Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروریمحصولات شیمیایی

قیمت فروش و خرید مونو آمونیوم فسفات | کاربرد منو آمونیوم فسفات چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد مونو آمونیوم فسفات و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید مونو آمونیوم فسفات دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش مونو آمونیوم فسفات در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان مونو آمونیوم فسفاتدر انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت مونو آمونیوم فسفات نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش مونو آمونیوم فسفات به روزرسانی می‌شود.

مونو آمونیوم فسفات (MAP) منبعی از فسفر و نیتروژن با کاربرد گسترده است. مونوآمونیوم فسفات از دو ماده متداول مورد استفاده در صنعت کود تشکیل شده و دارای بالاترین مقدار فسفر نسبت به انواع دیگر کود جامد است.
فرآیند تولید این ترکیب شیمیایی نسبتا ساده است و با یک روش معمولی، نسبت یک به یک آمونیاک (NH3) و اسید فسفریک (H3PO4) با هم واکنش داده و گرانول یا پودر مونوآمونیوم فسفات را تولید می کنند.
مونو آمونیوم فسفات یک ترکیب شیمیایی با فرمول NH4H2PO4 است که فسفات دی هیدروژن آمونیوم (ADP) نیز نامیده می شود و به صورت پودر و یا کریستال های سفید رنگ تتراهیدرال وجود دارد. این ماده جامد متشکل از کاتیونهای آمونیوم [NH4] + و آنیونهای فسفات دی هیدروژن [H2PO4] – به نسبت مساوی است.
مونوآمونیوم فسفات در آب محلول و در اتانول تقریبا نامحلول و تا دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد پایدار است.

 

فهرست مطالب

مراکز خرید و قیمت فروش مونو آمونیوم فسفات در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش مونو آمونیوم فسفات و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان مونو آمونیوم فسفات در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده مونو آمونیوم فسفات در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید مونو آمونیوم فسفات در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسایقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش مونو آمونیوم فسفات را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

خرید و مصرف در کشاورزی مونو آمونیوم فسفات

مونو آمونیوم فسفات سالهاست که به عنوان یک کود مهم در صنعت کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده در خاکی که به اندازه کافی رطوبت دارد به سرعت حل شده و آمونیک و اسید فسفریک که برای رشد گیاهان بسیار موثرند را در اختیار گیاه قرار می دهد.
PH اطراف محل مورد استفاده این کود نسبتا اسیدی است بنابراین منو آمونیوم فسفات برای خاک های خنثی یا با pH قلیایی بسیار مفید است.
سطح پایین نیتروژن موجود در مونو آمونیوم فسفات آنرا به یک کود “استارتر” مفید تبدیل کرده است و از آنجاییکه هیچ آمونیاک آزادی در آن وجود ندارد خطر آلودگی جوانه ها به حداقل می رسد.

جدول مشخصات، خواص و ویژگی های مونو آمونیوم فسفات

نام ماده مونو آمونیوم فسفات (MAP)
فرمول مولکولی NH4H2PO4
جرم مولکولی ۱۱۵.۰۲۵ g/mol
شکل ظاهری پودر و یا کریستال های سفید رنگ
نقطه ذوب ۱۹۰ درجه سانتیگراد
حلالیت در ۲۵°C: 40.4 گرم از آن در ۱۰۰ گرم آب حل می شود. | حلالیت کمی در اتانول دارد و در استون نامحلول است.

کاربرد مونو آمونیوم فسفات چیست

این ترکیب همچنین جزئی از پودر ABC در برخی از مواد شیمیایی اطفاء حریق است. مونوآمونیوم فسفات یک ماده نسبتا غیر سمی و محبوب برای تولید کیت های اسباب بازی به رنگ های مختلف است که با قرار گرفتن در آب به اشکال مختلف تبدیل می شوند.
منوآمونیوم فسفات یک کود معدنی پیچیده، بسیار غلیظ، دهیدراته و محلول در آب است. این ماده جاذب رطوبت نیست و حاوی دو ماده مغذی اصلی نیتروژن و فسفر است که برای رشد گیاهان بسیار ضروری هستند.
مونو آمونیوم فسفات به عنوان کود برای انواع خاک ها و محصولات زراعی مناسب است زیرا دارای خواص کودهای سریع فسفری است و با حرکت آهسته فسفر در خاک امکان جذب این عنصر را برای مدت طولانی فراهم می کند. این کود برای تیمار خاک قبل از کاشت همه سبزیجات، میوه ها و گل و گیاهان استفاده می شود.
این ماده در انبارهای سرپوشیده، سرد و خشک نگهداری می شود و گرم کردن و مخلوط کردن آن با آب مطلوب نیست. این کود به صورت بسته بندی شده در کیسه های ۵۰ و ۵۰۰ کیلوگرمی تولید و عرضه می شود.

قیمت فروش و فواید مصرف مونوآمونیوم فسفات در کشاورزی

مونوآمونیوم فسفات باعث افزایش فشار داخلی سلول‌های گیاه و افزایش مقاومت گیاه در برابر استرس و بیماری ها می شود. این ماده رشد جوانه ها را تحریک می کند و هنگامی که گیاهان در شرایط نامساعد ( دمای پایین، نور ناکافی) قرار دارند باعث شکوفا شدن و افزایش اندازه میوه می شود.
این مسئله ویژگی های کیفی میوه ها (محتوای قند، رنگ، قوام، ماندگاری در انبار) را بهبود می بخشد.
این کود به طور کامل توسط گیاهان جذب می شود و اجازه نمی دهد مواد بالاست( Ballast) موجود در خاک باعث کاهش باروری خاک شود.
فرم شیمیایی فسفر موجود در منو آمونیوم فسفات به صورت مولکول هایی با زنجیره های بلند است که علاوه بر تسهیل جذب آن توسط گیاهان، فرآیندهای غیرفعال کردن فسفر در خاک را مهار می کند.
منو آمونیوم فسفات کیفیت ذخیره سازی و حمل و نقل خوبی دارد و حین کارکردن گرد و غبار تولید نکرده و تمایل به چسبیدن و تشکیل توده ندارند.

پرسش های رایج در مورد مونو آمونیوم فسفات

از کجا می ‌توانم مراکز خرید و فروش مونو آمونیوم فسفات را در تهران و شهرستان ‌ها پیدا کنم؟
سایت جهان شیمی به عنوان مرجع قیمت و فروشی مونو آمونیوم فسفاتدر ایران، خریداران در نقاط مختلف کشور را به فروشندگان حرفه‌ ای، مجرب و کارآزموده متصل می ‌کند. لیست این فروشندگان را می توانید در این مقاله مشاهده کنید.

خرید مونو آمونیوم فسفات ایرانی

مونو آمونیوم فسفات ایرانی یکی از انواع این محصول شیمیایی در بازار ایران است. شما می توانید با قیمت مناسب تر و با سرعت آن را خریداری کرده و برای مقاصد مختلف مورد استفاده قرار دهید.

فروش مونو آمونیوم فسفات زیگلر آلمان

مونو آمونیوم فسفات زیگلر آلمان یکی از برندهای معتبر این ماده شیمیایی است که به صورت وارداتی به بازار ایران عرضه می شود. شما می توانید آن را به صورت حضوری و اینترنتی خریداری نمایید.

قیمت مونو آمونیوم فسفات فرتی وان

کود مونو آمونیوم فسفات فرتی وان در کیسه های ۲۵ کیلوگرم در بازار موجود است و شما می توانید از آن برای رشد افزایش رشد سریع گیاهان و محصول دهی بیشتر استفاده کنید.

قیمت خرید مونو آمونیوم فسفات هلیو پتاس فرانسه

این کود فرانسوی از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است و برای کشت و زرع می توانید آنها را تهیه کرده و مورد استفاده قرار دهید. این محصول برای بهبود در کیفیت محصول کشاورزی و افزایش مقاومت آنها در برابر بیماریهای گیاهی بسیار مفید و موثر است.

قیمت فروش مونو آمونیوم فسفات فلیکسپر آلمان

مونو آمونیوم فسفات فلیکسپر آلمان را می توانید برای بهبود بازدهی محصولات کشاورزی خود از بازار تهیه کرده و مورد استفاده قرار دهید. خرید این محصول به صورت آنلاین امکان پذیر است.

کاربرد مونو آمونیوم فسفات آکساپول آلمان

مونو آمونیوم فسفات آکساپول آلمان یکی از کودهای وارداتی موجود در بازار است. شما می توانید برای بهبود بهره وری و مقاومت بهتر محصولات زراعی خود از آن استفاده نمایید.

قیمت خرید و فروش مونو آمونیوم فسفات چینی

مونو آمونیوم فسفات چینی یکی از کودهای در دسترس است و برای رشد بهتر گیاهان و جلوگیری از بیماری های مختلف در زمین های کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول را می توانید به صورت حضوری یا اینترنتی به راحتی خریداری نمایید.

زمان و نحوه مصرف مونو آمونیوم فسفات

کود را بر اساس گرم اندازه گیری کنید. برای مثال یک گرم از کود را در صد میلی لیتر آب حل کنید. انحلال پذیری کود در آب بالا بوده و بستگی به دمای آب مورد نظر دارد. زمان و نحوه مصرف مونو آمونیوم فسفات بر حسب نوع محصول زراعی متفاوت است. برای کسب بهترین نتیجه با کارشناسان کشاورزی مشورت نمایید.

زمان مصرف کود مونو آمونیوم فسفات

کود مونو آمونیوم فسفات برای کوددهی تمام خاک ها و محصولات کشاورزی به دلیل محلول بودن در آب، سریع الاثر بودن و تحرک کم فسفر در خاک یک کود مناسب است. این کود برای تیمار خاک اصلی بهتر است قبل از کاشت استفاده شود. همچنین در کوددهی اصلی قبل از کاشت کلیه سبزیجات مزرعه، محصولات میوه، تاک های انگور، گیاهان و گل ها اغلب استفاده می شود.

آنالیز مونو آمونیوم فسفات

مونو آمونیوم فسفات با فرمول شیمیایی NH 4 H 2 PO 4 و وزن مولکولی ۱۱۵.۰ به صورت کریستال های دانه ای سفید و با چگالی نسبی در ۱.۸۰۳، نقطه ذوب در ۱۹۰ درجه سانتی گراد، به راحتی در آب محلول است ولی در الکل کمی محلول است. به عنوان یک کود ترکیبی غیرکلریدی با کارایی بالا در کشاورزی استفاده می شود و ممکن است به عنوان ماده اولیه برای کودهای ترکیبی N، P و K استفاده شود.

خرید کود مونو آمونیوم فسفات

کود مونو آمونیوم فسفات یکی از رایج ترین کودهای مورد استفاده است که با اکثر محصولات به خوبی ترکیب می شود. این کود بالاترین غلظت فسفر در بین کودهای خشک استاندارد را دارد و همچنین منبع اضافه N را فراهم می کند که به شکلی آسان برای جذب گیاه در دسترس است.این کود با ارائه مقدار دقیق فسفر مورد نیاز گیاه در هر مرحله رشد گیاه، به بهینه سازی عرضه مواد مغذی گیاه و افزایش عملکرد گیاه کمک می کند.

روش تولید مونو آمونیوم فسفات + قیمت فروش

مونو آمونیوم فسفات از واکنش آمونیاک و اسید فسفریک تولید می شود. محلول به دست آمده قبل از ورود به فرآیند دانه بندی یا غلیظ می شود که منجر به تولید محصولات جامد و خشک می شود. گاز خارج شده از این فرآیند حاوی NH 3 ، HF و مقدار زیادی گرد و غبار است که معمولا در یک اسکرابر گاز دم مرطوب حذف می شود و سپس درصد کل فسفات حل شده اندازه گیری می شود.

خرید مونو آمونیوم فسفات

مونو آمونیوم فسفات یک ترکیب خالص خوراکی منحصر به فرد از فسفر و نیتروژن است که تحت شرایط دقیق با واکنش اسید فسفریک و منبع آمونیاک به شکل گرانول تولید می شود. منبع فسفر پارا آپاتیت با منشا آتشفشانی است که اسید فسفریک را عملا عاری از ناخالصی ها می کند. مصرف کننذگان این محصول غالبا با توجه به نیاز خود آن را در اندازه های متفاوت خریداری می کنند.

دی امونیوم فسفات چیست + قیمت فروش

دی آمونیوم فسفات یک کود متعادل و از نظر شیمیایی خنثی بدون فلزات سنگین است. این ترکیب محلول در آب است و می تواند برای کوددهی انواع خاک ها، محصولات مختلف در فضای باز، گیاهان و باغچه های سبزی یا گل استفاده شود. این نوع کود ممکن است هنگام حفر یا آماده سازی خاک برای کاشت، در طول فرآیند کاشت برای کوددهی اضافی استفاده شود. این کود نیتروژن و فسفر لازم را برای گیاهان فراهم می کند.

آمونیوم فسفات چیست + قیمت بازار

آمونیوم فسفات یک منبع مغذی از نمک های فسفات است که معمولا برای تقویت رشد گیاهان و مخمرها و باکتری ها در کشت های لبنی، تخمیر و بهبود دهنده های خمیر استفاده می شود. این یک کود ایده آل به عنوان دوز پایه است و همچنین می تواند در پانسمان برای محصولات طولانی مدت استفاده شود. استفاده از این کود برای غلات، حبوبات، دانه های روغنی توصیه می شود. اما به دلیل دارا بودن ترکیبی از عناصر گوگردی برای محصولاتی مانند شلتوک، نیشکر، موز، تنباکو، سیب زمینی و انواع سبزیجات از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

فرمول آمونیوم فسفات

آمونیوم فسفات یک ترکیب معدنی با فرمول NH4)3PO4) است. این ترکیب نمک آمونیوم اسید اورتوفسفریک است. آمونیوم فسفات کودی است که عمدتا حاوی نیتروژن و فسفات است. آمونیوم فسفات‌ها معمولا به‌عنوان ماده اولیه ترکیبی در تولید کودهای چند ترکیبی یا در کاربرد مستقیم، جایی که پتاسیم کمی یا بدون پتاسیم مورد نیاز است، استفاده می‌ شوند. بسیاری از این کودها حاوی گوگرد هستند و بنابراین در خاک هایی که کمبود گوگرد دارند، ارزش بیشتری دارند.

فروش مونو آمونیوم فسفات

تولید کنندگان مونو آمونیوم فسفات (MAP) اغلب این محصول را هم برای کاربردهای غذایی و هم برای کاربردهای فنی تولید می کنند بنابراین با توجه به کاربرد آن را به فروش می رسانند. مونو آمونیوم فسفات یک پودر کریستالی سفید است که می تواند در کاربردهای مختلف و صنایع مختلف مورد استفاده قرار گیرد این محصول به راحتی در آب حل می شود و در کتون نامحلول است.

کاربرد مونو آمونیوم فسفات

این ترکیب در کشاورزی به عنوان کود استفاده می شود. این ترکیب عناصر نیتروژن و فسفر خاک را به شکل قابل استفاده برای گیاهان فراهم می کند؛ مانند سولفات پتاسیم.

مونوآمونیوم فسفات همچنین جزء پودر ABC در برخی از کپسول های آتش نشانی خشک شیمیایی است. این ماده به دلیل تجزیه پذیری، کریستالی پرکاربرد در زمینه نور است. کریستال های این ماده به دلیل خواص دوگانه در صنعت اپتیک کاربرد فراوانی دارند.

قیمت مونو آمونیوم فسفات

مونو آمونیوم فسفات یکی از کودهای شناخته شده در صنعت کشاورزی است. در واقع این کود پرمصرف ترین کود در مزارع و صنعت کشاورزی است. خواص فیزیکی و شیمیایی کود فسفات آمونیوم از جمله انحلال سریع آن در آب و PH نسبتا اسیدی باعث می شود که این محصول در اندازه ها و اشکال مختلف با قیمت متفاوتی در دسترس مصرف کنندگان قرار گرفته شود.

مونو آمونیوم فسفات ویکی پدیا

مونو آمونیوم فسفات به عنوان یک کود پرمصرف که حاوی نیتروژن و فسفر است مورد استفاده قرار می گیرد. البته این کود نسبت به کودهای دیگر موجود در بازار حاوی مقدار فسفر بیشتری است و اغلب برای درختان پسته استفاده می شود. این کود سالیان سال است که برای تغذیه درختان در فصل پاییز و زمستان استفاده می شود. از ویژگی های این کود می توان به خاصیت انحلال پذیری آن اشاره کرد که به راحتی و بطور کامل در آب حل شده و شوری یا شورزایی ایجاد نمی کند. همچنین به سرعت در خاک مرطوب جذب می شود.هنگامی که کشاورزان و باغداران کود مونو آمونیوم فسفات را به صورت محلول در می آورند دو جزء اصلی این کود یعنی آمونیوم و فسفات آزاده شده و مورد استفاده گیاه قرار می گیرد.

فرمول مونو آمونیوم فسفات

فرمول مونو آمونیوم فسفات NH4H2PO4 است. این ترکیب طی فرآیند نسبتا ساده ای به شکل کریستال های سفید و تا حدوی شفاف تولید می شود. این کود همچنین حاوی ۵۸ درصد فسفات فعال و ۱۲ درصد نیتروژن اکتیو است که بیشتر اوقات قبل از کاشت درختان و گیاهان به خاک اضافه می شود. اخیرا در کشور ما به عنوان یک تولید کننده و صادر کننده پسته به دلیل تاثیر مثبت و کارایی این کود مصرف آن توسط کارشناسان کشاورزی توصیه می شود. زیرا این کود حاوی غنی ترین مقدار فسفر به صورت منسجم است که حتی قابلیت محلول پاشی نیز دارد. به همین دلیل می تواند به رشد و سلامت درختان پسته و سایر گیاهان کمک کرده و محصولات کشاورزان و باغداران را با تغذیه مناسب به کیفیت بالایی برساند.

خرید مونو بازیک آمونیوم فسفات

مونو بازیک آمونیوم فسفات نام دیگر آمونیوم دی هیدروژن فسفات است که ظاهری بلوری و چهارگوش و سفید رنگ دارد. در صنعت به عنوان کود کشاورزی به عنوان یک منبع فسفر و نیتروژن به خاک اضافه می شود و سلامت و تغذیه گیاهان و درختان را تضمین می کند. این ترکیب علاوه بر کود کشاورزی در کپسول های آتشنشانی نیز قابل استفاده است و همچنین به عنوان بافرکننده و در لوازم الکترونیکی و در فرآیند تخمیر نیز استفاده می شود. مونو بازیک آمونیوم فسفات به عنوان یک ماده غیرسمی و محلول در آب به صورت صنعتی به وسیله واکنش اسید فسفریک و آمونیاک تولید و به بازار عرضه می شود.

 

مونو آمونیوم فسفات

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، مونو آمونیوم فسفات از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند مونو آمونیوم فسفات، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان متیل اتیل کتون را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه مونو آمونیوم فسفات با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • بازرگانی امید

فروش انواع مواد شیمیایی مورد استفاده در صنایع غذایی و ارایه محصولات تخصصی گروه رنگ های غذایی و اسانس ها

 
 




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا