Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پلاستیکی و پلیمریرنگ و رزینصنایع شیمیایی

قیمت فروش و خرید زایلین | کاربرد زایلن چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد زایلین و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید زایلین دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش زایلین در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان زایلین در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت زایلین نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش زایلین به روزرسانی می‌شود.

زایلین یا زایلن مایعی بی رنگ، فرار با بوی شیرین و قابل اشتعال است که در آب محلول نیست و در صورت مخلوط شدن با آب روی سطح آن باقی می ماند. زایلن از دو گروه متیل متصل به حلقه شش کربنی بنزن تشکیل شده است به همین جهت دی متیل بنزن هم نامیده می شود.

زایلین به طور عمده به عنوان حلال استفاده می شود و در صنایع چاپ، تولید لاستیک و چرم مورد استفاده قرار می گیرد و در جاهایی که نیاز به خشک شدن آهسته تر است می تواند جایگزین تولوئن شود. این ماده شیمیایی در درجه اول یک ماده شیمیایی مصنوعی است. با این حال به طور طبیعی در نفت، زغال سنگ وجود دارد و در هنگام آتش سوزی جنگل تولید می شود.

مراکز خرید و قیمت فروش زایلین در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش زایلین و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان زایلین در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده زایلین در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید زایلین در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسابقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش زایلین را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

 

زایلن یک هیدروکربن معطر است که به طور گسترده ای در صنعت و تکنولوژی پزشکی به عنوان حلال استفاده می شود. فرمول شیمیایی این ترکیب C6 H4 (CH 3) 2 است . این ترکیب به مقدار کم در سوخت هواپیما، بنزین و دود سیگار یافت می شود. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

قیمت خرید و فروش زایلین

استفاده از زایلین در صنایع صنعتی، خانگی، بالینی و کشاورزی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این هیدروکربن آروماتیک از سه ایزومر مجزای پارا، ارتو و متا زایلن تشکیل شده است که همگی مفید هستند. تقاضای جهانی برای این ماده با سرعت بسیار زیادی در حال افزایش است و این مسئله چالشی ایجاد کرده که باید در بخش صنعت مورد توجه قرار گیرد. بازار خرید و فروش زایلین بسیار پر رونق است و قیمت آن بر اساس نوع و خلوص ترکیب متفاوت است.

ویژگی های زایلین

خصوصیات شیمیایی و فیزیکی زایلن با توجه به ایزومرهای مربوطه متفاوت است. نقطه ذوب از این ترکیب از ۴۷.۸۷ – درجه سانتی گراد (متا زایلن) تا ۱۳.۲۶ درجه سانتی گراد (p-زایلن) متفاوت است. به طور معمول، نقطه ذوب ایزومر پارا بسیار بالاتر است زیرا به راحتی در ساختار کریستال قرار می گیرد. نقطه جوش هر ایزومر در حدود ۱۴۰ درجه سانتی گراد (۲۸۴ درجه فارنهایت) است. چگالی هر ایزومر در حدود ۰.۸۷ گرم در میلی لیتر است و در نتیجه چگالی کمتری نسبت به آب دارد. زایلن موجود در هوا در غلظت هایی از ۰.۰۸ تا ۳.۷ ppm از طریق بو قابل شناسایی است و در آب با غلظت ۰.۵۳ تا ۱.۸ ppm می توان مزه شیرین آنرا تشخیص داد.

زایلین چیست و چه کاربردهایی دارد ؟
زایلین چیست و چه کاربردهایی دارد ؟

کاربردهای اختصاصی زایلین

زایلن که غالباً به آن زایلول گفته می شود، یک حلال شیمیایی قدرتمند است. این ماده از نفت گرفته شده است و به همین دلیل دارای مزایای خاصی نسبت به سایر محصولات مشابه است. ممکن است عجیب به نظر برسد، اما حلال ها کامپوزیت های شیمیایی هستند که از نظر مولکولی مشابه موادی هستند که برای حل شدن طراحی شده اند. از آنجا که زایلن از نفت ساخته شده است، به ویژه در پاک سازی رنگ ها، لکه چوب و سایر محصولات مصنوعی، بدون آسیب رساندن به سطوح بسیار مناسب است. این ماده همچنین با ترکیباتی که روی فلزات بکار می روند به عنوان حلال عمل می کند تا از زنگ زدگی جلوگیری کند. سایر موادی که زایلن حل خواهد کرد شامل انواع چسب ها و بتونه و همچنین چربی، لعاب، رزین و مواد ضد آب است.

این ترکیب به عنوان ماده اولیه (یا بلوک ساختاری) برای تولید سایر مواد شیمیایی صنعتی، به ویژه اسید ترفتالیک (TPA)، ترفتالیک اسید خالص (PTA) و دی متیل ترفتالات (DMT) به طور گسترده استفاده می شود. از TPA ،PTA و DMT برای تولید پلی استرهای پلی اتیلن ترفتالات (PET)، نوعی پلاستیک استفاده می شود.

بطری های ساخته شده از پلاستیک PET به عنوان ظروف آب، نوشابه و سایر نوشیدنی ها بسیار مورد استفاده قرار می گیرند زیرا PET سبک، مقاوم در برابر خرد شدن و قوی است. علاوه بر این، PET به نگه داشتن گاز در نوشیدنی های گازدار کمک می کند زیرا خواص سد کنندگی قوی برای دی اکسید کربن دارد.

کاربرد زایلین

زایلین در آزمایشگاه ها برای حمام هایی با یخ خشک جهت خنک کردن ظروف واکنش و به عنوان حلال برای حذف روغن های غوطه ور سنتتیک از میدان میکروسکوپی بکار می رود. این ماده می تواند با اسیدها و اکسید کننده های قوی واکنش نشان دهد.

زایلین همچنین برای حذف پارافین از اسلایدهای میکروسکوپی قبل از رنگ آمیزی مقاطع میکروسکوپی مورد استفاده قرار می گیرد. از زایلن در آزمایشگاه های بافت شناسی برای پردازش بافت، رنگ آمیزی و در دندانپزشکی در درمان ریشه استفاده می شود. ضریب انحلال بالای این ترکیب در بافت شناسی آنرا به یک جایگزین خوب برای الکل تبدیل می کند زیرا باعث شفافیت بافت و افزایش نفوذ پارافین می شود. در روش های رنگ آمیزی، قابلیت تخریب و پاک سازی عالی آن به درخشانی لام ها کمک می کند.

اگرچه تبدیل به ترفتالات اسید واکنش شیمیایی غالب زایلین است اما این ترکیبات پیش ساز سایر ترکیبات شیمیایی نیز هستند. به عنوان مثال کلراسیون هر دو گروه متیل یا منو بروماسیون این ترکیب برای تولید محصولات دیگر صورت می گیرد.

در صنعت نفت، زایلین یکی از اجزاء همیشگی حلال های پارافین است که هنگام گرفتگی لوله با واکس پارافین استفاده می شود. به دلایل مشابه، این ماده در محصولات تجاری که برای از بین بردن موم گوش (سروومن یا جرم گوش) مصرف می شوند، مورد استفاده قرار می گیرد.

زایلین چیست و چه کاربردهایی دارد ؟
زایلین چیست و چه کاربردهایی دارد ؟

آلودگی زیست محیطی زایلین

این ماده اغلب از منابع صنعتی، اگزوز خودروها و در حین استفاده به عنوان حلال وارد محیط زیست می شود. بنابراین کارگران مشغول در کارخانه های رنگسازی و گاراژها در معرض مقدار زیاد این ماده شیمیایی هستند.

زایلین به دلیل مایع بودن به راحتی می تواند وارد خاک، آب های سطحی یا آب های زیرزمینی شود. این ماده به سرعت تبخیر می شود و تحت تاثیر نورخورشید به ترکیبات شیمیایی کمتر مضر تجزیه می شود. اگر زایلن به آب های زیرزمینی راه پیدا کند ممکن است قبل از تجزیه شدن تا چند ماه آب ها را آلوده کند.

قیمت زایلین

قیمت زایلین با توجه به نوسانات بازار تعیین می شود و در اندازه های مختلف به صورت یک مایع شفاف به فروش می رسد. این ماده که اغلب یک حلال شناخته شده است قابلیت اشتعال زایی دارد پس بهتر است دور از مواد اشتعال زا قرار داده شود. زایلین به عنوان یک مایع با بوی بسیار مطبوع اغلب در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده به عنوان یک هیدروکربن آروماتیک به شکل سه ایزومر دیده می شود و که هر یک از نظر صنعتی برای کاربرد خاصی مناسب هستند.

تولید کننده زایلین

تولید کنندگان بسیاری در سراسر دنیا زایلین را به صورت یک محصول باکیفیت به نقاط مختلف ارسال می کنند. در ایران نیز علاوه بر اینکه چندین شرکت این محصول را به منظور تامین نیازهای صنایع تولید می کنند به صورت وارداتی نیز زایلین را بدست مصرف کنندگان می رسانند. این ماده به عنوان یک حلال در صنایعی مانند رنگ و پوشش دهنده ها، برای مشتقات نفت و استفاده در صنعت چاپ و پلاستیک به کار برده می شود و همچنین به عنوان سوخت نیز استفاده می شود.

آنالیز زایلین

زایلین ماده ای پرکاربرد است که براساس متصل شدن اتم کربن به گروه متیل به چند ایزومر تقسیم می شود. این ماده که به صورت یک مایع شفاف و گرید صنعتی تولید می شود تراکم کمتری نسبت به آب دارد. در آب نیز غیر قابل انحلال است و یک ماده کاملا قابل اشتعال است و باید در محیطی دور از نور خورشید و سایر مواد اشتعال زا نگهداری شود. ساختار این ماده از یک حلقه بنزن که در مرکز قرار گرفته است تشکیل شده که دو گروه متیل نیز به آن متصل هستند و به صورت طبیعی نیز در نفت و زغال سنگ موجود است.

زایلین چیست

زایلین ماده شیمیایی است که در صنعت جایگاه ویژه ای دارد و به صورت یک مایع شفاف و غیر قابل انحلال در آب به عنوان یک ماده پیش ساز در تولید پلیمر ها و چسب ها و پوشش های ضد آب به کار برده می شود. این ماده در صنعت به وسیله کربنه شدن زغال سنگ تولید می شود و کاربردهای فراوانی دارد. این محصول در سنتز مواد شیمیایی و اسپری های آفت کش در صنعت کشاورزی و به عنوان عامل رقیق کننده و همچنین سوخت هواپیما در صنعت به کار برده می شود.

 زایلین مخلوط

زایلین مخلوط از ترکیب سه ایزومر پارا، اروتو و متا تهیه شده است که به عنوان یک ماده سمی طبقه بندی شده است. بنابراین در هنگام کار با آن بهتر است از تجهیزات فردی استفاده کنید. زایلین مخلوط به عنوان یکی از مواد شیمیایی پرمصرف در صنعت شناخته می شود. این محصول برای بهبود عملکرد بنزن به عنوان مکمل به مواد تشکیل بنزن اضافه می شود و همچنین به عنوان یک عامل واسطه در واکنش های فتوسنتزی نیز استفاده می شود.

پارا زایلین

پارا زایلین به عنوان یکی از مشتقات و یا ایزومرهای دی متیل بنزن شناخته می شود. این ترکیب یکی از مهمترین آروماتیک های موجود به شمار می رود که در ساختار آن حلقه بنزن در مرکز و دو شاخه متیل به صورت موازی قرار گرفته اند. این محصول بطور گسترده ای در صنایع استفاده می شود. به عنوان مثال این ماده اغلب برای تولید اسید ترفتالیک به کار برده می شود. همچنین برای تولید دو عنصر مهم در ساخت پلی اتیلن به نام DMT وPTA که برای تولید انواع پلی استر، الیاف، فیلم عکاسی ضروری هستند، استفاده می شود.

نقطه جوش زایلین

نقطه جوش زایلین که یکی از مواد شیمیایی پر مصرف در آزمایشگاه نیز می باشد حدود ۱۳۹ درجه سیلسیوس و یا ۲۸۲ درجه فارنهایت است. این ماده به عنوان پایه و پیش ساز برای تولید اتیل بنزن به کار برده می شود. این محصول در آزمایشگاه در مخزن های واکنشگر برای تولید یخ استفاده می شود و در صنعت چسب نیز برای کاهش ویسکوزیته و تولید چسب های با کیفیت کاربرد دارد. زایلین یک مایع بی رنگ است که به عنوان یک حلال بسیار قوی در بسیاری از صنایع به صورت روزانه استفاده می شود.

عوارض و خطرات زایلین

زایلین عمدتا یک ماده شیمیایی صنعتی است. بنابراین انسان ها بیشتر در تأسیسات صنعتی در معرض آن قرار می گیرند. این ترکیب قابل اشتعال است بنابراین باید از منابع احتراق احتمالی دور باشد و تهویه مناطق ذخیره سازی کنترل شود.

قرار گرفتن در معرض زایلین از طریق استنشاق، بلع، چشم ها یا پوست رخ می دهد. این ماده می تواند به صورت حاد یا مزمن بر اساس میزان مواجهه، سلامتی را تحت تاثیر قرار دهد. نوع و شدت عوارض این ماده شیمیایی به عوامل مختلفی بستگی دارد که عبارتند از میزان مواد شیمیایی در زمان مواجهه و مدت زمانی که در معرض آن قرار گرفته اید. افراد همچنین نسبت به سطوح مختلف مواجهه واکنش های متفاوتی نشان می دهند.

این ماده شیمیایی درجه اول با اکسیداسیون یک گروه متیل و ترکیب آن با گلیسین در کبد متابولیزه می شود تا اسید متیل هیپوریک حاصل شود، که در ادرار دفع می شود. مقادیر کمتری هم از طریق هوای بازدم بدون تغییر حذف می شوند بنابراین این ماده پتانسیل کمی برای تجمع در بدن دارد.

استنشاق بخار این ماده شیمیایی بطور عمده سیستم عصبی مرکزی را تحت تاثیر قرار می دهد و علائمی مانند سردرد، سرگیجه، حالت تهوع و استفراغ را ایجاد می کند. عوارض ذکر شده با قرار گرفتن در معرض در حدود ۱۰۰ ppm از این ماده شروع می شود. این عوارض برگشت پذیر هستند و با افزایش مدت زمان قرار گرفتن در معرض زایلن می توانند قابل توجه و شدید باشند.

زایلین از نظر چگالی از هوا سنگین تر است و بوی دلپذیر و شیرین آن هشدار دهنده ای برای ماهیت سمی آن است. این بو در غلظت یک قسمت در هر میلیون هوا (PPM) قابل تشخیص است!

 

خرید زایلین

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید زایلین از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید زایلین، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان زایلین را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید زایلین با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا