Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
آرایشی و بهداشتیپلاستیکی و پلیمریرنگ و رزینصنایع شیمیایی

قیمت فروش و خرید اتیل استات | کاربرد اتیل استات چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد اتیل استات و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید اتیل استات دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش اتیل استات در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان اتیل استات در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت اتیل استات نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش اتیل استات به روزرسانی می‌شود.

اتیل استات یکی از ساده ترین استرهای کربوکسیلات است. اتیل استات مایعی بی رنگ با بوی شیرین و میوه ای است که بیشتر افراد آن را خوشایند می دانند. بوی جذاب و طعم میوه ای این ماده در محلولهای رقیق باعث شده که کاربرد اصلی آن در صنایع غذایی و دارویی جهت بهبود طعم و رایحه محصولات باشد.
اتیل استات بطور طبیعی در میوه ها وجود دارد و مسئول عطر و طعم دلپذیر آنهاست. این ماده در مخمرها و نیشکر نیز وجود دارد و در صنعت از واکنش اسید استیک با اتانول در حضور اسید سولفوریک به عنوان کاتالیزور تولید می شود.

مراکز خرید و قیمت فروش اتیل استات در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش اتیل استات و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان اتیل استات در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده اتیل استات در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید اتیل استات در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسابقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش اتیل استات را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

این ماده یک حلال پرکاربرد خصوصا برای تولید رنگ ها، لاک ناخن، محلول های تمیز کننده و عطرهاست و در آزمایشگاه به عنوان حلال برای کروماتوگرافی ستونی و لایه نازک استفاده می شود.

اتیل استات چیست

اتیل استات یک حلال مایع نسبتا قطبی، شفاف و بی رنگ است که اتیل اتانوآت نیز نامیده می شود و بطور گسترده در سنتز ترکیبات ارگانیک مورد استفاده قرار می گیرد و بسیار انعطاف پذیر و مقرون به صرفه است .
اتیل استات در دمای اتاق نسبتاً فرار است و دمای جوش آن ۷۷ درجه سانتیگراد (۱۷۱ درجه فارنهایت) است. با توجه به این خصوصیات می توان با گرم کردن ترکیبات در یک حمام آب گرم آنرا از نمونه خارج کرد.
این ماده به راحتی در معرض آب و هوا تجزیه می شود و برای محیط زیست ایمن و غیرسمی شناخته می شود.
بیشترین کاربرد اتیل استات به عنوان یک حلال است طوریکه حدود ۶۵% کل کاربردهای صنعتی و تجاری این ماده به عنوان حلال در رنگ ها، لاک ناخن، جوهر، پوشش هواپیما و انواع دیگر روکش ها مورد استفاده قرار می گیرد.

اتیل استات در صنایع غذایی و آشامیدنی

این ماده به طور گسترده ای به عنوان تقویت کننده طعم در تهیه اسانس های آناناس، موز، توت فرنگی و سایر طعم دهنده های میوه ای و همچنین خامه مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده به عنوان تقویت کننده طعم در نوشیدنی ها کاربرد گسترده ای دارد.
این ماده به ‌واسطه بوی شیرین برای ایجاد طعم میوه ای به آب نبات ها، محصولات پخته شده، آدامس و غیره اضافه می شود. این ماده همچنین برای استخراج تنباکو از سیگار، دکافئینه کردن برگ های چای و قهوه مورد استفاده قرار می گیرد و به عنوان طعم دهنده مصنوعی در بستنی ها و کیک ها کاربرد دارد.

کاربردهای آزمایشگاهی اتیل استات

در آزمایشگاه، مخلوط های حاوی اتیل استات معمولاً در کروماتوگرافی ستونی و استخراج ها استفاده می شود ولی به ندرت به عنوان حلال واکنش انتخاب می شود زیرا مستعد هیدرولیز و ترانس استریک است.
این ماده یک ماده پرکاربرد در حشره شناسی برای جمع آوری و مطالعات است. این ماده در ظرفی که حشرات جمع آوری شده اند به سرعت بدون هیچ تاثیری بر بافت ها باعث مرگ حشرات می شود و برای تهیه کلکسیون حشرات مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

قیمت عمده اتیل استات

قیمت عمده این ماده به صورت روزانه تعیین شده و معمولا کمتر از قیمت غیر عمده آن است. اتیل استات مایعی است که ساختار آن شامل کربن، هیدروژن و اکسیژن است و بویی شبیه به بوی میوه دارد. در صنایع مختلف و فرآیندهای کافئین زدایی از قهوه و چای و همچنین به عنوان حلال برای پاک کردن لاک های ناخن به کار برده می شود. این محصول همچنین در صنعت عطرسازی به دلیل اینکه سرعت تبخیر بالایی دارد و لکه برجای نمی گذارد به عنوان یک عنصر مهم به کار برده می شود.

اتیل استات مرک

اتیل استات مرک به عنوان یک ماده آلی قابل اشتعال و با قابلیت انحلال بسیار کم در آب در مقیاس بسیار بزرگ توسط شرکت مرک آلمان تولید و در طیف گسترده ای از صنایع به کار برده می شود. این ماده به دلیل اینکه بوی خوبی دارد و به مقدار بسیار کمی سمیت دارد به عنوان حلال و یک عامل رقیق کننده استفاده می شود و اغلب در استون نیز وجود دارد. اتیل استات مرک به عنوان یک ماده مجاز برای کافئین زدایی محصولات خوراکی استفاده می شود.

مکانیسم واکنش تهیه اتیل استات

مکانیسم واکنش تهیه اتیل استات شامل استفاده از انیدرید استیک است که با استفاده از یک کاتالیزور هیدروژنه می شود. روش رایج تولید این ماده استفاده از اسید استیک و اتانول است که در دسته واکنش های استری شدن قرار می گیرد و پس از پایان واکنش آب وارد برج تقطیر می شود. این ماده در صنایعی مانند رنگ و رزین به عنوان عامل فعال کننده یا سخت کننده استفاده می شود.

واکنش تولید اتیل استات

واکنش تولید اتیل استات تحت تاثیر عواملی مثل وسیله ای که برای ترکیب مواد تشکیل دهنده استفاده می شود و همچنین حجم و شکل راکتور، دمای واکنش و روش شروع و پایان واکنش قرار می گیرد. این پارامترها در واقع تعیین کننده کیفیت این محصول هستند. بطور کلی واکنش به صورت زیر است:

C۲H۵OH + CH۳COOH ———> CH۳COOC۲H۵ + H۲O

برای بالا بردن خلوص محلول به بیش از ۸۵ درصد باید از کربنات سدیم برای خنثی کردن اسید استفاده شده و سپس از آب برای شستشو استفاده شود.

قیمت اتیل استات

قیمت این ماده با توجه به خلوص آن تعیین می شود. این ماده به عنوان یکی از ساده ترین استرها به صورت یک مایع شفاف در صنایع مختلف به عنوان یک حلال با قابلیت عالی و فرمولاسیون های پوشش دهنده در صنعت رنگ و رزین مانند اپوکسی ها و وینیل ها به کار برده می شود. این محصول همچنین در مقیاس بزرگ برای استفاده در صنعت تجهیزات کشاورزی، تعمیر و نگهداری تجهیزات دریایی و برای استخراج محصولات معدنی مورد استفاده قرار می گیرد.

فروش اتیل استات

این ترکیب به عنوان یک عنصر مهم در بسیاری از صنایع به فروش می رسد و مصرف کنندگان می توانند این محصول را در اندازه های مختلف تهیه کنند. این ماده قابل استفاده در محلول های رقیق است و به همین دلیل برای بازیابی اسید استیک استفاده می شود. اتیل استات به عنوان یک عامل استخراج مجاز برای استفاده در صنعت دارو و غذا به کار برده می شود. همچنین این محصول برای تولید پوشش های پایه برای دکوراسیون داخلی و خارجی قابل استفاده است.

لوزی خطر اتیل استات

لوزی خطر  مشخص می کند که این محصول اشتعال زا و خطرناک است. هنگامی که فردی برای طولانی مدت در معرض بخار این ماده قرار گیرد عوارضی مانند سردرد، تحریک مجاری تنفسی به شکل تنگی، تنفس سرفه های شدید و همچنین حالت تهوع و بی هوشی را تجربه خواهد کرد. این ماده به وسیله جرقه و یا گرما به راحتی شعله ور می شود و می تواند باعث ایجاد انفجارهای شدید شود. همچنین پوست و بینی را تحریک کند و باعث ترک شدن پوست شود.

ایمنی اتیل استات

نگرانی اصلی در مورد ایمنی اتیل استات قابل اشتعال بودن این ماده است زیرا مایع و بخارات آن در دمای بالای ۲۰۰ درجه سانتیگراد مشتعل می شوند و قرار گرفتن در معرض بخارات آن می تواند چشم، بینی و سیستم تنفسی را تحریک کند. در حال حاضر هیچ مدرکی مبنی اینکه مقادیر طبیعی اتیل استات برای انسان سرطان زا یا سمی است، وجود ندارد.

با وجود استفاده گسترده از در محصولات خانگی در صورت عدم رعایت اقدامات ایمنی، این ماده می تواند بطور بالقوه خطرناک باشد. استنشاق یا بلع آن نیز می تواند آسیب جدی به ارگانهای داخلی بدن بزند.

 

خرید اتیل استات

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید اتیل استات از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید اتیل استات، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان اتیل استات را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید اتیل استات با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا