Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیاییکشاورزی و دامپروری

قیمت فروش و خرید نیترات کلسیم | کاربرد نیترات کلسیم چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد نیترات کلسیم و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید نیترات کلسیم دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش نیترات کلسیم در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان نیترات کلسیم در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت نیترات کلسیم نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش نیترات کلسیم به روزرسانی می‌شود.

نیترات کلسیم نمک نیترات معدنی کلسیم است که معمولاً به‌عنوان کود مورد استفاده قرار می گیرد. نیترات کلسیم که نیترات نروژی نیز نامیده می شود ترکیبی با فرمول شیمیایی Ca (NO3) 2 است که به صورت گرانول های خاکستری کمرنگ موجود است.

نیترات کلسیم بسیار جاذب رطوبت است و معمولا به صورت تتراهیدرات یافت می شود زیرا به راحتی رطوبت هوا را جذب می کند. این ماده عمدتا به عنوان یک عنصر در کودها مورد استفاده قرار می گیرد اما کاربردهای دیگری نیز دارد.

مراکز خرید و قیمت فروش نیترات کلسیم در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش نیترات کلسیم و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان نیترات کلسیم در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده نیترات کلسیم در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید نیترات کلسیم در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسابقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش نیترات کلسیم را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

این ماده اکسید کننده است و در آب و الکل محلول است. نیترات کلسیم به صورت تجاری از تیمار سنگ آهک با اسید نیتریک ضعیف حاصل می شود. این ترکیب همچنین طی روند جذب اکسید نیتروژن توسط شیر آهک تشکیل می شود.

کاربردهای نیترات کلسیم چیست

نیترات کلسیم کاربردهای مختلفی از جمله استفاده در کودها، مواد شیمیایی تصفیه فاضلاب، ساخت بتن و مواد منفجره دارد. سایر کاربردهای این ماده شیمیایی شامل تولید نمک مذاب و بسته های قابل احیا سرد می باشد.

بیشترین موارد مصرف این ماده شیمیایی، تولید کود است که بخش بزرگی از بازار جهانی این ماده شیمیایی را به خودش اختصاص می دهد.

کلسیم یک ریزمغذی ضروری برای رشد بافت های گیاهی است و عرضه و جذب کافی آن باعث افزایش ماندگاری کلیه محصولات کشاورزی می شود.

در سیستم های تصفیه فاضلاب برای جلوگیری از انتشار بو مورد استفاده قرار می گیرد. در حضور نیترات، متابولیسم سولفات ها متوقف می شود، بنابراین از تشکیل سولفید هیدروژن جلوگیری می کند. علاوه بر این، مواد آلی تجزیه پذیر به راحتی مصرف می شوند و باعث ایجاد شرایط بی هوازی در پایین دست و انتشار بوهای نامطبوع نمی شوند. این ماده همچنین در تصفیه لجن های مازاد نیز کاربرد دارد.

در ترکیبات تسریع کننده سختی بتن نیز استفاده می شود. یون کلسیم باعث تشکیل هیدروکسید کلسیم و در نتیجه رسوب و سختی محل می شود.

این ماده یک منعقد کننده بسیار متداول در تولید لاتکس است. علاوه براین انحلال نیترات کلسیم تتراهیدرات بسیار گرما زا (خنک کننده) است به همین دلیل گاهی اوقات نیترات کلسیم در تولید بسته های سرد قابل احیا استفاده می شود.

به عنوان بخشی از مخلوط نمک مذاب قابل استفاده است. مخلوط های باینری از نیترات کلسیم و نیترات پتاسیم یا مخلوط های سه گانه حاوی نیترات سدیم حاوی این ماده شیمیایی هستند.

از این نمک های مذاب می توان برای جایگزینی روغن ترمو در نیروگاه های متمرکز خورشیدی برای انتقال حرارت استفاده کرد، اما بیشتر آن در ذخیره سازی گرما استفاده می شود.

چرا از این کود استفاده می کنیم

نیترات کلسیم حاوی کلسیم و نیتروژن است که مواد مغذی مورد نیاز گیاهان برای زنده ماندن هستند. کلسیم برای برخی از گیاهان قادر به تولید بذر، بسیار حیاتی است و همچنین به گیاه کمک می کند تا میوه بهتر با ماندگاری بیشتر داشته باشد. کلسیم همچنین یک عنصر مهم در شکل گیری دیواره های سلول های گیاهی است و در دسترس بودن مقدار مناسب کلسیم در یک گیاه به قوی بودن دیواره های سلولی کمک می کند و گیاه را از بیماری و استرس محافظت می کند.

در مقایسه می توان گفت آمونیوم باعث کاهش pH بستر گیاهان می شود و در غلظت های بالا می تواند برای گیاه سمی باشد. اوره برای گیاه به راحتی در دسترس نیست و ابتدا لازم است قبل از جذب به آمونیوم تبدیل شود. همچنین آمونیوم و اوره وقتی در مواد خشک استفاده می شوند بسیار فرار هستند.

کودهای مبتنی بر نیترات کلسیم مانند آمونیاک یا کودهای حاوی اوره وارد اتمسفر نمی شوند. بعلاوه کودهای نیترات کلسیم خاک را اسیدی نمی کنند، حاوی فلزات سنگین یا کلریدها نیستند و تحت تأثیر دما قرار نمی گیرند و مواد مغذی مورد نیاز گیاه را در شرایط نامساعد فراهم می کنند.

از نظر باغداران ازت ماده مغذی اساسی مورد نیاز گیاهان است. نیتروژن یک عنصر اساسی در تولید اسیدهای آمینه و کلروفیل است و تأمین نیتروژن باعث سرسبزی و بهبود بازار فروش می شود. نیترات کلسیم می تواند به عنوان کود برای همه گیاهان مورد استفاده قرار بگیرد اما در برخی مواقع بسیار مفید و حتی ضروری است.

بهترین زمان مصرف کود نیترات کلسیم

بهترین زمان مصرف کود نیترات کلسیم در فصل بهار است. در این فصل رشد ریشه گیاه افزایش می یابد و رویش جوانه ها آغاز می شود. کلسیم موجود در این کود به رشد جوانه ها و گلدهی بیشتر گیاه کمک می کند. در نتیجه برداشت محصول را افزایش می دهد. برای برخی از گیاهان، مانند درختان میوه بهتر است دوبار در سال کوددهی با نیترات کلسیم انجام شود. این کود را بهتر است به صورت محلول پاششی در اواسط فصل بهار به گیاهان خود اضافه کنید.

طریقه مصرف نیترات کلسیم

نیترات کلسیم را می توانید به عنوان کود به صورت های مختلفی بر اساس نوع گیاه مصرف کنید. برای مثال برای کشت محصولاتی مانند گوجه، بادمجان و میوه ها، بهتر است به شکل دوره ای از این کود استفاده کنید. همچنین باید توجه داشته باشید، قبل از مصرف هرگونه کود برای گیاهان خود، به نیاز خاک و آب توجه کنید.

نیترات کلسیم در آب به خوبی حل می شود. این کود به صورت پاششی، سریع تر جذب گیاه می شود. بهتر است این کود را برای گیاهان خود به صورت محلول در آب استفاده کنید. حالت جامد کود نیترات کلسیم جذب بسیار پایینی در خاک دارد. شما می توانید در اواسط فصل بهار برای هر هکتار ۲ تا ۳ لیتر از این کود را برای تقویت گیاهان خود استفاده کنید.

نیترات کلسیم برای درخت سیب

کود نیترات کلسیم برای درخت سیب بسیار ضروری است. این کود به تقویت این درخت و میوه های آن بسیار کمک می کند. کلسیم موجود در این کود باعث تقویت و استحکام سلول های درخت سیب شده و در تولید محصول بیشتر بسیار تاثیرگذار است. بهترین زمان کوددهی به درخت سیب در فصل بهار و شکوفه زنی درخت است. این امر باعث بهبود کیفیت و افزایش محصول می شود. باید توجه داشته باشید قبل از استفاده از این کود، نیاز خاک و گیاه را به خوبی شناسایی کنید. در صورت استفاده بیش از حد از کود نیترات کلسیم، ممکن درخت و محصول شما دچار آسیب دیدگی شود.

نیترات کلسیم خرید

نیترات کلسیم یک ترکیب شیمیایی محبوب به عنوان کود است. بسیاری از کشاورزان از این ترکیب شیمیایی به عنوان کود برای محصولات خود استفاده می کنند. برای خرید این کود می توانید به سایت های اینترنتی فروش محصولات کشاورزی و سایت های فروش مواد شیمیایی مراجعه کنید.

نیترات کلسیم برای گوجه

نیترات کلسیم برای کشت گوجه یک کود ضروری است. نیترات کلسیم به صورت کود باعث تقویت و استحکام ساختاری بوته گوجه می شود. این کود در آب حلالیت بسیار بالایی دارد. نیترات کلسیم در آب به عناصر کلسیم و نیترات تجزیه می شود که هر دو این عناصر برای رشد، استحکام و افزایش محصول بسیار ضروری هستند. کلسیم برای سلامت گیاه بسیار مهم است. همچنین این عنصر از گیاه در برابر تنش های گرمایی و برخی از آفات محافطت می کند.

کود نیترات کلسیم به صورت پاششی، قابلیت جذب بالاتری دارد. قبل از استفاده از هر نوع کود برای گیاه، باید نیاز خاک و گیاه به خوبی شناسایی شود. این کود همچنین باعث مقاومت گیاه گوجه فرنگی در برابر کم آبی می شود. نیترات موجود در این کود نیز باعث تقویت محصول و رشد بهتر آن می شود. شما می توانید نیترات کلسیم را به صورت کود برای گوجه فرنگی، از ابتدای رشد گوجه فرنگی تا انتهای فصل برداشت استفاده کنید. استفاده از این کود به صورت محلول در آب بهترین نتیجه را برای شما در پی خواهد داشت.

قیمت نیترات کلسیم

قیمت نیترات کلسیم بر اساس مقدار و کیفیت، می تواند بسیار متغیر باشد. این ترکیب شیمیایی به صورت کود عمده و جزئی در بازار موجود است. این کود شیمیایی می تواند تولید داخل کشور یا تولیدات کشورهای خارجی باشد. معمولا قیمت تولید داخلی این کود، پایین تر از نمونه های خارجی است. هرچقدر این کود غنی تر باشد، قیمت آن نیز بیشتر است. می توانید برای اطلاع از قیمت نیترات کلسیم به سایت های فروش محصولات کشاورزی و یا فروشگاه های اینترنتی مواد شیمیایی مراجعه کنید.

نیترات کلسیم برای پسته

نیترات کلسیم برای استفاده در پرورش پسته بر روی ریشه این درخت تاثیر می گذارد و کمک می کند با رشد بیشتر ریشه، جذب مواد غذایی سرعت بیشتری داشته باشد. در نتیجه مقدار بیشتری مواد غذایی به قسمت های مختلف درخت انتقال پیدا کند که بر روی برگ ها و میوه و همچنین زمان گلدهی درخت تاثیر مثبتی خواهد داشت. کلسیم موجود در این کود تاثیر مستقیمی بر روی میوه این درخت دارد و از نرم و سوخته شدن پوست پسته و ایجاد لکه بر روی پسته ها جلوگیری می کند. نیتروژن موجود در این کود نیز کمک می کند رشد و فتوسنتز کافی برای تولید محصول انجام گیرد.

آنالیز نیترات کلسیم

نیترات کلسیم به عنوان یک محصول مناسب برای رشد گیاه دارای دانه بندی کریستالی شفاف است. اندازه دانه های آن بین ۲ تا ۴ میلی متر است و رطوبت بسیار کمی دارد و حاوی کلر، آب تبلور، مواد محلول در آب، cao و نیتروژن است که با خلوص بالای ۹۹ درصد و ph حدود ۶-۷ به بازار عرضه می شود و در صنعت کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد. این کود شیمیایی از دسته کودهای مغذی و به صورت یک نمک بی رنگ است که برای رشد بهتر گیاه، سلامت گیاه، کیفیت محصول نهایی و..استفاده می شود.

محلول پاشی نیترات کلسیم

محلول پاشی نیترات کلسیم یکی از بهترین روش های استفاده از این کود است زیرا این کود به خودی خود در آب حل نمی شود ولی قابل انحلال در آب است و کمک می کند به راحتی توسط ریشه گیاه جذب شود. بنابراین بهتر است این کود به صورت مایع و محلول پاشی استفاده شود. این کود باید به صورت محلول پاشی در اواسط فصل و یا به همراه آبیاری قطره ای و یا غرقابی صورت گیرد که بتواند کاملا گیاه را تغذیه کند. بطور میانگین حدود ۲۰ کیلوگرم کود برای هر هکتار زمین درنظر گرفته شده است.

قیمت نیترات کلسیم اگروفر

قیمت نیترات کلسیم اگروفر به عنوان یک محصول باکیفیت در بسته بندی های مختلف با توجه به مواد تشکیل دهنده و نوسانات بازار تعیین می شود. این کود که حاوی کلسیم و نیتروژن است کمک می کند که کمبود کلسیم در گیاه جبران شود و به صورت کاملا محلول در آب و برای کشت های هیدروپونیک اغلب استفاده می شود. این کود شیمیایی فاقد موادی مانند کلر، سدیم و فلزات سنگین است و هنگامی که در صنعت کشاورزی به کار برده می شود مقاومت گیاه را در برابر آفات و همچنین تنش های طبیعی افزایش می دهد.

نیترات کلسیم برای مرکبات

این کود شیمیایی بسیار مغذی است که برای استفاده در باغات، کشاورزی، باغچه های کوچک خانگی به عنوان نوعی نمک معدنی و به عنوان منبع کلسیم به صورت محلول برای استفاده گیاهان استفاده می شود و کمک می کند که گیاهان رشد بهتری داشته باشند. نیترات کلسیم برای باغات مرکبات به صورت هفتگی باید استفاده شود و در هنگام رشد این درختان از آغاز تا پایان فصل رشد باید ادامه داشته باشد. بطور میانگین حدود ۵ تا ۷ کیلوگرم برای هرهکتار زمین باید از این کود استفاده شود.

مقدار مصرف کود نیترات کلسیم

مقدار مصرف این کود بستگی به نیاز خاک، آب و گیاه مورد نظر دارد. به صورت معمول برای هر هکتار، حدود ۱۰ تا ۵ کیلوگرم از کود نیترات کلسیم به صورت محلول استفاده می شود. اگر بخواهید این کود را به صورت جامد استفاده کنید، بهتر است ۲۰ کیلو گرم از آن را به همراه آبیاری برای هر هکتار استفاده کنید.

خطرات نیترات کلسیم

این ترکیب می تواند برای پوست، چشم و دستگاه تنفس در صورت تماس، باعث تحریک و واکنش آلرژیک شود. باید توجه داشته باشید این ترکیب شیمیایی یک اکسید کننده قوی است و ممکن است قابل احتراق باشد. بنابراین بهتر است آن را در جای خشک و دور از مواد شیمیایی دیگر ذخیره کنید. نیترات کلسیم در صورت احتراق، می تواند گازهای سمی را ایجاد کند.

این ترکیب شیمیایی همچنین ممکن است از راه بلع و استنشاق نیز جذب بدن شود. مقدار کم آن عوارض جانبی خاصی در پی ندارد. اما مقدار زیاد آن می تواند باعث بروز بیماری متهموگلوبین در فرد شود.
 

خرید نیترات کلسیم

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید نیترات کلسیم از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید نیترات کلسیم، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان نیترات کلسیم را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید نیترات کلسیم با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا