Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

گربه نژاد بنگال (Bengal Cat) چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت خرید

گربه نژاد بنگال حیوانی خوش هیکل، چابک، ورزشکار، قدرتمند و عضلانی است که شباهت زیادی به گربه های پلنگی آسیایی دارد و خاستگاهش آمریکا است. این گربه پر انرژی برخلاف ظاهر خشنش علاقه زیادی به صاحبش دارد. گربه بنگال را به دلیل فعالیت زیادش نمی شود در هر خانه ای نگهداری کرد و باید شرایط لازم برای بازی و فعالیت او فراهم کنید. این گربه که ابهت حیات وحش را در خود دارد، بسیار باهوش بوده و رابطه خوبی با کودکان دارد ولی رابطه او با سایر حیوانات خوب نیست.

موضوعی که می خواهیم در این مقاله نشریه علمی جهان شیمی فیزیک به آن بپردازیم، ویژگی های گربه نژاد بنگال، قیمت خرید و نحوه نگهداری آن است. با مراجعه به دیگر مقالات این نشریه می توانید اطلاعات سودمندی درباره سایر نژاد های گربه مثل نژاد پرشین، رگدال، سیامی، حبشی، اسکاتیش فولد، اسفینکس و مین کوون کسب کنید.

تاریخچه گربه نژاد بنگال (Bengal Cat)

گربه نژاد بنگال حاصل آمیزش دو گربه دیگر مثل یک گربه پلنگی و یک گربه خانگی بوده و شباهت زیادی به یک پلنگ مینیاتوری دارد. گربه های پلنگی بسیار شبیه به گربه های خانگی هستند ولی برخلاف آن ها جثه ای بزرگ، چشمان چرمی، پاهایی باند و لکه های برجسته دارند. شخصی در دهه ۱۹۶۰ یک گربه پلنگی وحشی آسیایی را خریداری کرد و بعد از مدتی تصمیم گرفت یک گربه مو کوتاه خانگی نر بیاورد، گربه پلنگ و این گربه نر با یکدیگر جفت گیری کردند و این اتفاق پایه به وجود آمدن گربه بنگال بود. پروژه پرورش گربه بنگال در سال ۱۹۶۳ شروع شد و گربه های بنگال امروزی در دهه ۱۹۸۰ به وجود آمدند. انجمن بین المللی گربه، در سال ۱۹۹۱ نژاد بنگال را به عنوان یک نژاد مستقل، به رسمیت شناخت.

گربه نژاد بنگال (Bengal Cat) چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت خرید
گربه نژاد بنگال (Bengal Cat) چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت خرید

مشخصات ظاهری گربه نژاد بنگال

گربه بنگال شکل و شمایل خاصی دارد که او را از لحاظ ظاهری با سایر گربه ها متمایز می کند.

صورت گربه بنگال

گربه های بنگال سر های  اصلاح شده و گسترده ای دارند که از نظر اندازه، با بدنشان متناسب است. این گربه ها پوزه ای پهن دارند که با لکه های کوچک مزین شده است، چانه کوچک و محکم این گربه ها نیز با نوک بینی شان هماهنگ است. گربه بنگال قسمتی از زیبایی اش را مدیون پیشانی بلند و بینی بزرگ و پف کرده اش است. چشم این گربه بزرگ بوده و تقریبا گرد و بیضی شکل است و رنگ آن به رنگ پوشش بدنش بستگی دارد. گربه بنگال گوش های تقریبا بزرگی دارد که به صورت ایستاده روی سرش قرار گرفته اند.

بدن گربه بنگال

گربه بنگال بدنی بزرگ تا متوسط و عضلانی دارد. بدن محکم این گربه ماهیچه های فراوانی دارد و باعث می شود که این گربه دوست داشتنی به هیچ وجه ظریف نباشد. گربه بنگال پا هایی با اندازه متوسط دارد که از قسمت های جلویشان اندکی دراز تر هستند. داشتن پا هایی دراز و بزرگ و پنجه های قوی و برجسته از ویژگی های بارز گربه بنگال است. دم ضخیم این گربه اندازه ای متوسط دارد و انتهایی گرد دارد.

پوشش گربه بنگال

مو های متراکم و مجلل این گربه اندازه متوسطی دارند و نرم و ابریشمی هستند. گربه بنگال پوشش خال خالی یا لکه داری دارد که تضاد رنگ لکه ها و رنگ زمینه، زیبایی خاصی به بدن او می دهد. مو های این گربه به قدری نرم و لطیف است که صاحبشان دوست دارد همیشه نوازشش کند.

رنگ گربه بنگال

رنگ بندی گربه های بنگال بسیار متنوع و زیبا است و شامل رنگ های نقطه سیاه گوش مهره، سفید، سیاه و سفید نقره ای، تابوی قهوه ای، قهوه ای مایل به زرد، نقره ای تمبی، تاکسی طبا، مرمر یا نقره سیاه گوش با الگو های خال دار.

قد و وزن گربه بنگال

قد گربه های بنگال بین ۴۳ تا ۵۶ سانتی متر و وزن آن بین ۳.۵ تا ۶.۵ کیلوگرم است. طول عمر این گربه ها بین ۱۰ تا ۱۶ سال است.

گربه نژاد بنگال (Bengal Cat) چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت خرید
گربه نژاد بنگال (Bengal Cat) چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت خرید

ویژگی های شخصیتی گربه نژاد بنگال

گربه بنگال بر خلاف ظاهر وحشی اش بسیار مهربان و دوست داشتنی است. این گربه بسیار اجتماعی بوده و ارتباط خوبی با انسان ها برقرار می کند. این گربه بازیگوش و فعال بسیار سخاوتمند و کنجکاو است. در صورتی که وقت زیادی را در بیرون از خانه سپری می کنید، بهتر است از به سرپرستی گرفتن گربه بنگال خودداری کنید زیرا این گربه نیاز زیادی به توجه داشته و از تنها ماندن در خانه بیزار است. این گربه ها بسیار وفادار هستند و رابطه عاطفی عمیقی با خانواده سرپرست خود برقرار می کنند. گربه بنگال همواره دوست دارد از چیزی بالا برود و بسیار چابک و ورزشکار است، بنابراین گربه خانگی بسیار خوبی برای افراد پر انرژی خواهد بود.

میزان سازگاری گربه بنگال با کودکان

گربه های بنگال رابطه خوبی با کودکان دارند و می توانند مدتی را با آن ها بازی کنند، البته این گربه ها زود خسته و بی حوصله می شوند به همین دلیل هم بهتر است زیاد پیش کودکان نمانند. تنها در صورتی اجازه بازی به او و کودکتان بدهید که فردی بالغ بر آن ها نظارت داشته باشد و آن ها را در یک اتاق با هم تنها نگذارید.

میزان سازگاری گربه بنگال با غریبه ها و سایر حیوانات

سازگاری گربه بنگال با سایر حیوانات بسیار پایین است و دوست دارد همه توجه شما را برای خودش داشته باشد. در صورتی که قصد نگهداری از یک حیوان دیگر دارید، با گربه تان به مشکل بر می خورید. علی رقم حیوانات، این گربه ها رابطه بسیار خوبی با انسان ها دارند و از معاشرت و ارتباط برقرار کردن با انسان های جدید خوشحال می شوند.

گربه نژاد بنگال (Bengal Cat) چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت خرید
گربه نژاد بنگال (Bengal Cat) چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت خرید

بیماری های گربه نژاد بنگال

نژاد بنگال هم مانند سایر نژاد های گربه مستعد ابتلا به بعضی از بیماری ها است که به تعدادی از آن ها خواهیم پرداخت.

نوروپاتی دیستال

این بیماری معمولا در گربه های یک ساله رخ می دهد و یک نوع اختلال عصبی است که باعث ضعف و ناتوانی گربه می شود. خوشبختانه این بیماری عصبی خود به خود درمان می شود.

بیماری پلی کیستیک کلیه

این بیماری در گربه های بنگال بسیار شایع بوده و می توانیم با یک تست DNA به راحتی آن را تشخیص دهیم تا به نسل های بعدی او منتقل نشود.

در رفتگی کشکک زانو

این بیماری ارثی موجب در رفتگی کشکک زانو می شود و شدت آن متفاوت است. در موارد حاد این بیماری، دامپزشک پای گربه را جراحی می کند تا مشکل بر طرف شود.

بیماری Progressive retinal atrophy&gt

این بیماری مربوط به چشم حیوان است و مشکلاتی را برای چشم او به وجود می آورد.

کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک

کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک نوعی بیماری قلبی است که به صورت ارثی به نسل های بعدی منتقل می شود.

گربه نژاد بنگال (Bengal Cat) چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت خرید
گربه نژاد بنگال (Bengal Cat) چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت خرید

تغذیه گربه بنگال

سلامتی و طول عمر گربه ها با سلامت و کیفیت غذا هایی که می خورند ارتباط مستقیم دارد. بعضی از افراد هر چیزی را که خودشان می خورند به گربه می دهند در حالی که این کار کاملا غلط است و صاحب گربه باید یک برنامه غذایی مناسب از دامپزشک تهیه کرده و مطابق آن عمل کند. در صورتی که قصد دارید به گربه تان غذای خانگی بدهید بهتر است توجه داشته باشید که میزان مناسب پروتئین، مواد معدنی و ویتامین ها را به بدن او برساند.

غذاهای آماده نسبت به غذا های خانگی برتری دارند، زیرا تمام مواد مغذی مورد نیاز گربه را در خود داشته و مزه خوبی می دهند. کنسرو و غذای خشک دو نوع غذای آماده برای تغذیه گربه ها هستند.

قیمت خرید گربه نژاد بنگال

نژاد بنگال یکی از محبوب ترین نژاد های گربه در سراسر دنیا است. گربه های این نژاد شباهت زیادی به پلنگ دارند و امروزه در کشور ما نیز طرفداران زیادی پیدا کرده اند. قیمت این گربه به سن، رنگ، جنسیت و دیگر فاکتور ها بستگی دارد. در صورتی که قصد خرید گربه بنگال را دارید می توانید به پت شاپ ها مراجعه کنید یا از سایت های معتبر گربه مورد نظر خود را تهیه کنید. قیمت گربه بنگال نیز با توجه به تورم و نرخ روز تعیین شده و روز به روز تغییر می کند.

شرایط نگهداری گربه نژاد بنگال

گربه های بنگال بسیار اجتماعی بوده و سازگاری خوبی با خانواده سرپرستشان دارند، به همین دلیل هم نگهداری از آن ها نسبتا آسان است. این گربه ها به توجه زیادی نیاز دارند و باید هر روز زمانی را برای بازی با آن ها اختصاص دهید. بهتر است گربه بنگال را زیاد بیرون از خانه نبرید تا بیمار نشود یا به وسیله سایر حیوانات مورد حمله قرار نگیرد.

این گربه بازیگوش ارتفاع را دوست داشته و تمایل زیادی به پریدن دارد. بنابراین بهتر است یک درخت گربه برایش تهیه کنید تا زیاد روی کابینت ها و بلندی های خانه نرود. نگهداری از گربه بنگال در کنار حیوانات دیگر اشتباه است زیرا این گربه سازگاری زیادی با سایر حیوانات ندارد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا