Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
آرایشی و بهداشتیرنگ و رزینصنایع شیمیایی

قیمت فروش و خرید آنتی یو وی | کاربرد Anti UV چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد آنتی یو وی و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید آنتی یو وی دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش آنتی یو وی در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان آنتی یو وی در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت آنتی یو وی نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش آنتی یو وی به روزرسانی می‌شود.

آنتی یو وی اصطلاحی است که نشانگر مقاومت وسایل و لوازم مختلف در برابر پرتو مخرب فرابنفش نور خورشید است. آنتی یو وی بودن هر وسیله ای تضمین می کند که آن شی با تابش پرتو فرابنفش یا قرار گرفتن طولانی مدت در برابر نور خورشید هیچ تغییری نمی کند.

قدرت یو وی نورخورشید بستگی به عوامل مختلفی از جمله ساعت تابش نور خورشید دارد به عنوان مثال در میانه روز یعنی بین ساعت ۱۰ تا ۴ بعد ازظهر نور خورشید حاوی بیشترین مقدار یو وی است. از دیگر فاکتورهای موثر بر شدت یو وی نور خورشید می توان به ارتفاع منطقه، فصل، پوشش ابری آسمان و سطح بازتاب آن از زمین اشاره کرد.

لازم به ذکر است که پرتو یو وی تنها باعث آسیب به پوست انسان نمی شود و بسیاری از وسایل و تاسیسات نیز تحت تاثیر این پرتو تخریب می شوند. بنابراین بسیاری از شرکت ها شروع به ساخت وسایل آنتی یو وی کرده اند تا این پرتو آسیب رسان را فیلتر کنند. پلی پروپیلن (PP) و پلی اتیلن با چگالی کم (LDPE) دو نوع از پلیمرهای به شدت آسیب پذیر در برابر یو وی هستند که در صورت عدم استفاده از ترکیبات آنتی یو وی بهتر است در محیط های بیرون استفاده نشوند.

مراکز خرید و قیمت فروش آنتی یو وی در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش آنتی یو وی و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان آنتی یو وی در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده آنتی یو وی در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید آنتی یو وی در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسابقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش آنتی یو وی را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

 

تولید مواد پلیمری در حال حاضر به طور چشمگیری رو به افزایش است و پلیمرها تقریبا در همه وسایل مورد استفاده قرار می گیرند و به وسایل کلاسیک مانند فلز، چوب، سرامیک و شیشه ترجیح داده می شوند بنابراین برای محافظت از آنها بهترین راه استفاده از ترکیبات آنتی یوی وی است.

مزایای استفاده از آنتی یو وی

برای استفاده از مواد آنتی یو وی باید هنگام ترکیب مواد اولیه و قبل از قالب گیری، این مواد را به آنها اضافه کرد. در این صورت می توان از تاثیر مخرب پرتو فرابنفش خورشید بر روی پلیمرها جلوگیری کرد.

جالب است بدانید که مواد شیمیایی آنتی یو وی که به این شکل استفاده می شوند مانند کرم ضد آفتاب بر روی پوست عمل می کنند. با توجه به موارد فوق بهتر است برای صرفه جویی در هزینه ها در ترکیب پلیمرهایی که در معرض نورخورشید هستند این ترکیبات استفاده شود و اگر به هر دلیلی امکان استفاده از آنتی یو وی ها وجود نداشت بهتر است از ترکیباتی استفاده شود که مقاومت بالایی در برابر تغییرات آب و هوا و نور خورشید دارند.

مکانیسم مقاومت وسایل آنتی یو وی

انواع پرتو یو وی از جمله UVA ،UVB و UVC باعث اثر فتوشیمیایی در ساختار پلیمرهایی می شوند که در تولید وسایل مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این اثر در نهایت باعث تخریب مواد بکار رفته در وسیله شده و تحقیقات نشان داده است که به دلیل انرژی بالاتر پرتو UVC، این پرتو بیش از دیگر پرتوهای فرابنفش روی پلاستیک تاثیر می گذارد.

جذب یو وی باعث برانگیختن فوتون ها در پلاستیک شده و این فوتون ها رادیکالهای آزاد را تولید می کنند که باعث شکستن پیوندهای پلیمری و تخریب وسیله های پلاستیکی، تحت تاثیر نور خورشید خواهند شد.

بسیاری از وسیله های پلاستیکی آنتی یو وی حاوی کاتالیزورها و ناخالصی های مانند اکسیژن و سدیم هستند که اغلب به عنوان گیرنده رادیکال آزاد عمل کرده و از تخریب وسیله جلوگیری می کنند.

با اینحال باید در نظر داشت که این مواد علاوه بر آسیب پذیر بودن در برابر پرتوهای فرا بنفش در حین تخریب مولکول های سبکی تولید می کنند که برای محیط زیست خطرناک است. بنابراین باید در ساختار آنها از مواد آنتی یو وی استفاده شود تا علاوه بر افزایش طول عمر از تولید ترکیبات مخرب نیز جلوگیری شود.

مواد پلاستیکی وقتی در معرض پرتو فرابنفش قرار می گیرند دچار تغییر رنگ شده، نازک و شکننده می شوند بنابراین لزوم استفاده از این مواد در آنها کاملا ضروری به نظر می رسد. پلیمرهای خاص در ساختار خود دارای گروه ها و پیوندهای خاص شیمیایی هستند که مقادیر مختلفی انرژی جذب می کنند و متأسفانه بیشتر این گروههای شیمیایی دارای جذب بزرگی در طیف UV هستند.

آنتی یو وی شیشه جلو

پرتوهای فرابنفش خورشید نوعی تابش الکترومغناطیسی هستند. شما می توانید با رنگ کردن شیشه های اتومبیل خود یا افزودن مواد آنتی یو وی به آن از آسیب های اشعه ماوراء جلوگیری کنید. خبر خوب این است که شیشه های پلاریزه می توانند تقریبا تمام تابش UV را مسدود کنند. بنابراین حتی اگر هر روز ساعت ها رانندگی کنید، می توانید در خودروی خود ایمن بمانید.

اشعه ماوراء بنفش خورشید می تواند بر روی سایر اجسام داخل خودرو نیز تاثیر منفی بگذارد. به عنوان مثال صندلی ها به مرور زمان رنگ پریده می شوند. همین امر در مورد تودوزی خودرو نیز صدق می کند. به غیر از آن، در روزهای گرم تابستان، نور خورشید می تواند گرمای زیادی را در داخل ماشین شما ایجاد کند. در نتیجه عملکرد وسیله نقلیه شما کاهش می یابد و این باعث افزایش مصرف سوخت می شود.

خوبی آنتی یو وی شیشه جلو این است که می تواند از اتومبیل شما در برابر گرمای خورشید محافظت کند. در واقع، این رویکرد می تواند به عنوان عایق در روزهای گرم تابستان خودروی شما را خنک نگه دارد.

آنتی یو وی رزین

پرتوهای فرابنفش فرآیندهای زوال فیزیکی و شیمیایی مواد پلیمری مانند محو شدن مواد رنگی، زرد شدن سلولزی ها، اکسیداسیون نوری پلی الفین ها، شکنندگی پوشش ها و غیره را تسریع می کند. این تخریب را می توان با استفاده از آنتی یو وی رزین به حداقل رساند. آنها انرژی به دست آمده از این اشعه های فرابنفش را به روشی بی ضرر از بین می برند، بنابراین از مواد محافظت کرده و خود در این فرآیند از بین می روند.

آنتی یو وی چیست

درست مانند پوست انسان، پلاستیک ها در معرض آسیب اشعه ماوراء بنفش هستند. هنگام طراحی اجزاء، باید اثرات خورندگی UV را پیش بینی کنید و مواد خود را برای مقابله با آفتاب خشن آماده کنید. خوشبختانه، راه های زیادی برای افزایش مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش مواد وجود دارد. یکی از این راه ها استفاده از ترکیبات آنتی یو وی است. آنتی یو وی ماده ای است که مانع تاثیر اشعه فرا بنفش خورشید بر ماده ای می شود که در آن به کار رفته است. این ترکیب بسیار مفید است و عمر مفید وسایلی که باید در محیط باز قرار بگیرند را افزایش می دهد.

قیمت مواد آنتی یو وی

پلاستیک ها و بسیاری از ترکیباتی که در فضای باز بکار می روند به تخریب در اثر اشعه ماوراء بنفش حساس هستند بنابراین هنگام قرار گرفتن در معرض تابش خورشید باید محافظت شوند. ترکیبات زیادی به عنوان آنتی یو وی برای محافظت از این مواد مورد استفاده قرار می گیرند که بسته به کارایی و برند تولیدی با قیمت های مختلفی عرضه می شوند.

مایع یو وی

جذب کننده های UV ترکیبات بی رنگ آلی یا معدنی با جذب بسیار قوی در محدوده UV 290 تا ۳۶۰ نانومتر هستند. جاذب های UV که ممکن است به شکل مایع باشند انرژی تحریک الکترونیکی را به انرژی حرارتی تبدیل می کنند. آنها به عنوان جذب کننده های رادیکال و حذف کننده های اکسیژن عمل می کنند بنابراین از تخریب ناشی از UV جلوگیری می کنند.

تینوین

تینوین یک سیستم تثبیت کننده نور با کارایی بالا و بدون تعامل است که حتی در حضور گونه های اسیدی، هوا پذیری فوق العاده ای را به ترکیبات مبتنی بر پلی الفین می دهد. همچنین کمک قابل توجهی به پایداری حرارتی طولانی مدت ترکیبات مبتنی بر پلی اولفین ها می کند. این ماده برای ترکیبات مبتنی بر پلی اولفین و سایر پلاستیک ها استفاده می شود. استفاده از آن به ویژه برای تثبیت مخلوط پلی پروپیلن با الاستومرها (TPO) به ویژه برای کاربردهای رنگ خودرو توصیه می شود.

رنگ آنتی یووی

رنگ آنتی یو وی حاوی موادی است که در برابر اشعه فرا بنفش محافظت می شود. آنتی یو وی ها شامل مسدود کننده ها، جاذب ها و تثبیت کننده ها هستند. مسدود کننده ها وسایل را با یک لایه محافظ می پوشانند و آنها را از اشعه ماوراء بنفش در امان نگه می دارند. به عنوان مثال کربن سیاه یک مسدود کننده قوی، موثر و بسیار رایج برای کاربردهای خارج از منزل است. ترکیب آشنای دیگر دی اکسید تیتانیوم است که یک مسدود کننده موثر است.

Tinuvin 770 خرید

تینوین ۷۷۰ یک تثبیت کننده نور وزن مولکولی کم است که پایداری نوری عالی را برای مقاطع و لایه های ضخیم در بدن فراهم می کند. تینوین ۷۷۰ برای استفاده در پلی پروپیلن، PP اصلاح شده، پلی استایرن، پلی استایرن ضربه ای، ABS، SAN، ASA، پلی یورتان ها توصیه می شود و همچنین در پلی آمیدها و پلی استال ها موثر است.

 

خرید آنتی یو وی

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید آنتی یو وی از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید آنتی یو وی، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان آنتی یو وی را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید آنتی یو وی با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا