Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
آرایشی و بهداشتیصنایع شیمیاییغذایی و داروییمحصولات شیمیایی

قیمت فروش و خرید سدیم تری پلی فسفات | کاربرد سدیم تری پلی فسفات چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد سدیم تری پلی فسفات و موارد مصرف گوناگون آن است.

خرید و فروش مواد شیمیایی صنایع غذایی و دارویی - - بازرگانی امید
خرید و فروش مواد شیمیایی صنایع غذایی و دارویی – – بازرگانی امید

همچنین اگر تصمیم به خرید سدیم تری پلی فسفات دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش سدیم تری پلی فسفات در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان سدیم تری پلی فسفات در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت سدیم تری پلی فسفات نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش سدیم تری پلی فسفات به روزرسانی می‌شود.

سدیم تری پلی فسفات (STPP) یک ترکیب شیمیایی است که کاربرد گسترده ای در تولید محصولات پاک کننده و مواد نگهدارنده دارد. سدیم تری پلی فسفات در صنایع تولید مقوا، کاغذ، پارچه، رنگ سازی و خمیردندان استفاده می شود و به نام های پنتا سدیم تری فسفات، پنتا سدیم تری پلی فسفات یا سدیم تری فسفات نیز شناخته می شود.

STPP یک دترجنت عالی است که کاربرد گسترده ای در تولید شوینده ها دارد. این ماده به عنوان ماده شلاته کننده از تولید نمک های نامحلول حین شستشو جلوگیری کرده و خواص پاک کنندگی شوینده را افزایش می دهد. این ترکیب مانع جذب رطوبت توسط مواد شوینده شده و به عبارتی با اثر آنتی کیک بافت یکدست این ترکیبات را حفظ می کند و با ایجاد بافر قلیایی و حفظ PH محلول در حدود ۹.۴ باعث می شود آلودگی‌های اسیدی به سرعت حذف شوند.

سدیم تری پلی فسفات یک باکتری کش است و استفاده از آن در ترکیب قرص های ظرف‌شویی، صابون‌ها و پودرهای لباسشویی می تواند به ضدعفونی کردن ظروف و البسه کمک کند. این ماده به عنوان ماده نگهدارنده در مرغ، گوشت، غذاهای دریایی نیز استفاده می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه در ادامه مقاله با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

فهرست مطالب

مراکز خرید و قیمت فروش تری پلی فسفات در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش تری پلی فسفات و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان تری پلی فسفات در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده تری پلی فسفات در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید تری پلی فسفات در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسایقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش تری پلی فسفات را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

کاربرد سدیم تری پلی فسفات چیست

STPP یک ترکیب معدنی جامد است که در انواع زیادی از محصولات از جمله شوینده های خانگی، مواد غذایی، مصالح ساخت و ساز و خوراک حیوانات مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده در ترکیب پودر، مایع، ژل، قرص های شستشو مورد استفاده قرار می گیرد و با کاهش سختی آب باعث می شود مواد سورفاکتانت بطور موثر عمل کنند.

تمام پودرهای شوینده امروزی حاوی ۳۰ تا ۵۰ درصد STPP هستند. این ترکیب با تشكیل كمپلكس محلول با یونهای Ca و Mg برای کاهش سختی آب استفاده می شود. از دیدگاه آلوتروپی این ماده به سه شکل تولید می شود که شامل موارد زیر است:

  • فاز یك یا فاز ترمودینامیكی كه در دمای بالا تولید می شود
  • فاز دو یا فاز سینتیک كه در دمای پایین تولید می شود و در حرارت های بالا ناپایدار است.
  • به صورت بلوری همراه با شش مولكول آب كه حاصل ترکیب دو فاز ذكر شده با آب است.

قیمت خرید و فروش سدیم تری پلی فسفات

این ترکیب شیمیایی به صورت پودر نرم با مش بین ۱۰۰ تا۲۰۰ و گرانول در بازار خرید و فروش می شود و سمیت آن بسیار ناچیز است. این ماده در دو گرید خوراکی و صنعتی تولید می شود. از گرید خوراکی در صنایع تولید آبمیوه، صنایع کنسرو سازی، صنایع لبنی و فرآورده های سویا و غیره به عنوان نگهدارنده مورد استفاده قرار می گیرد. گرید صنعتی STPP در صنایع شوینده و پاک کننده ها، صنعت تولید کاشی و سرامیک و… استفاده می شود.STPP در دمای محیط پایدار است ولی در دمای ۱۰۰ درجه سانتی گراد به پیروفسفات و فسفات تبدیل می شود.

میزان کل مصرف این ماده برای تولید شوینده ها در اروپای غربی تقریباً ۳۰۰۰۰۰ تن تخمین زده شده است و برآورد می شود که ۹۰-۹۵٪ از این ماده در اروپا مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربردهای سدیم تری پلی فسفات
کاربردهای سدیم تری پلی فسفات

روش تولید تری پلی فسفات + قیمت فروش تری پلی فسفات

سدیم تری پلی فسفات نمک سدیم اسید تری فسفریک است. این ماده در آزمایشگاه های شیمیایی با گرم کردن مخلوط استوکیومتری فسفات سدیم، Na2HPO4 و فسفات مونو سدیم، NaH2PO4، در شرایط دقیق کنترل شده تولید می شود.

۲ Na2HPO4 + NaH2PO4 → Na5P3O10 + 2 H2O

به این روش سالانه تقریباً ۲ میلیون تن از این ماده تولید می شود. STPP نمکی بی رنگ است که هم به صورت بی آب و هم به عنوان هگزاهیدرات وجود دارد. آنیون آن را می توان به عنوان زنجیره پنتانیونیک -O3POP (O) 2OPO3] 5] توصیف کرد. این ترکیب به عنوان یک عامل کلاته کننده با پیوندهای دو گانه و سه گانه به شدت به کاتیون های فلزی متصل می شود.

STPP با سرعت بالای هیدراتاسیون برای میکسرهای پر سرعت قدرتمند مورد نیاز است و استفاده از آن در تجهیزات مدرن ترجیح داده می شود. در سایر تجهیزات، توصیه می شود از STPP با میزان متوسط و / یا کم هیدراتاسیون استفاده کنید که از ایجاد توده در دوغاب مواد شوینده جلوگیری می کند.

استفاده از سدیم تری پلی فسفات در صنایع غذایی

این ماده یک افزودنی غذایی است که حاوی سدیم و فسفات غیرآلی است و معمولا در مواد غذایی فرآوری شده یافت می شود. این ماده به عنوان ماده ورآورنده خمیر در نان ها و کیک ها مورد استفاده قرار می گیرد و باعث افزایش حجم خمیر و حفظ شکل آن می شود.

فسفر یک مینرال ضروری است که در مواد غذایی مانند شیر، لوبیا، گوشت، ماهی، تخم مرغ، گوشت ماکیان و آجیل یافت می شود. این نوع از فسفر که به عنوان فسفر آلی شناخته می شود برای سلامت استخوان ها، ترمیم سلولها، انقباض عضلات و فرآیندهای حیاتی مورد نیاز است. ولی فسفر معدنی موجود در افزودنی هایی غذایی مانند سدیم تری پلی فسفات این اثرات مفید را نخواهد داشت و فقط باعث کاهش اسیدیته مواد غذایی، بهبود بافت غذاهای پخته شده و انواع گوشت می شود.

این ماده همراه با سایر ترکیبات سدیم فسفات به عنوان امولسیفایر در فراوری پنیرها کاربرد گسترده ای دارد. پلی فسفات‌ها هنگامی که به پنیر اضافه می شوند کلسیم را از ماتریس کازئین خارج کرده و همراه با رطوبت خودشان را ماتریس می چسبانند.

کاربردهای سدیم تری پلی فسفات

خرید تری پلی فسفات به عنوان یک عامل پاک کننده قدرتمند

STPP در انواع محصولات پاک کننده استفاده می شود و توانایی مواد شوینده مختلف را برای نفوذ عمیق تر به الیاف لباس (و همچنین سایر سطوح و مواد تمیز شونده) بهبود می بخشد و به تولید کف و حباب کمک می کند. بنابراین، بیشتر کارخانه های شیمیایی که سدیم تری پلی فسفات به عنوان مواد شوینده استفاده می کنند.

فروش تری پلی فسفات برای افزودنی غذایی

STPP همچنین جلوه تازه ای به گوشت و غذاهای دریایی می دهد و در عین حال سرعت فساد را در این مواد غذایی کاهش می دهد. این ماده شیمیایی به حفظ رنگ طبیعی گوشت و ماهی کمک می کند و باعث بهبود بافت آنها می شود. افرودن این ماده به فراورده های گوشتی به بهبود ظرفیت نگهداری آب در محصولات حیوانی و در نتیجه کاهش سرعت خشک شدن آنها کمک می کند.

قیمت خرید تری پلی فسفات عامل برنزه سازی برای چرم

این ترکیب به عنوان ماده برنزه کننده چرم استفاده می شود جالب اینجاست که از این ماده شیمیایی به عنوان یک عامل مقاوم در برابر آلودگی های روغنی در تولید کاغذ نیز استفاده می شود. بنابراین، هم می تواند به تولید کنندگان کمک کند تا رنگ مناسب را روی یک کالا قرار دهند و هم رنگ های ناخواسته را حذف می کند.

سایر موارد کاربرد سدیم تری پلی فسفات (STPP)

از دیگر کاربردهای STPP می توان به تصفیه نفت، متالورژی، کاربردهای استخراج و معدن و تصفیه آب اشاره کرد. این ماده توانایی بافر کردن pH را دارد بنابراین می تواند با خنثی سازی اسیدیته، آب اسیدی را “نرم” کند که یکی از دلایل افزودن آن به مواد شوینده است.

کاربردهای سدیم تری پلی فسفات
کاربردهای سدیم تری پلی فسفات

عوارض و خطرات خرید سدیم تری پلی فسفات

همه انسان ها از طریق تماس پوستی، خوراکی و استنشاق در معرض سدیم تری پلی فسفات بکار رفته در ترکیب شوینده ها قرار دارند که این مواجهه حدود ۳۳ میکروگرم بر کیلوگرم در روز تخمین زده شده است. این ماده سمیت کمی دارد و در شرایط معمولی حتی در تماس با پوست و چشم ها باعث حساسیت زایی نمی شود.

مصرف مقدار کم این ماده از نظر FDA و همچنین اتحادیه اروپا برای انسان ها مضر نیست ولی از آنجایی که همه افراد در طول روز از فست فودها، گوشت های فرآوری شده و غذاهای آماده استفاده می کنند در معرض سطح بالایی از این ماده قرار می گیرند که ممکن است برای سلامتی خطرناک باشد.

دستگاه گوارش انسان حدود ۴۰ تا ۶۰% فسفر آلی را جذب می کند درحالیکه فسفر معدنی موجود در کیک ها، نوشابه ها و گوشت های فراوری شده را بطور کامل و ۱۰۰% جذب می کند که می تواند برای سلامتی مضر باشد.

غلظت بالای فسفات سرم به عنوان پیش بینی کننده حوادث قلبی – عروقی و مرگ و میر شناخته می شود. در حالی که فسفات در بدن و غذا به شکل آلی وجود دارد، اشکال غیر آلی فسفات مانند سدیم تری فسفات به راحتی جذب می شوند و می توانند منجر به افزایش سطح فسفات در سرم شوند. نمک های آنیون پلی فسفات به دلیل قلیایی بودن، پوست و غشاهای مخاطی را تحریک می کنند.

خطرات زیست محیطی سدیم تری پلی فسفات

این ماده به عنوان بخشی از فاضلاب خانگی و کارخانه های تصفیه فاضلاب وارد محیط زیست می شود و از آنجاییکه یک ماده غیر آلی است، زیست تخریب پذیری آن مورد مطالعه قرار نگرفته است. با اینحال به نظر می رسد که سدیم تری پلی فسفات به ارتوفسفات هیدرولیز شده و توسط جلبک ها یا میکروارگانیسم ها جذب شود و بدین ترتیب وارد چرخه طبیعی فسفر می شود.

از آنجا که بسیار محلول در آب است، STPP با تصفیه فاضلاب به طور قابل توجهی حذف نمی شود. STPP به دلیل خصوصیات فیزیکی و شیمیایی در اتمسفر توزیع نمی شود و کار آن با رسوب در خاک تمام نمی شود زیرا در آب بسیار محلول است و به راحتی وارد لجن های فاضلابی و خاک نمی شود.

شرایط نگهداری و فروش سدیم تری پلی فسفات

این ترکیب شیمیایی در کیسه های کاغذی یا پلاستیکی بافته شده ۲۵ کیلوگرم خرید و فروش می شود. STPP باید در انباری با تهویه مناسب و خشک نگهداری شود، در حین حمل و نقل از آب، رطوبت و نور خورشید دور نگه داشته شود و با احتیاط حمل شود تا از آسیب رسیدن به کیسه های پلاستیکی جلوگیری شود. بعلاوه باید آنرا جدا از مواد سمی نگهداری کرد.

قیمت تری پلی فسفات گرید خوراکی

تری پلی فسفات گرید خوراکی یک پودر سفید رنگ است و به عنوان یک افزودنی غذایی برای ایفای نقش های احتباس آب، بهبود کیفیت، تنظیم مقدار PH و کیلاسیون فلز و غیره استفاده می شود. در مقایسه با گرید صنعتی تری پلی فسفات، گرید خوراکی آن باید توسط اسید فسفریک حرارتی به منظور دستیابی به خلوص مربوطه، حذف فلزات سنگین و سایر شاخص های کنترلی و اطمینان از ایمنی مواد غذایی تولید شود. این افزودنی غذایی همچنین می تواند حجم بستنی را افزایش دهد، امولسیون شدن را تقویت کرده و از خراب شدن رب جلوگیری کند.

خرید تری پلی فسفات صنعتی

تری پلی فسفات صنعتی یک نمک است که استفاده گسترده از آن در صنایع شوینده به خوبی شناخته شده است. این ماده یک جزء کلیدی در شوینده های تجاری را تشکیل می دهد و به طور گسترده برای این منظور استفاده در لعاب ها و دباغی چرم، در مواد بازدارنده آتش، کاغذ، رنگدانه های ضد خوردگی، نساجی، تولید لاستیک استفاده می شود.

به دلیل سرعت هیدراتاسیون بالا برای استفاده در تجهیزات مدرن به دلیل مدت زمان کوتاه‌تر واکنش با آب ترجیح داده می شود، که برای میکسرهای قدرتمند با سرعت بالا لازم است. در سایر تجهیزات، توصیه می شود از این ماده با سرعت هیدراتاسیون متوسط ​​و یا کم استفاده شود که از تشکیل توده در دوغاب شوینده جلوگیری می کند.

فروش تری پلی فسفات sttp

تری پلی فسفات یک ماده معدنی است که در مواد شوینده، سینرژیست برای صابون، نرم کننده آب، عامل دباغی برای ساخت چرم و به عنوان یک ماده کمکی برای رنگرزی استفاده می شود. این ترکیب همچنین به عنوان یک عامل پراکندگی موثر برای محلول های تعلیق پوشش ها، کائولن، اکسید منیزیم، کربنات کلسیم و به عنوان یک عامل مقاومت در برابر آلودگی روغن در تولید کاغذ اغلب به کار برده می شود. در صنایع غذایی به عنوان بهبود دهنده کیفیت در فرآیند کنسرو، نوشیدنی های آب میوه، مواد غذایی از شیر یا دانه های سویا به کار برده می شود.

کاربرد سدیم تری پلی فسفات

سدیم تری پلی فسفات به عنوان تثبیت کننده به جای ترکیبات نیتریت سمی استفاده می شود. در زهکشی به عنوان یک عامل تثبیت کننده و نرم کننده استفاده می شود. کاربرد عمده درصد ۱ به ۲ آن در تولید مواد شوینده مصنوعی و محتوای آن بین پودرهای شوینده است. از رسوب مجدد ذرات جامد و غوطه ور شدن و همچنین به عنوان یک عامل قلیایی در پودرهای شوینده در سطح آب جلوگیری می کند. از این ماده همچنین در صنعت کاشی و سرامیک به عنوان روان کننده استفاده می شود.

فروشنده تری پلی فسفات چیست

تری پلی فسفات یک ماده شیمیایی است که اغلب برای جذاب کردن غذاهای دریایی استفاده می شود تا سفت تر و براق تر به نظر برسد. همچنین به عنوان نمک پنتا سدیم یا اسید تری فسفریک نیز شناخته می شود. همچنین جزء اصلی مواد شوینده و صابون است. گرید غذایی تری پلی فسفات به عنوان عامل نگهدارنده آب و نرم کننده استفاده می شود که می تواند پروتئین و گلوبولین را افزایش دهد، بنابراین می تواند هیدراتاسیون و احتباس آب محصولات گوشتی را نیز افزایش دهد، نفوذپذیری آب را بهبود بخشد، نرم شدن غذا را تقویت کند، کیفیت غذا را بهبود ببخشد و طعم خوب غذا تقویت کند.

قیمت خرید تری پلی فسفات سدیم

تری پلی فسفات سدیم یک پودر سفید رنگ است که در آب محلول است و به عنوان تثبیت کننده پراکسید هیدروژن استفاده می شود. این ماده شیمیایی یکی از پرکاربردترین و موثرترین سازنده ها در ترکیبات شستشوی پارچه های سنگین است. به دلیل قدرت جذب بالا کاربرد گسترده ای در شوینده های ماشین ظرفشویی نیز پیدا کرده است. همچنین به عنوان یکی از مواد کمکی اصلی برای مواد شوینده مصنوعی، هم افزایی برای صابون، نرم کننده آب، عامل دباغی برای چرم، ساخت مواد کمکی برای رنگرزی نیز معمولا استفاده می شود.

خرید سدیم تری پلی فسفات سبک

سدیم تری پلی فسفات سبک به صورت گرانول های سفید ریز در شوینده های تجاری استفاده می شود. این ماده به طور گسترده در شوینده های لباسشویی معمولی و غلیظ و شوینده های ظرفشویی اتوماتیک (به صورت پودر، مایع، ژل ویا قرص)، پاک کننده های توالت، پاک کننده های سطوح و پاک کننده های صنعتی استفاده می شود.علاوه بر این، می توان از آن به عنوان پراکنده کننده در فرمولاسیون سوسپانسیون ها در صنایع کمکی رنگرزی، رنگ، کائولن، منیزیم، کربنات کلسیم و سایر صنایع استفاده کرد.

قیمت سدیم تری پلی فسفات ایرانی

سدیم تری پلی فسفات ایرانی اغلب به عنوان بازدارنده رسوب در خنک کننده تصفیه آب استفاده می شود. زیرا افزودن مقادیر کمی از سدیم تری پلی فسفات به آب می تواند روند رشد طبیعی کریستال هایی مانند کربنات کلسیم را از بین ببرد. در نتیجه از تشکیل رسوب کربنات کلسیم جلوگیری می کند. افراد می توانند فسفات های مناسب تری را با توجه به PH آب انتخاب کنند تا بهترین نتیجه را به دست آورند. معمولا پیروفسفات و پلی فسفات در شرایط قلیایی بهترین عملکرد را دارند.

روش تولید سدیم تری پلی فسفات

این ترکیب از واکنش اسید فسفریک غلیظ با محلول اشباع سودا اش در یک محفظه و سپس فیلتراسیون به دست می آید:

۵Na2CO3 + 6H3PO4——–> 2Na5P3O10 + 9H2O+5CO2

فروش تری پلی فسفات کارون

تری پلی فسفات کارون یک ترکیب معدنی است که به عنوان یک عنصر مهم و کاربردی برای ساخت بسیاری از محصولات صنعتی و خانگی بطور گسترده در سراسر جهان تولید و عرضه می شود. این ماده همچنین یک ترکیب پلیمری و جامد است که زنجیره های پلیمری آن به وسیله اکسیژن ایجاد می شوند و طریقه ساخت آن به شکلی است که متاسفانه آسیب فراوانی به محیط زیست وارد می کند. تری پلی فسفات کارون توسط شرکت شیمی کارون که نماینده و پیشتاز تولید این ماده در ایران است تولید و به فروش می رسد. این ماده در صنعت ایران در تولید محصولات شوینده و همچنین تولید نگهدارنده های مواد غذایی و ساخت تجهیزات سختی آب به کاربرده می شود.

قیمت تری پلی فسفات

تری پلی فسفات ظاهری مشابه با بلور های نمک سفید دارد و اغلب در قالب ترمودینامیک و سنتتیک در بازار قیمت گذاری و به فروش می‌رسد. این ماده از طریق واکنش الکتروگرمایی اسید فسفریک و روش فرآیند مرطوب تولید و به صورت گسترده به بازار عرضه می شود. این ماده همچنین یک ماده ضدعفونی کننده و از بین برنده باکتری است به همین دلیل اغلب در تهیه صابون ها، پودرلباسشویی و مواد شوینده ماشین ظرفشویی استفاده می شود. علاوه بر این به عنوان یک ماده نگهدارنده در مواد غذایی و غذاهای فرآوری شده نیز اغلب به کار برده می شود. بطور کلی می توان گفت تری پلی فسفات به عنوان یک ماده با کاربردهای متنوع در صنایع مختلف شناخته شده است.

قیمت فروش پلی فسفات سدیم

پلی فسفات سدیم ترکیبی است که تعداد واحدهای فسفات بیشتری در آن وجود دارد و با نمک سدیم نیز ترکیب شده است. به دلیل اینکه فرمول ساخت آن پیچیده است اغلب توسط تعداد اندکی از کشورها تولید و به بازار عرضه می شود. این ترکیب به صورت خوراکی و صنعتی در بازار وجود دارد. پلی فسفات سدیم خوراکی به عنوان یک ماده افزودنی برای تثبیت و نگهدارنده رطوبت و چربی و همچنین به عنوان یک ماده امولسیون کننده در صنایع گوشت و مواد لبنی و تولید و بسته بندی آبزیان و گوشت های فرآوری شده استفاده می شود. گرید فنی این ماده نیز به صورت هیدراته است و در صنایع شوینده و تولید سرامیک و سفال و در کارخانجات تصفیه آب به کار برده می شود.

پلی فسفات چیست

پلی فسفات ترکیبی از واحدهای چهار ضلعی فسفات ها است که ساختار آن از طریق به اشتراک گذاشتن اکسیژن به یکدیگر متصل شده است و به عنوان یک ماده افزودنی غذایی با علامت E452شناخته می شود. یکی از مهمترین کاربردهای این ترکیب در کارخانجات تصفیه آب است. از طریق حل شدن مقداری کمی از این ماده در مسیر جریان آب و حل شدن بلورهای پلی فسفات در آب یون های کلسیم و منیزیم این ماده را احاطه کرده و از ایجاد رسوب کلسیت و آراگونیت جلوگیری و رسوبات را کاهش می دهد. استفاده از فیلترهای پلی فسفات اغلب در وسایل خانگی مانند آبگرمکن ها و پکیج ها، ماشین های لباسشویی و ظرفشویی که مدام با آب در تماس هستند اغلب استفاده می شود.

Stpp چیست

Stpp یا سدیم تری پلی فسفات یک ترکیب غیرآلی است که هم به صورت خشک و هم به صورت هگزاهیدراته تولید و به بازار عرضه می شود. گرید صنعتی این ماده در صنعت شوینده به عنوان یکی از مهمترین اجزای تهیه شوینده ها استفاده می شود که همچنین به عنوان نرم کننده نیز عمل می کند. علاوه بر این به عنوان یک ماده ضدعفونی کننده در مواد شوینده کمک می کند که الیاف البسه به طور کامل از هرگونه آلودگی پاک شود. این ماده همچنین به عنوان یک ماده مقاوم کننده کاغذ نسبت به آلودگی در برابر روغن در صنعت کاغذ سازی به کار برده می شود.

 

جدول مشخصات، خواص و ویژگی های سدیم تری پلی فسفات

نام انگلیسی STPP
فرمول شیمیایی Na5P3O10
جرم مولی ۳۶۷.۸۶۴ g/mol
نقطه ذوب ۶۲۲ °C
چگالی ۲.۵۲ g/cm3

قیمت سدیم تری پلی فسفات

سدیم تری پلی فسفات با توجه به کاربرد این ماده در صنایع تجاری قیمت گذاری می شود. در صنعت مواد شوینده و پاک کننده به عنوان عامل کمکی و هم افزایی برای صابون استفاده می شود. همچنین می توان از آن برای تنظیم مقدار PH محلول صابون بافر استفاده کرد.

به عنوان محافظ سفید کننده و دئودورانت می تواند اثر سفید کننده را بهبود بخشد و بو را از یون های فلزی حذف کند. در صنعت غذا به عنوان امولسیفایرها، پخش‌ کننده‌ های پودر گوشت، لایه‌ ها و غلیظ‌ کننده‌ها، مواد نامحلول را در آب پخش یا تثبیت می‌کنند تا از چسبندگی و انعقاد سوسپانسیون ‌ها جلوگیری کنند.

فروش سدیم تری پلی فسفات

سدیم تری پلی فسفات به صورت عمده برای مهارخوردگی به فروش می رسد زیرا این ماده از دو طریق می تواند خوردگی در خطوط لوله آب را کاهش دهد. خوردگی آندی، برخی از یون های موجود در آب می توانند با سدیم تری پلی فسفات ترکیب شوند و یک رسوب نامحلول تشکیل دهند. این رسوبات به صورت فیلم محافظ بر روی دیوار رسوب می کنند.

در خوردگی کاتدی، اکسیژن موجود در آب می تواند فلز روی دیواره داخلی را اکسید کند و کاتیون فلز را در آب آزاد کند. سدیم تری پلی فسفات با این یون های آزاد شده ترکیب می شود و پیوندهایی با بار مثبت تشکیل می دهد و یک لایه محافظ در داخل ایجاد می کند که می تواند روند خوردگی را کند.

خرید سدیم تری پلی فسفات

سدیم تری پلی فسفات گرید صنعتی برای مصارف گوناگونی خریداری می شود. می توان از آن در صنعت سرامیک به عنوان ماده صمغ گیری سرامیکی و کاهش دهنده آب و همچنین افزودنی شوینده مصنوعی استفاده کرد. در تصفیه آب می تواند به عنوان عامل آب نرم برای آب صنعتی و آب دیگ استفاده شود. پخش کننده گل حفاری و عامل استخراج روغن در صنعت کاغذ نیز به آن نیاز دارد، زیرا سدیم تری پلی فسفات دارای اثر قوی روان کننده روی روغن و چربی است. البته استفاده از سدیم تری پلی فسفات در مواد شوینده یکی از مصارف اصلی آن است.

پرسش های رایج در مورد تری پلی فسفات

سریع ‌ترین و مطمئن ‌ترین راه برای خرید و استعلام قیمت تری پلی فسفات چیست؟
یک راه سریع، ساده و مطمئن برای خرید و استعلام قیمت تری پلی فسفات، تماس با فروشندگانی است که توسط جهان شیمی تایید شده‌اند و شما می ‌توانید در ابتدا و انتهای این مقاله آن ها را مشاهده نمایید.

خرید سدیم تری پلی فسفات

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید سدیم تری پلی فسفات از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید سدیم تری پلی فسفات، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان سدیم تری پلی فسفات را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید سدیم تری پلی فسفات با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • بازرگانی امید

فروش انواع مواد شیمیایی مورد استفاده در صنایع غذایی و ارایه محصولات تخصصی گروه رنگ های غذایی و اسانس ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا