Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

گربه نژاد رگدال (Ragdoll) چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت خرید

گربه نژاد رگدال که به داشتن چشمان آبی زیبا معروف است، عمولا بین ۱۲ تا ۱۵ سال عمر می کند، این گربه ها بسیار مهربان و صلح جو است. نژاد های مختلف گربه ها همچون گربه های نژاد پرشین، گربه نژاد مین کوون و …. ویژگی های منحصر به فردی دارند و این نژاد هم منحصر به فرد بوده و ویژگی های خاصی دارد. به گربه های رگدال عروسک پارچه ای نیز می گویند، زیرا زمانی که در آغوش گرفته شوند مانند عروسکی پارچه ای شل و ول می شوند. یکی دیگر از نام هایی که برای این گربه ها استفاده می کنند، توله سگ (puppy cats) است، زیرا دوست دارند مانند سگ ها به دنبال صاحب خود بیفتند. در این مقاله که در سایت نشریه علمی جهان شیمی فیزیک مشاهده می کنید با، رفتار ها، شخصیت، ویژگی های ظاهری و قیمت گربه نژاد رگدال بیشتر آشنا می شوید.

تاریخچه گربه نژاد رگدال

گربه رگدال که در کنار گربه هایی مثل گربه نژاد پرشین، مین کوون، سیامی، حبشی، اسفینکس، اسکاتیش فولد، بنگال، بیرمن، دون رکس، هیمالین و راشن بلو جزو پر طرفدار ترین و محبوب ترین نژاد ها محسوب می شود، به وسیله شخصی به نام آنا بیکر نامگذاری شده است. علت این نامگذاری این است که زمانی که این گربه را از زمین بلند کنیم، مانند یک عروسک پارچه ای دست و پایش را شل و آویزان می کند. این گربه های اهلی، نژادشان مربوط به آمریکا است و محبوبیت زیادی در کشورهایی مثل انگلستان و ایالات متحده آمریکا دارند. گربه های رگدال از لحاظ رفتاری شباهت زیادی به سگ ها داشته و مثل آن ها آرام هستند، نسبت به سایر حیوانات خشونت به کار نمی برند و از انسان ها پیروی می کنند.

گربه نژاد رگدال (Ragdoll) چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت خرید
گربه نژاد رگدال (Ragdoll) چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت خرید

ویژگی های ظاهری گربه نژاد رگدال

گربه های رگدال  در رنگ های آبی، نارنجی، کرم و یاسی مشاهده می شوند. طرح بدن این گربه ها به صورتی است که بدنی روشن (معمولا سفید) دارند که در قسمت های گوش ها، دم، پا ها و صورت، تیره تر است. بچه گربه های رگدال، وقتی متولد می شوند، کاملا سفید هستند ولی بعد از گذشت ۱۰ روز به شکل اصلی خود در می آیند.

وزن و قد گربه رگدال

در این گربه ها بسته به نوع و جنسیت، قد و وزن متفاوت است و گربه های نر معمولا جثه بزرگتری داشته و قوی تر اند (قد نر ها بین ۴۰ تا ۶۶ سانتی متر و قد ماده ها بین ۳۸ تا ۵۸ سانتی متر است). وزن گربه های رگدال نر به طور میانگین چیزی بین ۱۰ تا ۱۵ پوند و وزن ماده ها بین ۸ تا ۱۰ پوند است. گوش های این گربه باهوش بزرگ و نوک تیز است. چشم های گربه رگدال معمولا روشن و آبی رنگ هستند، این گربه بزرگ جثه موهایی بلند، نرم و صاف دارد.

ویژگی های اخلاقی گربه نژاد رگدال

گربه ها نیز مانند انسان ها ویژگی های اخلاقی فردی دارند که نسبت به گربه دیگر همنوع خود متفاوت است ولی به طور کلی گربه های نژاد رگدال ویژگی های اخلاقی مشترکی دارند که به توضیح آن ها می پردازیم :

نیاز به بازی و توجه

سرگرمی این گربه ها بازی کردن است و هر کاری برای جلب توجه شما انجام می دهند تا با آن ها بازی کنید. این گربه های خون گرم و مهربان دوست دارند به آغوش صاحبشان بروند یا روی پا های او استراحت کنند.

پر حرفی و ارتباط برقرار کردن با صدا

گربه های رگدال صدا های زیادی ایجاد می کنند و دائما در حال میو میو کردن هستند.  این گربه های پر سر و صدا، سعی دارند با میو میو کردن با شما ارتباط برقرار کنند یا توجهتان را جلب کنند.

سازگاری با محیط جدید

گربه های این نژاد به دلیل این که توانایی بالایی در خو یافتن به محیط های جدید دارند، گزینه بسیار مناسبی برای خرید هستند. گربه های رگدال می توانند در همه محیط ها از آپارتمان ها گرفته تا بزرگ ترین عمارت ها زندگی می کنند و سریعا با محیط جدید زندگی خود سازگار شوند. این گربه ها بسیار مهربان هستند و می توانند با همه اعضای خانواده به خوبی ارتباط برقرار کنند و رفتار های پرخاشگرانه ندارند. تنها ماندن برای این گربه ها زجر آور است و اگر حتی برای چند ساعت تنها بمانند افسرده و ناراحت می شوند.

میزان یادگیری گربه رگدال

این گربه ها بسیار اجتماعی هستند و علاقه زیادی به رفتن در آغوش انسان ها دارند. گربه های رگدال علاقه زیادی به صاحبان خود دارند و تنبل و منفعل نیستند. از طریق غذا دادن به این گربه ها می توان رفتار ها و حقه ها را به آن ها بیاموزیم.

مهربانی این گربه

گربه های رگدال ملوس و دوست داشتنی هستند و با صدای آرام و دلنوازشان در زمان گرسنگی به صاحبشان خبر می دهند. این گربه های خوش رفتار هیچ دردسری برای شما ایجاد نمی کنند و همخانه های بسیار خوبی هستند. این گربه ها ترجیح می دهند روی سطوحی با ارتفاع پایین تر مثل مبل یا تخت بروند و کمتر روی بلندی ها یافته می شوند.

گربه نژاد رگدال (Ragdoll) چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت خرید
گربه نژاد رگدال (Ragdoll) چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت خرید

تغذیه گربه رگدال

بالغ شدن این گربه حدود ۴ سال طول می کشد. تغذیه گربه رگدال تا زمان بلوغ حتما باید کامل باشد و ظرف غذایش پر، زیرا نیاز بسیار زیادی به غذا دارد تا بتواند کالری بسوزاند. تغذیه رگدال باید غذای کنسروی یا غذا های خشک باشد البته بهتر است بعد از دوران بلوغ میزان آن کنترل شود تا دچار چاقی نشود. مصرف مقدار زیادی پروتئین که در غذای کنسروی وجود دارد، برای رشد این گربه ها ضروری است، البته غذا های خشک نیز مقدار زیادی غلات دارند. برای دریافت برنامه غذایی مناسب سن و وزن گربه بهتر است به دامپزشک مراجعه کنید. خوردن غذا هایی که مقدار زیادی غلات و نشاسته دارند، برای سلامتی گربه شما مضر است. استفاده از مواد معدنی یا مکمل های ویتامین برای گربه رگدال ضروری نیست، البته در صورتی که مشکلات سلامتی برای او پیش بیاید، با مشورت دامپزشک می توانید از مکمل ها استفاده کنید.

گربه نژاد رگدال (Ragdoll) چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت خرید
گربه نژاد رگدال (Ragdoll) چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت خرید

مراقبت از گربه رگدال

برای محافظت از گربه رگدال بهتر است آن را داخل خانه نگه داریم، زیرا بیرون رفتن می تواند برای این گربه آرام و مطیع خطرناک باشد. غریزه شکار در این گربه وجود ندارد و نمی تواند از خود در برابر حمله سایر حیوانات محافظت کند. محل نگهداری گربه تاثیر زیادی در حفظ سلامتی وی و داشتن عمری طولانی دارد.

سلامت گربه نژاد رگدال

بهتر است در یک سالگی از این گربه ها آزمایش خون بگیرید تا در صورت ابتلا به بیماری، سریع متوجه شده و شروع به درمان او کنید. مشکلات ژنتیکی سلامتی این گربه ها زیاد است. برخی از مشکلات و بیماری هایی که نژاد رگدال ممکن است به آن ها مبتلا شود شامل موارد زیر است :

* Hypertrophic cardiomyopathy که مربوط به قلب است، بیماری ارثی بوده که در آن ماهیچه های قلب ضخیم می شود.

* ایجاد سنگ در کلیه یا مجاری ادراری

* بیماری های عفونی

* بیماری های مربوط به دهان و لثه

* بیماری های گوارشی، اسهال، یبوست، بزرگ شدن ارثی پایین تنه، اضافه وزن و سلیاک

* درمان کک و مک و حشرات

گربه نژاد رگدال (Ragdoll) چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت خرید
گربه نژاد رگدال (Ragdoll) چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت خرید

واکسیناسیون گربه نژاد رگدال

گربه هایی که به بیرون از خانه رفت و آمد دارند، بهتر است برای تزریق واکسن پیش دامپزشک بروند. در صورتی که گربه تان را از پرورش دهنده حیوانات گرفته اید، بهتر است از سابقه پزشکی و واکسن هایی که دریافت کرده است یک کپی تهیه کنید. برای گرفتن واکسن های مورد نیاز و برنامه ریزی واکسن ها بهتر است به دامپزشک مراجعه کنید.

خرید و قیمت گربه رگدال

در سایت های مختلف اینترنتی و پت شاپ ها می توانید به راحتی گربه رگدال مورد علاقه خود را بخرید. سن، میزان وزن، سلامتی و عوامل دیگری در قیمت این گربه ها تاثیر دارد. قیمت بچه گربه های رگدال پایین تر از انواع بالغ آن ها است.

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا