Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

هرآنچه باید در رابطه با آمادگی برای شیوع بیماری کرونا بدانیم

کرونا یک بیماری ویروسی جدید حاصل از ویروس کووید ۱۹ است که در حال حاضر همه جهان را درگیر کرده است. کرونا به شدت مسری است و هر فرد بیمار می تواند به راحتی ۴ فرد دیگر را مبتلا کند.

با افزایش نگرانی عمومی در سراسر جهان ، توصیه های غیرعلمی و غیرقابل اعتماد در مورد چگونگی محافظت در برابر بیماری کرونا در حال حاضر بسیار شایع است  و  در رسانه های اجتماعی و از طریق برنامه های پیام رسان گسترش می یابد. در اینجا ما واقعیت را در رابطه با کرونا ویروس به شما خواهیم گفت پس با ما همراه باشید.

عفونت کرونا ویروس چقدر خطرناک است؟

با اینکه سرعت شیوع بیماری کرونا بسیار بالاست اما لازم است بدانید که در بیش از ۸۰ درصد از افراد آلوده فقط علائم خفیفی مانند تب و سرفه خواهند داشت. در این بیماری از هر ۱۰۰ نفر فقط ۱ نفر می میرد – افرادی که معمولاً پیر هستند و دچار بیماری های زمینه ای  مانند بیماری قلبی یا دیابت هستند-  و در کودکان زیر ۹ سال هیچ مرگ و میر گزارش نشده است.

افراد چگونه به بیماری کرونا مبتلا می شوند؟

تصور بر این است که کرونا ویروس توسط قطرک های موجود در عطسه و سرفه یا صحبت کردن افراد مبتلا یا ناقل منتقل می شود. اگر در فاصله ۲ یا ۳ متری از یک فرد آلوده قرار بگیرید ، می توانید مستقیماً آن قطرات را استنشاق کنید  و هر چه فاصله شما از آنها کمتر باشد این خطر بیشتر خواهد بود.

این قطرک ها می توانند از طریق تماس دست افراد مبتلا و ناقل ، سطوح را آلوده کنند و تماس شما با این سطوح و سپس لمس چشم ، بینی یا دهان و بطورکلی صورت می تواند راه ورود کرونا ویروس به بدن شما باشد.

چگونه می توان از ابتلا به کرونا ویروس جلوگیری کرد؟

همه افراد می توانند با کاهش مراودات اجتماعی و رعایت بهداشت عمومی از ابتلا به این بیماری پیشگیری کنند. اگر می توانید حداقل یک متر از هر کسی که به نظر بیمار می رسد، فاصله بگیرید. با افراد دیگر دست ندهید، آنها را در آغوش نکشید و نبوسید.

دست های خودتان را بطور مرتب به خصوص پس از لمس کردن سطحی که ممکن است آلوده باشد با آب و صابون بشوئید یا از محلول های الکلی استفاده کنید.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) می گوید نیازی نیست افراد سالم با ماسک صورت خود را بپوشانند و هیچ مدرکی مبنی بر اینکه حیوانات اهلی بیماری کرونا را دریافت و گسترش دهند، وجود ندارد.

چگونه می توانم از خودم در برابر کرونا محافظت کنم؟

در حال حاضر ادعاهایی مبنی بر اینکه مصرف ویتامین ها ، ادویه های خاص یا سیر و پیاز می تواند شما را از بیماری کرونا محافظت کند، وجود دارد ولی هیچ مدرکی برای تأیید این ادعاها در دست نیست. با این وجود شواهدی وجود دارد که نشان می دهد ورزش متوسط ​​، خواب کافی و یک رژیم غذایی سالم به طور کلی سیستم ایمنی بدن را در حد متعادل و مطلوب نگه می دارد و مانع ابتلا به بیماری می شود.

اگرچه ارتباطی بین استعمال سیگار و ابتلا به بیماری کرونا مشخص نشده است اما مطالعات قبلی نشان داده است که احتمال بستری شدن افراد سیگاری مبتلا به آنفلونزا از افراد سالم بیشتر است و کرونا ویروس نیز بی شباهت به آنفلونزا نیست.

همچنین لازم به ذکر است که استفاده از واکسن آنفلونزا تاثیری در پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس ندارد فقط می تواند بار بهداشتی کمتری بر سیستم بهداشتی جامعه اعمال کند.

چگونه می توان مانع ابتلا دیگر افراد به کرونا شد؟

اگر بیمار هستید و فکر می کنید که ممکن است مبتلا به بیماری کرونا باشید ، به مطب پزشک یا بیمارستان نروید زیرا ممکن است دیگران را آلوده کنید. در خانه بمانید و استراحت کنید . WHO می گوید اگر تب ، سرفه و مشکل تنفسی دارید ، باید به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.

اگر با وجود بیماری مجبور هستید بیرون بروید از ماسک صورت استفاده کنید. هنگام سرفه ، دهان و بینی خود را با دستمال بپوشانید و بعد آنرا در سطل زباله بیاندازید. در هر صورت ایده خوبی است که تا چند روز پس از پایان علائم در خانه بمانید. این امر به كاهش شیوع عفونت كمك می كند و رسیدگی به افرادی كه واقعاً مبتلا به کرونا هستند ، آسان تر خواهد شد.

در صورت ابتلا افراد خانواده به کرونا ویروس چه باید کرد؟

خطر ابتلا به ویروس کرونا در بین افرادی که در کنار هم زندگی می کنند وجود دارد. در حالت ایده آل ، افرادی که مریض هستند باید در یک اتاق جداگانه بمانند و از حمام مجزا استفاده کنند ، اگرچه در بسیاری از مواقع این امر مشکل خواهد بود. اگر افراد بیمار نیاز به مراقبت دارند ، هم آنها و هم مراقب باید ماسک بزنند و فرد مراقب باید دستکش بپوشد.

بیماری های همه گیر مانند کرونا چقدر بد هستند؟

واقعیت این است که اگر تلاش برای مهار ویروس موفقیت آمیز باشد ، احتمال ابتلا شما به بیماری کرونا بسیار کم خواهد بود. در صورت عدم موفقیت اکثر جمعیت جهان ممکن است در نهایت آلوده شوند. سیستم های بهداشتی ممکن است دچار کمبود شوند و کمبود تختخواب ، اکسیژن و مواد ضدعفونی کننده می تواند میزان مرگ و میر کرونا را افزایش دهد و افراد مبتلا به بیماریهای دیگر ممکن است تحت درمان عمومی قرار گیرند. با این حال ، افراد سالم و بهبود یافته آنقدر زیاد هستند که چراغ ها را روشن  و فروشگاه های مواد غذایی را باز نگه دارند و در نهایت شیوع بیماری کم و کمتر خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا