Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومیویژه

راهکارهایی موثر برای پیشگیری از بیماری کرونا

بیماری کرونا یک بیماری بسیار مسری است و همه ما شاهد گسترش شیوع کرونا ویروس در سراسر دنیا هستیم. کرونا یک بیماری جدید است و مهمترین راه برای جلوگیری از ابتلا به کرونا ویروس کنترل ترس و اضطراب و البته هشدارهای بهداشتی است . در ادامه مقاله نکاتی ذکر است که شما می توانید با یک برنامه ریزی خوب مانع ابتلا و شیوع بیماری کرونا شوید.

خبر خوب این است که گرچه این بیماری بسیار مسری است ولی کشنده نیست. در چین بیش از بیش از سه چهارم افراد بیمار فقط علائم خفیفی دارند که شامل تب با درجه پایین و سرفه است. برخی از افراد نیز دچار خستگی ، سردرد و به احتمال کمتر دچار اسهال می شوند.

به طور کلی میزان مرگ و میر حاصل از این بیماری در چین ۲٪ و میانگین سن مرگ در میان مبتلایان به  کرونا ویروس ۷۰ سال است. به نظر می رسد افراد با مشکلات پزشکی و به خصوص افراد سیگاری در معرض خطر بیشتری قرار دارند.

حقایقی در رابطه با بیماری کرونا

در مقایسه با شیوع قبلی ویروس های جدید ، این نوع از کرونا ویروس کمتر از سایر ویروس های انسانی که در سال های اخیر گسترش یافته اند ، کشنده است. به عنوان مثال ، میزان مرگ و میر برای MERS حدود ۳۴٪ و برای SARS حدود ۱۰٪ بود.

آنفولانزا هم هر سال باعث بیش از ۱۲۰۰۰ مرگ در ایالات متحده می شود و تزریق واکسن سالیانه موثرترین روش برای جلوگیری از آنفولانزا است. برای کرونا ویروس جدید  فعلا واکسنی وجود ندارد ، اما برخی از راهکارهای پیشگیری از آنفولانزا می توانند برای مقابله با بیماری کرونا موثر باشند.

برای جلوگیری از ابتلا به کرونا ویروس دست های خودتان را به طور مرتب بشوئید زیرا کرونا ویروس از طریق قطرک های تنفسی از مبتلایان به افراد سالم منتقل می شود. هنگامیکه فرد آلوده سرفه یا عطسه می کند تماس نزدیک با او می تواند آلوده کننده باشد.

علاوه بر این کرونا ویروس می تواند با دست آلوده به درب خانه ، دکمه های آسانسور و سایر سطوح بچسبد و لمس آنها و سپس دست زدن به صورت می تواند باعث شیوع آلودگی شود. بنابراین شستن دستها حداقل به مدت حداقل ۲۰ ثانیه با آب و صابون خصوصا پس از استفاده از سرویس بهداشتی ، قبل از صرف غذا و پس از عطسه و سرفه می تواند مانع ابتلا افراد شود.

توجه :

با اینکه در حال حاضر بچه ها در معرض خطر ابتلا به این بیماری نیستند اما می توانند ناقلین بالقوه بیماری باشند و باعث ابتلا دیگر افراد خانواده شوند. بنابراین رعایت اصول بهداشتی برای همه افراد واجب است

بنابراین برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری از تماس نزدیک با افراد بیمار خودداری کنید. از لمس چشم ، بینی و دهان خودداری کرده و وقتی بیمار هستید در خانه بمانید.

هنگام سرفه یا عطسه دهان خودتان را با یک دستمال بپوشانید  و آنرا درون سطل زباله بیاندازید و با استفاده از اسپری ضدعفونی کننده  بطور منظم اشیاء و سطوح لمس شده را تمیز و ضد عفونی کنید.

اقدامات زیر می تواند از بیماری کرونا پیشگیری کند

نترسید ولی آماده باشید ، اکنون وقت ترس نیست به این فکر کنید که در رابطه با شیوع طوفانی کرونا ویروس چه باید کرد و اگر مبتلا شوید چه کاری باید انجام دهید.

در این شرایط بهتر است مواد غذایی ، شوینده و ضد عفونی کننده به مقدار کافی خریداری و انبار کنید. هر بار که به فروشگاه های مواد غذایی می روید کمی بیشتر از نیازتان خرید کنید. خوراکیهای خشک مانند لوبیا ، برنج و ماکارونی گزینه های خوبی هستند و البته گوشت ، نان و سبزیجات را نیز فریز کنید.

جعبه داروهای خودتان را چک کنید و داروهایی مانند آسپرین و ایبوپروفن تهیه کنید. اگر دارویی را بطور مرتب استفاده می کنید چند بسته از آن را بخرید و ذخیره کنید.

به طور کلی ، شواهد قطعی وجود ندارد که نشان دهد، پوشیدن ماسک صورت می تواند به جلوگیری از آلوده شدن به این ویروس کمک کند و در این رابطه موارد ضد و نقیضی گفته می شود. ماسک ممکن است فقط مانع از دست زدن به صورت در خارج از خانه شود که راهکار خوبی برای پیشگیری از بیماری است .

اما در صورتی که ماسک بطور کامل روی صورت قرار نگیرد امکان تنفس قطرک های آلوده وجود دارد و کارشناسان معتفدند که استفاده از ماسک می تواند احساس امنیت کاذب ایجاد کند. در عین حال تمام پرسنل بیمارستان ها برای مراقبت باید از ماسک استفاده کنند اما در خانه لزومی برای استفاده از ماسک وجود ندارد مگر اینکه شما در خانه فرد مبتلا به کرونا داشته باشید.

توجه :

مسافرت در زمان شیوع بیماری می تواند برای  افراد مسن و افراد مبتلا به بیماری های مزمن پزشکی خطرناک باشد و در این شرایط تعویق سفرهای غیر ضروری بسیار منطقی است. مسافران باید از تماس با افراد بیمار دوری کنند و دست های خودشان را با آب و صابون و مواد ضد عفونی کننده تمیز کنند.

سفرهای خارجی خودتان را حتما کنسل کنید زیرا با شیوع بیماری کرونا ممکن است ممنوعیت تردد در کشورهای مختلف مشکلاتی برای بازگشت شما ایجاد کند.

با تمام تفاسیر فوق منطقی ترین کار این است که در زمان شیوع این بیماری در خانه بمانید تا علاوه بر کاهش ریسک ابتلا به بیماری مشکلات بعدی ناشی از آن نیز برای شما به حداقل برسد و از طرفی با این کار به سادگی می توان از گسترش شیوع بیماری جلوگیری کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا