Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پلاستیکی و پلیمریرنگ و رزینصنایع شیمیاییمحصولات شیمیایی

قیمت فروش و خرید متیل اتیل کتون (mek) | کاربرد متیل اتیل کتون چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد متیل اتیل کتون و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید متیل اتیل کتون دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش متیل اتیل کتون در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان متیل اتیل کتون در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت متیل اتیل کتون نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش متیل اتیل کتون به روزرسانی می‌شود.

متیل اتیل کتون یا بوتانون که به نام اختصاری MEK نیز شناخته می شود یک مایع بی رنگ با بویی شیرین شبیه ترکیب نعنا با استون است.  در آب حل می شود و به عنوان یک حلال صنعتی کاربرد گسترده ای دارد.

یک ماده سنتتیک است اما در منابع طبیعی موجود در محیط زیست نیز وجود دارد. نیمی از تولید متیل اتیل کتون در صنایع رنگ سازی و ساخت پوشش ها استفاده می شود و در تولید چسب و حلال های پاک کننده نیز کاربرد دارد. وبسایت نشریه جهان شیمی فیزیک شما را با این حلال در ادامه این مقاله بیشتر آشنا می کند.

کاربرد اولیه این ماده به عنوان حلال است و از نظر تولید تجاری حلال متیل اتیل کتون بعد از استون در رتبه دوم قرار دارد. این ترکیب در تولید رنگ، تمیز کردن لوازم الکترونیکی، به عنوان طعم دهنده در مواد غذایی و برای استریل کردن لوازم جراحی مورد استفاده قرار می گیرد زیرا بطور موثری باکتریها را از بین می برد.

متیل اتیل کتون بطور طبیعی توسط بعضی از درختان تولید می شود و در بعضی از میوه ها و سبزیجات نیز در مقادیر اندک یافت می شود. این ماده ترکیب طبیعی برخی از خوراکیها مانند آب سیب، لوبیا، مرغ، عسل و انواع پنیر است و از طریق اگزوز اتومبیل ها و کامیون ها وارد هوا می شود.

 

مراکز خرید و قیمت فروش متیل اتیل کتون در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش متیل اتیل کتون و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان متیل اتیل کتون در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده متیل اتیل کتون در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید متیل اتیل کتون در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسایقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش متیل اتیل کتون را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

کاربرد متیل اتیل کتون در صنایع

این ماده شیمیایی با خواص شیمیایی برجسته از جمله ویسکوزیته بالا، قیمت خرید و فروش مناسب متیل اتیل کتون دمای نقطه جوش پایین، حلالیت و تبخیر بالا مشخص می شود و به همین دلیل به عنوان یک حلال متیل اتیل کتون کاربردهای گسترده ای دارد.

در مقایسه با حلال های معمولی (تولوئن، زایلن بوتانول، و غیره) MEK عملکرد انحلال و میزان فراریت بهتری دارد. این ترکیب می تواند باعث افزایش مقاومت مکانیکی روکش ها شده و آلودگی زیست محیطی کمتری دارد.

این ماده شیمیایی پیش ساز تولید پراکسید متیل اتیل کتون است که کاتالیزور واکنش های پلیمریزاسیون رزین های پلی استر اشباع نشده است. جالب است بدانید که فتواکسیداسیون آلاینده های هوا از جمله هیدروکربن ها و بوتان باعث تولید متیل اتیل کتون می شود.

این ماده به عنوان یک حلال، برای ساخت مواد شیمیایی دیگر و تولید موم از نفت استفاده می شود و در تولید روکش های سطحی، جوهرهای چاپی، واسطه های شیمیایی، نوارهای مغناطیسی و به عنوان ماده پایه جهت استخراج روغن ها، موم ها و رزین ها استفاده می شود.

ایمنی MEK برای سلامتی + قیمت خرید و فروش

MEK یک افزودنی غذایی غیرمستقیم است که از طرف FDA ایمنی آن تائید شده است . این ماده اشتعال زاست و با اکثر مواد اکسیده شده واکنش نشان داده و می تواند منجر به آتش سوزی و انفجار شود.

اگر غلظت این ترکیب در هوا آنقدر زیاد باشد که قابلیت اشتعال داشته باشد برای انسان ها غیر قابل تحمل است زیرا بخارات آن باعث تحریک چشم ها و سیستم تنفسی خواهد شد.

MEK در دود سیگار نیز وجود دارد و باعث تحریک چشم ها و بینی می شود و فقط در مقادیر بالا می تواند بطور جدی سلامت افراد را به خطر بیاندازد. تماس طولانی مدت با این ماده می تواند باعث خشکی چشم، درماتیت، سردرد و مشکلات عصبی شود.

حلال متیل اتیل کتون بطور طبیعی در آب های آشامیدنی و آب های سطحی در مکان های مختلف یافت می شود. شما می توانید با مصرف محصولات خانگی حاوی مواد شیمیایی نیز در معرض این ماده قرار بگیرید.

قیمت متیل اتیل کتون پراکسید

متیل اتیل کتون پراکسید یک مایع روغنی و بی رنگ است که به عنوان یک پراکسید آلی در نظر گرفته می شود. این ترکیب بسیار قابل اشتعال و انفجار است و در تماس با پوست به شدت موجب سوختگی شدید و آسیب جدی و حتی کوری می شود. این ماده روغنی اغلب در صنعت به عنوان یک کاتالیزور برای تولید رزین های پلی استر غیراشباع و انواع فایبرگلاس و پلاستیک ها و همچنین در ریخته گری ها قابل استفاده است. متیل اتیل کتون پراکسید به عنوان رایج ترین پروکسیدها در مقادیر بین ۱.۵ تا ۲.۵ درصد و با اکسیژن فعال ۹% به رزین ها اضافه می شود. این ماده با توجه به کاربردهای آن در بازارهای جهانی قیمت گذاری شده و خرید و فروش می شود.

جدول مشخصات، خواص و ویژگی های متیل اتیل کتون

نام ماده متیل اتیل کتون (Butanone)
فرمول مولکولی C4H8O
جرم مولکولی ۷۲.۱۱ g/mol
چگالی ۸۰۵ kg/m³
نقطه ذوب -۸۶ °C
نقطه جوش ۷۹.۶۴ °C
دیگر نام ها بوتانون

خرید جایگزین متیل اتیل کتون

نزدیکترین جایگزین برای متیل اتیل کتون، استون است که مانند متیل اتیل کتون به عنوان یک حلال عمل می کند اما این دو تفاوت هایی نیز با یکدیگر دارند. هر دوی این مواد به عنوان حلال در نظر گرفته می شوند اما متیل اتیل کتون از استون قوی تر است و سرعت تبخیر کمتری دارد به همین دلیل به عنوان یک حلال و تمیز کننده کارایی بالاتری دارد و در نتیجه حلال قوی تری است. این ماده همچنین فراریت کمتری نسبت به استون دارد و کمتر محلول است. استون اما به صورت کلی به عنوان حلال شناخته می شود زیرا طیف وسیعی از ترکیبات را می تواند در خود حل کند و همچنین از آن به عنوان رقیق کننده رنگ نیز استفاده می شود زیرا سرعت تبخیر آن نسبت به متیل اتیل کتون سریتر است.

فروش متیل اتیل کتون ایرانی

متیل اتیل کتون ایرانی به عنوان یک ماده کاربردی و یک حلال کارآمد در صنعت تولید رنگ و رزین به منظور بهبود کیفیت انواع رنگ ها و همچنین بالابردن کیفیت آئروسل در رنگ های اسپری مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده روغنی یک ماده بی رنگ با بوی تند شبیه به استون است که در آب محلول است و به عنوان یک حلال آلی و یک چربی زدای قوی برای روغن های سنگین و تولید روان کننده ها مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این می توان از این ماده به عنوان یک پاک کننده موثر برای پاک کردن چسب و لاک و رنگ های لاتکس استفاده کرد. البته باید در هنگام استفاده این نکته را در نظر داشته باشید که اگر پلاستیک ها برای مدت طولانی در معرض متیل اتیل کتون  باشند این ماده می تواند پلاستیک را تبخیر کرده و موجب تغییر رنگ آنها شود.

قیمت تولید متیل اتیل کتون

متیل اتیل کتون یک حلال و یک مایع روغنی با بوی تند است که به عنوان یک محصول صنعتی در اثر اکسیداسیون ۲بوتانول یا دهیدروژناسیون ۲ بوتانول در حضور کاتالیزورهایی مانند مس، روی و یا برنز تولید می شود.

CH3CH(OH)CH2CH3 → CH3C(O)CH2CH3 + H2

این ماده به عنوان یک حلال در تولید انواع  صمغ ها و رزین ها و پوشش های سلولزی و فیلم های وینیلی قابل استفاده است همچنین در محصولات خانگی مانند لاک ها و پاک کننده های رنگ و چسب ها و به عنوان یک ماده پاک کننده موثر نیز اغلب یافت می شود و به کاربرده می شود.

فروش ام اس دی اس متیل اتیل کتون

ام اس دی اس متیل اتیل کتون یا همان برگه اطلاعات ایمنی، حاوی اطلاعات این ماده و اجزای تشکیل دهنده و اطلاعات ایمنی به منظور جلوگیری از هرگونه آسیب به هنگام استفاده از این ماده است. این ماده قابل اشتعال و انفجار است و حتی بخار آن نیز می تواند موجب آتش سوزی شود. علاوه بر این افراد درهنگام استفاده از این ماده باید جوانب احتیاط را رعایت کنند زیرا استنشاق بخار متیل اتیل کتون می تواند باعث تحریک بینی و مجرای تنفسی شود. همچنین در مقادیر بالا می تواند بر اعصاب مرکزی تاثیر مستقیم داشته باشد. تماس پوستی نیز می تواند باعث ایجاد سرخی و سوزش و درد شود و در موارد شدید نیز موجب سوختگی شدید خواهد شد. این ماده همچنین اگر بلعیده شود می تواند باعث مرگ فرد شود.

پرسش های رایج در مورد متیل اتیل کتون

چرا فروشندگان متیل اتیل کتون در سایت جهان شیمی مورد اعتماد هستند؟
خریداران متیل اتیل کتون می ‌دانند که پیدا کردن شرکت‌های بازرگانی خوشنام و باتجربه متیل اتیل کتون، کار راحتی نیست. به همین دلیل کارشناسان جهان شیمی با بررسی پیوسته شرکت ‌های متقاضی، فروشندگانی معتبر، مورد اعتماد و باسابقه را به خریداران متیل اتیل کتون معرفی می ‌کنند.

تست متیل اتیل کتون

متیل اتیل کتون به عنوان یک ترکیب شیمیایی در دمای محیط به صورت یک ماده شیمیایی ظاهر می شود. این ترکیب به عنوان یک کتون دارای فرمول عمومی RCOR)) و دارای گروه عاملی کربونیل است و روش ها و آموزن های مختلفی مانند آزمون های ۲ و ۴ – دی نیترو فنیل هیدرازین، آزمون کرومیک اسید، آزمون یدوفرم، آزمون تالنز، آزمون فوشین و آزمون بندیکت برای تست و یا شناسایی آن به عنوان یک کتون وجود دارد.

این کتون کاربردی همچنین به عنوان رقیق کننده لاک ها و انواع رزین های طبیعی و مصنوعی، چسب PU، پلاستیک و صمغ برای تهیه جوهر چاپ استفاده می شود.علاوه بر این از این ماده می توان  در تولیدPVC ، پاک کننده سطح فلزات، پالایش و تصفیه روغن روان کاری، مواد معدنی و همچنین به عنوان عصاره در تولید عطر و صنایع داروسازی نیز استفاده کرد.

کاربرد متیل اتیل کتون

متیل اتیل کتون یک ترکیب آلی با بوی تند و شیرین است که در مقیاس وسیع به صورت صنعتی تولید می شود. این ماده تا حدودی قابلیت انحلال در آب را دارد و اغلب به عنوان یک حلال صنعتی شناخته می شود و خاصیت حلالی مانند استون دارد. اما دمای جوش آن بالاتر بوده و سرعت تبخیر آن نیز بسیار کمتر است. این ترکیب آلی در تهیه رزین ها و انواع پوشش های سلولزی و نیترو سلولزی  و همچنین در تولید پلاستیک ها، منسوجات، موم پارافین، انواع لاک و پاک کننده الکل استفاده می شود. این ماده روغنی همچنین در مارکرهای پاک کننده خشک به عنوان یک حلال صنعتی رنگ  نیز قابل استفاده می باشد.

تولید کننده متیل اتیل کتون در ایران

متیل اتیل کتون به عنوان یک ماده شیمیایی و یک مایع بی رنگ و قابل اشتعال و فرار به صورت طبیعی و صنعتی تهیه می شود. این ماده در مقیاس بزرگ به صورت صنعتی توسط شرکت های تولید کننده در سراسر دنیا و کشور ایران تولید و به بازار عرضه می شود. این ترکیب در طیف وسیعی از کاربردها در صنایع مختلف توسط تولید کنندگان استفاده می شود به عنوان مثال برای تولید پوشش های سطحی و چسب ها و جوهرچاپ و همچنین به عنولن یک واسطه شیمیایی و یک حلال صنعتی قابل استفاده است. علاوه بر این از این ترکیب می توان به عنوان یک محیط کاملا مناسب برای جداسازی چربی ها، روغن ها  و واکس و انواع رزین ها نیز استفاده کرد. مجتمع پتروشیمی شیمی بافت و مجتمع شیمی تکس آریا از خطوط تولید کننده متیل اتیل کتون در ایران هستند.

 

خرید متیل اتیل کتون

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید متیل اتیل کتون از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید متیل اتیل کتون، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان متیل اتیل کتون را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید متیل اتیل کتون با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

.

 

 




نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا