Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیاییکشاورزی و دامپروریمحصولات شیمیایی

قیمت فروش و خرید کلرید باریم | کاربرد کلرید باریم چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد کلرید باریم و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید کلرید باریم دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش کلرید باریم در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان کلرید باریم در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت کلرید باریم نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش کلرید باریم به روزرسانی می‌شود.

کلرید باریم یا باریم کلراید که معمولاً به عنوان باریم موریات نیز شناخته می شود ترکیبی معدنی با فرمول BaCl2 است. کلرید باریم یکی از رایج ترین نمک های محلول در آب باریم است که از واکنش اسید هیدروکلریک و کربنات باریم یا باریم هیدروکسید تولید می شود.
کلرید باریم پودری سفید رنگ و سمی است که به شعله رنگ زرد- سبز می بخشد. این ماده جاذب رطوبت است و با جذب آب ابتدا به کلرید باریم دی هیدرات تبدیل می شود و کاربرد محدودی در آزمایشگاه و صنایع دارد. کلرید باریم در طبیعت یافت نمی شود، در آب و متانول محلول است و در اتانول و اتیل استات نامحلول است.

مراکز خرید و قیمت فروش کلرید باریم در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش کلرید باریم و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان کلرید باریم در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده کلرید باریم در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید کلرید باریم در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسایقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش کلرید باریم را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

کاربرد کلرید باریم

این ترکیب شیمیایی در صنعت طی یک فرآیند دو مرحله ای تولید می شود. در مرحله اول کربن و سولفات باریم در دمای بالا برای تولید سولفات باریم با هم واکنش می دهند . در مرحله دوم این ترکیب با کلرید کلسیم ترکیب می شود تا کلرید باریم و سولفات کلسیم تولید شود.

این نمک در آزمایشگاه برای آزمایش یون های سولفات در نمونه های آزمایشی استفاده می شود. باریم کلراید برای تولید رنگدانه ها، سخت شدن فولاد، ساخت نمک ها با تصفیه حرارتی و همچنین تولید سایر نمک های باریم مورد استفاده قرار می گیرد.

این ماده اگرچه ارزان است ولی به دلیل سمیت بالا خیلی کم مورد استفاده قرار می گیرد و تنها کاربرد گسترده آن در صنایع تولید محلول نمکی باریم است.

فروش کلرید باریم

از این ترکیب برای ساختن وسایل آتش بازی به دلیل تولید رنگ سبز روشن و شفاف استفاده می شود. متأسفانه، سمیت کلرید باریم کاربردهای احتمالی آن را محدود می کند.

از دیگر مصارف باریم کلراید می توان به تولید سموم دفع آفات، مواد شوینده دیگ بخار، تصفیه شکر، رنگ آمیزی و چاپ بر روی پارچه ها و همچنین تولید نوشابه، سولفور، پلیمرها و تثبیت کننده ها اشاره کرد.

خرید نمک کلرید باریم

نمک کلرید باریم یک ماده جامد محلول در آب و سفید رنگ است که به عنوان یک ماده سمی در نظر گرفته می شود. این ماده برای استفاده در صنعت و صنایع مختلف از طریق یک فرآیند دو مرحله ای تولید و در مقیاس انبوه به بازار عرضه می شود. این ماده به عنوان یک نمک مقرون به صرفه از فلز باریم اغلب در آزمایشگاه ها به کار برده می شود. در صنایع دیگر نیز برای تهیه نمک های مخصوص عملیات های حرارتی و به منظور سخت شدن فولاد، تولید رنگدانه و به صورت عمده برای تصفیه محلول نمک استفاده می شود. علاوه بر این از آن می توان برای تولید سایر نمک های باریم با خلوص متفاوت نیز استفاده کرد.

 

جدول مشخصات، خواص و ویژگی های کلرید باریم

نام انگلیسی Barium chloride
فرمول شیمیایی BaCl2
چگالی ۳.۸۶ g/cm³
جرم مولی ۲۰۸.۲۳ g/mol
نقطه ذوب ۹۶۲ °C
نقطه جوش ۱,۵۶۰ °C

تولید کننده کلرید باریم

کلرید باریم به عنوان یک نمک ارزان و کاربردی توسط تولید کنندگان مواد شیمیایی در سراسر جهان تولید و به بازار عرضه می شود. این ماده سفید رنگ اغلب به عنوان یک ماده شناساگر برای یون سولفات استفاده می شود و همچنین برای تولید پایدار کننده های پلیمر پی وی سی، روغن های روان کننده به کار برده می شود. از این ترکیب برای تولید مشتقات باریم مانند باریم کرومات، باریم تیتانات، باریم فلوراید و تهیه مواد واسطه در صنعت داروسازی، برای ساخت سرامیک و شیشه های مخصوص و مواد الکترونیکی استفاده کرد. البته این ماده بسیار سمی است و بهتر است در هنگام استفاده از آن جوانب احتیاط رعایت شود.

قیمت کلرید باریم

کلرید باریم به عنوان یک ماده غیرآلی براق، بدون بو، در آب و استون قابل انحلال بوده و در اتانول و اتر و اسید نامحلول است. این ماده به دلیل اینکه قیمت پایینی دارد و همچنین یک عنصر کاربردی در صنعت است در طیف گسترده ای از صنایع استفاده می شود. البته به دلیل اینکه جزء مواد سمی طبقه بندی شده است مصرف محدودی دارد. این ماده به عنوان یک عنصر فعال برای دهیدراتاسیون و تجزیه و تحلیل استفاده می شود. همچنین در سیستم های کالیبراسیون برای ارزیابی و تضمین کیفیت محصول نیز قابل استفاده است. بطور عمده کلرید باریم اغلب برای تولید سایر نمک های باریم و به عنوان عامل نرم کننده آب استفاده می شود.

خرید نمک کلرید باریم

خرید نمک کلرید باریم توسط صنایع مختلف و در مقیاس انبوه و با توجه به زمینه فعالیتی آنها برای تولید محصولات صورت می گیرد. این ماده در دمای محیط به شکل یک ماده سفید بدون آب در یک ساختار بلوری متبلور می شود که حلالیت آن نیز به اندازه دما بستگی دارد. نمک کلرید باریم به عنوان یک عامل دهیدراته کننده برای تصفیه آب و فاضلاب و برای ایجاد رنگ سبز در آتش بازی ها و تولید مواد آتش بازی استفاده می شود. همچنین در صنعت تولید لاستیک، کاغذسازی و همچنین در تصفیه روغن نیز استفاده می شود.

پرسش های رایج در مورد کلرید باریم

قیمت خرید کلرید باریم در بازار به چه عواملی بستگی دارد؟
قیمت خرید و فروش کلرید باریم به عواملی مثل نرخ دلار، درصد خلوص، برند تولید کننده، مرغوبیت و سود فروشنده بستگی دارد. برای اطلاع از آخرین قیمت کلرید باریم می ‌توانید با فروشندگان معرفی شده در این مقاله تماس بگیرید.

قیمت باریم کلرید

باریم کلرید به عنوان یک عامل اکسید کننده و یک ترکیب شیمیایی پرکاربرد برای استفاده در صنایع مختلف تولید و با توجه به نوسانات بازار قیمت گذاری می شود. این ماده جامد در آب سرد نامحلول است. اما با افزایش دمای آب می تواند در آب حل شود بنابراین قابلیت انحلال آن با دما رابطه مستقیم دارد. این ماده در صنعت داروسازی برای تولید داروهای محرک عضلات و قلب به کار برده می شود. همچنین به عنوان ماده فعال در صنعت نساجی برای فرآیند رنگرزی و تولید منسوجات و همچنین به عنوان ماده موثر در کنار کربنات سدیم برای از بین بردن سختی آب استفاده می شود.

روش تولید کلرید باریم و قیمت فروش کلریدباریم

روش تولید از دو مرحله تشکیل شده است که در آن از سولفات باریم و کربن استفاده می شود. این دو ماده به عنوان مواد اولیه در دمای بالا با یکدیگر وارد واکنش می شوند و سولفید باریم و مونوکسید کربن را تولید می کنند. در ادامه سولفید باریم تولید شده به وسیله جوهر نمک تصفیه شده تا کلرید باریم به همراه سولفید هیدروژن تولید شود.

BaSO۴ + ۴C → BaS + 4CO

BaS + 2HCl → BaCl۲ + H۲S

در دمای محیط این ماده به شکل یک جامد سفید و بی آب تولید می شود که به عنوان یک ترکیب یونی متشکل از یک کاتیون باریم و دو آنیون کلر است.

واکنش باریم کلرید و سدیم سولفات

واکنش باریم کلرید و سدیم سولفات به دلیل اینکه سولفات سدیم یک سولفات یونی با پیوند الکتروستاتیک است، رخ می دهد. در این واکنش یون باریم و سدیم که دارای بار مثبت هستند جایگزین یکدیگر شده و از طرف دیگر نیز کلرید که دارای بار منفی است جایگزین یون های سولفید می شود و محصول این واکنش نیز سولفات باریم و کلرید سدیم است. واکنش جابجایی مضاعف به شکل زیر است:

BaCl۲ + Na۲SO۴ → BaSO۴ + ۲NaCl

سولفات باریم به عنوان یک ماده غیر سمی در صنعت پزشکی برای تشخیص اختلالات روده، معده و مری به کار برده می شود. کلرید سدیم نیز به عنوان یک عامل مهم در تولید انواع شوینده ها و برای افزایش غلظت مورد استفاده قرار می گیرد.

واکنش باریم کلرید با سولفوریک اسید

واکنش باریم کلرید با سولفوریک اسید به عنوان یک واکنش رسوبی و از نوع جابه جایی دو گانه است که سولفات باریم و اسید هیدروکلریک به عنوان محصولات انتهایی این واکنش تولید می شوند. این واکنش را از این جهات یک واکنش رسوبی در نظر گرفته اند که سولفات باریم به شکل یک رسوب سفید در انتها تشکیل می شود. این ترکیب به عنوان یکی از نمک های فلز باریم به دلیل داشتن خواص ویژه فیزیکی و شیمیایی به عنوان یک ماده اولیه در تولید طیف وسیعی از محصولات در صنایع مختلف استفاده می شود. به عنوان مثال از این ماده برای افزایش گرانروی گل حفاری استفاده می کنند زیرا می تواند تراکم آن را افزایش دهد.

عوارض و خطرات باریم کلراید

باریم کلراید بسیار سمی است و بلع و استنشاق آن باعث مسمومیت شده و آسیب جدی به چشم ها وارد می کند . بنابراین در صورت تماس با پوست ابتدا موضع را با آب شستشو داده و سپس با صابون بشویید.

در صورت تماس با چشم ها، آنها را با آب فراوان شستشو دهید و در صورت استنشاق فرد مسموم را از محیط آلوده خارج کرده و به هوای آزاد ببرد و با مراکز درمانی تماس بگیرید. این ماده برای زندگی آبزیان نیز سمی است و پادزهر آن سولفات منیزیم یا سدیم است.

در صورت بلع کلرید باریم دهان را با آب بشویید و فورا به مراکز درمانی مراجعه کنید زیرا این ماده به سرعت در آب حل شده و جذب می شود بنابراین علائم به سرعت بروز کرده و می تواند موجب ایست قلبی و تنفسی در فرد شود.

در هنگام کار کردن با این ماده از ایجاد گرد و غبار خودداری کنید و حتما از ماسک استفاده کنید. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که این ماده را از گرما و شعله دور نگهدارید و در صورت آلوده شدن لباس ها و تجهیزات کار به گرد و غبار کلرید باریم آنها را قبل از شستشو مجددا مورد استفاده قرار ندهید.

خرید کلرید باریم

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید کلرید باریم از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید کلرید باریم، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان کلرید باریم را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید کلرید باریم با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا