Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیاییغذایی و دارویی

قیمت فروش و خرید پتاسیم سدیم تارتارات | کاربرد پتاسیم سدیم تارتارات

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد پتاسيم سدیم تارتارات و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید پتاسيم سدیم تارتارات دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش پتاسيم سدیم تارتارات در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان پتاسيم سدیم تارتارات در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت پتاسيم سدیم تارتارات نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش پتاسيم سدیم تارتارات به روزرسانی می‌شود.

پتاسیم سدیم تارتارات یا نمک راشل، نمک ارگانیک سدیم و پتاسیم اسید ال- تارتاریک است که اولین بار در سال ۱۶۷۵ در فرانسه کشف شد. پتاسیم سدیم تارتارات نمک مزدوج اسید تارتاریک و جزء اولین موادی است که برای نشان دادن اثر پیزو الکتریک کشف شد.

این خاصیت منجر به استفاده گسترده نمک راشل در میکروفون ها، گرامافون کریستالی و هدفون ها در دوران رونق تولید وسایل الکترونیکی پس از جنگ جهانی دوم از اواسط قرن بیستم شد. این مبدل ها با بازدهی خوب بسیار مورد استقبال قرار گرفتند.

مراکز خرید و قیمت فروش پتاسيم سدیم تارتارات در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش پتاسيم سدیم تارتارات و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان پتاسيم سدیم تارتارات در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده پتاسيم سدیم تارتارات در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید پتاسيم سدیم تارتارات در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسابقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش پتاسيم سدیم تارتارات را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

 

شایان ذکر است که مبدل های تولید شده با پتاسیم سدیم تارتارات مقاومت کمی دارند و در صورت نگهداری در آب و هوای مرطوب خراب می شوند.

خواص فیزیکی پتاسیم سدیم تارتارات چیست

پتاسیم سدیم تارتارات پودر کریستالی سفید یا بی رنگ است که با استفاده از مواد اولیه طبیعی تارتاریک حاصل می شود. این ترکیب در صنعت گچ و سیمان برای تنظیم زمان سخت شدن و کنترل حجم نهایی مورد استفاده قرار می گیرد.

نمک راشل با استفاده از ماده اولیه تارتار با حداقل مقدار اسید تارتاریک ۶۸٪ که در آب حل می شود، تولید می شود. کریستال های بزرگ پتاسیم سدیم تارتارات در شرایط کاهش جاذبه و همرفت روی صفحه Skylab تشکیل می شوند.

وزن مخصوص نمک راشل در حدود ۱.۷۹ و نقطه ذوب آن تقریبا ۷۵ درجه سانتی گراد است و طعم خنک کننده و شور دارد. نمک راشل نباید با نمک سنگ که شکل معدنی کلرید سدیم است اشتباه گرفته شود.

کاربرد پتاسیم سدیم تارتارات

پتاسیم سدیم تارتارات یا نمک راشل در پزشکی به عنوان داروی مسهل استفاده می شود. این ماده در فرآیند آبکاری نقره آینه مورد استفاده قرار گرفته و در آزمایشگاه ها به عنوان جزئی از محلول فهلینگ (معرف برای کاهش قندها) بکار می رود.

محلول فهلینگ معرفی است که برای جداسازی گروه های فعال کتونی و کربوهیدرات های محلول در آب استفاده می شود و به عبارتی معرف هیدروکربن ها محسوب می شود.

نمک راشل در آبکاری، در وسایل الکترونیکی و پیزو الکتریک و به عنوان یک تسریع کننده احتراق در کاغذهای سیگار (شبیه به یک اکسید کننده در تجهیزات پیروتکنیک) استفاده می شود. نمک راشل در آب انحلال پذیری خوبی دارد و با افزودن یک اسید قوی مانند هیدروکلریک اسید به اسید تارتاریک تبدیل می شود.

در سنتز آلی پتاسیم سدیم تارتارات یا نمک راشل در محیط آبی برای تجزیه امولسیون ها، به ویژه برای واکنش هایی که در آن از یک معرف هیدرید بر پایه آلومینیوم استفاده شده است، کاربرد دارد. نمک راشل در صنایع غذایی نیز حائز اهمیت است. این ماده در صنعت تولید پکتین، تولید ژله، تولید کاغذ سیگار، صنایع گالوانیزه و تولید خمیردندان کاربرد دارد.

این ترکیب در کریستالوگرافی پروتئین یک رسوب معمولی است و همچنین یکی از ترکیبات معرف Biuret است که برای اندازه گیری غلظت پروتئین استفاده می شود.

نمک راشل نگهدارنده یون های مس در محلول هایی با pH قلیایی است. این ماده در تهیه معرف Lowry برای تعیین غلظت پروتئین میکروزومال در میکروزوم های کبدی موش استفاده می شود.

تارتارات چیست

تارتارات ماده ای است که دارای خواص آنتی اکسیدانی است و در اشکال مختلفی مانند بلورهای اسید تارتاریک، خمیر تارتار و نمک روشل در صنعت مورد استفاده قرار می گیرد. هر یک از این اشکال تارتارات کاربرد خاصی دارند به عنوان مثال از نمک روشل در صنعت آبکاری الکتریکی استفاده می شود. در صنعت غذا این ماده به عنوان تنظیم کننده اسیدیته و امولسفایر به دو شکل تاتارات های سدیم و تاتارات های پتاسیم به کار برده می شود.هر یک از این دو ماده دارای چندین زیرمجموعه هستند که در صنایع غذایی به عنوان ماده افزودنی به کار می روند.

سدیم و پتاسیم در چه غذاهایی وجود دارد

سدیم و پتاسیم دو عنصر مهم هستند که برای عملکرد اندام ها و سلامت کلی بدن وجود آنها ضروری است. اغلب به دو صورت وارد بدن می شوند به صورت طبیعی یا مکمل های غذایی که با توجه به نظر پزشک تجویز می شود. مواد غذایی که حاوی سدیم هستند عبارتند از انواع غلات، سبزیجات، محصولات لبنی و آجبل ها و.. که می توانند سدیم مورد نیاز بدن را تامین کنند. مواد غذایی که حاوی پتاسیم هستند نیز عبارتند از سیب زمینی، اسفناج، هندوانه، آب نارگیل که می توانند پتاسیم روزانه بدن را تامین کنند.

قرص پتاسیم سدیم

قرص پتاسیم سدیم یک مکمل غذایی است به منظور افزایش میزان فسفات در خون استفاده می شود. این قرص حتما باید با تجویز پزشک استفاده شود زیرا بر اساس شرایط بیمار دوز مصرفی آن تعیین می شود و برای تامین پتاسیم و سدیم خون مورد استفاده قرار می گیرد. این قرص برای زنان باردار یا مادران شیرده مجاز نیست و با بسیاری از داروها نیز تداخل دارد. بنابراین بهتر است زیر نظر پزشک مصرف شود. پتاسیم و سدیم دو عنصر بسیار مهم برای بدن هستند که در صورت کمبود این دو ریز مغذی عملکرد بدن می تواند تحت تاثیر نبود این عناصر قرار گرفته و دچار عوارض شود.

سدیم بی تارتارات

سدیم بی تارتارات ماده شیمیایی است که به شکل پودر در اندازه های مختلفی به صورت تجاری تولید و به بازار عرضه می شود. اغلب در آزمایشگاه ها و مراکز تحقیقاتی به کار برده می شود. این ماده به عنوان یک ماده بی رنگ در کاربردهای مختلف به دلیل انعطاف پذیری بالا استفاده می شود.

غذاهای حاوی سدیم و پتاسیم برای پسردار شدن

غذاهای حاوی سدیم و پتاسیم برای پسردار شدن به دلیل اینکه بدن را به سمت قلیایی شدن پیش می برد، می تواند کمک کند شانس پسردار شدن افزایش پیدا کند.غذاهایی که اغلب برای پسردار شدن توصیه می شوند، سبزیجات و میوه های تازه، مصرف انواع اجیل، ماهی و پروتئین ها است که اسیدیته خون را کاهش می دهند و خون را قلیایی می کنند. البته این غذاها در کنار شرایط بدن زن و مرد و همچنین زمان تخمک گذاری و میزان سرعت و حجم اسپرم مرد می تواند احتمال پسردارشدن را افزایش دهد.

پتاسیم بی تارتارات

پتاسیم بی تارتارات یک ماده پودری شکل بدون بو است که به عنوان اسید خوراکی شناخته می شود. این محصول اغلب در شیرینی پزی به منظور مقاوم شدن سفیده تخم مرغ به کار برده می شود وکمک می کند استحکام بالاتری در برابر حرارت داشته باشد. به عنوان مثال در شیرینی مرنگ که بر پایه سفید تخم مرغ تهیه می شود این پودر کمک می کند که هنگامی که درون فر قرار می گیرد فرم خود را از دست ندهد. همچنین کمک می کند که ظاهر براق خود را نیز حفظ کند.

تارتاریک اسید

تارتاریک اسید یک پودر سفید با مزه تند و تیز است که در آب و الکل قابل انحلال است. هنگامی که در دمای محیط قرار می گیرد از پایداری مناسبی برخوردار است و بوی خاصی نیز ندارد.این ماده از تخمیر انگور به دو شکل مایع و جامد تولید می شود. این محصول در صنعت غذا به دلیل داشتن خواص آنتی اکسیدانی که می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن نیز کمک کند، استفاده می شود. علاوه بر این کمک می کند وقتی مواد غذایی در دمای بالا قرار می گیرند دچار ترک خوردگی نشوند و همچنین می تواند طعم ترش را نیز به غذاها اضافه کند.

سولفات مس

سولفات مس ماده ای است پرکاربرد که به دو صورت جامد و مایع تولید می شود. در واقع این ماده یک ترکیب با پیوند کوولانسی است که مولکول های آب موجود در آن بین ۰ تا ۵ متغیر است و به سرعت بالایی رطوبت هوا را جذب می کند. بنابراین باید در مکان خشک نگهداری شود. این محصول به عنوان یک ماده پرمصرف در صنعت کشاورزی به دلیل داشتن خواص ضدعفونی کنندگی برای از بین بردن آفات و همچنین تامین عنصر مس خاک استفاده می شود. زیرا همانطور که می دانید عنصر مس و سولفات هر دو برای رشد بهتر گیاهان ضروری هستند.

 

خرید پتاسيم سدیم تارتارات

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید پتاسيم سدیم تارتارات از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید پتاسيم سدیم تارتارات، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان پتاسيم سدیم تارتارات را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید پتاسيم سدیم تارتارات با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا