Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیاییعمومیمحصولات شیمیایی

قیمت فروش و خرید هیدروکسید سدیم | کاربرد سدیم هیدروکسید(سود سوزآور)

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد هیدروکسید سدیم و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید هیدروکسید سدیم دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش هیدروکسید سدیم در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان  هیدروکسیدسدیم در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت هیدروکسید سدیم نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش هیدروکسید سدیم به روزرسانی می‌شود.

فهرست مطالب

مراکز خرید و قیمت فروش هیدروکسید سدیم در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش هیدروکسید سدیم و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان سودسوزآور در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده هیدروکسید سدیم در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید هیدروکسید سدیم در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسایقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش هیدروکسید سدیم را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

هیدروکسید سدیم (NaOH) که به عنوان سود سوزآور یا آب قلیایی نیز شناخته می شود یک ماده شیمیایی بسیار قوی است که در بسیاری از حلال ها و پاک کننده های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

این ترکیب با نام های دیگری از جمله کاستیک سودا یا محلول سود پرک نیز خرید و فروش می شود و در محصولات کف سازی، تمیز کننده آجر، سیمان و غیره یافت می شود.

از نظر صنعتی هیدروکسید سدیم ممکن است در فرآیندهای تولید محصولاتی از جمله پلاستیک، صابون و منسوجات ریونی استفاده شود. همچنین به عنوان بافر pH نیز کاربرد دارد.

قیمت فروش و خرید هیدروکسید سدیم (سود سوزآور) | کاربرد سدیم هیدروکسید

در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

موارد عمومی کاربرد هیدروکسیدسدیم (سود سوزآور)

این ماده شیمیایی به شدت خورنده است و به دلیل توانایی آن در تغییر شیمیایی چربی ها در فرآیندی به نام صابون سازی مفید است. در صنعت به عنوان معرف شیمیایی ، برای ساخت صابون و در پخت و پز برای تیمار برخی از غذاها استفاده می شود.

روغن ها و چربی ها حاوی مخلوطی از اسیدهای چرب هستند که با مولکول گلیسرول پیوند خورده و تری گلیسیرید را تشکیل می دهند. سدیم هیدروکسید، تری گلیسیرید را تجزیه کرده و اسیدها را به نمک های سدیم تبدیل می کند مانند سدیم تالووات و سدیم پالمیتات تولید می کند.

این نمک ها به عنوان سورفاکتانت ، موادی که کشش سطحی مایعات را کاهش می دهند، مورد استفاده قرار می گیرند. آنها توپ های کوچکی در اطراف ذرات چربی تشکیل می دهند و آبگریز بودن چربی ها را تغییر داده و اجازه می دهند که در آب حل شوند.

فرآیندهای مدرن تولید صابون ، هرچند هنوز بر اساس ترکیبی از مواد قلیایی قوی مانند هیدروکسید سدیم و روغن یا چربی است ولی بعید به نظر می رسد که سدیم هیدروکسید و چربی مستقیما ترکیب شوند زیرا صابون تولید شده بسیار خشن خواهد بود.

مراکز خرید و قیمت فروش هیدروکسید سدیم در تهران و شهرستان‌ ها

 

مواد شیمیایی مرتبط با هیدروکسید سدیم (سود پرک)

 

ویژگی های سدیم هیدروکسید

سدیم هیدروکسید خالص یک جامد سفید رنگ است که به شکل گلوله ، پرک ، گرانول و همچنین محلول اشباع ۵۰٪ موجود است. این ماده سمی است و به راحتی دی اکسید کربن را از هوا جذب می کند ، بنابراین باید آن را در یک محفظه محکم نگهداری کرد.

این ماده شیمیایی در آب ، اتانول و متانول محلول است اگرچه حلالیت کمتری در این حلال ها نسبت به هیدروکسید پتاسیم نشان می دهد. NaOH در اتر و سایر حلال های غیر قطبی نامحلول است. محلول هیدروکسید سدیم لکه زرد رنگ روی پارچه و کاغذ باقی می گذارد.

در نزدیکی رطوبت ، سدیم هیدروکسید می تواند بافت حیوانی و گیاهی و تاحدودی فلزات را بسوزاند یا بخورد. NaOH به راحتی در آب ، الکل و گلیسرول حل شده در حین حل شدن گرما تولید می کند.

این ترکیب در طیف گسترده ای از فرایندها استفاده می شود. به عنوان مثال اسیدهای موجود در پالایش نفت را احیا می کند و در صنایع غذایی برای کندن پوست میوه ها و سبزیجات مورد استفاده قرار می گیرد. برخی صنایع از آن برای قلم زنی استفاده می کنند.

هیدروکسیدسدیم همچنین متداول ترین بازی است که در آزمایشگاه های شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرد زیرا می تواند تعداد زیادی کاتیون را تست کند (که به آن آنالیز معدنی کیفی می گویند). همچنین مواد قلیایی را برای واکنش هایی که به آن نیاز دارند ، مانند بیوره ، فراهم می کند.

خواص فیزیکی و شیمیایی هیدروکسیدسدیم (سود سوزآور)

  • فرمول شیمیایی: NaOH
  • وزن مولکولی : ۴۰.۰
  • نقطه ذوب ۳۱۸. ۴ : درجه سانتی گراد
  • نقطه جوش ۱۳۹۰ : درجه سانتی گراد
  • وزن مخصوص ۲.۱۳ :
  • انحلال پذیری: محلول در آب ، اتانول و گلیسرول ؛ نامحلول در استون و اتر
  • مشخصات کلی: جامد سفید رنگ

خواص فیزیکی و شیمیایی هیدروکسید سدیم (سود سوزآور)

واکنش های شیمیایی هیدروکسیدسدیم

این ترکیب کاملاً یونی است و حاوی یون های سدیم و یون های هیدروکسید است. یون هیدروکسید ، NaOH را به یک باز قوی تبدیل می کند که با اسیدها واکنش داده و آب تشکیل می دهد و نمک های مربوطه به عنوان مثال ، با اسید هیدروکلریک ، کلرید سدیم تشکیل می شود:

NaOH (aq) + HCl (aq) → NaCl (aq) + H2O (l)

به طور کلی چنین واکنش های خنثی سازی با یک معادله یونی خالص ساده نشان داده می شود:

OH− (aq) + H + (aq) H2O

این واکنش هنگام استفاده از اسید قوی گرما آزاد می کند. چنین واکنش های اسید و بازی برای تیتراسیون استفاده می شوند و در واقع این یک روش معمول برای اندازه گیری غلظت اسیدها است.

اکسیدهای اسیدی مانند دی اکسید گوگرد (SO2) و دی اکسید کربن نیز به طور کامل با این ماده واکنش نشان می دهند. چنین واکنش هایی اغلب برای “تمیز کردن” گازهای اسیدی مضر (مانند SO2 و H2S) و جلوگیری از انتشار آنها در جو استفاده می شود.

۲NaOH + CO2 → Na2CO3 + H2O

هیدروکسید سدیم به آرامی با شیشه واکنش داده و سیلیکات سدیم را تشکیل می دهد بنابراین اتصالات شیشه ای و قفل های در معرض NaOH تمایل به “یخ زدن” دارند.

فلاسک ها و راکتورهای شیمیایی دارای روکش شیشه ای در صورت قرار گرفتن طولانی مدت در معرض سدیم هیدروکسید گرم تخریب می شود.

این ماده شیمیایی به آهن یا مس حمله نمی کند اما بسیاری از فلزات دیگر مانند آلومینیوم ، روی و تیتانیوم به سرعت مورد حمله قرار می گیرند. به همین دلیل ظرف های آلومینیومی را هرگز نباید با آن تمیز کرد.

۲Al (s) + 6NaOH (aq) → ۳H2 (g) + 2Na3AlO3 (aq)

بسیاری از غیر فلزات نیز با هیدروکسید سدیم واکنش داده و نمک تشکیل می دهند. به عنوان مثال ، فسفر هیپوفسفیت سدیم ایجاد می کند ، در حالی که سیلیکون سیلیکات سدیم می دهد.

برخلاف NaOH هیدروکسیدهای اکثر فلزات نامحلول هستند و بنابراین می توان از سدیم هیدروکسید برای رسوب هیدروکسیدهای فلز استفاده کرد. یکی از این هیدروکسیدها، هیدروکسید آلومینیوم است که به عنوان یک توده ژلاتینی برای تصفیه ذرات معلق در تصفیه آب استفاده می شود. هیدروکسید آلومینیوم در تصفیه خانه از سولفات آلومینیوم با واکنش با NaOH تهیه می شود:

۶NaOH (aq) + Al2 (SO4) 3 (aq) → ۲ Al (OH) 3 (s) + 3Na2SO4 (aq)

هیدروکسید سدیم به آسانی با اسیدهای کربوکسیلیک واکنش می دهد و نمک های آنها را تشکیل می دهد و حتی یک باز به اندازه کافی قوی برای تشکیل نمک با فنول ها است.

NaOH همچنین می تواند برای هیدرولیز بازی استرها (مانند صابون سازی) ، آمیدها و آلکیل هالیدها استفاده شود. با این حال ، حلالیت محدود NaOH در حلال های آلی به این معنی است که KOH محلول تر اغلب ترجیح داده می شود.

واکنش های شیمیایی هیدروکسید سدیم

جدول مشخصات، خواص و ویژگی های هیدروکسید سدیم

نام ماده سدیم هیدروکسید (Sodium hydroxide)
فرمول مولکولی NaOH
جرم مولکولی ۳۹.۹۹۷ g/mol
چگالی (دانسیته) ۲.۱۳ g/cm³
نقطه ذوب ۳۱۸ °C
نقطه جوش ۱,۳۸۸ °C
دیگر نام ها سود جامد پرک، سود کاستیک، سود پرک

کاربرد هیدروکسید سدیم در صنایع

در این بخش از مقاله به معرفی موارد کاربرد هیدروکسید سدیم در صنایع می پردازیم.

کاربرد عمومی سدیم هیدروکسید
سدیم هیدروکسید اصلی ترین باز قوی مورد استفاده در صنایع شیمیایی است که بطور عمده به صورت محلول آبی مورد استفاده قرار می گیرد زیرا محلول ها ارزان تر هستند. از این ماده برای واکنش های شیمیایی و همچنین خنثی سازی مواد اسیدی استفاده می شود. همچنین می تواند به عنوان یک عامل خنثی کننده در پالایش نفت استفاده شود.

انجام آزمایشات با سود سوزآور
سدیم هیدروکسید همراه با روی برای آزمایش معروف “سکه های طلا” استفاده می شود. یک سکه یک پنی در محلول NaOH همراه با مقداری فلز روی گرانولی جوشانده می شود ، رنگ سکه در حدود ۴۵ ثانیه نقره ای می شود.
سپس سکه را برای چند ثانیه در شعله مشعل نگه می دارند تا طلایی شود. دلیل این امر این است که روی گرانولی در NaOH حل می شود و Zn (OH) ۴۲- را تشکیل می دهد. یون روی حاصل در سطح سکه یک پنی مسی به روی فلزی تبدیل می شود. روی و مس هنگام گرم شدن در شعله به شکل برنج در می آیند.

استفاده از سدیم هیدروکسید در آنالیز شیمیایی
در شیمی تجزیه محلول سدیم هیدروکسید اغلب برای اندازه گیری غلظت اسیدها با تیتراسیون استفاده می شود. از آنجا که NaOH یک استاندارد اولیه نیست ، ابتدا باید محلول ها با تیتراسیون در برابر استانداردی مانند KHP استاندارد سازی شوند. بورت های در معرض NaOH باید بلافاصله پس از استفاده شستشو داده شوند تا از “یخ زدن” یا شیشه ای شدن جلوگیری شود.

کاربرد هیدروکسید سدیم در صابون سازی
صابون سازی سنتی ترین فرآیند شیمیایی با استفاده از سدیم هیدروکسید است. عرب ها در قرن هفتم تولید صابون را از این طریق آغاز کردند و امروزه نیز از این فرایند اولیه استفاده می شود.

خرید هیدروکسیدسدیم به عنوان بیودیزل
برای تولید بیودیزل ، سدیم هیدروکسید به عنوان کاتالیزور برای ترانس استریفیکاسیون متانول و تری گلیسیرید استفاده می شود. این فرآیند فقط با هیدروکسید سدیم بی آب کار می کند ، زیرا آب و چربی را که با متانول آلوده شده است، به صابون تبدیل می کند.

در این فرآیند بیشتر از هیدروکسید پتاسیم استفاده می شود زیرا هزینه کمتری دارد و مقدار کمتری برای نتایج مشابه مورد نیاز است. جایگزین دیگر سیلیکات سدیم است.

خرید هیدروکسید سدیم به عنوان بیودیزل

استفاده از سدیم هیدروکسید حکاکی آلومینیومی
بازهای قوی مانند NaOH به آلومینیوم حمله می کنند. این فرایند می تواند در تراشیدن سطح یا تبدیل سطح صیقلی به سطح ساتن مانند مفید باشد ، اما بدون تحریک بیشتر مانند آنودایز یا آلودایز سطح ممکن است در حالت عادی یا در شرایط شدید جوی دچار خوردگی شود.

آماده سازی غذا با سودسوزآور
مصارف غذایی NaOH شامل شستشو یا لایه برداری شیمیایی میوه ها و سبزیجات ، فرآوری شکلات و کاکائو ، تولید رنگ کارامل ، سوزاندن طیور ، فرآوری نوشابه و ضخیم شدن بستنی است. زیتون ها غالباً برای نرم شدن به چاشنی های مختلف نیاز دارند که یکی از آنها سدیم هیدروکسید است. غذاهای خاص فرآوری شده با NaOH عبارتند از:
مغز ذرت خشک شده که با خیساندن در محلول هیدروکسیدسدیم بازسازی می شود. در این شرایط اندازه آنها بطور قابل توجهی افزایش می یابد و ممکن است با پخت در روغن داغ و نمک زدن به شکل مغزهای ذرت پردازش شوند. سدیم هیدروکسید همچنین باعث ژله ای شدن سفیده تخم مرغ برای کاربردهای مختلف می شود.

مصارف خانگی هیدروکسید سدیم
کاستیک مایع در خانه به عنوان عاملی برای باز کردن انسداد لوله ها استفاده می شود که به صورت کریستال خشک یا ژل مایع غلیظ ارائه می شود. مکانیسم شیمیایی مورد استفاده تبدیل گریس به نوعی صابون است.

 

مصارف خانگی هیدروکسید سدیم

روش های تولید هیدروکسیدسدیم

هیدروکسید سدیم (همراه با کلر و هیدروژن) از طریق فرایند کلرالکالی تولید می شود. این فرآیند شامل الکترولیز محلول آبی کلرید سدیم است. سدیم هیدروکسید در کاتد تجمع می یابد، جایی که آب به گاز هیدروژن و یون هیدروکسید کاهش می یابد:

۲Na + + 2H2O + 2e− → H2 + 2NaOH

برای تولید NaOH لازم است که از واکنش NaOH با کلر جلوگیری شود. این روند به طور معمول به یکی از سه روش زیر انجام می شود ، که از نظر اقتصادی فرآیند سلول غشایی مقرون به صرفه است.

فرآیند سلول جیوه برای تولید سدیم هیدروکسید
فلز سدیم به صورت آمالگام در کاتد جیوه شکل می گیرد. این سدیم سپس با آب واکنش داده و NaOH تولید می کند. نگرانی هایی در مورد انتشار جیوه وجود دارد اگرچه کارخانه های مدرن ادعا می کنند که در این زمینه ایمن هستند.

فرآیند سلول دیافراگمی برای تولید سدیم هیدروکسید
از کاتد فولادی استفاده می شود و از واکنش NaOH با Cl2 با استفاده از دیافراگم متخلخل جلوگیری می شود. در فرآیند سلول دیافراگمی ناحیه آند با یک دیافراگم نفوذپذی از ناحیه کاتد جدا می شود. آب نمک به محفظه آند وارد شده و از طریق دیافراگم به داخل محفظه کاتد جریان می یابد. آب نمک سوزآور رقیق سلول را ترک می کند.
سود سوزآور معمولاً باید تا ۵۰ درصد غلیظ شده و نمک آن حذف شود. این کار با استفاده از یک فرآیند تبخیری با حدود سه تن بخار در هر تن سود سوزآور انجام می شود. نمک جدا شده از آب نمک سوزآور را می توان برای اشباع آب نمک رقیق استفاده کرد.

فرآیند سلول غشایی برای تولید سدیم هیدروکسید

این فرآیند مشابه فرآیند سلول دیافراگم ، با غشای Nafion برای جدا کردن واکنش های کاتد و آند انجام می شود. در این واکنش فقط یونهای سدیم و کمی آب از غشا عبور می کنند NaOH با کیفیت بالاتری تولید می کند.
از بین سه فرآیند ، فرآیند سلول غشایی به کمترین میزان انرژی الکتریکی نیاز دارد و مقدار بخار مورد نیاز برای تغلیظ سوزآور نسبتاً کم است (کمتر از یک تن در هر تن سود سوزآور).

یک روش قدیمی برای تولید NaOH فرآیند LeBlanc است که کربنات سدیم را تولید می کند و پس از آن برای ایجاد دی اکسید کربن و اکسید سدیم بو داده می شد. این روش هنوز گاه به گاه مورد استفاده قرار می گیرد.

چه کسانی در معرض سدیم هیدروکسید قرار دارند؟

هر شخصی که از محصولات حاوی این ماده استفاده می کند می تواند در معرض خطر قرار گیرد. این ترکیب شیمیایی در صنعت و تحقیقات استفاده می شود و در برخی از پاک کننده های خانگی مانند پاک کننده های فاضلاب و پاک کننده های فر وجود دارد. همچنین در تهیه صابون های خانگی و برای تمیز کردن چوب ها قبل از رنگ آمیزی استفاده می شود.

چه کسانی در معرض هیدروکسید سدیم قرار دارند؟

پرسش های رایج در مورد هیدروکسید سدیم

سریع ‌ترین و مطمئن ‌ترین راه برای خرید و استعلام قیمت هیدروکسید سدیم چیست؟
یک راه سریع، ساده و مطمئن برای خرید و استعلام قیمت هیدروکسید سدیم، تماس با فروشندگانی است که توسط جهان شیمی تایید شده‌اند و شما می ‌توانید در ابتدا و انتهای این مقاله آن ها را مشاهده نمایید.

خطرات و عوارض هیدروکسیدسدیم چیست؟

سدیم هیدروکسید می تواند سوختگی های جدی ایجاد کند. در صورت ورود به چشم می تواند باعث کوری شود. در حالی که سدیم هیدروکسید بخار نمی شود ، اگر گرد و غبار یا پودر آن استنشاق شود می تواند باعث آسیب شدید ریه شود.

وزارت بهداشت و خدمات انسانی (DHHS) ، آژانس بین المللی تحقیقات سرطان (IARC) و آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA) هیدروکسید سدیم را برای سرطان زایی در انسان طبقه بندی نکرده اند.

هیچ آزمایش پزشکی برای تشخیص قرار گرفتن در معرض سدیم هیدروکسید وجود ندارد. برای کاهش خطر قرار گرفتن در معرض این ماده شیمیایی محصولات حاوی آن را دور از دسترس کودکان نگهداری کنید.

بهتر است بدانید هنگام کار با محلول های سدیم هیدروکسید، همیشه دستورالعمل محصول را دنبال کنید. دستکش های لاتکس یا نیتریل بپوشید و آنها را برای وجود سوراخ بررسی کنید. برای محافظت از پوست خود لباس آستین بلند و شلوار بپوشید و در صورت آلوده شدن لباس ها را با دقت بیرون آورید تا از پخش شدن سدیم هیدروکسید بر روی پوست خود جلوگیری کنید.

در صورت تماس این ماده شیمیایی با پوست یا چشم در صورت تداوم سوزش با آب به خوبی شستشو دهید و به دنبال کمک پزشکی باشید. در صورت بلع فوراً به پزشک مراجعه کنید و برای استفراغ تلاش نکنید.

هیدروکسید سدیم جامد یا محلول های حاوی غلظت بالای NaOH است که ممکن است باعث سوختگی شیمیایی ، آسیب دائمی ، زخم و کوری شوند. حل شدن سدیم هیدروکسید بسیار گرمازا است و گرمای حاصله ممکن است باعث سوختگی حرارتی یا اشتعال مواد قابل اشتعال شود.

قیمت سدیم هیدروکسید

این ترکیب شیمیایی توسط شرکت های تولید و توزیع مواد شیمیایی در بسته بندی های مختلف برای کاربرد در صنایع به بازار عرضه می شود و امکان خرید سدیم هیدروکسید به صورت اینترنتی و حضوری هم اکنون فراهم است. قیمت سود پرک برحسب گریدهای مختلف این ماده شیمیایی متفاوت است.

کاربرد هیدروکسید سدیم

سدیم هیدروکسید کاربرد بسیار زیادی در صنایع مختلف دارد. برخی از این کاربردها عبارتند از:

خرید سدیم هیدروکسید صنعت تصفیه آب

در تاسیسات تصفیه آب از هیدروکسیدسدیم برای کنترل اسیدیته آب وهمچنین از بین بردن فلزات سنگین موجود در آب استفاده می کنند. این ترکیب همچنین برای تولید مواد ضدعفونی کننده آب نیز استفاده می شود.

فروش سدیم هیدروکسید در صنعت تولید مواد غذایی

هیدروکسیدسدیم برای کنسرو کردن مواد غذایی و همچنین به عنوان یک ماده نگهدارنده در مواد غذایی استفاده می ‌شود. این ترکیب شیمیایی از رشد قارچ ‌ها و باکتری‌ ها در مواد غذایی جلوگیری می کند.

خرید و فروش سدیم هیدروکسید صنعت تولید کاغذ

در فرآیند کاغذ سازی، استفاده از هیدروکسید سدیم باعث می شود تا مواد ناخالص موجود در چوب از بین رفته و سلولز خالص باقی بماند. سلولز خالص یکی از مواد اصلی تولید کاغذ است. در فرآیند بازیافت کاغذ نیز این ماده شیمیایی نقش بسیار مهمی دارد. این ترکیب شیمیایی نقش جدا کننده جوهر از الیاف کاغذ را برعهده دارد و با این کار استفاده مجدد از الیاف کاغذ را برای تولید کنندگان فراهم می ‌کند.

قیمت سدیم هیدروکسید در صنعت داروسازی و پزشکی

هیدروکسید سدیم در صنعت پزشکی و داروسازی به عنوان یک جزء مهم بهداشتی در تولید مسکن ها، داروهای ضد انعقاد و در نگهداری داروهای کلسترول خون استفاده می شود.

قیمت خرید سدیم هیدروکسید برایصنعت لوازم آرایشی و بهداشتی

این ترکیب معمولا در محصولات آرایشی و بهداشتی، مانند اسپری مو، عطرها، رنگ مو، شامپو و محصولات مراقبتی شخصی نیز یافت می شود.

سدیم هیدروکسید باز است یا اسید

سدیم هیدروکسید به دلیل داشتن خاصیت قلیایی، یک باز است. این ترکیب شیمیایی در محلول آبی به طور مستقیم باعث شکستن پیوند در پروتئین ها (به ویژه پل های دی سولفیدی) می شود. مو و ناخن ‌ها پس از ۲۰ ساعت تماس مستقیم با هیدروکسید سدیم در pH بالاتر از ۹.۲ حل می‌ شود. سدیم هیدروکسید یک سود سوزآور است. بنابراین یک باز بسیار قوی است.

انواع سدیم هیدروکسید

این ترکیب ممکن است به دو شکل در بازار وجود داشته باشد. این ترکیب شیمیایی به صورت محلول و به شکل جامد مانند پولک ها، گرانول یا به صورت سود گرانول در بازار یافت می شوند.

این ماده شیمیایی در شکل پولک، گاهی اوقات جایگزینی برای هیدروکسید سدیم به شکل گرانول است. مزیت سدیم هیدروکسید در شکل پولک نسبت به سود گرانول، حلالیت بسیار سریع تر آنها در آب است.

مزیت سدیم هیدروکسید در شکل پولکی، قیمت پایین آن است. پس از بسته شدن بسیاری از کارخانه های تولید کننده این ترکیب شیمیایی در اروپا، در دسترس بودن سود گرانول به طور قآبل توجهی کاهش یافت. بنآبراین، قیمت آن به شکل گرانول به طور قآبل توجهی افزایش یافت.

این ترکیب شیمیایی چندین هیدرات مختلف را تشکیل می دهد که همگی محدوده دما و غلظت متفاوتی دارند. برخی از هیدرات های شناخته شده آن عبارتند از:

  • هپتاهیدرات (NaOH.7H۲O) که شامل هفت مولکول آب است.
  • پنتاهیدرات (NaOH.5H۲O) که حاوی پنج مولکول آب است.
  • دی هیدرات ( NaOH.2H۲O ) که شامل دو مولکول آب است.
  • مونوهیدرات (NaOH. H۲O) که حاوی یک مولکول آب است. تنها این ترکیب نقطه ذوب پایداری دارد.

قیمت فروش و خرید هیدروکسید سدیم | کاربرد سدیم هیدروکسید(سود سوزآور)

سدیم هیدروکسید در آب

سدیم هیدروکسید در صورت یونیزه شدن، در آب حل می شود. هر چند ممکن است این یک واکنش شیمیایی نباشد اما یک ویژگی مهم از نحوه رفتار این ترکیب شیمیایی در یک محلول آبی است. سدیم هیدروکسید، در آب می تواند به یون هایNa+ وOH- تجزیه شود. یون هیدروکسید در آب باعث ایجاد یک محلول قلیایی بسیار قوی می شود.

ph سدیم هیدروکسید

Ph کمتر از ۷، اسیدی در نظر گرفته می شود. در حالی که Ph بالاتر از ۷، قلیایی در نظر گرفته می شود. از نظر ریاضی،pH لگاریتم منفی غلظت مولی یون های هیدروژن در محلول است. Ph این ترکیب شیمیایی ۱۴ است و یک باز بسیار قوی در نظر گرفته می شود.

قیمت هیدروکسید سدیم

قیمت خرید و فروش هیدروکسید سدیم برحسب درصد آن در بازار متفاوت است و شما می توانید از طریق شرکت های معتبری که در ادامه معرفی می شوند، با بهترین قیمت، اقدام به خرید هیدروکسید سدیم نمایید. همانطور که گفته شد درصد خلوص مواد شیمیایی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت آن ها هستند. در مورد هیدروکسید سدیم نیز شرایط به همین صورت است. برند شرکت تولیدکننده نیز عامل مهم دیگری در تعیین قیمت هیدروکسیدسدیم است.

فروش ‌هیدروکسید سدیم

شما می‌ توانید برای اطلاع از قیمت خرید و فروش هیدروکسید سدیم از لیست فروشندگان پیشنهادی در قسمت بعد استفاده نمایید. این لیست شامل معتبرترین خریداران و فروشندگان هیدروکسیدسدیم در بازار مواد شیمیایی است. برای آگاهی از اطلاعات تماس، حوزه فعالیت، آدرس، تلفن و سایر کانال های ارتباطی فروشنده موردنظر، تنها کافی است روی گزینه «اطلاعات تماس» کلیک کنید.

قیمت هیدروکسید سدیم سود مایع

هیدروکسید سدیم سود مایع بی رنگ و بی بو است و یک محلول قلیایی قوی است. این ترکیب به راحتی در آب حل می شود و دی اکسید کربن موجود در هوا را جذب می کند تا به کربنات سدیم تبدیل شود. همچنین می تواند به شدت با اسیدهای قوی و آب واکنش نشان دهد. این ترکیب معمولا به عنوان پاک کننده فاضلاب استفاده می شود و در تولید شیمیایی، پالایش نفت، شکست هیدرولیک، تصفیه آب و پردازش فلز و انحلال بوکسیت و انحلال تراشه های چوب که به خمیر چوب تبدیل می شود، کاربرد دارد.

خرید هیدروکسید سدیم پرک

هیدروکسید سدیم پرک به شکل کریستال هایی سفید، نیمه شفاف و مسطح دیده می شود که جذب بالایی دارند. این شکل از هیدروکسیدسدیم اغلب به عنوان گرید صنعتی در نظر گرفته می شود و در بسیاری از فرآیندهای صنعتی و تولیدی استفاده می شود. از این ماده عمدتا به عنوان یک باز شیمیایی قوی در ساخت خمیر و کاغذ، منسوجات، آب آشامیدنی و مواد شوینده استفاده می شود. سدیم هیدروکسید پرک همچنین رایج ‌ترین باز مورد استفاده در آزمایشگاه ‌های شیمیایی است که می‌ تواند تعداد زیادی کاتیون را آزمایش کند.همچنین برای فراهم کردن محیط های قلیایی برای برخی واکنش ها از این ماده استفاده می شود.

فروش هیدروکسید سدیم ایرانی

هیدروکسید سدیم ایرانی یک جامد و مایع شفاف است که راحتی آب را جذب می کند تا محلول آبی تشکیل دهد که خورنده و تحریک کننده پوست است. نام‌ های رایج دیگر این ماده شیمیایی کاستیک سودا و کاستیک سفید است. در اتانول و متانول حل می شود، اگرچه در این حلال ها حلالیت کمتری نسبت به هیدروکسید پتاسیم نشان می دهد.

این ماده در اتر و سایر حلال های غیر قطبی نامحلول است. کاربردهای متداول آن شامل تنظیم کننده pH و همچنین یک عامل احیا کننده و یک کاتالیزور است. این ماده به عنوان یک عامل اچ، عامل تمیز کننده و واسطه شیمیایی نیز استفاده می شود. هنگامی که این محصول در آب حل می شود، گرمای زیادی تولید می کند. هنگام افزودن این محصول به آب بسیار احتیاط کنید.

قیمت خرید هیدروکسید سدیم پارس تبریز

هیدروکسید سدیم پارس تبریز یک جامد غیرآلی سفید رنگ و به شدت قلیایی و دارای طیف وسیعی از خواص شیمیایی است. این ماده به دو صورت مایع شفاف و یا جامد کریستالی بی رنگ تولید می شود و به عنوان یک ترکیب رقیق کننده به راحتی رطوبت هوا را جذب می کند. این ماده شیمیایی به عنوان یک عامل پاک کننده صنعتی اغلب به عنوان سوزآور نامیده می شود و برای کاربرد به آب اضافه می شود و سپس گرم می شود. این ترکیب برای تمیز کردن تجهیزات ویژه و همچنین مخازن ذخیره سازی و لوله های تخلیه آب به کار برده می شود.همچنین در ساخت صابون و محصولات پاک کننده از جمله شوینده ها و پاک کننده های فاضلاب نیز استفاده می شود.

قیمت فروش هیدروکسید سدیم نیروکلر اصفهان

هیدروکسید سدیم نیروکلر اصفهان به عنوان مهمترین مواد قلیایی تجاری و به صورت یک جامد رقیق کننده تولید و به بازار عرضه شده است و در سال های اخیر بازار نسبتا خوبی را بدست آورده است. این ماده کاربردهای صنعتی و خانگی بسیار زیادی دارد. در فرآیند کاغذ سازی به همراه سولفید سدیم برای تصفیه چوب استفاده می شود و هر گونه ماده ناخواسته را حل می کند تا سلولز خالص به دست آید. همچنین برای باسازی الیاف کاغذ نیز از هیدروکسید سدیم استفاده می شود زیرا این امکان را می دهد که با جداکردن هر گونه جوهری از الیاف کاغذ، کاغذ بازیافت و برای استفاده مجدد آماده شود.

خرید و فروش هیدروکسیدسدیم گوهر

هیدروکسید سدیم گوهر یک جامد سفید بسیار سوزاننده (خورنده و آسیب رسان به بافت انسان) است که به راحتی در آب حل می شود و در شکل خالص خود به صورت پولک، گرانول و گلوله تولید و به بازار عرضه می شود. این ماده در تاسیسات تصفیه آب برای کنترل اسیدیته و در فرآوری سنگ معدن آلومینیوم برای استخراج آلومینا از مواد معدنی و به عنوان یک معرف استریفیکاسیون و ترانس استریفیکاسیون در تولید محصولاتی مانند صابون و بیودیزل استفاده می شود. یکی از بزرگترین کاربردهای آن در تولید ترکیبات آلی مانند پروپیلن اکسید و اتیلن آمین ها و خود پلیمرها از جمله پلی کربنات ها و رزین های اپوکسی است که پلیمرها از آنها ساخته می شوند.

قیمت فروش و خرید هیدروکسیدسدیم آراد

هیدروکسید سدیم آراد یکی از قوی ترین بازهایی است که معمولا در صنعت استفاده می شود. محلول های آن در آب در حد بالایی از مقیاس pH قرار دارند. توانایی آن در حل و از بین بردن طیف گسترده ای از خاک ها، روغن، چربی و لکه ها باعث می شود زمانی که دیگر پاک کننده ها موثر نیستند، انتخاب خوبی باشد.

این ماده به عنوان یک عامل خنثی کننده در طول پالایش نفت، در ساخت فلز آلومینیوم، برای تصفیه روغن های گیاهی، به عنوان یک عامل مهم برای پوست کندن میوه ها و سبزیجات، برای پردازش در استخراج فلزات از سنگ معدن آنها، برای پردازش منسوجات، در تاسیسات تصفیه آب، برای عملیات اچ و آبکاری الکتریکی و در طیف گسترده ای از کاربردهای آزمایشگاهی استفاده می شود.

فروش هیدروکسید سدیم آراکس

هیدروکسید سدیم آراکس به صورت مایع و جامد با خلوص بالا تولید و به بازار عرضه می شود. این ماده در دمای اتاق به صورت یک جامد سفید کریستالی بدون بو ظاهر می شود که ممکن است به شکل گلوله، گرانول یا پودر باشد. یکی از کاربردهای این ماده شیمیایی استفاده در فرآیند تصفیه آب است.

از این ماده برای حذف فلزات سنگین و تنظیم اسیدیته آب استفاده می شود و مهمترین نقش آن ایجاد قلیائیت بالای ۹ است که می تواند pH را برای جلوگیری از خوردگی افزایش دهد. افزایش pH آب منجر به کاهش حلالیت فلزاتی مانند سرب و مس می شود. بنابراین به عنوان یک بازدارنده خوردگی عمل می کند.

خریداری هیدروکسید سدیم بندر امام

هیدروکسید سدیم بندر امام یک ترکیب غیرآلی بدون عارضه، غیر سمی است که به راحتی قابل استفاده است و نیازی به معرف های بی آب، اتمسفر بی اثر، یا لیگاند اضافی ندارد به همین دلیل در طیف وسیعی از کاربردها مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده برای پردازش رزین های اپوکسی استفاده می شود و این رزین ها در توربین های بادی کاربرد دارند.

همچنین در تولید پیل سوختی برای تولید برق نیز استفاده می شود.این ماده همچنین به عنوان یک کاتالیزور خوب برای انتقال هیدروژن از انواع گسترده ای از کتون های آلیفاتیک و آروماتیک در نظر گرفته می شود که می تواند به الکل های متناظر با بازدهی بالا تبدیل شود.

قیمت هیدروکسید سدیم کلران سمنان

هیدروکسید سدیم کلران سمنان به دو صورت جامد و مایع وجود دارد. نوع جامد خالص سفید، پوسته پوسته، میله، دانه ای، شکننده است. نوع مایع خالص، شفاف و بی رنگ است. نوع جامد دارای قدرت جذب رطوبت بالایی است و محلول در آب و نسبت به الیاف، پوست، شیشه، سرامیک و غیره بسیار خورنده است.

این ترکیب بطور گسترده برای تصفیه بوکسیت خرد شده (سنگ معدن آلومینیوم) استفاده می شود که در نتیجه با اکسید آلومینیوم واکنش داده و محلول تتراهیدروکسوآلومینات سدیم می دهد. هیدروکسید سدیم همچنین به دلیل رفتار موثر و کارآمدی که دارد در سرتاسر جهان برای حفظ بهداشت یا به عنوان یک عامل پاک کننده استفاده می شود زیرا می تواند به غیر فعال کردن میکروارگانیسم هایی مانند باکتری ها، قارچ ها یا ویروس ها کمک کند.

خرید هیدروکسید سدیم

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید هیدروکسید سدیم از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید هیدروکسید سدیم، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان سود سوزآور را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید هیدروکسید سدیم با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • بازرگانی مهر شیمی

فروش انواع مواد شیمیایی صنایع غذایی و تجهیزات و لوازم تصفیه آب

 




نوشته های مشابه

‫۱۸ دیدگاه ها

  1. درود
    قبل از اینکه از شما در مورد قیمت هیدروکسید سدیم صنعتی سوال کنم
    چیزی که به عنوان خرید هیدروکسید سدیم ذهنم را مشغول کرده این هست که
    آیا گاز هیدروکسید سدیم صنعتی برای انسان خطرناکه؟
    و ما باید در انبار کارخونه چه تمهیداتی رو درنظر بگیریم؟

  2. مقاله خیلی خوبی هست
    و خیلی خوب در مورد هیدروکسید سدیم توضیح دادید

    من دانش آموز دبیرستان هستم و اگه یه ویدیوی خیلی جامع هم در مورد کاربرد هیدروکسید سدیم در صنایع مختلف قرار بدید ، من و خیلی از دانش آموزان دیگه می تونیم برای کار کلاسی ازش استفاده کنیم

    بازم از سایت خوب تون تشکر می کنم

  3. با سلام و خسته نباشید

    با توجه حساسیت و سخت گیری هایی که در خط تولید صنایع غذایی وجود داره ؛ شما سدیم هیدروکسید آلمانی و کلا خارجی رو توصیه می کنید یا نمونه ایرانی ؟

    و اینکه بعد از آزادسازی ها و اتفاقاتی که توی بازار افتاده ؛
    قیمت سدیم هیدروکسید مرک چند درصد افزایش پیدا کرده؟

    ممنون از همراهی و کمک شما

  4. بازتاب: خرید و قیمت فروش سدیم هیدروکسید | Sodium hydroxide
  5. بازتاب: سدیم هیدروکسید، کاربرد ها و عوارض آن
  6. درود و سلام و تشکر.

    انواع هیدروکسید سدیم از نظر تجاری و کاربردی به چند دسته تقسیم می‌شود؟

    به لحاظ قیمت، چقدر با هم فرق می کنند؟ و در چه صنایع و کسب و کارهایی مورد استفاده قرار می گیرند؟

  7. آیا تماس با سدیم هیدروکسید یا استنشاق گاز آن خصوصا هنگام واکنش سدیم هیدروکسید در آب می تواند برای پوست، ریه یا چشم خطرناک باشد؟

    مدیر خط تولید کارخانه ما نسبت به کارگران کاملا بی توجه است و حتی وسایل حفاظتی در اختیار ما قرار نمی دهند. مثلا در مورد همین هیدروکسید سدیم واقعا نمی دانم که چقدر برای ما مضر است.

  8. احترام و سلام

    قیمت هدروکسید سدیم صنعتی صادراتی چقدر با هیدروکسید سدیم صنعتی بازار ایران تفاوت دارد؟

    از بین برندهای داخلی و خارجی هیدروکسید سدیم، کدام برندها باکیفیت تر هستند؟

    البته اگر این مورد را به تفکیک گریدها و درصدهای مختلف هم اعلام کنید، که دیگر باید دست مریزاد گفت.

    :)-
    :)-

  9. از طریق مقاله شما میشه به راحتی متوجه شد که هیدروکسید سدیم چیست و چه کاربردهایی در صنایع مختلف دارد. اما برام جالب بود که هیدروکسید سدیم در صنایع آرایشی یا تولید انواع اسپری ها به کار برده میشه. با وجود مصرف زیاد اسپری ها و لوازم آرایشی و بهداشتی در زندگی روزمره در مورد مضرات هیدروکسید سدیم هم اگر توضیحات بیشتری دهید خیلی به ابهام من کمک می کنید.

  10. ما فروشنده محصولات طبیعی در غرب تهران هستیم، فصل برداشت زیتون شروع شده؛ قیمت سود سوزآور در حال حاضر چقدر است؟ و برای هر کیلوگرم زیتون چقدر سود پرک برای رفع تلخی زیتون کفایت می کند؟ لطفا شیوه استفاده از سود سوزآور را برای از بین بردن تلخی زیتون سبز به صورت ویدیویی یا به صورت تصویر گام به گام آموزش بدهید.

  11. از کاربرد هیدروکسید سدیم در فرآیند نگه داری زیتون حقیقتا اطلاعی نداشتم ، لطفا بفرمایید که برای هر کیلوگرم زیتون چه میزان هیدروکسید سدیم مورد نیاز است، تا زیتون نرم تر شود؟ آیا استفاده از هیدروکسید سدیم روی طعم و مزه زیتون هم تاثیر منفی می گذارد؟

  12. خیلی دنبال قیمت سدیم هیدروکسید دیجی کالا گشتم، ولی نتونستم این ماده شیمیایی رو تو دیجیکالا پیدا کنم. شما سایت یا فروشگاه آنلاین معتبری که درگاه و نماد اعتماد داشته باشه، برای خرید هیدروکسید سدیم می شناسید؟ اصلا خرید چنین چیزی رو به شکل آنلاین صلاح می دونید؟

  13. ما فروشنده محصولات طبیعی در غرب تهران هستیم، فصل برداشت زیتون شروع شده؛ قیمت سود سوزآور در حال حاضر چقدر است؟ و برای هر کیلوگرم زیتون چقدر سود پرک برای رفع تلخی زیتون کفایت می کند؟ لطفا شیوه استفاده از سود سوزآور را برای از بین بردن تلخی زیتون سبز به صورت ویدیویی یا به صورت تصویر گام به گام آموزش بدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا