Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیاییکشاورزی و دامپروریمحصولات شیمیایی

قیمت فروش و خرید سیانور سدیم | کاربرد سیانور سدیم چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد سیانور سدیم و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید سیانور سدیم دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش سیانور سدیم در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان سیانور سدیم در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت سیانور سدیم نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش سیانور سدیم به روزرسانی می‌شود.

سیانورسدیم یا سیانید سدیم یک ماده سمی، جاذب رطوبت و غیر آلی است که در محیط مرطوب گاز سیانید هیدروژن را تولید می کند. سیانور سدیم با فرمول شیمیایی NaCN به صورت پودر یا کریستال های سفید رنگ و بی بو وجود دارد که به راحتی در آب حل شده و محلولی شفاف ایجاد می کند. در این ترکیب تعداد برابری آنیون های سیانید و کاتیون های سدیم بکار رفته است.

سمیت بسیار شدید این ماده به حضور سیانور در آن مربوط است که به شدت تمایل به واکنش با فلزات دارد. سیانور سدیم عمدتا در صنعت استخراج طلا مورد استفاده قرار می گیرد و تمایل بالای سیانور برای پیوند با فلز طلا اساس این کاربرد است. این ماده برای تولید طلا به صورت جامد یا مایع ۳۰% تولید می شود.

سیانید سدیم یک ترکیب تک کربنه است که سیانوگران، سیانید سدیم یا سیانوبریک نامیده می شود. این ماده به شدت سمی است و فرآیندهای متابولیکی مختلف را مهار می کند.

سیانور سدیم به طور گسترده ای به عنوان معرف آزمایش برای تشخیص عملکرد مطلوب رسپتورهای شیمیایی و در فرآیندهای صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

مراکز خرید و قیمت فروش سیانور سدیم در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش سیانور سدیم و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان سیانور پتاسیم در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده سیانور سدیم در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید سیانور سدیم در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسایقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش سیانور سدیم را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

عوارض و خطرات خرید سیانید سدیم

سیانور سدیم مانند دیگر نمک های محلول سیانور همچون سیانور پتاسیم یکی از سریع ترین سموم کشنده شناخته شده است. این ترکیب شیمیایی یک مهار کننده قوی تنفس است که بر روی سیتوکروم اکسیداز میتوکندری اثر گذاشته و زنجیره انتقال الکترون را مهار می کند. این امر منجر به کاهش متابولیسم اکسیداتیو و استفاده از اکسیژن شده که اسیدوز لاکتیک در نتیجه متابولیسم بی هوازی رخ می دهد. دوز خوراکی سیانور سدیم به اندازه ۲۰۰-۳۰۰ میلی گرم می تواند کشنده باشد.

دوز کشنده خوراکی این ماده برای یک انسان ۷۰ کیلوگرمی کمتر از ۵ میلی گرم در کیلوگرم در نظر گرفته می شود. استنشاق، جذب پوستی یا بلع این ماده سمی و کشنده است.

تماس با سیانید سدیم می تواند باعث سوزش چشم ها و پوست شود. قرار گرفتن در معرض گرد وغبار یا بخارات این ماده هم خطرناک است و در صورت واکنش با رطوبت هوا یا آب، گازهای سمی خورنده و قابل اشتعال آزاد می کند.

سیانید سدیم در حالت خشک بی بو است ولی در صورت جذب آب یا رطوبت هوا بوی بادام تلخ می دهد که بسیار جزئی است و همه افراد آنرا حس نمی کنند بنابراین نمی توان از آن به عنوان یک علامت هشدار دهنده استفاده کرد.

کاربرد سیانور سدیم

سیانور سدیم در صنعت معدن کاربرد دارد و برای تمیز کردن فلزات و در ساخت رنگ ها استفاده می شود. این ماده در ساخت محلول آبکاری، تولید اسید هیدروسیانیک و مواد شیمیایی در کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد. سیانور سدیم همچنین برای تهیه نیتریل ها و به عنوان یک عامل شلاته کننده استفاده می شود.

خطر فروش سیانور سدیم برای محیط زیست

قرار گرفتن حیوانات وحشی، پرندگان و موجودات آبزی در معرض سیانور سدیم حاصل از فعالیت های انسانی، در کل چرخه تولید این ماده از مرحله تولید، حمل و نقل، کاربرد و رهاسازی در محیط زیست می تواند بطور بالقوه خطرناک باشد.

سرنوشت کلی سیانور سدیم و محصولات آن در محیط زیست پیچیده است و به طیف گسترده ای از عوامل خاص و فاکتورهای عملیاتی بستگی دارد.

خطر آلودگی محیط زیست در هنگام تولید و ذخیره سیانور سدیم و در حین استفاده در فرآیندهایی مانند شناورسازی فلز، آبکاری و فرآیندهای متالوژیکی کم است و در صورت رعایت اقدامات کنترلی، خطرات مربوط به محیط زیست آبزیان، آب های زیرزمینی و پوشش گیاهی را می توان در سطح قابل قبول یا پایین نگه داشت.

قیمت سیانور سدیم کره ای

سیانور سدیم کره ای یکی از محصولات وارداتی موجود در بازار ایران است. این محصول را می توانید به صورت حضوری یا اینترنتی خریداری کرده و برای مقاصد مختلف مورد استفاده قرار دهید.

خرید سیانور سدیم چینی

سیانور سدیم چینی یا کیفیت های مختلف در دسترس است و شما می توانید برای کاربردهای مختلف آن را در گریدهای مختلف خریداری نمایید.

فروش سیانور سدیم ایرانی

این محصول نسبت به انواع خارجی قیمت مناسب تری دارد و با کیفیت مطلوب در بازار موجود است. برای خرید این ماده شیمیایی می توانید به صورت حضوری یا اینترنتی اقدام نمایید.

قیمت سیانور سدیم

قیمت سیانور سدیم در بازار ایران به عوامل مختلفی همچون قیمت ارز، ایرانی یا خارجی بودن، برند و کیفیت آن بستگی دارد. شما می توانید پس از مشورت با یک کارشناس بهترین سیانور سدیم را برای اهداف مورد نظر خود خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید.

فروش سیانور سدیم

خرید سیانور سدیم به روش های مختلفی امکان پذیر است. شما می توانید این ماده شیمیایی را به صورت حضوری یا سفارش اینترنتی به راحتی در هر زمان از شبانه روز خریداری نمایید.

کاربرد سیانور سدیم

سیانور سدیم یک ماده شیمیایی است که به عنوان یک معرف در صنعت معدن برای استخراج بسیاری از مواد معدنی مانند طلا و نقره از سنگ معدن آنها استفاده می شود. علاوه بر این، به عنوان یک معرف فلوتاسیون در صنعت معدن استفاده می شود. فرآوری طلا و نقره تقریبا دو سوم کاربرد سیانید سدیم را تشکیل می دهد.

سیانید سدیم در طیف گسترده ای از مواد شیمیایی برای جلوگیری از حشرات و حیوانات خانگی در مزارع کشاورزی استفاده می شود. علاوه بر این، سیانید سدیم به عنوان واسطه در ساخت ویتامین‌ها، جواهرات، چسب‌ها، لوازم الکترونیکی کامپیوتری، بازدارنده‌های آتش، ترمزهای هواپیما، لوازم آرایشی، رنگ‌ها، نایلون، پاک‌کننده لاک ناخن، رنگ ‌ها، مواد دارویی، پلکسی گلاس، پیشران موشک و نمک خوراکی استفاده می‌شود.

سیانور در سیگار

سیگار حاوی مقادیر بالایی از مواد شیمیایی است که یکی از آنها سیانور است که این ترکیب شیمیایی به شدت سمی و کشنده است. البته این ماده به صورت هیدروژن سیانید در دود سیگار وجود دارد اما در هر صورت جذب این ماده به صورت گاز یا جامد می تواند سمی و خطرناک باشد. به دلیل وجود سیانور در دود سیگار این ماده می تواند موجب سردرد، حالت تهوع، اختلال در غده تیروئید و همچنین ضعیف شدن ریه ها شود. البته نوع مسمومیت به وسیله این ترکیب به دوز آن، نوع سیانید و مدت زمانی که در معرض آن بوده اید بستگی دارد. بنابراین بهتر است برای جلوگیری از هر نوع مشکلات مرتبط با سلامت بدن به واسطه سیانور موارد احتیاط را رعایت کنید.

فروش سیانور سدیم

فروش سیانور سدیم برای کاربردهای مختلف صورت می گیرد. دفاتر فروش این ماده شیمیایی در همه استان ها و شهرستان ها موجود است و شما به راحتی می توانید این ترکیب را خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید.

قیمت خرید سیانور سدیم چک

سیانور سدیم چک یکی از محصولات وارداتی موجود در بازار ایران است. این محصول را می توانید به راحتی خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید.

فروش عمده سیانید سدیم

فروش عمده سیانید سدیم با قیمت کمتر برای کارخانه ها و شرکت هایی که مصرف بالایی دارند بسیار مقرون به صرفه است. با خرید عمده می توانید هزینه های خود را کاهش دهید.

 

جدول مشخصات، خواص و ویژگی های سیانور سدیم

نام انگلیسی Sodium cyanide
فرمول شیمیایی NaCN
جرم مولی ۴۹.۰۰۷۲ g/mol
نقطه جوش ۱,۴۹۶ °C
نقطه ذوب ۵۶۳.۷ °C
چگالی ۱.۶ g/cm³
سایر نام ها سدیم سیانید

قیمت فروش سیانید سدیم قرصی

این ترکیب شیمیایی به صورت پودر، قرص و کریستالی موجود است. شما بر اساس نوع کاربرد مورد نظر خود می توانید هر یک را خریداری کرده و مورد مصرف قرار دهید.

قیمت خرید سیانور سدیم کره ای

سیانور سدیم کره ای یکی از انواع محصولات موجود در بازار است که کیفیت خوبی دارد. برای خرید این ماده شیمیایی می توانید به فروشگاه های مواد شیمیایی مراجعه نمایید.

وارد کننده سیانور سدیم

با توجه به کاربردهای گسترده این ماده شیمیایی شرکت های زیادی در ایران وارد کننده سیانور سدیم هستند. برای تهیه این ماده شیمیایی می توانید به صورت حضوری یا آنلاین اقدام نمایید.

پرسش های رایج در مورد سیانور سدیم

قیمت سیانور سدیم در بازار به چه عواملی بستگی دارد؟
قیمت خرید و فروش سیانور سدیم به عواملی مثل نرخ دلار، درصد خلوص، برند تولید کننده، مرغوبیت و سود فروشنده بستگی دارد. برای اطلاع از آخرین قیمت سیانور سدیم می ‌توانید با فروشندگان معرفی شده در این مقاله تماس بگیرید.

خرید سیانور سدیم

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید سیانور سدیم از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید سیانور سدیم، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان بوریک اسید را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید سیانور سدیم با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.

 



  • بازرگانی مهر شیمی

فروش انواع مواد شیمیایی صنایع غذایی و تجهیزات و لوازم تصفیه آب

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سیانور سدیم (Sodium cyanide) یا سیانید سدیم، از ترکیب فلز سدیم و یون سیانید ساخته شده است و در شرایط محیطی به صورت کریستال های سفید جامد مشاهده می شود.

    این ترکیب دارای بویی خاص مانند بوی ملایم بادام است و در آب حلالیت بالایی دارد. محلول این ترکیب شیمیایی در آب شفاف و بدون رنگ است.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا