Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
رنگ و رزینصنایع شیمیاییکشاورزی و دامپروریمحصولات شیمیایی

قیمت فروش و خرید کربنات منگنز | کاربرد کربنات منگنز چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد کربنات منگنز و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید کربنات منگنز دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش کربنات منگنز در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان کربنات منگنز در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت کربنات منگنز نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش کربنات منگنز به روزرسانی می‌شود.

کربنات منگنز با فرمول شیمیایی MnCO۳ ماده ای به رنگ کرم تا صورتی کمرنگ است که به طور طبیعی و سنتتیک یافت می شود. کربنات منگنز یک منبع منگنز نامحلول در آب، الکل، آمونیاک و اسیدهای آلی است که به راحتی می تواند تحت تاثیر حرارت به سایر ترکیبات منگنز از جمله اکسید منگنز تبدیل شود.

این ماده شیمیایی در طبیعت به صورت رودوکروزیت وجود دارد و در رنگ های قرمز، صورتی، زرد، خاکستری و قهوه ای قابل دسترسی است و در زمینه های مختلف به طور گسترده ای استفاده می شود.

سنگ معدن منگنز با فرآیندهای الکترولیتی برای تولید دی اکسید منگنز استفاده می شود و ترکیب خالص آن به عنوان سنگ قیمتی و جواهر و به عنوان یک رنگدانه (منگنز سفید) استفاده می شود.

کربنات منگنز را می توان در صنعت از واکنش سولفات منگنز با کربنات های قلیایی محلول در آب مانند کربنات سدیم یا کربنات های هیدروژن آمونیوم تولید کرد. در این واکنش کربنات منگنز حاصل به صورت رسوب تشکیل می شود که پس از جداسازی و شستشو باید در دمای ۱۲۰ درجه سانتی‌گراد و در معرض گاز بی اثر برای جلوگیری از اکسایش خشک شود.

 

مراکز خرید و قیمت فروش کربنات منگنز در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش کربنات منگنز و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان کربنات منگنز در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده کربنات منگنز در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید کربنات منگنز در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسایقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش کربنات منگنز را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

کاربرد کربنات منگنز

کربنات منگنز در سرامیک سازی به عنوان لعاب چینی و رنگ لعاب استفاده می شود و در فرآیندهای ویسکوز به عنوان کاتالیزور عمل می کند.کربنات منگنز به عنوان افزودنی در کودهای گیاهی مورد استفاده قرار می گیرد و برای رفع کمبود این ریزمغذی در محصولات زراعی بسیار موثر است.

این ماده شیمیایی در پزشکی برای تولید قرص هماتینیک مورد استفاده قرار می گیرد و در تولید مواد غذاهای بهداشتی و سالم نیز کاربرد دارد.

این ماده برای مخلوط کردن سایر ترکیبات شیمیایی استفاده می شود و در تولید سنگ آهن و به عنوان یک معرف شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرد. کربنات منگنز در آب نامحلول است ولی در اسیدهای معدنی حل می شود و برای آبکاری سطح فلزات و صنعت جوشکاری بکار می رود.

کربنات منگنز برای رنگ آمیزی بتن مورد استفاده قرار می گیرد و این استراتژی در جهت ماندگاری، حفظ جنبه تزئینی و یک راه ساده برای حفظ سطوح بتنی خانه ها در حال گسترش است. به همین جهت انتظار می رود که تولید این ماده در آینده بیش از پیش افزایش یابد.

فروش کربنات منگنز

این ترکیب در بسیاری از فلزات یافت می شود و به عنوان یک ماده رنگی در ظروف سفالی و چینی مورد استفاده قرار می گیرد و استفاده گسترده آن در بخش تولیدات خانگی باعث افزایش درخواست تولید این ماده شده است.

کربنات منگنز صنعتی به عنوان کاتالیزور، رنگدانه، خشک کن، تولید نمک های منگنز، تولید داروهای ضد کم خونی، قطعات مکانیکی و فرآیند فسفاته کردن مورد استفاده قرار می گیرد.

خرید کانی کربنات منگنز

کانی کربنات منگنز، رودوکروسیت نام دارد که به عنوان یکی از منابع تامین فلز منگنز شناخته می شود و اغلب به رنگ کرم یا صورتی روشن در طبیعت دیده می شود. این ماده معدنی از طریق واکنش سولفات منگنز و کربنات قلیایی محلول در آب تولید می شود و در صنایع مختلف و برای تهیه نمک های دوظرفیتی منگنز مورد استفاده قرار می گیرد. کربنات منگنز در صنعت دارو برای ساخت برخی از داروها و تولید ترکیبات حاوی منگنز مانند سولفات، فسفات، کلرید و دی اکسید منگنز به کار برده می شود. علاوه بر این در کارخانه های تولید شمش روی و مس نیز به عنوان محافظ آندهای رسوبی اغلب استفاده می شود.

قیمت  کربنات منگنز در لعاب

کربنات منگنز یک ماده پودری و یکی از ترکیبات منگنز است که به عنوان ماده افزودنی و یک رنگدانه در رنگ های قرمز، کرم، زرد و صورتی کم رنگ برای تهیه لعاب چینی و تهیه رنگ های لعابی در صنعت سرامیک استفاده می شود. این ماده معدنی برای تامین منگنز موجود در خاک به عنوان یک عنصر مهم در کودهای گیاهی استفاده می شود. همچنین در صنعت داروسازی نیز برای ساخت قرص هماتینیک از این ماده استفاده می شود. به دلیل اینکه کربنات منگنز در آب قابل انحلال نیست ولی در اسیدهای معدنی به راحتی حل می شود به عنوان یک ماده کاربردی برای آبکاری فلزات و صنعت جوشکاری قابل استفاده است.

قیمت فروش منگنز ۲ کربنات

منگنز۲ کربنات یک ماده معدنی است که با داشتن خصوصیات فیزیکی و شیمیایی برای مصارف متالوژیکی و غیر متالوژیکی قابل استفاده است. این ماده به صورت تجاری و به شکل رسوب از سولفات منیزیم با اضافه کردن یک کربنات فلزی قلیایی تهیه می شود و در کیسه های ۲۵ کیلویی به بازار عرضه و به فروش می رسد. مهمترین استفاده از منگنز۲ کربنات در صنعت تولید آلیاژ و برای ساخت چدن و فولاد است که در تولید فولادهای کربن دار، آلیاژهای با مقاومت کم و ضد زنگ برای ابزارآلات به کار برده می شود. بطور میانگین حدود ۸۸ درصد از تولید این ماده برای صنعت فولاد و آهن استفاده می شود.

قیمت خرید منگنز ۳ کربنات

منگنز۳ کربنات به عنوان منبع فلز منگنز می تواند با قرار گرفتن تحت حرارت به سایر نمک ها و ترکیبات منگنز تبدیل شود. این سنگ معدنی که از طریق فرآیندهای الکترولیتی برای ساخت و تهیه دی اکسید منگنز استفاده می شود نمونه خالص آن در صنعت جواهرسازی استفاده می شود.از این ترکیب معدنی البته نوع سفید آن که کاملا خالص است نیز به عنوان یک رنگدانه برای استفاده در رنگ آمیزی بتن به منظور بالابردن ماندگاری و محافظت از سطوح بتنی خانه ها استفاده می شود.علاوه بر این برای رنگ آمیزی در ظروف چینی و سفالی و استفاده در بخش تولیدات خانگی نیز قابل استفاده است.

فرمول شیمیایی منگنز دو کربنات

فرمول شیمیایی منگنز دو کربنات MnCO3 است که یک ماده معدنی با جرم مولکولی ۱۱۴ و ظاهری پودری به رنگ کرم-صورتی است. ساختار این ماده بسیار شبیه به کلسیت و دارای تقارن هماهنگی هشت ضلعی است و به دلیل اینکه یک کربنات است بنابراین در آب قابل انحلال نیست. این ماده بطور گسترده ای در صنایع کشاورزی به یک ماده افزودنی در تولید کود استفاده می شود و نوع تجاری آن نیز به عنوان یک کاتالیزور، رنگدانه و ماده خشک کن، برای تولید نمک های منگنز و همچنین ساخت داروهای برطرف کننده کم خونی و برای انجام فرآیند فسفاته کردن مورد استفاده قرار می گیرد.

فرمول شیمیایی منگنز اکسید

فرمول شیمیایی منگنز اکسید MnO است که ظاهر کریستالی به رنگ سبز دارد و در دو حالت اکسیداسیون +۲ و +۳ دیده می شود. بخش عمده ای از اکسید منگنز تولیدی به عنوان یک افزودنی مجاز و ماده معدنی برای خوراک دام، طيور و آبزيان استفاده می شود. زیرا این فلز به وسیله پروتئینی به نام ترانس منگانین در خون جابه جا می شود و در ساخت و عملکرد آنزیم هایی مانند آرژیناز-فسفاتاز استفاده می شود. بنابراین کمبود آن می تواند باعث کاهش رشد شود.علاوه بر این منگنز اکسید در صنعت تولید فولاد و ذوب آهن و صنعت متالوژی و همچنین در تولید باتری های سلول خشک مانند باتری روی- کربن به کار برده می شود.

خریدار اکسید منگنز

اکسید منگنز به صورت جامد بلوری سبز رنگ است که به عنوان یکی از اولین ترکیباتی که ساختار مغناطیسی آن توسط نوترون تعیین می شود.  مانند سایر اکسیدهای یونی دیگر در واکنش با اسیدها به نمک منگنز و آب تبدیل می شود. این ماده در تولید سولفات منگنز، ساخت الکترودهای جوشکاری و اکسید کننده های فرآیند شیمیایی و همچنین در صنعت تصفیه آب و فاضلاب و صنعت شیشه و سرامیک، انواع رنگ و لعاب و ساخت آجرهای رنگی به کار برده می شود. علاوه بر این به همراه سولفات منگنز به عنوان ماده افزودنی و تشکیل دهنده کودها به شمار می رود.

رنگ کانی منگنز کربنات

رنگ کانی منگنز کربنات شامل طیفی از رنگ های ملایم مانند صورتی کمرنگ، زرد و حتی خاکستری و قهوه ای است که ظاهری پودر مانند دارد و به عنوان یکی از مواد پرکاربرد در صنعت و منبع عنصر منگنز شناخته می شود. این ماده کاربرد گسترده ای در صنایع مختلف دارد به عنوان مثال این ماده غیرآلی به دلیل اینکه نامحلول در آب است اما در اسیدهای معدنی قابلیت انحلال دارد برای آبکاری سطوح مختلف فلزی قابل استفاده است . همچنین در صنعت ساخت و ساز نیز به عنوان یک پوشش برای محافظت از بتن و رنگ آمیزی آن استفاده می شود.

 

جدول مشخصات، خواص و ویژگی های کربنات منگنز

نام انگلیسی Manganese carbonate
فرمول شیمیایی MnCO₃
جرم مولی ۱۱۴.۹۴۶۹ g/mol
چگالی ۳.۷ g/cm³

خطرات و عوارض کربنات منگنز

قرار گرفتن در معرض بیش از حد پودر کربنات منگنز ممکن است باعث عوارضی در انسان شود. استنشاق طولانی مدت و مکرر پودر کربنات منگنز و بخارات آن ممکن است باعث التهاب سیستم عصبی شود. از نظر FDA حداکثر مقدار مجاز و ایمن این ترکیب به عنوان افزودنی غذایی ۲۵ میلی گرم در هر کیلوگرم است.

این ماده در صورت تماس مستقیم باعث تحریک پوست شده و باعث سوزش چشم ها می شود. تنفس و استنشاق بخارات این ماده شیمیایی نیز می تواند موجب تنگی نفس و سرفه شود بنابراین برای کاهش علائم فرد را به هوای آزاد انتقال داده و همیشه قبل از کارکردن با این ماده تهویه محل را بررسی کنید و از ماسک و عینک های محافظ استفاده کنید. با اینکه این ماده شیمیایی اشتعال زا نیست ولی بهتر است در محل خشک، خنک، تاریک و دارای تهویه مناسب نگهداری شود.

قیمت فروش کربنات منگنز زنجان

یک ماده جامد صورتی کم رنگ و نامحلول در آب است و در غلظت های مختلف موجود است. این ماده معدنی در فلزات متعددی یافت می شود و در تهیه سایر نمک های منگنز نیز اغلب مورد استفاده قرار می گیرد. شکل خالص آن در پزشکی برای درمان کم خونی استفاده می شود. کربنات منگنز در صنعت برای تصفیه سطح فلز و در جوشکاری استفاده می شود. قرار گرفتن بیش از حد در معرض پودر کربنات منگنز می تواند باعث تحریک شود. استنشاق طولانی و مکرر پودر و بخار آن باعث التهاب سیستم عصبی می شود.

پرسش های رایج در مورد کربنات منگنز

از کجا می ‌توانم مراکز خرید و فروش کربنات منگنز را در تهران و شهرستان ‌ها پیدا کنم؟
سایت جهان شیمی به عنوان مرجع قیمت و فروش کربنات منگنز در ایران، خریداران کربنات منگنز در نقاط مختلف کشور را به فروشندگان حرفه‌ ای، مجرب و کارآزموده متصل می ‌کند. لیست این فروشندگان را می توانید در این مقاله مشاهده کنید.

خرید کربنات منگنز چینی

این ماده شیمیایی در مقیاس وسیع از واکنش محلول آبی نمک منگنز با محلول کربنات فلز قلیایی تولید می شود. محصول کربنات منگنز به صورت جامد صورتی کم رنگ به دست می آید. این ترکیب نیز به صورت صنعتی با مخلوط روغن ویتریول، پیرولوزیت و کانی معدنی پیریت تولید می شود. کربنات منگنز چینی به طور گسترده به عنوان کاتالیزور گوگرد زدایی، رنگدانه مینا، مواد خام نمک منگنز، همچنین در کود، دارو، مواد افزودنی خوراک، لوازم جانبی الکترود استفاده می شود.

 

خرید کربنات منگنز

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید کربنات منگنز از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید کربنات منگنز، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان بوریک اسید را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید کربنات منگنز با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.

 



  • بازرگانی مهر شیمی

فروش انواع مواد شیمیایی صنایع غذایی و تجهیزات و لوازم تصفیه آب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا