Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیاییغذایی و داروییمحصولات شیمیایی

قیمت فروش و خرید کربن بلک | کاربرد کربن بلک چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد کربن بلک و موارد مصرف گوناگون آن است.

خرید و فروش مواد شیمیایی صنایع غذایی و دارویی - - بازرگانی امید
خرید و فروش مواد شیمیایی صنایع غذایی و دارویی – – بازرگانی امید

همچنین اگر تصمیم به خرید کربن بلک دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش کربن بلک در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان کربن بلک در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت کربن بلک نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش کربن بلک به روزرسانی می‌شود.

کربن بلک یا دوده سیاه یا کربن سیاه با کربن اکتیو برخلاف ظاهر یکسان، کاملا” از نظر شیمیایی و کاربردی متفاوت است کربن بلک از ذرات ریزی تشکیل شده که عمدتا شامل کربن هستند. که به طور گسترده ای در صنایع تولیدی مختلف به عنوان رنگدانه سیاه مورد استفاده قرار می گیرد.

کربن بلک ماده ای است که از احتراق ناقص فرآورده های نفتی سنگین مانند قیر FCC، قیر زغال سنگ یا قیر کراکینگ اتیلن تولید می شود. بسیاری از ویژگیهای کربن بلک با احتراق جزئی روغن یا گازها قابل کنترل است.

تولید این ماده در زمان تولید کاغذ به بخشی از فعالیت های خانگی روستاها تبدیل شده بود و برای نوشتن بر روی کاغذ از این ماده استفاده می شد.

کربن سیاه بطور عمده به عنوان یک فیلر پرکننده و تقویت کننده در تایرها و محصولات لاستیکی استفاده می شود. در پلاستیک، رنگ و جوهر از رنگ سیاه کربن به عنوان رنگدانه استفاده می شود.

مراکز خرید و قیمت فروش کربن بلک در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش کربن بلک و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان کربن بلک در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده کربن بلک در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید کربن بلک در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسایقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش کربن بلک را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

ویژگی‌های کربن بلک چیست و قیمت خرید کربن بلک

این ماده نوعی کربن پاراکریستالین است که نسبت سطح به حجم زیادی دارد، البته این نسبت پایین تر از کربن فعال است.

این ماده از نظر نسبت سطح به حجم به دوده شباهتی ندارد و از نظر محتوای هیدروکربن های آروماتیک چند حلقه ای نیز بطور قابل توجهی کمتر از دوده است. با اینحال بطور گسترده ای به عنوان یک ترکیب الگو برای دوده دیزلی جهت آزمایش های اکسیداسیون دیزل مورد استفاده قرار می گیرد.

این کرین از نظر شکل دانه ها، کروی است ولی از نظر نظم بلوری نسبت به گرافیک در سطح پایین تری است و اگر برای یک مدت طولانی در دمای ۳۰۰۰ درجه سانتیگراد حرارت داده شود به گرافیت تبدیل خواهد شد.

این ماده اکنون در تولید جوهرهای چاپ، رنگ آمیزی رزین و تونرها، تولید فلاپی دیسک ها، غشاهای ضد الکتریسته ساکن و الیاف مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد کربن بلک

پودر کربن بلک خوراکی بعنوان رنگ غذایی همچون رنگ سانست یلو و بتاکاروتن و بیت روت امروزه بخصوص در تولید بستنی و نان بستنی و و رژ لب و امثالهم کاربرد زیاد پیدا کرده است. متاسفانه بعلت قیمت بالا خرید و فروش کربن بلک خوراکی در بازار کربن اکتیو بعنوان کربن بلک غذایی و فودگرید فروخته میشود که رنگ دهی بسیار ضعیف تری دارد.

خواص تقویت کنندگی کربن بلک باعث افزایش عملکرد و دوام ترکیبات لاستیکی می شود. کربن بلک مورد استفاده در تولید لاستیک به رنگ های سیاه N100–N900 دسته بندی می شود و افزایش عدد N با کاهش سطح نیتروژن در ارتباط است.

کاربرد این ماده در تایرها مقاومت آنها در برابر سایش را افزایش می دهد و جالب است بدانید که حدود یک چهارم وزن یک تایر اتومبیل استاندارد از کربن بلک تشکیل شده است.

در تولید تایر وسایل نقلیه ای که باید بار الکترواستاتیک آنها کمتر باشد مانند کامیون های حمل نفت و فرآورده های نفتی و چرخ دستی های بیمارستان کربن بلک بیشتری مورد استفاده قرار می گیرد.

رنگدانه های کربن بلک موجود در پلیمرهای سیاه یک ماده جاذب تقریباً کامل هستند و سطح انتقال نور از این پلیمرها به میزان کربن سیاه موجود در پلیمر بستگی دارد.

قبلا” این ماده فقط به عنوان ماده تقویت کننده در لاستیک استفاده می شد اما امروزه به دلیل ویژگیهای منحصر به فرد، کاربردهای این ترکیب گسترش یافته است و برای تولید رنگدانه ها، تثبیت فرابنفش (UV) و تولید مواد رسانا و ساخت انواع محصولات روزمره و خاص با کارایی بالا مورد استفاده قرار می گیرد.

این ماده در تولید پوشش هایی با کارایی بالا جهت کاربرد در اتومبیل، قایق و کشتی، صنایع تزئینی و چوب و پوشش های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

افزودن کربن بلک به رنگ ها و جوهرها فرمولاسیون آنها را بهبود می بخشد و انعطاف پذیری بیشتری برای برآورده سازی نیاز به رنگ های خاص ارائه می دهد.

قیمت فروش انواع کربن بلک

کربن بلک یک ماده سیاه رنگ و شکل تجاری کربن جامد است که بیشترین ماده تشکیل دهنده آن عنصر کربن بوده و به صورت سنتی و صنعتی تولید می شود. این ماده با توجه به فرآیند تولید به چنل بلک، استیلن بلک، فورانس بلک، لامپ بلک، ترمال بلک و پیگمنت بلک ۶ تقسیم می شود که با توجه به نوع فرآیند تولید و اندازه ذرات خواص شیمیایی و فیزیکی متفاوتی از خود نشان می دهند. کربن های بلک اغلب به عنوان یک رنگدانه در بسیاری از صنایع مانند رنگ و جوهر و پلاستیک و لاستیک مورد استفاده قرار می گیرند اما عمده کاربرد این ماده در لاستیک خودرو است که با کمک به دفع حرارت عمر مفید لاستیک را افزایش می دهد.

فروش کربن بلک عطر

کربن بلک عطری نوعی از کربن بلک است که از مواد گیاهی مانند پوست بعضی از گیاهان عطری از طریق فرآیند کربنیزاسیون و به وسیله فعال سازی با بخار در دمای بالا تولید می شود. این ترکیب به دو شکل پودر و مایع با قابلیت انحلال در آب و روغن به بازار عرضه می شود. این نوع از کربن بلک به دلیل داشتن پایداری مناسب در مقابل نور و گرما و همچنین داشتن پیگمنت بسیار قوی در بیشتر مواقع با سایر مواد ترکیب شده و به عنوان یک محصول کاربردی در صنعت غذا و محصولات آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد.

قیمت فروش حلال کربن بلک

کربن بلک به دلیل داشتن محتوای فراوان کربن به عنوان یک حلال آلی از نوع هیدروکربن آروماتیک، کاربرد فراوانی در صنعت لاستیک و رنگ و رزین دارد. وجود مقادیر بالای کربن موجب تقویت ویژگی های کربن بلک به عنوان یک حلال آلی می شود. بنابراین زمانی که به عنوان یک عنصر کاربردی در تولید لاستیک به کار برده می شود باعث بهتر شدن عملکرد و بهبود و دوام مواد تشکیل دهنده لاستیک شده و همچنین مقاومت لاستیک ها را نیز در برابر سایش بالا می برد. علاوه بر این به عنوان یک رنگدانه با قابلیت انحلال در صنعت رنگ و رزین و جوهر، باعث بالا بردن کیفیت فرمولاسیون می شود.

لیست قیمت کربن بلک رنگ

کربن بلک یک رنگدانه معدنی است که با استفاده از هیدروکربن های نفتی و به صورت کاملا صنعتی تولید شده و به عنوان پرمصرف ترین ماده شیمیایی تولیدی در جهان شناخته می شود. این پیگمنت سیاه به دلیل جذب کامل نور سفید به این رنگ دیده می شود و به صورت پودر و مایع به بازار عرضه می شود. این پیگمنت کاربرد بسیاری در صنایع لاستیک و جوهر و چاپ و رنگ و رزین دارد. همچنین به عنوان یک افزودنی خوراکی در صنایع غذایی و آرایشی بهداشتی استفاده می شود. از کربن بلک در تولید انواع خاصی از بستنی، شکلات های تلخ، آدامس، پاستیل و همچنین خمیردندان ها و ماسک های سیاه ضدجوش استفاده می شود.

خرید نانو کربن بلک

نانو کربن بلک با داشتن خلوص بسیار بالای کربن و ذرات ۲۵ نانومتری یک پیگمنت سیاه است که دارای PH حدود ۹.۶۲ است. این ذرات که ظاهر کروی شکلی دارند دارای جریان پراکندگی آسان و هدایت الکتریکی خوبی هستند. این ماده اغلب به عنوان یک ماده طبیعی و سازگار با محیط زیست در صنایعی مانند پلاستیک، لاستیک، فناوری و تجهیزات الکترونیکی استفاده می شود. نانو کربن به عنوان یک محصول حساس به دلیل اینکه رطوبت می تواند در عملکرد و کاربرد آن تاثیر مستقیم داشته باشد باید در معرض هوا قرار نگیرد و در محیط خشک نگهداری شود.

قیمت خرید کربن بلک ماشین

کربن بلک به طورعمده برای قسمت های مختلف ماشین استفاده می شود. بیش از نیمی از کربن بلک تولیدی در جهان برای ساخت لاستیک ماشین ها و در قسمت هایی مانند جداره ها، بدنه آستری و دیگر قسمت ها به کار برده می شود. این ماده همچنین به عنوان یک ماده کمکی در لاستیک گرمای ایجاد شده به دلیل اصطکاک با سطح زمین را دفع می کند و با جلوگیری از ایجاد آسیب های حرارتی عمر مفید لاستیک ماشین را افزایش می دهد.علاوه بر این در سایر محصولات لاستیکی و پلاستیکی ماشین مانند کمربندها، دیافراگرم، واشر و شاسی، سپر و تسمه و نقاله نیز استفاده می شود.

عوارض و خطرات خرید کربن بلک

این ترکیب با منشاء گیاهی به عنوان رنگ غذا استفاده می شود و در اروپا عنوان افزودنی E153 شناخته شده و در استرالیا و نیوزلند مورد استفاده قرار می گیرد اما مصرف این ماده در ایالات متحده ممنوع است.

این ماده سالهاست که در بسته بندی های مواد غذایی و نوشیدنی ها از جمله بطری‌های چند لایه شیر و جعبه های مخصوص غذاهای ماکروویوی و بسته‌ بندی گوشت استفاده می شود.

نتایج ارزیابی فعلی مرکز جهانی تحقیقات سرطان (IARC) این است که کربن بلک احتمالاً برای انسان سرطان زا است و قرار گرفتن کوتاه مدت در معرض غلظت بالای گرد و غبار آن ممکن است از طریق تحریک مکانیکی باعث ناراحتی دستگاه تنفسی فوقانی در انسان شود.

 

جدول مشخصات، خواص و ویژگی های کربن بلک

نام انگلیسی Carbon black
فرمول شیمیایی C
چگالی ۱.۸–۲.۱ g/cm3 (20 °C)

کاربرد کربن بلک

پیگمانتاسیون عملکرد اصلی کربن بلک در پلاستیک، رنگ، جوهر، تونر چاپگر لیزری و برخی مواد جاذب را دارد. قدرت رنگ‌ دهی بالا و پایداری ذاتی آن را به رنگدانه ‌ای خوب تبدیل می ‌کند و همچنین برای رنگ ‌آمیزی رزین‌ ها و فیلم‌ ها استفاده می‌شود. هنگامی که به پلی پروپیلن اضافه می شود، کربن سیاه همچنین به حفظ مواد در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش کمک می کند زیرا اشعه UV را جذب می کند.

کربن بلک همچنین یک رسانای الکتریکی خوب است، بنابراین در برخی کاربردهای الکترونیکی نیز استفاده می شود. همچنین ممکن است به عنوان یک عامل ضد الکتریسیته ساکن برای محصولاتی که کنترل الکتریسیته ساکن در آنها مهم است، مانند درپوش گاز خودرو و لوله های سوخت استفاده شود.

خرید کربن بلک خوراکی

در اروپا، برخی از اشکال کربن سیاه که از محصولات گیاهی به دست می ‌آیند به عنوان رنگ خوراکی استفاده می ‌شوند، اما این استفاده در ایالات متحده مجاز نیست. این ترکیب به غذا طعمی خاکی و دودی می دهد و رنگ سیاه ظاهری عجیب و غریب و شیک به غذا می دهد.

این ترکیب دارای سابقه طولانی استفاده در پزشکی اورژانس است که برای درمان بیش از حد دارو یا مسمومیت های تصادفی استفاده می شود. تجویز به موقع و در دوزهای کافی با داروها یا سموم خاصی متصل می شود و جذب آنها در روده را کاهش می دهد و اثرات بالقوه مضر برای بیمار را به حداقل می رساند.

اثرات کربن بلک به روده شما محدود می شود، بنابراین، صرف نظر از آنچه تبلیغات به شما می گوید، آب دتوکس یا سم زدایی شما نمی تواند مواد سمی را از سایر قسمت های بدن جذب کند. همچنین هیچ مدرکی وجود ندارد که از مصرف منظم کربن بلک به عنوان مفید حمایت کند.

فروش و کاربرد کربن بل در خمیر دندان

خمیر دندان سفید کننده حاوی کربن بلک به لطف محتوای کربن فعال مینای دندان را عمیقا از رسوبات و تغییر رنگ مداوم پاک می کند و سفیدی طبیعی دندان ها را بازیابی می کند. ذرات میکرو کربن موجود در این خمیر دندان دارای ظرفیت جذب فوق العاده ای هستند که به لطف آن به جلوگیری از رشد باکتری ها و بوی نامطبوع از دهان کمک می کنند. علاوه بر این، محافظت موثر در برابر پوسیدگی و احساس طراوت طولانی مدت را فراهم می کند.

پرسش های رایج در مورد کربن بلک

چرا فروشندگان کربن بلک در سایت جهان شیمی مورد اعتماد هستند؟
خریداران کربن بلک می ‌دانند که پیدا کردن شرکت‌های بازرگانی خوشنام و باتجربه فروش کربن بلک، کار راحتی نیست. به همین دلیل کارشناسان جهان شیمی با بررسی پیوسته شرکت ‌های متقاضی، فروشندگانی معتبر، مورد اعتماد و باسابقه را به خریداران کربن بلک معرفی می ‌کنند.

قیمت کربن بلک

کربن بلک شکل تجاری کربن جامد است که در فرآیندهای بسیار کنترل شده برای تولید دانه‌های مهندسی شده خاص از ذرات کربن که در اندازه ذرات، اندازه سنگدانه، شکل، تخلخل و شیمی سطح متفاوت است، تولید می‌شود. کربن بلک معمولا حاوی بیش از ۹۵ درصد کربن خالص با حداقل مقادیر اکسیژن، هیدروژن و نیتروژن است. قیمت کربن بلک به عوامل مختلفی همچون کیفیت و شرکت تولید کننده آن بستگی دارد.

خریدار کربن بلک

کربن سیاه در گروه متنوعی از مواد به منظور افزایش خواص فیزیکی، الکتریکی و نوری آنها استفاده می شود. بیشترین کاربرد حجمی آن به عنوان تقویت کننده و افزودنی عملکرد در محصولات لاستیکی است.

در این کاربردها، کربن سیاه تقویت شده و انعطاف پذیری، استحکام پارگی، رسانایی و سایر خواص فیزیکی را بهبود می بخشد. برای خرید کربن بلک می توانید به سایت های فروش مواد شیمیایی مراجعه کنید.

فروش کربن بلک

کربن بلک پرکاربردترین و مقرون به صرفه ترین عامل تقویت کننده در اجزای لاستیک (مانند آج، دیواره های جانبی و آسترهای داخلی)، در کالاهای لاستیکی مکانیکی از جمله کالاهای لاستیکی صنعتی و قطعات لاستیکی خودرو (مانند سیستم های آب بندی، شیلنگ ها و قطعات ضد لرزش) است. خرید و فروش کربن بلک بازار گسترده ای در سراسر جهان دارد.

خرید کربن بلک

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید کربن بلک از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید کربن بلک، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان کربن بلک را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید کربن بلک با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • بازرگانی امید

فروش انواع مواد شیمیایی مورد استفاده در صنایع غذایی و ارایه محصولات تخصصی گروه رنگ های غذایی و اسانس ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا