Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
آرایشی و بهداشتیصنایع شیمیاییغذایی و دارویی

قیمت فروش و خرید کلرید پتاسیم | کاربرد کلرور پتاس چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد کلرید پتاسیم و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید کلرید پتاسیم دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش کلرید پتاسیم در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان کلرید پتاسیم در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت کلرید پتاسیم نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش کلرید پتاسیم به روزرسانی می‌شود.

کلرید پتاسیم یا کلرور پتاس یک ترکیب ساده اما بسیار مفید است که بر بسیاری از بخش های زندگی ما مانند بخش سلامت، غذا و حتی محیط زیست تاثیرگذار است. کلرید پتاسیم به صورت پودر یا کریستال های سفید یا بی رنگ و شور مزه است که از ترکیب یونی یک عنصر فلزی و یک عنصر غیر فلزی ساخته می شود.

کلرید پتاسیم یک هالید فلزی است که از پتاسیم و کلر تشکیل شده است.این ماده به راحتی در آب حل می شود و کاربردهای گسترده ای در کشاورزی، پزشکی، زمینه های علمی و فرآوری مواد غذایی دارد.

مراکز خرید و قیمت فروش کلرید پتاسیم در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش کلرید پتاسیم و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان کلرید پتاسیم در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده کلرید پتاسیم در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید کلرید پتاسیم در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسابقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش کلرید پتاسیم را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

 

پتاسیم به حفظ تعادل بار داخل سلولی کمک می کند و برای هدایت عصب، انقباض عضلات قلبی، اسکلتی و صاف، تولید انرژی، سنتز اسیدهای نوکلئیک، حفظ فشار خون و عملکرد طبیعی کلیه مورد نیاز است. این ماده دارای اثرات ضد فشار خون است و هنگامی که به عنوان مکمل غذایی از آن استفاده شود ممکن است از هیپوکالمی جلوگیری کند.

روش تولید کلرید پتاسیم چیست

کلرید پتاسیم از مواد معدنی سیلویت، کارنالیت، پتاس و آب شور استخراج می شود . این ماده می تواند با تبلور، شناورسازی یا جداسازی الکترواستاتیک از محلول های معدنی مختلف تولید شود. کلرید پتاسیم همچنین محصول فرعی تولید اسید نیتریک از نیترات پتاسیم و اسید هیدروکلریک است.

کلرید پتاسیم بسیار ارزان است بنابراین بندرت در آزمایشگاه تولید می شود و می توان از آن به عنوان جایگزین نمک در مواد غذایی استفاده کرد. اما به دلیل داشتن طعم ضعیف، تلخ و نامناسب، اغلب با نمک سفره (کلرید سدیم) مخلوط می شود تا طعم آن بهبود یابد و نمک خوراکی نیز حاوی سدیم کمتری باشد.

کاربردهای کلرید پتاسیم

کلرید پتاسیم دارای طیف گسترده ای از کاربردهای پزشکی و صنعتی است. این ماده بخشی جدایی ناپذیری از تولید کود است. کلرید پتاسیم در ساخت پتاس که یک کود مهم است، مورد استفاده قرار می گیرد و خاک ها را با پتاسیم غنی می کند و باعث رشد بیشتر گیاهان می شود.

کلرور پتاسیم به عنوان جایگزین نمک در مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد که کاهش غلظت سدیم در آنها به منظور کاهش خطر فشار خون بالا مورد نظر است. در بعضی از غذاها مانند سوپ، سس، غلات صبحانه و نوشیدنی های ورزشی از این ماده به جای نمک استفاده می شود تا پتاسیم بدن ما تأمین شود.

کلرور پتاس کلرید پتاسیم به عنوان ماده قوام دهنده در صنایع غذایی استفاده می شود تا بافت و ساختار ماده غذایی را تقویت کند. از این ماده به عنوان تقویت کننده طعم در شیر، شکلات، پنیر و خامه استفاده می شود. کلرید پتاسیم همچنین یکی از مواد اولیه مهم مورد نیاز در ساخت فلز پتاسیم است.

کلرید پتاسیم در تولید صابون ها مورد استفاده می گیرد و در واحدهای تصفیه آب نیز این ماده برای نرم کردن آب به عنوان جایگزین کلرید سدیم مورد استفاده قرار می گیرد.

کلرید پتاسیم یک کریستال نوری با دامنه انتقال گسترده از ۲۱۰ نانومتر تا ۲۰ میکرومتر است و به عنوان منبع تابش بتا در کالیبراسیون تجهیزات کنترل اشعه بسیار مفید است. از این ماده در جوشکاری آلومینیوم همراه با نمک های کلرید، لیتیوم و سدیم استفاده می شود.

کلرید پتاسیم دارو

کلرید پتاسیم به عنوان دارو برای کنترل سطح پتاسیم خون تجویز می شود. این ترکیب می تواند به عنوان یک مکمل غذایی از کاهش پتاسیم بدن جلوگیری کند و نوسانات پتاسیم را نیز کنترل و درمان کند. زیرا وجود این ماده برای سلول ها و سایر اندام های حیاتی بدن ضروری است.

البته اکثر افراد به دلیل داشتن یک رژیم غذایی متعادل می توانند مقدار کافی پتاسیم را برای بدن تامین کنند. اما گاهی نیز به دلایل خاص مانند بیماری های طولانی مدت مانند اسهال و استفراغ و مشکلات هورمونی و یا مصرف قرص دیورتیک ممکن است سطح پتاسیم خون تغییر کند که لازم است با مراجعه به پزشک سطح این ماده را در خون تنظیم کنید.

کلرید پتاسیم ازبکستان

کلرید پتاسیم ازبکستان به صورت یک محصول پودری و صورتی رنگ به کشور وارد می شود و توسط تولید کنندگان صنایع مختلف به کار برده می شود. این ماده در صنعت کشاورزی برای تولید محصولاتی مانند کودهای پتاسیم دار و همچنین در تولید محصولاتی مانند ضد یخ، تولید مصالح برای ساخت و ساز و همچنین مصارف آزمایشگاهی به کار برده می شود. در صنعت داروسازی نیز از این ماده برای تولید مکمل های حاوی پتاسیم برای تنظیم پتاسیم خون و همچنین برای تنظیم اسیدیته در صنایع غذایی استفاده می شود.

کلرید پتاسیم تزریقی

کلرید پتاسیم تزریقی با غلظت حدود ۱۵ درصد برای بیمارانی که دچار هایپوکالمی شده اند و نمی توان برای آنها مصرف خوراکی مکمل و قرص را تجویز کرد، استفاده می شود. این دارو به همراه انسولین و دکستروز به شکل تزریق وریدی در مواردی که فرد مشکوک به انفارکتوس باشد به کار می رود. همچنین اغلب در آریتمی ها که به دلیل مصرف گلیکوزیدهای قلبی و مسمومیت با تالیم صورت گرفته باشد، نیز استفاده می شود. این ترکیب باید قبل از استفاده حتما رقیق شود.

فروش کلرید پتاسیم صنعتی

کلرید پتاسیم صنعتی با خلوص بالایی حدود ۹۹ درصد به صورت پودر کریستالی و در اندازه های مختلف به فروش می رسد. این ماده قابلیت انحلال در آب را دارد که با افزایش دما میزان حلالیت آن افزایش می یابد و به عنوان نمک پتاسیم دار در صنایع استفاده می شود. این ماده در صنعت کشاورزی برای تولید کود استفاده می شود و به دلیل اینکه یک ماده طبیعی است در فرآیند رشد و تغذیه گیاهان تاثیر بسزایی دارد.

کلرید پتاسیم قیمت

کلرید پتاسیم به عنوان یک ماده شیمیایی به عنوان یک محصول پر کاربرد در صنایع مختلف استفاده می شود. این محصول در صنعت غذا به عنوان یک طعم دهنده در ژله ها، مرغ و گوشت فرآوری شده و نوشیدنی ها و شیرخشک نوزاد استفاده می شود. همچنین به عنوان غلیظ کننده برای بهبود بافت و ساختار محصولات لبنی و شکلات ها نیز به کار برده می شود. علاوه بر این در صنایع دیگر مانند صنعت شیشه و سرامیک، صنایع کشاورزی و صنعت مواد شوینده و رنگ های شیمیایی نیز از این ماده استفاده می شود.

کلرید پتاسیم صنعتی

کلرید پتاسیم صنعتی یک ماده سفید رنگ حاوی پتاسیم و کلرید است که به عنوان یک محصول با کیفیت اغلب در صنایع کشاورزی و دارویی استفاده می شود. این محصول به صورت یک کود شیمیایی برای رفع کمبود پتاسیم به گیاهان و درختان اضافه می شود. به دلیل حلالیت مناسب در آب به عنوان رایج ترین کود و منبع پتاسیم استفاده می شود. در صنعت دارو نیز این ماده برای بیمارانی که سطح پتاسیم خون آنها کم است، به اشکال مختلف تجویز می شود.

کود کلرید پتاسیم

کلرید پتاسیم به عنوان یک کود شیمیایی از مقادیر بالایی پتاسیم تهیه شده است که به عنوان کود پتاس نیز شناخته می شود و در صنعت کشاورزی به کار برده می شود. این ترکیب به صورت یک نمک کریستالی سفید رنگ است که ساختار مولکولی ساده ای دارد و به راحتی در آب حل می شود. این کود پرکاربرد به عنوان یکی از بهترین جایگزین ها برای کودهای سولفاته مانند سولفات پتاسیم در نظر گرفته می شوند. زیرا با قابلیت انحلال بالا در آب پتاسیم به صورت یون قابل جذب، پتاسیم مورد نیاز گیاه را تامین می کند.

کلرید پتاسیم در کشاورزی

کلرید پتاسیم در کشاورزی سه شکل استاندارد، درشت و دانه بندی شده تولید می شود. به عنوان یکی از عناصر ضروری که واکنش های درون سلولی گیاهان مانند تنظیم و تعدیل فشار آب و بارهای الکتریکی، انتقال قندها و نشاسته ها به آن وابسته است در صنعت کشاورزی استفاده می شود. این محصول در کشاورزی با کمک به افزایش باروری گیاه بر سوددهی کشاورزان و کیفیت محصولات گیاهی تاثیر مستقیم دارد. همچنین کمک می کند که گیاه مقاومت بالاتری نسبت به عوامل طبیعی داشته باشد.

خطرات و عوارض کلرور پتاس

پتاسیم یک الکترولیت مهم است که برای عملکرد صحیح سلولهای بدن مورد نیاز است. مقدار مجاز مصرف روزانه پتاسیم در رژیم غذاییmEq 40-150 است. کمبود پتاسیم زمانی اتفاق می افتد که جذب آن بسیار کم باشد البته کاهش سطح پتاسیم در اثر استفراغ بیش از حد یا اسهال، کتواسیدوز دیابتی، مصرف دیورتیک ها، گرسنگی و اختلالات نادر غدد فوق کلیوی ایجاد می شود. عوارض جانبی حاصل از مصرف می تواند شامل ناراحتی دستگاه گوارش از جمله تهوع و استفراغ، اسهال و خونریزی دستگاه گوارش باشد.

مصرف بیش از حد کلرور پتاس باعث هایپرکالمی می شود که می تواند منجر به پارستزی، مهار هدایت قلبی، فیبریلاسیون، آریتمی و اسکلروز شود. به دلیل خطر ابتلا به هایپرکالمی، FDA مقدار مصرف مکمل های پتاسیم را به ۹۹ میلی گرم (حدود mEq 1.3) محدود کرده است در حالی که مقدار مصرف روزانه بزرگسالان را ۴۷۰۰ میلی گرم (حدود mEq 63) توصیه می کند.

 

خرید کلرید پتاسیم

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید کلرید پتاسیم از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید کلرید پتاسیم، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان کلرید پتاسیم را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید کلرید پتاسیم با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا