Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
آرایشی و بهداشتیصنایع شیمیاییغذایی و داروییکشاورزی و دامپروری

قیمت فروش و خرید نیترات پتاسیم | کاربرد پتاسیم نیترات چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد نیترات پتاسیم و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید نیترات پتاسیم دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش نیترات پتاسیم در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان نیترات پتاسیم در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت نیترات پتاسیم نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش نیترات پتاسیم به روزرسانی می‌شود.

نیترات پتاسیم جامدی سفید رنگ با فرمول KNO3 است که از پتاسیم ، نیتروژن و اکسیژن تشکیل شده است. نیترات پتاسیم کاربردهای گسترده ای دارد و علاوه بر استفاده به عنوان کود مهمترین کاربرد آن در طول تاریخ، استفاده به عنوان جزئی از باروت است.

البته با گذشت زمان استفاده از نیترات پتاسیم برای تولید مواد منفجره ای مانند دینامیت و TNT منسوخ شده است، اما هنوز هم به عنوان پرایمرهای توپخانه ای، در فیوزهای نارنجک دستی و در آتش بازی ها مورد استفاده قرار می گیرد.

مراکز خرید و قیمت فروش نیترات پتاسیم در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش نیترات پتاسیم و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان نیترات پتاسیم در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده نیترات پتاسیم در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید نیترات پتاسیم در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسابقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش نیترات پتاسیم را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

 

این ماده حاوی دو ماده غذایی اساسی برای گیاهان است و معمولا به عنوان کود برای محصولات ارزشمند استفاده می شود تا نیتروژن و پتاسیم عاری از کلرید را برای رشد گیاهان فراهم کند.

در خانه داری مدرن نیز از نیترات پتاسیم در محصولات متداول و روزمره استفاده می شود. به عنوان مثال خمیردندان های ضد حساسیت و محصولات سفید کننده دندان حاوی این ترکیب هستند. این نمک معدنی را می توان در لوازم آرایشی نیز یافت.

روش تولید نیترات پتاسیم چیست

این ماده از سه عنصر شیمیایی اساسی تشکیل شده است: پتاسیم یک فلز نرم، سبک و نقره ای رنگ، گاز بی رنگ و بی بوی نیتروژن و گاز معروف اکسیژن. هنگامی که این سه عنصر به نسبت مناسب واکنش نشان می دهند، ترکیبی سفید رنگ با فرمول شیمیایی KNO3 بوجود می آید.

این ترکیب به صورت طبیعی به شکل پوسته های نازک شیشه ای سفید رنگ بر روی صخره ها ایجاد می شود و در غارها و خصوصاً خاک‌های سرشار از مواد آلی یافت شود.

بسته به اهداف و در دسترس بودن منابع نیترات، مواد اولیه این واکنش ممکن است از طریق نیترات سدیم، اسید نیتریک یا نیترات آمونیوم تامین شود. ماده حاصل، صرف نظر از فرآیند تولید خواص یکسانی خواهد داشت.

کاربردهای نیترات پتاسیم

این ماده در تولید کودهای مختلف کشاورزی، کودهای مخلوط گلدان و غذاهای گیاهی و در محوطه سازی و از بین بردن زباله ها مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین برخی از سموم دفع آفات قارچی نیز حاوی نیترات پتاسیم هستند.

یکی از کاربردهای مفید این ماده در تولید اسید نیتریک است که با افزودن اسید سولفوریک غلیظ به محلول آبی نیترات پتاسیم تولید می شود.

این ترکیب در فرآوری غذاها به عنوان نگهدارنده در گوشت های نمک اندود شده استفاده می شود. اما گزارش هایی وجود دارد که نشان می دهد نیترات موجود در گوشت ها می تواند باعث سرطان شود.

این ماده در تولید بستنی و خمیر دندان های مخصوص دندان های حساس مورد استفاده قرار می گیرد اگرچه بطور قطعی مشخص نشده است که به کاهش حساسیت دندان ها کمک می کند. همچنین برای تسریع تخریب کنده های درختان جهت پاکسازی منطقه برای ساخت و ساز کاربرد دارد.

تصور غلط رایج این است که این ماده باعث کاهش شهوت جنسی می شود و به همین دلیل در مراکز مختلف به مواد غذایی مورد مصرف آقایان اضافه می شود اما در واقعیت این ترکیب هیچ تاثیری بر روی میل جنسی انسان ندارد.

از این ماده به عنوان باروت در مواد منفجره مانند بمب، نارنجک و غیره استفاده می شود و در تولید سیگار نیز کاربرد دارد. در پزشکی به عنوان داروی ادرار آور مورد استفاده قرار می گیرد و در صنایع تولید گوشت برای حفظ گوشت در مقابل عوامل میکروبی کاربرد دارد.

نیترات پتاسیم کود

کود نیترات پتاسیم حاوی عناصر مهمی است که می تواند ریزمغذی های لازم را در خاک احیا کند و همچنین تاثیر بسزایی در رشد گیاهان داشته باشد. در طول رشد گیاهان و برداشت محصول خاک زمین های کشاورزی اغلب از عناصری مانند پتاسیم تخلیه می شود بنابراین استفاده از این کود می تواند به بهتر شدن محصولات کمک کند. این کود شیمیایی کاملا در آب محلول است و به دلیل وجود ازت در مواد تشکیل دهنده آن به رشد بهتر، مقاوم شدن گیاه در برابر خشکی و آفات و بیماری ها کمک فراوانی می کند.

ساخت نیترات پتاسیم در خانه

برای ساخت نیترات پتاسیم در خانه به موادی مانند نیترات آمونیوم و آب و کلرید پتاسیم نیاز دارید. در ابتدا باید نیترات آمونیوم و آب را با یکدیگر ترکیب کنید تا نیترات آمونیوم به خوبی حل شود و سپس آن را صاف کنید و سپس کلرید پتاسیم را اضافه کرده و محلول را گرم کنید تا کلرید پتاسیم نیز کاملا حل شود. سپس دوباره همه مواد را صاف کنید و در فریزر قرار دهید و یا اینکه در حمام یخ بگذارید تا با تبلور نیترات پتاسیم شکل بگیرد. در ادامه محلول را دور بریزید و بلورهای باقیمانده نیترات پتاسیم را جدا کنید.

نیترات پتاسیم چیست

این ماده  به صورت بلورهای کریستالی سفید رنگ تولید می شود که قابل انحلال در آب است. این ماده در گرما به نیتریت و اکسیژن تبدیل می شود و خاصیت ضدعفونی کنندگی ندارد و در صنایع مختلفی به کار برده می شود. این محصول به عنوان یک ماده فعال در خمیردندان هایی که حاوی مواد ضد حساسیت هستند استفاده می شود زیرا می تواند از دندان ها در مقابل شیرینی ها، مواد بسیار سرد و یا گرم و مواد اسیدی به خوبی محافظت کند.

نیترات پتاسیم در کشاورزی

این ماده به عنوان یک کود شیمیایی از مقادیر بالایی نیتروژن و پتاسیم تشکیل شده است که به شکل جامد و مایع برای کمک به فرآیند رشد و سایر عملکردهای مهم گیاه به کار برده می شود. این محصول برای کشت سبزیجاتی مانند سیب زمینی، کرفس و گوجه فرنگی و برخی از میوه ها بسیار مناسب است و بر روی کیفیت محصولات تاثیر بسزایی دارد. این کود شیمیایی علاوه بر اینکه بر کیفیت محصول نهایی تاثیر می گذارد، کمک می کند که گیاه در شرایط آب و هوایی و تنش های محیطی مانند بیماری و آفات مقاومت بالایی از خود نشان دهد.

نیترات پتاسیم و شکر

نیترات پتاسیم و شکر را می توان برای استفاده در فرآیندهای تولیدی استفاده کرد. بدین معنا که از ترکیب شکر و نیترات پتاسیم به همراه سدیم هیدروژن کربنات بمب دود زا ساخته می شود که به عنوان یکی از پروژه های علوم در نظر گرفته می شود. علاوه بر این در صنعت پزشکی نیز در ساخت داروی آسم و برای درمان التهاب لگن، مثانه و کاهش درد و همچنین درمان فشار خون به کاربرده می شود. این ترکیب به دلیل انحلال پذیری بالا در اکثر حلال ها به راحتی حل می شود.

انفجار نیترات پتاسیم

این  ماده پرکاربرد به راحتی رطوبت را جذب می کند. به همین دلیل هنگامی که محصولاتی مانند باروت که یکی از عناصر موجود در آنها نیترات پتاسیم است در معرض رطوبت قرار گیرد کارایی خود را ازدست می دهند. این ماده به عنوان یک ماده اشتعال پذیر در نظر گرفته نمی شود اما هنگامی که در معرض حرارت طولانی و یا آتش قرار گیرد، منفجر می شود. همچنین می تواند سرعت سوختن مواد منفجره را بالا ببرد به همین دلیل برای ساخت باروت در بمب ها و نارنجک ها و مواد آتش بازی استفاده می شود.

نیترات پتاسیم قیمت

این ماده بر اساس کاربرد در خلوص های مختلف و بسته بندی های متفاوت به فروش می رسد. این ماده به صورت طبیعی در دیواره غارها وجود دارد اما به صورت صنعتی نیز به عنوان یک اکسنده قوی از ترکیب دو ماده مس با اسید سولفوریک و اسید نیتریک ساخته می شود. بیشترین کاربرد این محصول در صنعت کشاورزی و تولید کودهای شیمیایی است که برای درختان پسته، سبزیجات، سیب زمینی و نیشکر به منظور تامین مواد لازم برای رشد این گیاهان به کار برده می شود.

نیترات پتاسیم خالص

نیترات پتاسیم خالص به صورت یک محصول با خلوص بالا تهیه می شود که بدون رنگ و به صورت کاملا شفاف است و به عنوان یک ماده پایدار در صنایع به کار برده می شود. این ماده که از نظر PH خنثی است و قابلیت انحلال بالایی در آب از خود نشان می دهد. این ترکیب برای استفاده در خمیر دندان هایی که برای افرادی که دندان های حساسی دارند، استفاده می شود. همچنین در صنعت داروسازی برای درمان بیماری آسم و درمان فشار خون بالا به کار برده می شود.

نیترات پتاسیم در کشاورزی

این ماده در کشاورزی در زمان رشد رویشی گیاهان به کار برده می شود و کمک می کند در زمان گلدهی گیاه باردهی و کیفیت محصولات بالاتر رود. این کود شیمیایی حاوی دو ماده نیترات و پتاسیم است که در مناطقی با محدودیت آبرسانی می تواند به خوبی از گیاهان محافظت کند. این کود به صورت خاکی، مستقیم و کود آبیاری و محلول پاشی استفاده می شود. موادی مانند نیتروژن موجود در این کود نیز فرآیند رشد را تسریع می کند.

نیترات پتاسیم خوراکی

گرید خوراکی این ماده خلوص بالاتری دارد و بیشترین کاربرد آن در صنایع غذایی و دارویی است. این محصول اغلب برای پردازش محصولات گوشتی برای بالابردن ماندگاری این محصولات استفاده می شود. این ترکیب در صنعت داروسازی به عنوان یک ماده ادرارآور هنگامی که مقدار پتاسیم خون کاهش پیدا می کند به صورت خوراکی و یا داخل وریدی استفاده می شود.

ایمنی و خطرات نیترات پتاسیم

نیترات پتاسیم یک ماده شیمیایی است که مانند سایر مواد شیمیایی هنگام استفاده از آن باید جوانب احتیاط را رعایت کرد. یکی از موارد بسیار مهم در رابطه با نیترات پتاسیم این است در صورت سوختن این ماده در آتش که اکسیدهای سمی نیتروژن تولید می شوند. بنابراین برای اطفاء حریق باید این مسئله را مورد توجه قرار داد.

 

خرید نیترات پتاسیم

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید نیترات پتاسیم از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید نیترات پتاسیم، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان نیترات پتاسیم را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید نیترات پتاسیم با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا