Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
آرایشی و بهداشتیرنگ و رزینصنایع شیمیاییغذایی و دارویی

قیمت فروش و خرید هگزامتا فسفات سدیم | کاربرد هگزامتا فسفات سدیم چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد هگزا متا فسفات سدیم و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید هگزا متا فسفات سدیم دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش هگزا متا فسفات سدیم در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان هگزا متا فسفات سدیم در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت هگزا متا فسفات سدیم نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش هگزا متا فسفات سدیم به روزرسانی می‌شود.

هگزامتا فسفات سدیم یکی از پلیمرهای متا فسفات سدیم است که سدیم پلی وینیلیدن یا متافسفات سدیم چندگانه یا نمک گراهام نامیده می شود. هگزامتا فسفات سدیم محلول در آب است و از زنجیره های تکراری واحدهای فسفات تشکیل شده است.

هگزامتا فسفات سدیم که با نام مخفف SHMP شناخته می شود معمولاً در محصولات لبنی، سوسیس، غذاهای دریایی و صنعت فرآوری گوشت و همچنین در تصفیه آب مورد استفاده قرار می گیرد. این ترکیب به عنوان ماده افزودنی در انواع غذاها و نوشیدنی ها به عنوان قوام دهنده، امولسیون کننده و برای تغلیظ بافت استفاده می شود. این ماده معمولاً به آب میوه های حاوی پالپ اضافه می شود تا از ته نشینی پالپ در قوطی یا بطری جلوگیری کند.

مراکز خرید و قیمت فروش هگزا متا فسفات سدیم در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش هگزا متا فسفات سدیم و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان هگزا متا فسفات سدیم در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده هگزا متا فسفات سدیم در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید هگزا متا فسفات سدیم در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسابقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش هگزا متا فسفات سدیم را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

 

ویژگی‌های فیزیکی هگزامتا فسفات سدیم

هگزامتا فسفات سدیم می تواند در آب گرم، محلول های اسیدی و قلیایی به سادگی به ارتوفسفات هیدرولیز شود. این ماده به شدت جاذب رطوبت است و پس از جذب آب حالت چسبندگی پیدا می کند.

این ماده شیمیایی جامدی بی رنگ و شیشه مانند یا پودری سفید رنگ با قابلیت حل عالی است ولی سرعت انحلال آن در آب کم است. محلول هگزامتا فسفات سدیم خاصیت اسیدی دارد و کمپلکس یون فلزی دو ظرفیتی آن نسبتاً پایدارتر از کمپلکس های یون فلزی یک ظرفیتی است.

هگزامتا فسفات سدیم این توانایی را دارد که با یون های فلزی خاص (به عنوان مثال، کلسیم، منیزیم و غیره) کمپلکس های محلول را تشکیل دهد بنابراین می توان از آن برای نمک زدایی آب استفاده کرد.

روش تولید سدیم هگزا متا فسفات

سدیم هگزامتا فسفات یک ترکیب معدنی است که به صورت سنتتیک تولید شود. این ماده می تواند با ۳ فرآیند زیر تولید شود:

۱- واکنش کلرید سدیم و اسید فسفریک

کلرید سدیم و اسید فسفریک به عنوان مواد اولیه به طور مساوی مخلوط شده و در معرض پلیمریزاسیون ذوبی قرار می گیرند.

۲ – واکنش سود سوز آور و اسید فسفریک

مایع سود سوز آور با اسید فسفریک واکنش نشان داده و سپس نیترات سدیم اضافه می شود، فرآیند آبگیری و آگلومریزاسیون متعاقبا در یک محفظه گازسازی انجام می شود.

۳ – اورتوفسفات مونو سدیم

با گرم کردن مونو سدیم اورتوفسفات برای تولید اسید سدیم پیروفسفات و سپس گرمادهی نیز می توان هگزامتا فسفات سدیم را تولید کرد.

 

کاربرد هگزامتا فسفات سدیم

هگزا متا فسفات سدیم یک نرم کننده بسیار کارآمد آب در ایستگاه های تولید برق و دیگ های بخار آب است و به عنوان دترجنت یا ماده ضد خوردگی مورد استفاده قرار گیرد. این ماده همچنین به عنوان تسریع کننده سختی سیمان، عامل تصفیه کننده استرپتومایسین در صنعت داروسازی و ماده تمیز کننده در صنعت نساجی و صنایع رنگرزی کاربرد دارد.

هگزامتا فسفات سدیم همچنین می تواند به عنوان نوعی داروی آرام بخش، نگهدارنده، تثبیت کننده و رسوب دهنده آب میوه در صنایع غذایی مورد استفاده قرار گیرد. در صنعت نفت از این ماده برای کنترل زنگ زدگی لوله حفاری و تنظیم ویسکوزیته گل حفاری نفت استفاده می شود.

این ماده همچنین می تواند در رنگ آمیزی پارچه، برنزه کردن، تولید کاغذ و فیلم رنگی، آنالیز خاک، شیمی تابش، شیمی تجزیه و تصفیه آب مورد استفاده قرار گیرد.

هگزا متا فسفات سدیم به عنوان ماده افزودنی غذایی مجاز (ماده نگهدارنده آب) در مواد غذایی کنسروی، آب میوه، لبنیات، محصولات سویا مورد استفاده قرار می گیرد.

هگزا متا فسفات سدیم یک ماده جداکننده چند منظوره و ماده ای همه کاره است که می تواند برای خلاقیت های آشپزی شما مفید باشد. این ماده پودری بی بو است که در خوراک های حیوانی و محصولات مراقبت شخصی و لوازم آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد.

هگزا متا فسفات سدیم مرک

هگزا متا فسفات سدیم مرک ترکیبی از انواع پلیمرهای متا فسفات است که به صورت ماده سفید رنگ و کریستالی و بون بو که به راحتی در آب حل می شود و در حلال های آلی کاملا غیر قابل انحلال است تولید و به بازار عرضه شده است. این محصول در صنایع مختلفی استفاده می شود به عنوان مثال به عنوان یک ماده مجاز در صنایع غذایی به کار برده می شود و می تواند طعم و رنگ و خواص ترکیبات تشکیل دهنده مواد غذایی را بهبود ببخشد. همچنین به عنوان یک عنصر فعال که دارای خواص ضدعفونی کنندگی است در خمیردندان استفاده می شود.

قیمت هگزا متا فسفات سدیم

قیمت هگزا متا فسفات سدیم با توجه به نوع گرید آن و اندازه بسته بندی متفاوت است. درجه خوراکی این ماده که به صورت دانه های سفید رنگ تولید می شود به عنوان یک افزودنی مجاز در محصولاتی مانند مواد لبنی، بستنی، مواد غذایی فرآوری شده استفاده می شود. نوع صنعتی این محصول نیز به دلیل اینکه می تواند یون هایی مانند کلسیم، منیزیم، کبالت و آهن را در خود حل کند در صنعت تصفیه آب و برای از بین بردن سختی آب استفاده می شود.

تولیدکنندگان سدیم هگزا متا فسفات

تولید کنندگان در ایران این محصول را برای استفاده در صنایع و کاربردهای مختلف با کیفیت بالا و اندازه های متفاوت به بازار عرضه می کنند. این ماده شیمیایی در ایران اغلب در صنایع نفت، نساجی، پتروشیمی، صنعت ساخت و ساز و صنایع غذایی و محصولات مراقبت شخصی استفاده می شود. همچنین به عنوان یک ماده تنظیم کننده و کنترل کننده اسیدیته محلول ها و به عنوان تعلیق کننده ذرات معلق و برای از بین بردن سختی آب و بهتر شدن طعم و کیفیت غذاها به کاربرده می شود.

سدیم هگزا متا فسفات ایرانی

سدیم هگزا متا فسفات ایرانی یک محصول باکیفیت است که با نمونه های خارجی می تواند رقابت کند و به عنوان یک عنصر فعال با قیمت مناسب تری نسبت به نمونه های خارجی برای کاربردهای مختلف استفاده می شود. این ماده به صورت ایمن برای استفاده در صنعت غذا و محصولات غذایی مانند شربت ها، سس سالاد و غذاهای آماده به کاربرده می شود. همچنین به صورت صنعتی نیز از این ماده در صنعت مواد شوینده و در صنعت عکاسی برای محافظت از عکس و فیلم در برابر ایجاد لکه ها و به عنوان پاک کننده برای جلوگیری از پراکنده شدن رنگدانه ها در فیلم و عکس استفاده می شود.

وارد کننده هگزا متا فسفات

واردکنندگان این محصول را به صورت یک ماده جامد که می تواند به راحتی رطوبت را جذب کند در اندازه های مختلف اغلب از کشور چین وارد می کند و به عنوان یک عامل امولسیون کننده در صنعت غذا و در محصولات آماده و فرآوری شده مانند پنیرها به کار برده می شود. این محصول گاهی با توجه به شرایط همراه با ماده افزودنی دیگری به نام کربنات سدیم در صنعت استفاده می شود که ph محصولات را به حدود ۸ تغییر دهند. این تغییر ph اغلب کمک می کند مواد شوینده بتوانند در آب های سخت نیز قابل استفاده باشند.

سدیم تری متا فسفات

سدیم تری متا فسفات که نانم دیگر آن سدیم سیکلو تری فسفات است از طریق هیدرولیز اسیدی سدیم هگزا متا فسفات تولید می شود. این ماده در صنعت ساخت و ساز از جمله بخش کف سازی، عایق کاری، در صنایع غذایی و در تولید شوینده ها و لوازم بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد.

Msds سدیم هگزا متا فسفات

Msds سدیم هگزا متا فسفات نشان می دهد که استفاده از این ماده در دوزهای پایین و مقدار استفاده شده کاملا ایمن است اما استنشاق آن می تواند باعث تحریک دستگاه تنفسی شود. همچنین در صورت تماس مستقیم با پوست و یا چشم موجب خارش و قرمزی می شود. بنابراین پس از تماس ناحیه مورد نظر را با آب فراوان شستشو دهید. در صورت بلعیدن این ماده شیمیایی نیز بهتر است مقدار زیادی آب نوشیده شود و در اسرع وقت به پزشک مراجعه شود.

ایمنی و خطرات هگزامتا فسفات سدیم

این ترکیب حاوی فسفر است که یک ماده مغذی ضروری است، اما هنگامی که بدون در نظر گرفتن تعادل سایر مواد معدنی مصرف شود، ممکن است بر کلیه ها، قلب و استخوان ها تأثیر بگذارد.

در مطالعات حیوانی عوارضی مانند کلیه های بی رنگ و متورم، افزایش وزن کلیه، دکلسیفیه شدن استخوان، تغییر اندازه فیبرهای ماهیچه ها، هایپرپلازی و تحریکات شدید پوستی در صورت مصرف بیش از حد هگزامتا فسفات سدیم مشاهده شده است.

این ماده برای بهبود کیفیت در مواد غذایی کنسروی، لبنیات و شیر سویا استفاده شده و حداکثر مقدار مجاز مصرف آن ۱.۰ گرم در کیلوگرم است. شایان ذکر است که مصرف آن در محصولات کنسرو شده گوشت نباید از ۱.۰ گرم در کیلوگرم تجاوز کند و برای تغلیظ شیر نیز مقدار مصرف مجاز آن ۰.۵۰ گرم در کیلوگرم است.

 

خرید هگزا متا فسفات سدیم

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید هگزا متا فسفات سدیم از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید هگزا متا فسفات سدیم، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان هگزا متا فسفات سدیم را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید هگزا متا فسفات سدیم با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا