Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیاییغذایی و دارویی

قیمت فروش و خرید نیتریت سدیم | کاربرد نیتریت سدیم چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد نیتریت سدیم و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید نیتریت سدیم دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش نیتریت سدیم در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان نیتریت سدیم در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت نیتریت سدیم نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش نیتریت سدیم به روزرسانی می‌شود.

نیتریت سدیم یک ترکیب معدنی با فرمول شیمیایی NaNO2 و پودری کریستالی سفید تا کمی زرد رنگ است که در آب بسیار محلول و جاذب رطوبت است. نیتریت سدیم از دیدگاه صنعتی مهمترین نمک نیتریت است.

این ماده پیش ساز انواع ترکیبات آلی مانند داروها، رنگ‌ها و سموم دفع آفات است، اما بیشتر به عنوان یک افزودنی غذایی در گوشت های فرآوری شده و (در برخی کشورها) در محصولات ماهی مورد استفاده قرار می گیرد.

مراکز خرید و قیمت فروش نیتریت سدیم در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش نیتریت سدیم و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان نیتریت سدیم در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده نیتریت سدیم در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید نیتریت سدیم در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسابقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش نیتریت سدیم را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

 

نیتریت سدیم یک نمک آنتی اکسیدان است که در فرآورده های گوشتی مانند ژامبون، بیکن و هات داگ استفاده می شود. این ماده نقش حیاتی در سلامت عمومی دارد زیرا مانع رشد باکتریهای ایجاد کننده بوتولیسم می شود و از هدر رفتن مواد غذایی و مسمومیت انسان ها جلوگیری می کند.

نیتریت سدیم همچنین برای بهبود رنگ و طعم فراورده های گوشتی مورد استفاده قرار می گیرد و از رشد لیستریا منوسیتوژنز در این محصولات جلوگیری می کند. این باکتری‌ها در افراد مستعد باعث بروز بیماری می شوند.

شایان ذکر است که تقریبا ۹۳ درصد نیتریت سدیم از سبزیجات برگ دار و ریشه های خوراکی سبزیجات و بزاق خود ما حاصل می شود و کمتر از پنج درصد از مصرف روزانه این ماده شیمیایی ناشی از گوشت های فراوری شده است.

فواید کاربردی نیتریت سدیم چیست

متخصصان موسسه ملی بهداشت طی چند سال گذشته با انجام مطالعاتی مزایای سلامتی نیتریت سدیم را مستند سازی کردند. این دانشمندان نتیجه گرفتند که نیترات سدیم یک درمان جدید بالقوه برای پیوند عضو، سکته های قلبی، بیماری کم خونی سلول داسی شکل و مشکلات عروقی پا است.

نیتریت سدیم یک ماده شناخته شده برای مهار رشد اسپورهای کلستریدیوم بوتولینوم در گوشت های منجمد است. نیتریت سدیم درجات مختلفی از کارآیی برای کنترل رشد میکروارگانیسم های بیماریزا و فاسد کننده ارائه می دهد.

عمده ترین کاربرد نیتریت سدیم برای تولید صنعتی ترکیبات ارگانونیتروژن است. این ماده یک معرف برای تبدیل آمین ها به ترکیبات دی آزو است که پیش سازهای اصلی بسیاری از رنگ ها، مانند رنگ های دیازو هستند. ترکیبات نیتروسو نیز از نیتریت ها ها تهیه می شوند و این ترکیبات در صنایع تولید لاستیک مورد استفاده قرار می گیرند.

این ماده شیمیایی یک ماده مهار کننده موثر خوردگی است و به عنوان یک افزودنی در گریس های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

نیتریت سدیم غیرقابل احتراق است اما اگر مقدار زیادی از آن در آتش قرار بگیرد ممکن است باعث انفجار شود. این ماده در صورت آلوده شدن به ترکیبات آمونیوم می تواند بطور خودبخودی تجزیه شده و گرمای حاصل از آن ممکن است مواد قابل احتراق اطراف را مشتعل سازد. توجه داشته باشید که این ماده حین سوختن اکسیدهای سمی ازت تولید می کند که برای سلامت انسان خطرناک است.

سدیم نیتریت راهی برای صورتی کردن رنگ گوشت های فرآوری شده است زیرا با میوگلوبین گوشت واکنش داده و باعث تغییر رنگ گوشت می شود. این ماده در ترکیب با میوگلوبین ابتدا به نیتروزومیوگلوبین (قرمز روشن) تبدیل شده، سپس در طول فرآیند گرم کردن به نیتروزوهموکروم (یک رنگدانه صورتی) تغییر می یابد.

ظاهر و طعم گوشت یک مؤلفه مهم برای مشتری پسندی است و نیتریت سدیم یک ماده عالی و کم خطر برای حفظ رنگ طبیعی گوشت است که با افزودن مقدار کمی از آن می توان رنگ مطلوبی در فرآورده های گوشتی ایجاد کرد. در صورتی که افزایش ماندگاری این محصولات مورد نیاز باشد باید مقدار بیشتری از آنرا استفاده کرد. از طرفی طعم مطلوب گوشت های پخته شده نیز به دلیل کاربرد این ماده افزودنی است ولی مکانیسم این تغییر طعم هنوز بطور کامل شناخته نشده است.

نیتریت سدیم چیست

نیتریت سدیم یک پودر شیمیایی با قابلیت انحلال در آب است که اغلب از طریق واکنش کاهش نمک های نیترات تولید می شود و هنگام ترکیب با اکسیژن به نیترات سدیم تبدیل می شود. این ماده در صنعت غذا به عنوان یک افزودنی برای گوشت های فرآوری شده استفاده می شود. علاوه بر این در صنعت این محصول به عنوان مهمترین نمک نیتریت شناخته می شود و به عنوان ماده پایه برای تولید دارو در صنعت داروسازی، صنعت رنگ و رزین و تولید آفت کش ها استفاده می شود.

نیتریت سدیم خوراکی

نیتریت سدیم خوراکی یک محصول با خلوص بالا و یک نمک مفید است که به عنوان یک ماده تثبیت کننده در فرآورده های گوشتی از رشد باکتری هایی که می توانند باعث ایجاد بیماری در انسان و فساد محصولات شود، جلوگیری می کند. این ماده دارای خواص ضد میکروبی است. هنگامی که به عنوان یک ماده افزودنی به این محصولات اضافه می شود بر طعم و رنگ گوشت نیز تاثیر مثبتی می گذارد و همچنین در صنعت داروسازی به عنوان یکی از ایمن ترین محصولات استفاده می شود.

قیمت نیتریت سدیم

نیتریت سدیم با توجه به اینکه به صورت پودر یا گرانول به بازار عرضه می شود و به دو شکل خوراکی و صنعتی تولید می شود قیمت های متفاوتی دارد. این محصول به عنوان یک ترکیب معدنی سفید رنگ، جاذب رطوبت و کاملا بدون و خالص است و در بسیاری از مواد مانند آب، اتانول و متانول قابل انحلال است. این ماده بیشترین کاربرد را در تولید ترکیبات نیتروژنی ارگانیک دارد و همچنین به عنوان یک ماده پایه برای تولید رنگ نیز به کار می رود.

نیتریت سدیم در سوسیس

نیتریت سدیم یک ترکیب شیمیایی است که به صورت مجاز و ایمن به محصولات گوشتی اضافه می شود. البته این محصول به صورت خالص به این محصولات اضافه نمی شود بلکه همراه با نمک معمولی و سایر مواد به محصولات گوشتی افزوده می شود. این ماده در محصولاتی مانند سوسیس باعث ایجاد تغییر رنگ طبیعی گوشت استفاده شده در این خوراکی می شود و همچنین روند پخت را تسریع می کند. همچنین به عنوان عامل افزایش ماندگاری کمک می کند برای مدت طولانی تر این محصولات قابل مصرف بمانند.

نیتریت سدیم ایرانی

نیتریت سدیم ایرانی یک محصول با کیفیت و خالص است که به صورت یک پودر سفید رنگ به دو شکل صنعتی و خوراکی و در اندازه های مختلف به بازار عرضه می شود و در طیف گسترده ای از صنایع مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده در تولید چسب و ضد یخ، صنعت پاک کننده و شوینده، ضدعفونی کننده ها، عامل ضد خوردگی و عامل اکسید کننده به کار برده می شود. علاوه بر این به عنوان عنصر پایه در تولید پلیمرهای کاپرولاکتام و به عنوان عامل آنتی اکسیدانی برای سنتز پلیمرها نیز استفاده می شود.

فروش نیتریت سدیم

فروش این ماده توسط تولید کنندگان این محصول در حجم های مختلف برای مصرف کنندگان به دو شکل خوراکی و صنعتی انجام می گیرد. نیتریت سدیم خوراکی برای تولید ترکیبات ارگانیک به کار برده می شود و نیتریت سدیم صنعتی نیز برای تولید لاستیک و پایدار کننده ها و عوامل فعال سطحی استفاده می شود. چندین روش برای تولید این محصول وجود دارد که یکی از رایج ترین روش ها به وسیله اکسید نیتروژن در حضور یک کاتالیزور است که نوع اکسنده و درجه اکسید کنندگی نیتروژن در تولید این ماده نقش موثری دارد.

وارد کننده نیتریت سدیم

شرکت های بسیاری در حال حاضر وارد کننده این ماده هستند. این محصول به صورت پودر سفید در کیسه های ۲۵ کیلویی به صورت خوراکی و صنعتی از کشورهای چین و آلمان وارد می شود. این محصول که کاربرد فراوانی در صنعت دارد به عنوان یک ماده مجاز در صنایع غذایی نیز استفاده می شود. نیتریت سدیم نقش موثری در صنعت تصفیه آب ایفا می کند به طوری که به عنوان یک عنصر فعال در تصفیه پساب ها و به منظور جلوگیری از رشد باکتری ها استفاده می شود.

عوارض و خطرات نیتریت سدیم

عوارض جانبی حاصل از نیتریت سدیم شامل فشار خون پایین، سردرد، تنگی نفس، از بین رفتن هوشیاری و استفراغ است. این ماده شیمیایی در دهه های ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ به عرصه پزشکی وارد شد و در لیست ایمن ترین و موثرترین داروهای مورد نیاز در یک سیستم بهداشتی قرار گرفت.

این ترکیب سمیت بسیار کمی دارد، LD50 در موش ها ۱۸۰ میلی گرم بر کیلوگرم و LD50 انسانی آن ۷۱ میلی گرم بر کیلوگرم است، به این معنی که یک فرد ۶۵ کیلوگرم باید حداقل ۴.۶ کیلو گرم از این ماده را مصرف کند تا منجر به مرگ شود. برای جلوگیری از سمیت نیترات سدیم به عنوان یک افزودنی غذایی این ماده به صورت مخلوط با نمک و به رنگ صورتی روشن تولید می شود تا با نمک یا شکر اشتباه نشود.

 

خرید نیتریت سدیم

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید نیتریت سدیم از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید نیتریت سدیم، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان نیتریت سدیم را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید نیتریت سدیم با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا