگل ۱ ساعت قبل از غذا و در صورت ایجاد اختلالات گوارشی ۱ ساعت پس از غذا می باشد.

منع مصرف خاصی برای این دارو اعلام نشده است ولی قبل از مصرف حتماً با پزشک مشورت نموده و از مصرف خودسرانه دارو بپرهیزید.

مصرف انواع قرص لیورگل در بارداری چگونه است ؟

برخی از مشکلات در دوران بارداری بیشتر مشکل آفرین می‌شوند. از این رو زنان باردار نیاز به درمان خواهند داشت. برای درمان مشکلات کبد در دوران بارداری استفاده از لیور گل که ترکیبات طبیعی را شامل می شود، مناسب است. تا به حال گزارشی مبنی بر اینکه این دارو عوارضی را در دوران بارداری داشته، ارائه نشده است.

نکته

به دلیل حساس بودن دوران بارداری این نکته باید در نظر گرفته شود که به‌هیچ‌وجه از این دارو بدون اجازه پزشک در دوران بارداری استفاده نشود. زیرا برخی از ترکیبات گیاهی به کار برده شده در این دارو ممکن است در برخی از زنان باردار مشکلاتی را ایجاد کند.

تداخلات دارویی مصرف انواع قرص لیورگل چیست ؟

این دارو می تواند با ترکیبات دارویی زیر تداخلاتی را داشته باشد. بنابراین در مصرف همزمان لیور گل با داروهای زیر احتیاط کنید.

  1. داروهایی که سطح کلسترول خون را کاهش می دهند.
  2. داروهایی که با ترکیبات حاوی استروژن ساخته می‌شوند.
  3. ترکیبات دارویی که حاوی مورفین هستند.
  4. داروی استامینوفن در اشکال مختلف
  5. دارو هایی مانند دیازپام و لورازپام
  6. دیگوکسین

کاربرد قرص لیورگل برای صفرا چیست ؟

از تأثیرات این قرص می توان به صفرا آور بودن آن اشاره کرد. صفرا ماده ‌ای است که در بدن ترشح شده و به گوارش و هضم چربی می پردازد. این مایع توسط کبد ترشح شده و در کیسه صفرا ذخیره می گردد. مقدار متعادل صفرا در بدن خون را رقیق می کند. با کاهش صفرا در بدن قدرت نبض کاهش می ‌یابد. این ماده حتی منجر به حرکت بهتر گلبول ‌های قرمز در عروق خواهد شد.

لازم به ذکر است که مقدار زیاد این ماده نیز می‌ تواند عوارضی را برای بدن ایجاد نماید. بنابراین بهتر است برای متعادل ساختن صفرا در بدن، دوز مناسبی از قرص لیور گل مصرف گردد.

از فواید و خواص قرص لیور گل صفرا آور بودن آن است و این دارو برای اشخاصی که میزان ترشح صفرا در بدنشان کم است، بسیار مفید و مؤثر عمل خواهد نمود. دوز مناسب دارو برای درمان این مشکل باید طبق شرایط بدنی و توسط پزشک تعیین گردد.

قیمت قرص لیورگل چگونه است ؟

قیمت قرص لیورگل تا حدود زیادی به نوع شرکت تولید کننده و خارجی و ایرانی بودن آن وابسته است. قیمت قرص لیورگل خارجی و ایرانی با هم متفاوت است. در کشور ما ایران بیشتر نوع ایرانی این دارو مورد استفاده قرار می گیرد. زیرا دارو با کیفیت و قیمت مناسب در ایران تولید می گردد. شرکت های داروسازی ایرانی همواره در کوشیده اند تا با تولید دارو های ایرانی با کیفیت و قابل رقابت با انواع خارجی به مصرف کنندگان کمک کرده و از هزینه های درمان بکاهند. بنابراین قیمت قرص لیورگل ۱۴۰ و۷۰ ایرانی پایین تر از نمونه های خارجی بوده و در ایران، بیشتر هم از همین انواع ایرانی استفاده می شود. این دارو در انواع ۷۰ و ۱۴۰ میلی گرمی تولید و در دسترس بیماران قرار می گیرد.

خرید و فروش قرص لیورگل ۷۰ و ۱۴۰ چگونه است ؟

خرید و فروش قرص لیورگل در کشور ما ایران جهت درمان کبدی و بیماری های وابسته به آن صورت می پذیرد. خرید و فروش قرص لیورگل جهت کمک به بهبود بیماران صورت گرفته و این دارو را به راحتی می توان از داروخانه ها و مراکز مجاز تهیه نمود.

جهت خرید قرص لیورگل خارجی و ایرانی می توان به دارو خانه ها مراجعه نمود. توجه به این نکته بسیار مهم است که این دارو نباید به توصیه افراد عادی و از مراکز نامعتبر خریداری و مصرف شود. در غیر این صورت ممکن است عواقب جبران ناپذیری برای مصرف کننده ایجاد شود.

کاربرد قرص آتورواستاتین چیست ؟ عوارض و قیمت خرید
کاربرد قرص آتورواستاتین چیست ؟ عوارض و قیمت خرید

سخن آخر

چه دارو های گیاهی و چه داروهای شیمیایی نباید بدون مشورت پزشک یا داروساز تهیه و مصرف شوند. نحوه و زمان مصرف دارو ها حتماً باید توسط پزشک و در صورت نیاز باشد.

دارو ها باید دور از نور و گرمای خورشید و دسترس کودکان نگهداری شوند. نگهداری مناسب موجب می شود تا در حین مصرف داروها خراب نشده و خواص و فوایدشان حفظ شود.

در هنگام مصرف چند دارو به صورت هم‌زمان حتماً پزشک را مطلع سازید زیرا ممکن است برخی از دارو ها یا گیاهان دارویی با یکدیگر تداخل داشته باشند.

در صورت سابقه هرگونه حساسیت به گیاهان دارویی و دارو های شیمیایی، پزشک یا داروساز را مطلع کرده و سپس اقدام به مصرف دارو ها نمایید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا